Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:31

Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, is dat er grappige info verdwijnt:

Citaat:
OVERALL SUMMARY

All sports
Total workouts:1964
Total duration:3m:5d:13h
Total distance:20227.41 km
Trips around the world:0.505
Trips to the Moon:0.053
Average speed:8.73 km/h
Average pace:6m:52s
Calories burned:951570 kcal
Burgers burned:1762


ik bedoel.....het is toch geweldig om te weten hoe vaak je al om de wereld bent gegaan met je afstand, hoe vaak je al naar de maan bent geweest en hoeveel burgers je met al je work-outs verbrand hebt????

ook dat is een uniek puntje van endomondo geloof ik.....en het maakt me altijd aan het lachen!

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:47

Danseresje schreef:
Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, is dat er grappige info verdwijnt:


Citaat:
ook dat is een uniek puntje van endomondo geloof ik.....en het maakt me altijd aan het lachen!


Fitbit doet dat ook ;)
Ik heb vandaag een troffee behaald met "ballonvaarder" Ik heb 2000 trappen lopen behaald, dat is net zo hoog als een luchtballon :=

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:14

Danseresje schreef:
Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, is dat er grappige info verdwijnt:

Citaat:
OVERALL SUMMARY

All sports
Total workouts:1964
Total duration:3m:5d:13h
Total distance:20227.41 km
Trips around the world:0.505
Trips to the Moon:0.053
Average speed:8.73 km/h
Average pace:6m:52s
Calories burned:951570 kcal
Burgers burned:1762


ik bedoel.....het is toch geweldig om te weten hoe vaak je al om de wereld bent gegaan met je afstand, hoe vaak je al naar de maan bent geweest en hoeveel burgers je met al je work-outs verbrand hebt????

ook dat is een uniek puntje van endomondo geloof ik.....en het maakt me altijd aan het lachen!


Huh mag ik vragen waar je dat vind? Is bij Endomundo toch?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:53

Evelyne79 schreef:
Danseresje schreef:
Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, is dat er grappige info verdwijnt:


Citaat:
ook dat is een uniek puntje van endomondo geloof ik.....en het maakt me altijd aan het lachen!


Fitbit doet dat ook ;)
Ik heb vandaag een troffee behaald met "ballonvaarder" Ik heb 2000 trappen lopen behaald, dat is net zo hoog als een luchtballon :=


Superleuke dingen zijn dat. Zou willen dat Garmin wat meer van dat soort badges ook zou doen....loop me nu suf qua trappen op werkdagen..... :j :')


Veraaaaah schreef:
Danseresje schreef:
Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, is dat er grappige info verdwijnt:

[quote
OVERALL SUMMARY

All sports
Total workouts:1964
Total duration:3m:5d:13h
Total distance:20227.41 km
Trips around the world:0.505
Trips to the Moon:0.053
Average speed:8.73 km/h
Average pace:6m:52s
Calories burned:951570 kcal
Burgers burned:1762
[/quote

ik bedoel.....het is toch geweldig om te weten hoe vaak je al om de wereld bent gegaan met je afstand, hoe vaak je al naar de maan bent geweest en hoeveel burgers je met al je work-outs verbrand hebt????

ook dat is een uniek puntje van endomondo geloof ik.....en het maakt me altijd aan het lachen!


Huh mag ik vragen waar je dat vind? Is bij Endomundo toch?


ja, is van endomondo. ik heb het in de app nog nooit gevonden. heb dit van de site af. daar komt het tevoorschijn als je my profile aan klikt en dan wat naar beneden scrollt.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:37

Misschien een gek idee hoor :D

Maar zouden wij al onze wensen niet kunnen bundelen en een app voor ruiters op maat kunnen laten maken?

Kent niet iemand die daar een beetje handig mee is?

Tis maar een idee :)*

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:01

Heb je enig idee hoeveel dat kost om op het niveau 'endomondo' te komen?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:03

Ibbel schreef:
Heb je enig idee hoeveel dat kost om op het niveau 'endomondo' te komen?


Nee dat heb ik niet, maar wie niet waagt wie niet wint.

Nu blijk ik iemand te kennen die in de "appenbouw" zit :+ , heb hem al geappt

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:16

Ibbel schreef:
Heb je enig idee hoeveel dat kost om op het niveau 'endomondo' te komen?

Duizenden euro’s of veel meer aan ontwikkeling en reken maar op zelfde bedrag zo niet veel meer voor onderhoud, ondersteuning en opslag van alle data :')

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:24

Voor een simpele app 10-20k voor ontwikkeling en 5k per jaar voor onderhoud zou mijn idee zijn ja.
Overigens bestaat zo'n simpele app al: 'horse riding' (iig voor iPhone)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:25

Heerlijke buitenrit gemaakt en weer 2 apps uitgeprobeerd. Strava bleek niets geregistreerd te hebben, dus die er maar weer af gegooid, ik vond dat die ook te weinig gegevens erbij had. De andere was sportractive, niet zo goed als endomondo maar ik denk dat deze en/of equilab mijn vervanger gaat worden.
Afbeelding

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:41

Heeft iemand de betaalde versie van Equilab? Die schijnt beter te werken dan de niet betaalde versie, dat zei de appbouwer meneer mij.

Het is inderdaad duur, maar ik mocht wat wensen doorgeven en dan zou hij kijken of hij wat simpels in elkaar kan flansen, zoals hij dat zei.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:43

Even binnenvallen: wie moeite heeft met opladen van data van de ene naar de andere app kan ik de website tapiriik aanraden!

Edit: ik ken ook eqfix om paardrijden te tracken. Maar denk niet dat die nog wordt ge-update.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:26

Ik heb de betaalde versie vind hem fijn werken hij registreert op een meter na bijna precies wat ik doe ik zie op de plattegrond dat ik steeds stukjes buiten de bak rij ... je krijgt mooie schema’s te zien en met buiten rijden is er een nood stand die je gegevens doorstuurt als er wat gebeurt ... ik kreeg laatst een aanbieding voor 9,95 voor een heel jaar dus dan maar uitproberen.
Ik ben nu aan het kijken voor een smartwatch die ik kan dragen ipv mijn telefoon steeds op zal te moeten hebben nu gaat dat nog wel maar in dr zomer heb ik geen vest aan ...

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 05:24

candalisa schreef:
Ik heb de betaalde versie vind hem fijn werken hij registreert op een meter na bijna precies wat ik doe ik zie op de plattegrond dat ik steeds stukjes buiten de bak rij ... je krijgt mooie schema’s te zien en met buiten rijden is er een nood stand die je gegevens doorstuurt als er wat gebeurt ... ik kreeg laatst een aanbieding voor 9,95 voor een heel jaar dus dan maar uitproberen.
Ik ben nu aan het kijken voor een smartwatch die ik kan dragen ipv mijn telefoon steeds op zal te moeten hebben nu gaat dat nog wel maar in dr zomer heb ik geen vest aan ...


Weet je heel zeker dat het 9,95 per jaar is en niet per maand. Ik kreeg laatst hier ook bericht van en kon je kiezen tussen 1,6 en 12 maanden abonnement en de 1 maand was 9,95 de 6 49,95 en de 12 maanden 79,95

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 07:54

Hubbels schreef:
candalisa schreef:
Ik heb de betaalde versie vind hem fijn werken hij registreert op een meter na bijna precies wat ik doe ik zie op de plattegrond dat ik steeds stukjes buiten de bak rij ... je krijgt mooie schema’s te zien en met buiten rijden is er een nood stand die je gegevens doorstuurt als er wat gebeurt ... ik kreeg laatst een aanbieding voor 9,95 voor een heel jaar dus dan maar uitproberen.
Ik ben nu aan het kijken voor een smartwatch die ik kan dragen ipv mijn telefoon steeds op zal te moeten hebben nu gaat dat nog wel maar in dr zomer heb ik geen vest aan ...


Weet je heel zeker dat het 9,95 per jaar is en niet per maand. Ik kreeg laatst hier ook bericht van en kon je kiezen tussen 1,6 en 12 maanden abonnement en de 1 maand was 9,95 de 6 49,95 en de 12 maanden 79,95
ja want was een Black Friday deal was ook maar een paar uur geldig ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:30

Ik vraag me oprecht af waarom Equilab de functie registreren van tölt heeft, als het vervolgens niet goed werkt. Mijn paard heeft vandaag hele stukken net gelopen. Had er speciaal op gelet dat ie ook traag en beheerst ging tölten, in de hoop dat de app het ging herkennen. Mooi niet dus en ik maar hopen dat ik met deze app mijn evolutie kon bijhouden. -O-

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:16

Hier hetzelfde probleem, volgens de app is het draf terwijl we toch echt in tölt zaten -O-

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:01

Vandaag met 3 apps aan gereden, tijdens een en dezelfde route.

Equilab zegt 8,2 km
Sportractive: 9,2 km
Relive 9,4 km

Best een verschil. Relive maakt een leuk filmpje van je route met de gemaakte foto's erbij in.
De toltregistratie was een puinhoop, had flinke stukken tolt, maar dat zie je niet echt terug.

_Lente

Berichten: 307
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:02

Equilab heeft met rijden in een bak ook moeite met de km: 4,7 km versus 10,2 km op SportsTracker :?
En Equilab geeft bij mij aan dat met mennen met 'kleine pony' (b-pony) er alleen is gestapt, terwijl we hele stukken hebben gedraafd en gegalloppeerd.
Dus, die app gaat er bij mij af.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:26

Ik geloof dat wij iemand in onze ruiterclub hebben die wel in de ontwikkeling van app's zit... Geen idee wanneer ik die weer kan zien aangezien er geen clublessen zijn of bijeenkomsten. Maar zou het daar anders ook eens aan kunnen vragen natuurlijk. Mits het idee commercieel genoeg is lijkt het me ergens wel mogelijk dat hij dan zelf de ontwikkeling ervan verder gaat uitwerken.

Joolanda
Berichten: 422
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:10

Heb van de week SportsTracker (5,3 km) uitgeprobeerd maar er zit wel veel verschil in met endomondo zelfde rondje geeft die 6 km aan.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:50

Endomondo is erg liberaal met de afstanden. Op een rondje van 20 km met de fiets (die zelf ook afstand meet, en in principe het nauwkeurigst zou moeten zijn omdat dat op basis van wieldiameter en aantal wielomwentelingen gaat) wijkt endo 2 km af (10%) en sporttracker 1 km (5%)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:21

Ik probeer komende weken even de app van Equisense uit als tracker. Wel alleen inclusief de sensor natuurlijk

Tot nu toe werkt hij goed! Nauwkeurig, veel informatie. Alleen ik ken alle functies nog niet :+

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:22

_Lente schreef:
Equilab heeft met rijden in een bak ook moeite met de km: 4,7 km versus 10,2 km op SportsTracker :?
En Equilab geeft bij mij aan dat met mennen met 'kleine pony' (b-pony) er alleen is gestapt, terwijl we hele stukken hebben gedraafd en gegalloppeerd.
Dus, die app gaat er bij mij af.

Is het ook niet zo dat Equilab de sensor in je telefoon gebruikt? Dus dat als je er niet op zit maar er achter, hij minder beweging meet waardoor hij denkt dat je stapt? Volgens mij kijkt ie nl niet specifiek naar afstand/snelheid. Ik gebruik m iig al een jaar of 2 en ben er over het algemeen erg tevreden over :)

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:57

Dat doet Equilab inderdaad. In de zak op mijn bovenbeen kreeg ik totaal andere resultaten dan in mijn jaszak. Van die jaszak klopten de resultaten het beste, als er tenminste ook iets was geregistreerd en de app er niet weer eens mee was gekapt :roll: