Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:03

Gelukkig dat de huisarts wil helpen! Mocht je van het weekend toch nog iets nodig hebben en is je tandarts niet bereikbaar, zoek naar een spoed tandarts. Die hebben mij geholpen met de ontsteking na het trekken van de kiezen. Komen wat extra kosten bij, maar die had ik er graag voor over om van de pijn af te komen (kaakchirurg kon ik maandagochtend bij terecht).

Mijn kaakchirurg gaf aan dat ze goede ervaring hebben met paracetamol + diclofenac. Die laatste heb ik van hen (op recept) meegekregen en dat werkte voor mij inderdaad een stuk beter dan enkel paracetamol. Dus ook een optie om te vragen aan je huisarts/tandarts. Al kan ibuprofen ook al een heel stuk verlichting brengen gelukkig.

Goed dat het erop zit MyWishMax! Nu even rustig aan en dan hopelijk op naar een goed herstel. 3 weken niet niesen klinkt wel echt als een uitdaging overigens.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:04

En niet tillen en bukken blijkbaar? 3 weken? :=

Sherivey
Berichten: 8682
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:55

MyWishMax schreef:
En niet tillen en bukken blijkbaar? 3 weken? :=

Dat is wel lang.

Ik moest 3 dagen opletten hiermee. Daarna mocht ik gewoon alles weer, voor zover het ging qua pijn.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:05

Had jij ook een gat naar holte? Daarom moet ik langer voorzichtig doen en ook nog terug voor controle. Alleen dat bukken en tillen wisselt, ik begreep het eerst dat dat paar dagen maar niet mocht, maar in informatie staat het niet duidelijk of dat ook 3 weken niet mag. Zal maandag wel eens bellen.

Sherivey
Berichten: 8682
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:07

MyWishMax schreef:
Had jij ook een gat naar holte? Daarom moet ik langer voorzichtig doen en ook nog terug voor controle. Alleen dat bukken en tillen wisselt, ik begreep het eerst dat dat paar dagen maar niet mocht, maar in informatie staat het niet duidelijk of dat ook 3 weken niet mag. Zal maandag wel eens bellen.

Niet dat ik weet. Hoefde iig niet terug voor controle.

Zijn wel allevier gehecht. Alleen is 1 hechting open gesprongen de laatste keer. Toen zat er dus wel een gat waar ik steeds eten uit kon hengelen :=

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:39

Nee, als je dat hebt zeggen ze dat, haha. Moet gecontroleerd worden en meer gehecht als normaal, omdat anders er speeksel en bacteriën in holtes komen en dat gaat ontsteken. En dat moet dan weer schoongemaakt worden oid. Kan dan ook bloed uit neus komen,omdat het open is dan. Ze pakken dan een stuk tandvlees oid en dat trekken ze er echt overheen ipv alleen naar elkaar toe hechten. Daarom ook controle of dat gat dicht is. Ze controleren het door neus docht te knijpen en dam moet je blazen :+ en toen kwam er dus lucht uit het gat waar kies uit was

(Voor zover ik het in mijn paniek begreep haha)

Hier is alleen degene met dat gat naar holte gehecht, de ander niet gelukkig.

Sherivey
Berichten: 8682
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:22

MyWishMax schreef:
Nee, als je dat hebt zeggen ze dat, haha. Moet gecontroleerd worden en meer gehecht als normaal, omdat anders er speeksel en bacteriën in holtes komen en dat gaat ontsteken. En dat moet dan weer schoongemaakt worden oid. Kan dan ook bloed uit neus komen,omdat het open is dan. Ze pakken dan een stuk tandvlees oid en dat trekken ze er echt overheen ipv alleen naar elkaar toe hechten. Daarom ook controle of dat gat dicht is. Ze controleren het door neus docht te knijpen en dam moet je blazen :+ en toen kwam er dus lucht uit het gat waar kies uit was

(Voor zover ik het in mijn paniek begreep haha)

Hier is alleen degene met dat gat naar holte gehecht, de ander niet gelukkig.

Klinkt echt verschrikkelijk :=
Maar snap dat je dan extra voorzichtig moet doen.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:43

Kabayo schreef:
Iemand tips voor de pijn? Gister 8 aspirine gehad en vandaag 6. Ga nogsteeds door de grond van de pijn...


Hoe gaat t nu met je? Heeft de huisarts nog wat kunnen betekenen voor je?

Ibu in combinatie met paracetamol is wel echt een must bij kiespijn, anders krijg je t echt niet onder controle.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:57

Wat lief dat je het vraagt. Ik heb bruis ibuprofen gekregen van de huisarts en het is nu best te doen met de pijn. Soms doet het wel even erg pijn en soms is het ook helemaal weg. Heel fijn, nu kan ik weer slapen

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:49

Super spul vind ik de bruis ibuprofen en het helpt bij mij beter dan andere pijnstilling.

Alleen zo vies om te drinken hihi

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:20

Jaa haha klopt. Het ruikt wel lekker :+

Ik zit bij de tandarts nu. Pff wel spannend hoor. Maar wat ben ik blij dat die pijn/druk straks weg is!

Edit
Is nu verdoofd. Zenuwen komen wel wat hoor haha. Bijna aan de beurt..

Edit2
Wow dit viel hartstikke mee!! Zo gepiept. Geen pijn. Niks. Snap niet dat ik hier bang voor was :+

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:17

Fijn zeg!

Hier valt het flink tegen, helaas. Zo nog maar bellen want afspraak voor controle moest na 4 weken, maar assistente zette hem na 6 weken pas. Even vragen of dat kwaad kan, die 4 weken was niet voor niks. En vragen of ik idd 3 weken of tot die controle niks mag, niet tillen, bukken en inspannen :=

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:04

Hoe gaat het nu met je Kabayo?

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:52

Bo_San schreef:
Hoe gaat het nu met je Kabayo?

Wat lief dat je het vraagt. Heb wel wat last van de wond. Maar deze pijn is echt 10x minder erg dan de ontsteking en druk die ik had van de kies. Hij was ook super groot :wow: Het is netjes gehecht, ik mag alles eten en drinken en dat lukt ook prima. Tillen, werken, niezen :+ en andere dingen mogen gewoon. Behalve heel intensief sporten (alleen vandaag. Morgen mag alles)

Wat viel mij dit mee!
Alleen toen de verdoving uit ging werken werd ik heel raar van de pijn. Dat was echt niet leuk!! Direct ibuprofen en aspirine gehad. Vrij vlot daarna nog meer pijnstilling. Ik weet het , even heel slecht, ook voor de maag. Maar heel erg opgeknapt daarvan. Ben echt zo blij haha

Mywishmax wat jammer dat het bij jou minder makkelijk gaat... :(:) Hopelijk is alles snel voorbij!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:08

Bedoel je aspirine of paracetamol? Daar zit werkelijk een verschil in. Paracetamol kan met ibuprofen, aspirine niet.

Houd je echt aan de Maximale hoeveelheid!! Die is er niet voor niks.

Erg fijn dat je blij bent en dat het voorbij is. Tandpijn is echt verschrikkelijk!!

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:09

Haha, bij mij is het probleem ook niet dat er een kies getrokken is hoor ;) maar dat er daardoor een opening vanuit mond naar holtes is. Daarom mag ik zo lang niks doen, want dat moet eerst genezen en dus dicht zijn, als je te snel weer dingen doet gaat het gewoon weer open en moeten ze opnieuwe beginnen. Want je kan het niet open laten.

Maar ik geloof graag dat het een opluchting is, wat fijn!

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:25

En kijk uit met aspirine dat is een heel andere samenstelling met een heel andere werking
Acetylsalicylzuur want daar hebben we het over wordt gebruikt voor zijn bloedverdunnende werking.
Neemt niet weg dat de een beter reageert op aspirine en de ander op paracetamol.
Brufen werkt inderdaad goed bij kiespijn(met een hoofdletter) en mag wel met paracetamol maar weer
niet met aspirine. Heb om die reden ook alledrie in huis. :D

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:35

Oke ik dacht altijd dat aspirine een woord van vroeger was en dat het nu paracetemol heet. Dat het dus hetzelfde product was. Lol. Heb even op de verpakking gekeken. Het is wel paracetemol wat erop staat!
Verder heb ik Naproxen , bruis ibuprofen en Nurofen. Ik neem eigenlijk altijd de bruis en paracetemol. Bij die erge pijn vanochtend nurofen gehad. En gister de naproxen.

Mywishmax oh wat vervelend zeg!! Lijkt mij ook wel pijnlijk zeg. Hoop dat het snel dicht is!

De rest bedankt. Heel fijn de verlossing van de tand haha

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:42

Wat fijn dat je van de kies verlost bent Kabayo!
Voorspoedig herstel gewenst :j

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:49

Fijn Kabayo, eindelijk die pijnlijke rotkies eruit!
Ik ben volgende week vrijdag weer de sjaak. Kijk er al naar uit. :+

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:04

Super fijn dat het beter gaat Kabayo :)

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:28

Ik had eigenlijk nooit gaatjes en had m'n tandarts er nooit over gehoord. Behalve dus dat ze zei dat mn verstandskiezen er "echt" uit moesten en dat ik echt een walgelijke smaak in mn mond had al maanden. Maar ja, ik vape en daar krijg je een droge keel van dus mja....


Trekt de kaakchirurg die kies eruit, ding is helemaal grijs/zwart van de gaatjes. Gadverdamme.

Ze had dus wel gelijk dat ik er 'niet zo goed bij kon' qua poetsen.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:03

Herkenbaar iris! Ik dacht dat hij gewoon nog niet goed doorgekomen was, maar kaakchirurg zei dat hij afgebroken was. Nooit gemerkt, maar mondhygiënist had al wel gezegd dat ik er niet bij kon met poetsen. Dus blij dat die eruit is, ook al had ik geen last

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:01

Ik ben 2 weken geleden geweest en mijn hechtingen zitten er nog steeds erin en ik krijg ze er niet uit.

Maar er zit een abces denk ik rechts daarboven maar ik mag Donderdag naar de tandarts dus kijken wat ze gaat zeggen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:30

Hoe gaat het nu met jullie? Is het te doen qua napijn/klachten?

Ik twijfel wat te doen. De kaakchirurg twijfelt dus of de pijn komt van de verstandskies. En omdat ie er zo beroerd voor ligt haalt hij hem er liever niet uit. Hij denkt nog aan kaakklachten.
Ik merk dat ik meer pijn krijg. Soms ben ik van overtuigd dat het de verstandskies is en soms twijfel ik omdat de pijn erg achteraan zit, meer bij mijn kaak/oor.
Het tandvlees is ook niet dik of geïrriteerd.
Maar de toenemende pijn stelt me niet echt gerust..