Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:20

@Druif_01 hoeft niet, bij anderen die ik ken was het veel eerder weg. Als je je zorgen maakt gewoon even contact opnemen met de kaakchirurg!

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:41

Wat een verhalen hier haha. Maar bedankt, dat stelt me gerust. Ik knaag graag op wortels, dat is met die gaten ook vrij irritant.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:06

[***] schreef:
@Druif_01 hoeft niet, bij anderen die ik ken was het veel eerder weg. Als je je zorgen maakt gewoon even contact opnemen met de kaakchirurg!


Ik ben niet bij de kaakchirurg geweest :) mijn tandarts heb ik vorige week al gebeld voor de zekerheid, maar het kon geen kwaad zeiden ze. Het kon inderdaad een paar dagen tot een paar weken duren. Het is vooral behoorlijk irritant.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:08

Nou, ik kom net terug van de kaakchirurg. Was uitgesteld, moest eigenlijk al eerder.
Hij heeft 1 kies verwijderd.
Ik zei tegen hem zo gauw ik in de stoel lag: 'Ik ben echt doodsbang!'
'Ik ook' zei hij :+
Heerlijk, relativeert direct.

Het voorbereiden duurde langer dan de ingreep.. De verdovingsprikken voelde ik nauwelijks en het uithalen van de kies duurde denk ik 20 seconden.. Ik dacht dat hij een klem aan het zetten was maar toen zei hij 'hij is eruit hoor!' :')

Hoop dat het herstel ook vlot gaat. Paar dagen pijnstillers slikken zei hij. Kan 1 a 2 weken napijn hebben maar hoeft niet.

Soepblik
Berichten: 1151
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:41

Fijn dat het bij jou zo vlot ging! :) precies een week geleden is die van mij eruitgezaagd; mocht niet getrokken worden dus alleen de kroon eraf gezaagd en de rest is blijven zitten. Gisteren kwam er al een stukje hechting naar buiten.


Echt er blijft het bij mij wel pijn doen en lijkt het ook meer pijn te gaan doen? Absoluut geen ondragelijke pijn maar gewoon vervelend. Het zeurt wat. Hoort dat erbij? Het trekt ook een beetje door naar andere kiezen. Verder is de zwelling voor het grootste deel weg.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:02

Bij mij is er een stukje uitstekend bot lijkt wel.. heb het vorige week woensdag laten doen.. het is echt naar ga er telkens met mijn tong langs en het steekt echt uit mijn tandvlees. Kent iemand dit?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:19

Heb ik ook! Nu maanden later nog. Geen idee wat het is.

@Majabeestje dit leren ze vast op de opleiding, mijne zei dat ook :+

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:40

Kan het een hechting zijn? en anders even een belletje naar je tandarts wanneer je het niet vertrouwd.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:47

Ketly schreef:
@Majabeestje dit leren ze vast op de opleiding, mijne zei dat ook :+


Haha! Of we hadden dezelfde :D
Ik hoop dat ie de volgende keer weer een stom grapje heeft, het hielp mij wel :D
Sowieso een prima kerel trouwens, nam echt even de tijd en nam mijn angst verder heel serieus maar pakte ook door. Ik ga vragen of ik weer bij hem mag als de andere kiezen er ook uit moeten.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:50

Overigens heb ik prima geslapen vannacht. 1x de wekker gezet voor pijnstillers maar daarna niet weer. Nu werkt de ibuprofen ook nog denk ik. Heb net weer paracetamol gehad.
Hopelijk blijft het hierbij..

Soepblik
Berichten: 1151
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:26

Hier morgen toch maar terug voor controle. Het irriteert een beetje en vriendlief zegt ook dat het weer wat erger stinkt. :( Ook heb ik opeens een wat tintelende tong en proef ik minder (geen corona, testje gedaan haha)?

Soepblik
Berichten: 1151
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:45

Vanmiddag geweest voor controle, en bij spoelen bleek dat er inderdaad allemaal rommel zat. Stonk ontzettend. Nu dus ook wel zo'n spuit meegekregen om het mee uit te spuiten.

Echter deed ik het zojuist, en toen kwam dit eruit (even in spoiler, beetje vies). Is dat normaal? Doet geen pijn. Stonk wel erg.

Spoiler:
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:34

Wss overgebleven voedsel/bloedprop. Stinkt zo gigantisch als er spul in blijft hangen.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:02

Ik ben nu een week verder en het ging heel prima. Vandaag ineens meer last. Best gek, heb 2 dagen pijnstillers nodig gehad en daarna niet meer en nu toch ibuprofen gepakt..
Zit eraan te denken om het te gaan spoelen. Is er nu nog kans op dat je die bloedprop wegspoelt of is dat alleen in het begin?

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:35

Dat is alleen de eerste twee dagen.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:52

Ohhh oke. Thanks.

TheNovelist

Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:04

Ik moet er binnenkort ook aan geloven, 19 mei naar de kaakchirurg om mijn onderste verstandskies eruit te halen. Die staat horizontaal ipv verticaal haha! Gelukkig is die al grotendeels door en heb ik er helemaal geen last van. Ben heel benieuwd hoe ik er op ga reageren en hoeveel last ik er van ga hebben :')

TheNovelist

Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:42

Gister was het zo ver!
Vond het trekken wel een beetje naar ookal deed het geen pijn. Het geluid was het naarste, ookal was het zo gebeurd!
Daarna eigenlijk niet heel erg last van gehad! Ben gelijk gaan koelen en heb over de dag kwark en soep gegeten.
Vandaag wakker geworden met een dikkere wang, maar mag niet klagen haha! Gelukkig nog geen pijn, meer een vervelende druk.
Hopelijk blijft het hierbij!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:55

Ik mag me ook melden. 17 juni moet er 1 verstandskies, rechtsboven, uit.

Vind het doodeng. Ben meer dan 10 jaar niet bij de tandarts geweest. Afgelopen najaar me over die angst heen gezet. Gaatje vullen en 2x drie kwartier mondhygiënist gedaan, zonder verdoving want naalden... :=

Dus ik knijp 'm echt gigantisch voor het trekken van die kies ;(

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:51

Nu het over verstandskiezen gaat, mag ik even gebruik maken van dit topic?

Ik moet er nog 2 laten trekken. Ik stel dit ook al 3-4 jaar uit. Maar wat ben je aan zoiets kwijt? Ik wil dat graag incalculeren maar ik heb geen flauw idee.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:31

Dilan93 schreef:
Ik mag me ook melden. 17 juni moet er 1 verstandskies, rechtsboven, uit.

Vind het doodeng. Ben meer dan 10 jaar niet bij de tandarts geweest. Afgelopen najaar me over die angst heen gezet. Gaatje vullen en 2x drie kwartier mondhygiënist gedaan, zonder verdoving want naalden... :=

Dus ik knijp 'm echt gigantisch voor het trekken van die kies ;(


1 tip, narcose. Allemaal in 1 keer.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:32

Peuk schreef:
Nu het over verstandskiezen gaat, mag ik even gebruik maken van dit topic?

Ik moet er nog 2 laten trekken. Ik stel dit ook al 3-4 jaar uit. Maar wat ben je aan zoiets kwijt? Ik wil dat graag incalculeren maar ik heb geen flauw idee.


Qua geld? Heb je een tandarts verzekering?
Gewoon onder verdoving? Weet je hoe je tanden liggen of staan ze rechtop?

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:38

Peuk schreef:
Nu het over verstandskiezen gaat, mag ik even gebruik maken van dit topic?

Ik moet er nog 2 laten trekken. Ik stel dit ook al 3-4 jaar uit. Maar wat ben je aan zoiets kwijt? Ik wil dat graag incalculeren maar ik heb geen flauw idee.


Ik betaalde zelf ongeveer €275 per kies zo uit mijn hoofd. Hangt er ook een beetje van af hoe complex het is natuurlijk.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:54

Mijn 4 kiezen kostten ongeveer €770. 4 kiezen tegelijk onder narcose.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 01:24

Peuk schreef:
Nu het over verstandskiezen gaat, mag ik even gebruik maken van dit topic?

Ik moet er nog 2 laten trekken. Ik stel dit ook al 3-4 jaar uit. Maar wat ben je aan zoiets kwijt? Ik wil dat graag incalculeren maar ik heb geen flauw idee.



Het viel bij mij onder de verzekeringen gewoon basis verzekerd