Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:00

gewoonmarie schreef:
Wat goed van je dat je er helemaal voor gaat!! Ik wil je heel veel succes wensen, en hooo dat je snel een gezonde zwangerschap hebt en een gezond kindje op de wereld mag zetten.

Ik sta perplex van sommige reacties hier. |( ik heb er echt oprecht tranen van in m’n ogen. Waarom zou een moeder het niet alleen kunnen. En wat als er wat gebeurd... alles kan je bij de notaris vast laten leggen voor wat als....
dit kindje komt met heel veel liefde ter wereld, hier is zo bewust voor gekozen.

Ik ben zelf alleenstaande moeder, ik werd weduwe toen ik zwanger was van ons 2e kindje.
Mijn oudste dochter die 1,5 was toen dit gebeurde, heeft er uiteraard af en doe last van haar vader te missen. Maar zei heeft hem ook nog bewust meegemaakt, en kampt nu ermee dat ze haar herinnering verliest aan die tijd. Mijn jongste ondertussen 1,5 is altijd vrolijk en blij. Zei voelt dit gemis (nog) niet.
En tuurlijk maak ik me ook wel eens zorgen of verdrietig, kan ik een vader en een moeder zijn in 1? Kan ik ze geven wat anders van papa zou komen. En ja ik kan dat! Ik ben een sterkte vrouw, ik kan ook stoeien met m’n kinderen, ik kan van alles wat hun vader ook kan. En dat kan deze moeder ook!!
En ja het is vaak best moeilijk hoor met 2 van zulke kleine kinderen en er nooit van weg kunnen lopen. Maar gelukkig is we dan ook nog een sociaal vangnet, wat deze moeder ook heeft. Als ik er echt doorheen zit, heb ik tal van lieve buren, een engel van een zus en lieve ooms en tantes. Dus ja dit kan alleen, en als het even niet kan, dan zijn er lieve mensen om me heen om te helpen. En dat is voor ts volgens mij net zo als ik alles goed gelezen heb.

Heel veel succes ts!! Trek je alstjeblieft niet te veel van alle kortzichtigheid aan


Wat verschrikkelijk lijkt me dit. Maar wat schrijf je het mooi, diep respect!

TS ik ga je ook volgen, heel veel succes in je traject.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:25

Morgen heb je weer een afspraak in de kliniek toch?

carineken

Berichten: 690
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 17:04

Ja, klopt morgen moet ik er weer heen.
Dan zal ik gaan weten of mijn bloed nu wel in orde was en anders word het medicatie nemen.
Ook zal ik morgen te horen krijgen hoe lang de wachttijd ongeveer zal zijn voor er een donor is.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:41

Spannend, succes morgen!

Anoniem

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:04

Spannend hoor! Veel succes morgen en hopelijk is alles in orde!

carineken

Berichten: 690
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 19:46

Schildklier is inderdaad iets te traag, dus vanaf nu elke dag een pilletje nemen tot al zeker na de bevalling.
Verder moet ik volgende week langs een vroedvrouw gaan voor een gesprek.
Ik vermoed ivm medicatie nemen.
Voor de daadwerkelijke inseminatie moet ik naar Gent.
Omdat daar de inseminatie’s nog blijven doorlopen.
Mijn fertiliteitsarts zei: tegen jouw volgende eisprong hebben we een donor gevonden en kan de eerste inseminatie van start gaan.

Dus mocht ik van de eerste keer zwanger zijn, dan ben ik gewoon volgend jaar al mama.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:14

Wauw dat is nog best snel, nu duimen dat het gelijk in 1x goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:14


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:29

Wauw ze laten er gelukkig geen gras over groeien. Wat fijn dat het traject nu zo vlug gaat. En wie weet inderdaad, ben je de eerste keer direct zwanger, je weet maar nooit!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:30

VanHuisUit schreef:
Exact dat is het.

Ik ontzeg haar geen kind. Ik ontzeg niemand een kind. Ik weet wat het is om ruim 8 jaar op een kind te 'wachten'.

Wat ik wilde zeggen is, wat anderen ook zeggen, als je door fertiliteitsproblematiek in een traject zit waarbij je afhankelijk bent van IUI / ICSI / IVF en je hebt te maken met continue wachttijden, dan ga je je afvragen waar de wachttijden door komen.
Een reden van de wachttijden is dat gezonde mensen ook via IUI zwanger willen raken. Als bij jou de tijd steeds verder doortikt en je weet dat je elk jaar dat je verder in het traject komt je minder kans hebt om in verwachting te raken plus minder kans dat je in aanmerking blijft komen voor dit soort trajecten is het feit dat een gezond iemand jouw plek in kan nemen op de wachtlijst niet prettig.

Daarbij wordt door veel verzekeringen slechts een aantal behandelingen vergoed. En ook dat komt doordat er mensen gebruik maken van deze behandelingen die ze niet nodig hebben op basis van fertiliteitsproblematiek.

That's all folks :)

Kinderen komen niet altijd 'op bestelling'. Dat is ook iets waar TS rekening mee zal moeten houden in het hele traject waar ze in gaat. In mjin hele traject ben ik genoeg mensen tegengekomen waar alles bij 'klopte' maar toch ontstond er geen zwangerschap. Of een zwangerschap die vroegtijdig ten einde kwam. Of een tweeling, leuk, maar daardoor meer kans op complicaties als bijv vroeggeboorte etc.


Niemand heeft die behandelingen nodig want voor niemand is het medisch noodzakelijk om Een kind te krijgen. Sorry maar ik word echt boos als ik je zeer egocentretisch bericht leest.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:44

WoW wat een goed bericht!! Dan kan het inderdaad snel gaan! Ik duim voor je! +:)+

Kaartje23
Berichten: 349
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:55

Maartje1990 schreef:
Niemand heeft die behandelingen nodig want voor niemand is het medisch noodzakelijk om Een kind te krijgen. Sorry maar ik word echt boos als ik je zeer egocentretisch bericht leest.


Er staat toch duidelijk bij op basis van fertiliteitsproblematiek? Ze schrijft nergens dat het medisch noodzakelijk is om een kind te krijgen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:59

Kaartje23 schreef:
Maartje1990 schreef:
Niemand heeft die behandelingen nodig want voor niemand is het medisch noodzakelijk om Een kind te krijgen. Sorry maar ik word echt boos als ik je zeer egocentretisch bericht leest.


Er staat toch duidelijk bij op basis van fertiliteitsproblematiek? Ze schrijft nergens dat het medisch noodzakelijk is om een kind te krijgen.


Ja, ik kan lezen. Ook diegene met fetiliteirsproblemen hebben ze niet nodig.

Rox87
Berichten: 500
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:08

Maartje1990 schreef:
VanHuisUit schreef:
Exact dat is het.

Ik ontzeg haar geen kind. Ik ontzeg niemand een kind. Ik weet wat het is om ruim 8 jaar op een kind te 'wachten'.

Wat ik wilde zeggen is, wat anderen ook zeggen, als je door fertiliteitsproblematiek in een traject zit waarbij je afhankelijk bent van IUI / ICSI / IVF en je hebt te maken met continue wachttijden, dan ga je je afvragen waar de wachttijden door komen.
Een reden van de wachttijden is dat gezonde mensen ook via IUI zwanger willen raken. Als bij jou de tijd steeds verder doortikt en je weet dat je elk jaar dat je verder in het traject komt je minder kans hebt om in verwachting te raken plus minder kans dat je in aanmerking blijft komen voor dit soort trajecten is het feit dat een gezond iemand jouw plek in kan nemen op de wachtlijst niet prettig.

Daarbij wordt door veel verzekeringen slechts een aantal behandelingen vergoed. En ook dat komt doordat er mensen gebruik maken van deze behandelingen die ze niet nodig hebben op basis van fertiliteitsproblematiek.

That's all folks :)

Kinderen komen niet altijd 'op bestelling'. Dat is ook iets waar TS rekening mee zal moeten houden in het hele traject waar ze in gaat. In mjin hele traject ben ik genoeg mensen tegengekomen waar alles bij 'klopte' maar toch ontstond er geen zwangerschap. Of een zwangerschap die vroegtijdig ten einde kwam. Of een tweeling, leuk, maar daardoor meer kans op complicaties als bijv vroeggeboorte etc.


Niemand heeft die behandelingen nodig want voor niemand is het medisch noodzakelijk om Een kind te krijgen. Sorry maar ik word echt boos als ik je zeer egocentretisch bericht leest.


Ik ben het met Maartje eens. Waarom zou een stel met vruchtbaarheidsproblemen voor gaan op een stel dat uit twee dames bestaat of een dame die in haar eentje een kinderwens heeft?

Geaardheid komt niet op bestelling en de prins meestal niet aangegallopeerd op een wit paard.

Ze hebben allemaal 1 ding gemeen; ze kunnen geen kind krijgen zonder medische behandeling en dat is waar dit medische traject in voorziet

TS, ik hoop dat het je gegeven is om via deze weg een kindje te krijgen. Ik vind je traject ontzettend interessant om te mogen volgen. Ik duim voor je dat het de eerste keer raak mag zijn!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:42

Vindt het eerlijk gezegd jammer dat er in dit topic zo discussie over dit onderwerp ontstaat . Snap heel goed dat het een gevoelig onderwerp is voor mensen die er mee te maken hebben . Maar vindt de discussie hier niet helemaal op zijn plaats open dan een discussie topic over dit onderwerp.
Dan kan TS gewoon hier lekker haar dingen delen .

denisesilver

Berichten: 2875
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:34

Jullie begrijpen dat iemand die in het fertiliteitstraject zit niet in hetzelfde traject zit als diegene die via een donor zwanger willen worden hè? Die laatste gaat namelijk doorgaans iets sneller :+

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:53

@TS: Dat is al snel! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent. En fijn dat ze op voorhand al een check van je bloed doen, nu kunnen ze gericht aan de slag.
Denk inderdaad ook vast aan je foliumzuur om in te nemen! En kijk tegen de tijd dat het zo ver is eens op vroedvrouwen.be voor een fijne vroedvrouw bij jouw in de buurt. Kan echt een meerwaarde zijn tijdens de zwangerschap, zeker als je geen partner hebt om dingen mee te delen.


genja schreef:
Vindt het eerlijk gezegd jammer dat er in dit topic zo discussie over dit onderwerp ontstaat . Snap heel goed dat het een gevoelig onderwerp is voor mensen die er mee te maken hebben . Maar vindt de discussie hier niet helemaal op zijn plaats open dan een discussie topic over dit onderwerp.
Dan kan TS gewoon hier lekker haar dingen delen .


Ik sluit me hier bij aan. Het lijkt me een goed idee dat degene die discussie willen daar een apart topic voor maken.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:00

Ik volg. Het lijkt me interessant om dit topic te volgen.
Ik wens je veel succes tijdens het traject en hoop voor je dat je snel zwanger mag worden.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:38

@ts, wat ik mij afvraag: heb jij ook inspraak in de donor? of zoekt het ziekenhuis de donor en is dat wat je krijgt en daar moet je het mee doen (even heel kort door de bocht).
Hier heb je de spermabank toch voor?

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:05

Ik geloof dat ze daar wel iets over had benoemd al in een van haar eerdere berichten. (Nu ga ik zelf ook ff twijfelen... ff kijken hoor).

EDIT:
Ohnee, dat ging alleen over de 4 opties qua 'modellen'.
Nu ben ik zelf ook wel nieuwsgierig of je details krijgt vanuit het ziekenhuis zodra ze een donor hebben of dat je vooraf al bepaalde dingen kunt aangeven qua wens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:15

Mri schreef:
@ts, wat ik mij afvraag: heb jij ook inspraak in de donor? of zoekt het ziekenhuis de donor en is dat wat je krijgt en daar moet je het mee doen (even heel kort door de bocht).
Hier heb je de spermabank toch voor?



wat ik me afvraag:
krijg je dan - als het ziekenhuis en donor vind - meer informatie over de donor, lijkt me prettig als het kind later opzoek wil naar de biologische vader

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:17

Super goed nieuws TS *\o/*

Vriendin van mij mag ook starten bij de eerst volgende ovulatie. Haar donorkeus werd helaas wat beperkt omdat volgens de wetgeving die daar heerst interaciale donors niet toegestaan zijn (bizar).

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:21

Sizzle schreef:
Super goed nieuws TS *\o/*

Vriendin van mij mag ook starten bij de eerst volgende ovulatie. Haar donorkeus werd helaas wat beperkt omdat volgens de wetgeving die daar heerst interaciale donors niet toegestaan zijn (bizar).



Komt het er dan feitelijk ook op neer dat je pas bij de geboorte tot de ontdekking zult komen of er een kindje met een andere huidskleur uit komt? :o :') ?

Dat lijkt me ook best bijzonder namelijk.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:24

Nee omgekeerd, het is niet toegestaan. Ze mag dus van de wet alleen een blanke donor omdat te zelf blank ik hoewel ze dat niet wilde (valt op donker).

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:26

Dat is dus eigenlijk echt wel heel ouderwets, vind ik :+ waar woont je vriendin als ik mag vragen?
Kijk, dat je daar een keuze in kunt hebben, prima. Maar dat het gewoon bij wet verboden is... niet oké.