Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

 
Profiel   

Alle 4 mijn verstandskiezen waren nog niet door en hadden ook geen ruimte om door te komen en zaten scheef. Is allemaal goed gekomen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:53 



 
Profiel   

Nou ik heb me druk lopen maken om niks want hij wilde ze helaas niet trekken met deze ontsteking -O- Ben begonnen met antibiotica en heb zware pijnstilling mee en moet volgende week dinsdag weer komen. Baal ontzettend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 09:33 



 
Profiel   

Ah nee wat poedersuiker... Hopelijk zakt de ontsteking snel! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 10:58 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn bovenste verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. Fluitje van een cent, ik stond binnen tien minuten weer buiten! Het trekken van de kiezen duurde letterlijk een minuut, die waren er zo uitgewipt.

Tot nu toe helemaal geen pijn. Waar ik alleen geen rekening mee had gehouden, is dat ik er ziek van zou zijn. Ben vreselijk misselijk met overgeven. Wellicht verdoving ingeslikt? Maar qua pijn dus geen last.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 21:50 



 
Profiel   

Kan inderdaad reactie zijn op de verdoving, dat hoor ik wel eens vaker. Sterkte ermee! Fijn dat ze er wel makkelijk uit gingen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 00:42 



 
Profiel   

Sterkte vandaag,komt goed!
Vertel de kaakchirurug dat je het heel eng vind,dan kunnen ze je goed in de gaten houden en alles rustig uitleggen wat ze doen.Let op je ademhaling.
Mag je iemand meenemen voor in de wachtkamer en voor als je klaar bent?
Neem heel goed je rust achteraf ,goed voor de genezing en om weer bij te komen van de spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 05:49 



 
Profiel   

Ketly schreef
Nou ik heb me druk lopen maken om niks want hij wilde ze helaas niet trekken met deze ontsteking -O- Ben begonnen met antibiotica en heb zware pijnstilling mee en moet volgende week dinsdag weer komen. Baal ontzettend..


Vervelend, maaaar met een ontsteking werkt een verdoving ook niet volgensmij. Dus dat was ook echt niet prettig geweest voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 07:25 



 
Profiel   

Ketly schreef
Nou ik heb me druk lopen maken om niks want hij wilde ze helaas niet trekken met deze ontsteking -O- Ben begonnen met antibiotica en heb zware pijnstilling mee en moet volgende week dinsdag weer komen. Baal ontzettend..



Sterkte, ik leef met je mee. Ik "mag" maandag, moest 6 weken wachten (wat ik wel een erg lange wachttijd vond). Had slechte ervaringen met de kies linksonder, dus zie er vreselijk tegenop om rechtsonder eruit te moeten snijden. Bij mij liggen ze ook overdwars in het bot.
Misschien kunnen we elkaar wat moed inpraten. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 21:06 



 
Profiel   

Jij ook heel veel sterkte Pinto! Ik ben wel iets gerust gesteld door de kaakchirurg en hij vond het bijna grappig dat ik mij zo’n zorgen maakte. Is voor hun natuurlijk niks speciaals :D Hij heeft mij beloofd dat hij niet zuinig zal zijn met de verdoving, ik een voorverdoving krijg zodat ik de prikjes niet voel en dat hij mij precies gaat vertellen wat hij gaat doen. Ik ben inmiddels al twee dagen flink ziek van de ontsteking in mijn kies dus hoop dat het straks ook wel een opluchting is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 23:07 



 
Profiel   

Nou, hier dus een redelijk succesverhaal na trekken van beide bovenkiezen. Binnen tien minuten weer buiten. Ik heb dus echt gewoon geen pijn gehad, geen seconde. Geen nabloeding, tot nu toe geen ontsteking. Alleen dus zo misselijk door de verdoving, heeft twee dagen geduurd. MAAR daardoor wel twee kilo afgevallen en gelijk mijn vakantie kilo’s kwijt. :')

Succes voor diegene die nog moeten! Ik zou zo weer gaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 09:31 



 
Profiel   

Hier minder enthousiast...

Kies lag dwars en diep. Wortels tegen de zenuwen aan. Ik had de optie om de wortels te laten zitten zodat de zenuwen niet beschadigd konden worden. Anders liep ik het risico om een tijd met een verdoofde lip te blijven lopen, hoe lang kon hij niet zeggen. Maar dan zou ik misschien later nog een keer moeten, als ik last kreeg van de wortels.
Dus besloten om toch alles eruit te laten halen. Hij is een half uur bezig geweest om de kies in stukken te breken en eruit te krijgen. Op gegeven moment spatte een stukje achter in mijn keel, dus lag kokhalzend en hoestend in de stoel. Met wat water weggespoeld. Uiteindelijk heeft hij toch niet de hele kies kunnen verwijderen, maar is een splinter achter gebleven waar hij niet meer bij kon. Afwachten of deze nog vanzelf naar buiten komt.
Chirurg zelf was gelukkig wel aardig dit keer.. :')

Sterkte morgen Ketly, ik hoop dat het bij jou soepeler verloopt. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 18:16 



 
Profiel   

Ik heb even meegelezen!
Zelf heb ik een verstandskies die aan 1 kant voor een groot gedeelte “door” is gekomen, maar tot nu toe heb ik daar geen last van “klopt het af”
Jeetje pinto! Gelukkig is het achter de rug, hopen dat de splinter geen complicaties geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 18:46 



 
Profiel   

Haha had dit verhaal liever na de tijd gehoord Pinto.. :+ Vreselijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:21 



 
Profiel   

Half negen is het zo ver.. Help! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 07:43 



 
Profiel   

Heel veel succes gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 07:59 



 
Profiel   

Ketly schreef
Half negen is het zo ver.. Help! :D


Komt vast goed. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 08:34 



 
Profiel   

Het viel mij heel erg mee! Ik was eerst heel nerveus en misselijk dus dit meteen aangegeven en hij zei dat ik eventueel ook wel met een rustgevend pilletje een andere keer terug mocht komen als ik dat prettiger vond, maar besloten om gewoon door te zetten!

De verdovingsprikjes vond ik wel echt vreselijk, het wrikken van de naald hoorde en voelde ik heel goed dus toen werd ik weer duizelig en misselijk. Rustig aan gedaan en toen ik mij iets beter voelde de rest van de prikjes gedaan.

Het verwijderen van de kiezen viel mij mee! Daar voelde ik niet heel veel van. Ze hebben alleen links eruit gehaald, rechts moet ik alleen boven nog een keer over 4 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 09:30 



 
Profiel   

Ik verlies alleen nog wel erg veel bloed.. Hadden jullie dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 12:04 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar mijn twee verstandskiezen boven laten trekken bij de tandarts. Ik zag er enorm tegenop, maar zowel het trekken als de napijn vielen mij 100% mee. Nou ben ik gister met een ontstoken verstandskies bij de tandarts beland. Antibiotica mee en over twee weken wordt mijn kies rechtsonder getrokken door de tandarts. Ze heeft extra foto’s gemaakt en ze zou hem zelf moeten kunnen trekken. Ik ben wel een beetje zenuwachtig, omdat ik veelal lees dat de onderste kiezen erger zijn dan de bovenste...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:04 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik verlies alleen nog wel erg veel bloed.. Hadden jullie dat ook?


Nee, op het moment dat ik het gaasje mocht uitspugen (toen ik thuis was, dus uurtje na de ingreep) was ook het bloeden opgehouden.
Wel fijn dat het meeviel! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:33 



 
Profiel   

Hoe is het nu met bloedverlies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:41 



 
Profiel   

Ik had beide keren ook langer last van bloedingen, ik heb denk ik allebei de keren anderhalf uur met een gaasje in mijn mond gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:41 



 
Profiel   

2 weken geleden mijn 1e tand laten trekken en dan ook gelijk mijn verstandskies links onder.

Nou, ik kan je zeggen, ik deed het bijna in mijn broek!!!

Achteraf gezien was het trekken zelf bijna geheel pijnloos. Toen de verdoving was uitgewerkt kreeg ik wel pijn in mijn kaken en aan het "gat". Eerste dagen wss héél vreemd met eten, maar de pijn goed te doen met pijnstillers.
Zoals hierboven duurde het bloeden ook wel wat langer en heb ik.in totaal ook dik uur of anderhalf op een watje zitten bijten.

Alles bij alles, viel de ervaring dus véél beter mee als dat ik het in mijn hoofd had!

Mijn tandwortels zaten scheef en Kon ook niet bij de normale tandarts getrokken worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 13:57 



 
Profiel   

4 weken terug ben ik ook geweest om 2 kiezen preventief te laten verwijderen.
1 moest eruit geboord worden (lag horizontaal) en 1 normaal getrokken.

Totaal 0 last gehad en na de tijd ook niet. Heb ook geen medicijnen hoeven slikken omdat ik gewoon geen last had. Heb alleen 3 weken een wat stijvere kaak gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 14:00 



 
Profiel   

Ik bloedde helaas al sinds vanochtend heel heftig dus moest net terugkomen. Het was niet een actieve bloeding maar heb een middeltje meegekregen waar het van moet gaan stollen. Ben benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 14:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen