Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:55

Tieme schreef:
Sizzle schreef:
Uhm, ze woont toch echt in NL en was pas net eind vorig aan de beurt na zeker 2 jaar wachten.
Inmiddels lijkt het niet meer te lukken helaas (40 gepasseerd)


2 jaar is geen jaaaaaaaaaren. Tussen inschrijven en 1e gesprek zat bij mij 7 maanden. Meeste zijn wel tussen 1 a 1.5 jaar aan de beurt. Afhankelijk van het ziekenhuis en beschikbaarheid van o.a. donorzaad. Vind ik persoonlijk niet lang en doen ze deels ook met een reden. Zodat iemand niet over 1 nacht ijs gaat.


Als je graag een broer/zus voor je kind wil en dan na alle intake gesprekken en controles bijna 40 bent en dan daarbovenop nog 2 jaar moet wachten zodat je kansen bijna naar 0 gaan terwijl je te horen krijgt dat paren voor gaan dan voelt dat toch echt niet eerlijk.
Ik vind het in iedergeval erg jammer voor haar terwijl ze alles perfect op de rit heeft en normaal vruchtbaar was. Bij echtparen weet je immers ook nooit of ze bij elkaar blijven.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:05

Zoolgangster schreef:
Mazida schreef:
Ik volg, interessant om te lezen. Ik had altijd de deadline 35 jaar voor me om het alleen te gaan doen, op mijn 30e mijn huidige vriend ontmoet en 2 kinders verder. Maar anders had ik het zeker ook alleen gedaan, daarvoor zat de wens te diep.

Ik moet wel zeggen, nu ik kinderen heb, zou ik het nooit meer alleen willen doen. Ik geniet van mijn gezin, maar je staat altijd 'aan' als moeder. Als je een partner hebt kun je de zorg ook weleens uit handen geven en dat is heel fijn om bijvoorbeeld eens een avondje met een vriendin ofzo af te spreken, anders moet je altijd oppas regelen.


Dat altijd 'aanstaan' is ook de ervaring van een familielid. Het is haar best wel tegengevallen, want je staat er 24/7 alleen voor. Natuurlijk kan ze wel eens iemand laten oppassen, maar dat is toch anders dan een partner.


Dat kan ook zo zijn als je een relatie hebt.
Hoeveel mannen werken er niet 80 uur per week, onregelmatig of zijn vaak in het buitenland voor hun werk?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:35

Mloes schreef:
Ik ken een homo stel die samen met een lesbisch stel een kindje willen, en ook hier geldt dat 'normale' stellen voorrang krijgen. En dat is ook gewoon in Nederland ja.. Hoe bizar ook.

Oh en TS: ik vind het superstoer van je! Ik hoop dat je over niet al te lange tijd een mooi mensje in je armen hebt <3

Heu? Hoe moet ik dat zien, vier ouders voor één kindje? Of twee kindjes, één per stel?

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:11

@Liezel, gelukkig werkt lang niet iedereen 80 uur per week of in het buitenland, daarbij bestaan er zelfs partners die vanwege de komst van een kind besluiten wat minder uurtjes te werken of minder vaak naar het buitenland gaan of zelfs overplaatsing vragen om thuis ook iets te kunnen betekenen...

Heb zelf een man die in ploegen werkte, zag ik ook zelden op normale uren, maar was toch wel handig om eropna te houden. Beter dan niks. :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:22

Gem schreef:
Mloes schreef:
Ik ken een homo stel die samen met een lesbisch stel een kindje willen, en ook hier geldt dat 'normale' stellen voorrang krijgen. En dat is ook gewoon in Nederland ja.. Hoe bizar ook.

Oh en TS: ik vind het superstoer van je! Ik hoop dat je over niet al te lange tijd een mooi mensje in je armen hebt <3

Heu? Hoe moet ik dat zien, vier ouders voor één kindje? Of twee kindjes, één per stel?


Over het algemeen 4 ouders 1 kindje. Die dan vaak doormiddel van co-ouderschap samen voor het kindje zorgen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:00

iirrssjjee schreef:
Gem schreef:

Heu? Hoe moet ik dat zien, vier ouders voor één kindje? Of twee kindjes, één per stel?


Over het algemeen 4 ouders 1 kindje. Die dan vaak doormiddel van co-ouderschap samen voor het kindje zorgen.


Ja precies dit inderdaad.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:13

Uiteraard wens ik je het allerbeste toe. En een fijne zwangerschap, bevalling plus een leuk kind. Alles is en blijft uiteindelijk maar afwachten.

Het leven is niet altijd planbaar. Ik begrijp je wens. Maar ik heb hier toch altijd moeite mee. Bij ons / mij ging het niet vanzelf. Zo'n 8 jaar moeten wachten op die zeer gewenste zwangerschap. Heel traject achter de rug. En door wachtlijsten die mede worden veroorzaakt door, zo voelt het dan, alleenstaande vrouwen die ook in een IUI traject zitten die zo nodig alleen een kind op de wereld willen zetten. Voor ons als toen getrouwd stel met een wens en al jaren bezig voelde dat erg oneerlijk.

Uiteindelijk heb ik een gezonde zoon gekregen. En ja ik had er zo graag meer gehad. Maar niet alles is planbaar. En een kind krijgen al helemaal niet.

Je bent nog maar 30 wie weet wat nog op je pad komt...

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:20

Waarom voelde dat oneerlijk VHU? Waarom zou een stel voorrang moeten hebben op een alleenstaande?

Ik sluit me aan bij gewoonmarie.
Mijn zoontje is nu bijna 5 en ik kan, de momenten dat ik een partner(Of extra handjes) miste, op 1 hand tellen.

Hoeveel kinderen groeien er niet op in een gezin met bv agressie, verslaving of andere niet wenselijke situaties?
Dan liever een B.O.M. en een gelukkig kind.:-)

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:28

Ladygiroc schreef:
Waarom voelde dat oneerlijk VHU? Waarom zou een stel voorrang moeten hebben op een alleenstaande?

Ik sluit me aan bij gewoonmarie.
Mijn zoontje is nu bijna 5 en ik kan, de momenten dat ik een partner(Of extra handjes) miste, op 1 hand tellen.

Hoeveel kinderen groeien er niet op in een gezin met bv agressie, verslaving of andere niet wenselijke situaties?
Dan liever een B.O.M. en een gelukkig kind.:-)


Ik ben niet VHU, maar ik snap wel wat zij zegt.
Dat gaat er niet om dat een stel voorrang moet krijgen op een alleenstaande. Maar het gaat er om dat een alleenstaande zonder (bekende) medische problematiek de wachttijd op een behandeling verlengt, waardoor iemand die wél aangewezen is op medische problematiek heeft langer moet wachten.

Diezelfde discussie heeft nog niet zo lang geleden gewoed rondom lesbische stellen die er voor kiezen om dmv IVF zwanger te worden, zodat de eicel van vrouw 1 gebruikt kan worden en het embryo in de baarmoeder van vrouw 2 geplaatst kan worden. fertiliteitsbehandelingen zouden toen niet meer vergoed worden voor deze groep (wat vrij snel teruggedraaid is overigens).

Ik zeg overigens niet dat ik de mening van VHU volledig deel, maar ik vind het wel ergens heel krom. Ook m.b.t. vergoeding van zorgverzekering is het ergens raar dat die vergoedingen betaald worden uit de zorgverzekering, terwijl er helemaal geen medisch probleem is.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:37

Wat een spannend traject! Heel veel succes met alles en ik hoop dat het je snel gegund is, ik lees graag mee!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:37

Wat fijn dat je jouw weg wil delen!Hopelijk gaat het traject voorspoedig lopen. Zelf ben ik er ook over na aan het denken maar dan iets in combinatie met een wensouder(s). Veel succes!

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:47

VanHuisUit schreef:
Uiteraard wens ik je het allerbeste toe. En een fijne zwangerschap, bevalling plus een leuk kind. Alles is en blijft uiteindelijk maar afwachten.

Het leven is niet altijd planbaar. Ik begrijp je wens. Maar ik heb hier toch altijd moeite mee. Bij ons / mij ging het niet vanzelf. Zo'n 8 jaar moeten wachten op die zeer gewenste zwangerschap. Heel traject achter de rug. En door wachtlijsten die mede worden veroorzaakt door, zo voelt het dan, alleenstaande vrouwen die ook in een IUI traject zitten die zo nodig alleen een kind op de wereld willen zetten. Voor ons als toen getrouwd stel met een wens en al jaren bezig voelde dat erg oneerlijk.

Uiteindelijk heb ik een gezonde zoon gekregen. En ja ik had er zo graag meer gehad. Maar niet alles is planbaar. En een kind krijgen al helemaal niet.

Je bent nog maar 30 wie weet wat nog op je pad komt...


Als eerst ben ik natuurlijk hartstikke blij voor jullie dat je een gezonde zoon hebt mogen krijgen..

Maar het schiet me wel even verkeerd dat je het oneerlijk vindt dat een alleenstaande vrouw "zo nodig" een kind moet hebben.. Wat maakt dat jij meer recht hebt op een kindje dan een ander? Wat had ze dan moeten doen volgens jou, als het oneerlijk is voor een alleenstaande vrouw dit traject te volgen? Had ze onveilige sex moeten hebben met een willekeurige vent om zwanger te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:49

Ladygiroc schreef:
Hoeveel kinderen groeien er niet op in een gezin met bv agressie, verslaving of andere niet wenselijke situaties?

Dat vind ik een beetje een rare insteek ondanks dat het al vaker is genoemd in dit topic.

Het gaat erom dat je je (toekomstige) kind de best mogelijke kansen geeft, niet dat je het beter doet dan iemand anders die misschien een verslaving heeft of zijn kinderen slaat. Het is geen competitie waar je doel is niet op de laatste plek te eindigen.

De kansen voor je kind verbeteren aanzienlijk in een 2-ouder gezin, maar dat is niet iets dat TS makkelijk op kan lossen. Maar zie dat wel in en probeer er zo'n goed mogelijk alternatief voor te zoeken. TS geeft aan dat moeder en 3 zussen in kunnen springen, dus daar zijn zeker goede mogelijkheden (ook al zou iemand die een vaderrol kan vervullen ook zeker helpen).

Mijn focus zou dus zijn op verwachtingsmanagement rond haar moeder en zussen: wat voor soort kind je krijgt (druk, vrolijk, een huilbaby, een tweeling) weet je nooit, dus hou rekening met het ergste en zorg ervoor dat ze volledig achter je staan, dagelijks willen en kunnen bijspringen indien nodig, etc. Als het dan meevalt en je baby na 3 maanden al volle nachten slaapt dan kan je ze altijd bedanken en met minder hulp verder gaan, maar uit ervaring weet ik dat het meestal anders gaat lopen en er zoveel dingen zijn waar je vantevoren nauwelijks rekening mee had kunnen houden (postnatale depressie, gezondheidsklachten bij moeder of kind, etc). Probeer dit zo realistisch mogelijk te benaderen zodat je, als het eenmaal gelukt is, ook gewoon kan ontspannen en er van kan genieten.

nine1987 schreef:
Maar het schiet me wel even verkeerd dat je het oneerlijk vindt dat een alleenstaande vrouw "zo nodig" een kind moet hebben.. Wat maakt dat jij meer recht hebt op een kindje dan een ander? Wat had ze dan moeten doen volgens jou, als het oneerlijk is voor een alleenstaande vrouw dit traject te volgen? Had ze onveilige sex moeten hebben met een willekeurige vent om zwanger te worden?

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Een stel dat niet zwanger kan raken vanwege medische problemen zie ik anders dan een persoon die hulp nodig heeft met zwanger raken omdat ze ervoor kiest dit alleen te doen. Niet zwanger kunnen raken is geen keuze, dat overkomt je, een kind willen terwijl je geen partner hebt is wel een keuze.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:20

Exact dat is het.

Ik ontzeg haar geen kind. Ik ontzeg niemand een kind. Ik weet wat het is om ruim 8 jaar op een kind te 'wachten'.

Wat ik wilde zeggen is, wat anderen ook zeggen, als je door fertiliteitsproblematiek in een traject zit waarbij je afhankelijk bent van IUI / ICSI / IVF en je hebt te maken met continue wachttijden, dan ga je je afvragen waar de wachttijden door komen.
Een reden van de wachttijden is dat gezonde mensen ook via IUI zwanger willen raken. Als bij jou de tijd steeds verder doortikt en je weet dat je elk jaar dat je verder in het traject komt je minder kans hebt om in verwachting te raken plus minder kans dat je in aanmerking blijft komen voor dit soort trajecten is het feit dat een gezond iemand jouw plek in kan nemen op de wachtlijst niet prettig.

Daarbij wordt door veel verzekeringen slechts een aantal behandelingen vergoed. En ook dat komt doordat er mensen gebruik maken van deze behandelingen die ze niet nodig hebben op basis van fertiliteitsproblematiek.

That's all folks :)

Kinderen komen niet altijd 'op bestelling'. Dat is ook iets waar TS rekening mee zal moeten houden in het hele traject waar ze in gaat. In mjin hele traject ben ik genoeg mensen tegengekomen waar alles bij 'klopte' maar toch ontstond er geen zwangerschap. Of een zwangerschap die vroegtijdig ten einde kwam. Of een tweeling, leuk, maar daardoor meer kans op complicaties als bijv vroeggeboorte etc.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:25

enzino schreef:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Een stel dat niet zwanger kan raken vanwege medische problemen zie ik anders dan een persoon die hulp nodig heeft met zwanger raken omdat ze ervoor kiest dit alleen te doen. Niet zwanger kunnen raken is geen keuze, dat overkomt je, een kind willen terwijl je geen partner hebt is wel een keuze.


Is dat wel een keuze? Je moet toch ook een beetje geluk hebben om de juiste partner op het juiste moment tegen te komen. Straks wacht je nog 5-10 jaar, kom je inderdaad de juiste man tegen en wordt het vanwege je leeftijd een groter risico om zwanger te zijn/ben je minder vruchtbaar.

Of in het geval van de TS, zij gaf aan op vrouwen te vallen, dan kan ze wel wachten tot ze de juiste partner tegen komt, maar daar schiet ze nog niet zoveel mee op in het kader van de kinderwens.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:28

Het is een mooi ethisch dilemma. Dat zwanger worden op latere leeftijd. Als je fertiliteitsproblemen hebt ben je meestal al een jaar of 3, 4 bezig voordat je in een circuit van IVF / ICSI etc terecht komt. De meeste mensen beginnen rond de 30 serieus aan gezinsplannen. Dus dan ben je als je in zo'n traject komt meestal al ouder.

Ik zeg altijd als mensen zeggen, later willen we kinderen, begin er maar vroeg aan want voor je het weet ben je 35 / 40+ en wordt het alleen maar lastiger.

Daarom snap ik TS ook wel degelijk.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:28

VanHuisUit schreef:
Exact dat is het.

Ik ontzeg haar geen kind. Ik ontzeg niemand een kind. Ik weet wat het is om ruim 8 jaar op een kind te 'wachten'.

Wat ik wilde zeggen is, wat anderen ook zeggen, als je door fertiliteitsproblematiek in een traject zit waarbij je afhankelijk bent van IUI / ICSI / IVF en je hebt te maken met continue wachttijden, dan ga je je afvragen waar de wachttijden door komen.
Een reden van de wachttijden is dat gezonde mensen ook via IUI zwanger willen raken. Als bij jou de tijd steeds verder doortikt en je weet dat je elk jaar dat je verder in het traject komt je minder kans hebt om in verwachting te raken plus minder kans dat je in aanmerking blijft komen voor dit soort trajecten is het feit dat een gezond iemand jouw plek in kan nemen op de wachtlijst niet prettig.

Daarbij wordt door veel verzekeringen slechts een aantal behandelingen vergoed. En ook dat komt doordat er mensen gebruik maken van deze behandelingen die ze niet nodig hebben op basis van fertiliteitsproblematiek.

That's all folks :)

Kinderen komen niet altijd 'op bestelling'. Dat is ook iets waar TS rekening mee zal moeten houden in het hele traject waar ze in gaat. In mjin hele traject ben ik genoeg mensen tegengekomen waar alles bij 'klopte' maar toch ontstond er geen zwangerschap. Of een zwangerschap die vroegtijdig ten einde kwam. Of een tweeling, leuk, maar daardoor meer kans op complicaties als bijv vroeggeboorte etc.


Moeilijk hoor, ik ben blij dat ik geen keus hoef te maken wie voorrang heeft. Je gunt het iedereen, dat bevriende homo-stel net zo goed als TS net zo goed als jij en je partner. Hier ging alles van een leien dakje en ik kan me niet indenken hoe wanhopig en verdrietig het moet zijn als het allemaal niet zo vanzelf gaat :(:)

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:38

Lieke schreef:
enzino schreef:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Een stel dat niet zwanger kan raken vanwege medische problemen zie ik anders dan een persoon die hulp nodig heeft met zwanger raken omdat ze ervoor kiest dit alleen te doen. Niet zwanger kunnen raken is geen keuze, dat overkomt je, een kind willen terwijl je geen partner hebt is wel een keuze.


Is dat wel een keuze? Je moet toch ook een beetje geluk hebben om de juiste partner op het juiste moment tegen te komen. Straks wacht je nog 5-10 jaar, kom je inderdaad de juiste man tegen en wordt het vanwege je leeftijd een groter risico om zwanger te zijn/ben je minder vruchtbaar.

Of in het geval van de TS, zij gaf aan op vrouwen te vallen, dan kan ze wel wachten tot ze de juiste partner tegen komt, maar daar schiet ze nog niet zoveel mee op in het kader van de kinderwens.


En als dat wel een keuze is, dan is de kinderwens en het moment waarop dat kind welkom is, als je wél een partner hebt, toch net zo goed een keuze?

Zijn de niet-medische gebruikers van fertiliteitstrajecten nou echt de oorzaak van het probleem van de wachtlijsten, of mogen we misschien concluderen dat het aanbod niet voldoet?

Ik ben zelf ook 30 en bij ons zou een kindje vanaf volgend jaar heel welkom zijn, maar of dat makkelijk lukt is nog maar afwachten. Wie weet sta ik er over 8 jaar wel hetzelfde in VanHuisUit en enzino... Maar nu (nu ik die frustratie en het verdriet niet ken) zou ik het elk ander stel of alleenstaande evenzeer gunnen als een heterostel met vruchtbaarheidsproblemen.

@ts dapper en mooi dat je traject met ons wil delen. Veel geluk gewenst!

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:56

Mloes schreef:
Sizzle schreef:
[quote="Tieme

Dat is in Nederland gelukkig niet het geval. I.i.g. niet de afgelopen 11 jaar
[/quot

Uhm, ze woont toch echt in NL en was pas net eind vorig aan de beurt na zeker 2 jaar wachten.
Inmiddels lijkt het niet meer te lukken helaas (40 gepasseerd)[/quot

Ik ken een homo stel die samen met een lesbisch stel een kindje willen, en ook hier geldt dat 'normale' stellen voorrang krijgen. En dat is ook gewoon in Nederland ja.. Hoe bizar ook.

Oh en TS: ik vind het superstoer van je! Ik hoop dat je over niet al te lange tijd een mooi mensje in je armen hebt <3


Mooi dat die stellen zo iets overeen kunnen komen, maar wat ik niet snap waarom ze er dan een ziekenhuis voor nodig hebben.
De man kan toch gewoon zijn kwakkie bij die meiden inleveren en dat die meiden dan zelf dat inbrengen.

pien_2010

Berichten: 43270
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:15

TS ik wil je heel erg veel geluk wensen en inderdaad ga er voor.
Dit zal mijn 1ste en laatste post zijn in jouw topic om de privacy te waarborgen van diegene waar mijn verhaal over gaat.

Ik vind het een goede zaak dat ALLE geschikte moeders met een kinderwens in aanmerking kunnen komen voor behandeling . Er zijn nl zat as moeders in een hetero relatie die beter geen kinderen kunnen krijgen. Veel alleengaande vrouwen hebben niet gekozen voor het hebben van geen relatie. Dus hun "geen kinderen" kunnen krijgen is net zo urgent als vrouwen die onvruchtbaar zijn of een partner hebben die onvruchtbaar is als op een gegeven ogenblik de biologische klok gaat tikken.

Ik ben de zeer gelukkige oma van 3 prachtige klein kinderen van een alleengaande moeder die het zelfde traject gegaan is als jij. Ze heeft 1 kindje en 1 tweeling. Dat laatste was eventjes schrikken. MAAR de moeder doet het fantastisch en de kinderen zijn zeer zeer gelukkig en de vonken van geluk stralen van alle drie de kinderen af en van hun moeder. De moeder heeft een goede partime baan en heeft haar leven en van haar kinderen beter op de rit als menig (probleem) gezin, want het is daar gewoon een feest om als kind te mogen opgroeien.
Het gezin is leuk, stabiel, zorgzaam en als je alleen de kinderen doet, dan kun je als moeder ook je hele leven inrichten om je kinderen heen. Dus slapen de kinderen dan kan mama ook gaan slapen. Is mams moe, dan kan ze al om 19.30 met de kinderen naar bed.
Ze hoeft nooit te overleggen, de regels zijn duidelijk→ of anders gezegd→ ik vind het wel wat hebben.

Wel is het belangrijk dat er een goede (vrienden) kring omheen is. Die is er. Dus toen de tweeling werd geboren, kon zij thuis blijven van de oudste werd naar school gebracht en opgehaald en alle boodschappen werden weken achter elkaar gedaan en zelfs koken.

Mocht je er meer over willen weten mag je altijd pb-en. Ik wil de privacy van mijn dochter garanderen vandaar dat ik het hier bij laat.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:16

justdiesel schreef:
Mooi dat die stellen zo iets overeen kunnen komen, maar wat ik niet snap waarom ze er dan een ziekenhuis voor nodig hebben.
De man kan toch gewoon zijn kwakkie bij die meiden inleveren en dat die meiden dan zelf dat inbrengen.


Ik weet ook niet beter dan dat stellen in NL iig in eerste instantie dit doen mbv zelfinseminatie.
Bij een donor uit een donorbank kan dat helaas niet omdat dat sperma ingevroren is geweest en daarmee alleen nig maar geschikt voor IUI (inseminatie tot in de baarmoeder).

Maar ik vind datzelfde bij TS. Naast de IUI wordt er direct een schuimecho gedaan. Ik vraag me af waarom, als er helemaal geen reden is om er vanuit te gaan dat TS fertiliteitsproblemen heeft. De IUI is te verklaren met ingevroren zaad, maar het wordt direct ontzettend gemedicaliseerd waar dat nog helemaal niet nodig hoeft te zijn. Een stel dat zwanger wil worden gaat ook t eerst allerlei onderzoeken doen, je gaat er in beginsel toch gewoon vanuit dat je vruchtbaar bent?

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:35

Pien ik mis de vind ik leuk knop voor jouw bericht! Ben het met jou eens ook

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:45

justdiesel schreef:
Mloes schreef:
Ik ken een homo stel die samen met een lesbisch stel een kindje willen, en ook hier geldt dat 'normale' stellen voorrang krijgen. En dat is ook gewoon in Nederland ja.. Hoe bizar ook.

Oh en TS: ik vind het superstoer van je! Ik hoop dat je over niet al te lange tijd een mooi mensje in je armen hebt <3


Mooi dat die stellen zo iets overeen kunnen komen, maar wat ik niet snap waarom ze er dan een ziekenhuis voor nodig hebben.
De man kan toch gewoon zijn kwakkie bij die meiden inleveren en dat die meiden dan zelf dat inbrengen.


Nou, het probleem was dat ze dit inderdaad zo wilden doen, maar ze hebben eerst via de huisarts (geloof ik) een test gedaan of de kwaliteit van het zaad goed genoeg was. Hier kwam uit dat dit niet zo was, maar waar het precies aan lag kon middels deze test niet bepaald worden. Daarom moesten zij via het ziekenhuis de kwaliteit laten testen, en dit werd en niet vergoed, en duurde dus onwijs lang. En uit die gesprekken kwam dus ook naar voren dat, mocht het middels IVF oid moeten, dan wordt ook dat voor de mannen niet vergoed en duurt het lang omdat 'normale' stellen voorrang hebben.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:19

Wat bijzonder en spannend TS!

Een vriendin van mij heeft jaren geleden ook dit traject doorlopen. Inmiddels is haar dochter zes. Mijn vriendin is dolgelukkig met haar, al is het soms ook zwaar doordat het kindje regelmatig ziek is.
Zij heeft toen ook allerlei gesprekken gehad in het ziekenhuis en haar familie werd hier ook bij betrokken. Ze heeft veel steun van hen.
Volgens mij hebben ze toen een donor ‘gematched’ op basis van haar eigen uiterlijke kenmerken.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:15

Vind sommige reacties hier dat het fantastisch is om met alleen met een moeder op te groeien onzinnig. Ik zeg niet dat twee ouder per definitie beter zijn, maar het is zeker ook niet alleen fantastisch. Ook met twee ouders is het zwaar. Ik denk dat TS een weloverwogen keuze heeft gemaakt en goed bezig is met het regelen van een vangnet e.d. maar het is en blijft zwaar. Je kunt bijvoorbeeld ook een gehandicapt kind krijgen, je kind kan autisme hebben, een hechtingsstoornis etc. etc en dan is het nog zwaarder. Of je krijgt een tweeling. Combinatie werk en kinderen is ook parttime heftig, laat staan als je een een gehandicapt kind hebt. Vond trouwens de reactie dat je weinig aan je partner hebt als die 80 uur of meer werkt grappig, want dat is dus mijn situatie :') . En dan vind ik al heel fijn om kind soms een avondje of een paar uur aan partner over te laten. Juist die paar uurtjes zorgen ervoor dat je de batterij kan opladen vind het belangrijk om te zeggen dat kinderen opvoeden en te verzorgen niet alleen rozengeur en maneschijn is, maar ook dat het gewoon echt zwaar kan zijn. En daar kom eigenlijk pas achter als de kleine er is :) (En je schatjes maken veel goed met hun heerlijke glimlach of het zwaaien met hun mollige handjes of nog even een kus geven :7 )