Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:17

Ik heb vandaag voor een korte wandeling sportractive gebruikt. Hij begon gelijk al dat er geen goed gps signaal was. Hij zegt dat ik 12 m heb geklommen en 11 m afdaling. Ik woon in Groningen, plat dus!!
En ik vind het kaartje ook niet mooi. En we zoeken dus maar weer verder. Bah!!!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:20

Ibbel schreef:
Ik heb helemaal die ervaringen niet met SportsTracker. Ik heb een iPhone, is het de Android versie die zo van het padje af is?

Net een mooi rondje gefietst, aantal kilometers is wat zuiniger dan wat de fiets zelf aangeeft, maar niet gek veel, en niet erger dan met Endo.

Edit: wat de registratie bij Sportstracker wel verkloot is als je onderweg op pauze drukt. Dan gaat het mis met de rondes/kilometertijden

Ik heb ook een iPhone. Ik heb hem vorige week uitgebreid uitgeprobeerd in de regio Ermelo/Garderen met Endomondo ernaast en toen deed hij het prima. Gisteren en vandaag maakte hij er echt een zooitje van in Apeldoorn en Laag Soeren. Geen positie kunnen vinden, eerste deel van de route niet registreren en daarna ineens extra kilometers erbij tellen. Er zit ook geen logica in.

Ibbel

Berichten: 49105
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:33

Grappig, ik was vanmiddag bij Asselt en Hoog Buurlo, niet echt ver van Apeldoorn en nergens last van.
Ik moet zeggen, Map My Run doet het ook best aardig, die heb ik nu naast SportsTracker lopen om te testen. En voordeel daarvan is dat de geschiedenis van Endo (zij het moeizaam) wel in te lezen is.

Ik vind ST trouwens wel heel fijn met routes uitzetten. Hij doet 'snap to road' en echt álle paadjes staan er in en pakt-ie goed op.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:44

Ik heb SportsTracker eraf gegooid omdat er maar bleef staan dat ik geen kCal verbrand... Terwijl ik juist wil zien hoeveel ik heb verbrand.

Ik heb nu MapMyRun voor fietsen/wandelen en is prima. Niet zo goed als Endo maar toch.

Voor paardrijden gebruik ik Equilab, doet het bij mij erg goed en nauwkeurig.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:46

Dan pak ik morgen even het rondje Hoog Buurlo. Even kijken wat hij dan doet.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:26

Ik heb nu SportsTracker gedownload en ik zag dat je daar .gpx routes in kan zetten. Nu staan m’n routes nog in Topo gps, maar zou fijn zijn als t in één app kan. Ik krijg alleen steeds de melding dat m’n bestanden geen .gpx zijn terwijl dat wel het geval is. Iemand al ervaring met een route uploaden in SportsTracker? En zo ja, hoe doe je dat dan?

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:17

bamisalami schreef:
Ik heb nu SportsTracker gedownload en ik zag dat je daar .gpx routes in kan zetten. Nu staan m’n routes nog in Topo gps, maar zou fijn zijn als t in één app kan. Ik krijg alleen steeds de melding dat m’n bestanden geen .gpx zijn terwijl dat wel het geval is. Iemand al ervaring met een route uploaden in SportsTracker? En zo ja, hoe doe je dat dan?


Inmiddels via een omweg gelukt!

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 19:47

Voor het trainen met de paarden ben ik overgestapt op Equilab.

Vind het fijn dat ik per paard gegevens bij kan houden.
Ik gebruik het nu ook bij de longeer trainingspaard op m'n werk.
De app registreert de gangen dan niet goed maar ik kan wel goed bijhouden welk paard ik wanneer gedaan heb en hoe het toen ging.

Voor mijzelf ben ik er nog niet over uit.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:59

Ik kan het even niet meer terugvinden, kan je de data van endomondo ook overzetten naar Equilab.

Ik heb nu meerdere geprobeerd, en tot nu toe is Equilab het minst slecht -O- -O-

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 20:13

Volgens mij alleen als je dat handmatig gaat doen.

Anoniem

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:36

Ik heb relive erop gezet. App neemt bij mij alles van endemondo over, maar telt geen calorieën. Vind dit echt wel jammer, omdat ik echt wel wil weten wat ik ongeveer verbruik tijdens een inspanning.

Anoniem

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:28

Ik heb de relive app er al terug afgehaald. Mijn mailbox was over de nacht volgespamd met berichten van relive. Voorlopig staat equilab erop nu.
Weet er iemand nog een goede gratis app waarmee je wandelen en fietsen kan tracken?

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:43

Runkeeper?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:42

Ik heb nu ook Equilab er op staan, bevalt hier prima

Evelyne79

Berichten: 4000
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:03

SVRL schreef:
Weet er iemand nog een goede gratis app waarmee je wandelen en fietsen kan tracken?

sports tracker

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:10

Ik durf sportstracker niet meer te gebruiken als ik geen paaltjesroute loop. Ik kom gewoon niet meer thuis. Hij blijft de verkeerde richting aangeven.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:18

Staat hij dan niet op "keer terug naar start" ofzo?

Ik heb nog geen vervanger gevonden. Voorlopig track ik gewoon met mijn Garmin en hou het bij in connect en endomundo.

Ibbel

Berichten: 49105
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:43

bamisalami schreef:
Ik heb nu SportsTracker gedownload en ik zag dat je daar .gpx routes in kan zetten. Nu staan m’n routes nog in Topo gps, maar zou fijn zijn als t in één app kan. Ik krijg alleen steeds de melding dat m’n bestanden geen .gpx zijn terwijl dat wel het geval is. Iemand al ervaring met een route uploaden in SportsTracker? En zo ja, hoe doe je dat dan?


Even converteren via Alltrails.com. Van GPX naar GPX dus, maar dat maakt alsnog soms wel uit.

Ik heb de TCX files die uit Endomondo komen op die manier in Sports Tracker ingeladen door naar GPX te converteren.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:10

SVRL schreef:
Ik heb de relive app er al terug afgehaald. Mijn mailbox was over de nacht volgespamd met berichten van relive. Voorlopig staat equilab erop nu.
Weet er iemand nog een goede gratis app waarmee je wandelen en fietsen kan tracken?


Ik heb net relive geinstalleerd. Je kunt bij instellingen regelen waarover je mails krijgt.

Wat een zoektocht naar een goede vervanger van endomondo. Het zou gewoon niet moeten stoppen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:50

tine10 schreef:
SVRL schreef:
Ik heb de relive app er al terug afgehaald. Mijn mailbox was over de nacht volgespamd met berichten van relive. Voorlopig staat equilab erop nu.
Weet er iemand nog een goede gratis app waarmee je wandelen en fietsen kan tracken?


Ik heb net relive geinstalleerd. Je kunt bij instellingen regelen waarover je mails krijgt.

Wat een zoektocht naar een goede vervanger van endomondo. Het zou gewoon niet moeten stoppen -O-


Dat zou al 1 probleem minder zijn, maar de app geeft ook geen verbruikte kcal weer en net dat wil ik weten.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:06

Heb je je gewicht en lengte wel ingevuld?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:33

roxiie schreef:
Heb je je gewicht en lengte wel ingevuld?

Dat heb ik bij deze app nergens gezien

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:49

Ik gebruik nu sinds een tijdje map my run. Vind hem minde dan endomondo, ik zie enkel kms/min ipv kms/uur. Hij is een stuk trager voor hij eenmaal aan is en ik heb het idee dat ik meer handelingen moet doen voor het opslaan, is klein puntje maar toch. In hoeverre die corrert is qua kms durf ik niet te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:19

Gisteren voor het eerst met Equilab naast Endemonde gereden. Daar waar Endemondo netjes heel mijn rit heeft geregistreerd, is Equilab onderweg gestopt met volgen. Heel frustrerend, de zoektocht naar een goede app gaat dus nog verder.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:22

Ik hoop, dat ik voort de app van Equisense kan gebruiken alleen voor mijn buitenritten. Die is wel alleen beschikbaar met sensor, maar doet als het goed is vrijwel hetzelfde, met nog gangen/takt/etc erbij.