Depressief zijn in een lockdown

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 14:19

Ja het is Gent of Duffel. Goh ik denk dat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor mij omdat ik suïcidaal ben en het ook een open afdeling betreft. Het is te ernstig. Ik snap alleen niet waarom ik naar daar ben gestuurd als deze info al bekend was.

pateeke
Berichten: 2211
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:48

Ik zou dat gewoon aangeven bij de psycholoog of psychiater van de PAAZ, dat je niet begrijpt waarom ze naar daar doorverwezen hebben als blijkt dat dat voor jou geen geschikt aanbod is.
Verder weet ik natuurlijk niet precies waar je op intake geweest bent (en dat hoef ik ook niet te weten), maar ik weet wel dat ze op sommige plekken regio Leuven inderdaad niet zoveel kunnen met suicidaliteit en patiënten zelfs adviezen geven die wetenschappelijk gezien niet effectief (eerder contraproductief zijn). Op zo’n plek ben je natuurlijk maar beter niet. Het is vervelend dat je ‘voor niks’ op intake gegaan bent, maar je komt best wel terecht op een plaats waar ze je goed kunnen helpen.
Van Duffel heb ik al positieve dingen gehoord. Hopelijk kan je in Gent of Duffel dan wel terecht.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:08

Het lijkt me een naar gevoel 'alle zenuwen voor niets'. :(:)
(Tenzij het nu zo is dat je op basis van dit gesprek naar hetzij Gent hetzij Duffel kunt!)

Ik hoop dat je wel genoten hebt van het ritje. (Ik ben ooit met een mini verwonding opgehaald door de ambulance op het strand en ivm een ongeluk heb ik naast de chauffeur, onder de sirene half Den Haag voorbij zien vliegen. Als snelheidsmaniak vond ik het prachtig.)

Kun je 'iets goeds doen' met de bijbehorende stress? Iedereen het hemd van het lijf vragen, series kijken, tekenen, fietsen of wat dan ook...?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:44

Hoe gaat het vandaag met je?
Hopelijk heb je een rustige dag gehad :)

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:04

Kaatastrof schreef:
Ja het is Gent of Duffel. Goh ik denk dat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor mij omdat ik suïcidaal ben en het ook een open afdeling betreft. Het is te ernstig. Ik snap alleen niet waarom ik naar daar ben gestuurd als deze info al bekend was.


Is Mechelen eventueel ook een optie? Van iemand die al naar beiden (Mechelen en Duffel) geweest is, hoor ik wel positieve ervaringen. Hopelijk kan je snel verder geholpen worden :(:)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 14:22

Hey jongens.. Gisteren na een heftig gesprek zijn de stoppen bij mij doorgeslagen en heb ik getracht zelfmoord te plegen. *verwijderd*
Verpleging is massaal binnengekomen, hebben mij kalmeringsmiddel gegeven en naar de isolatiekamer begeleid. Momenteel zit in de politiecombi opweg naar een gesloten opname afdeling in Jette. Ik ben helemaal kapot, kwaad, gefrustreerd, bang.. Lijkt haast onwerkelijk. Ik had gewoon door moeten doen, de gevolgen zijn zo veel harder. Ik heb het echt verpest..


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 26-11-20 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Enige details zijn in overleg verwijderd.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:25

Ik lees al een tijd mee. Wat heftig nu ... Ik wil je heel veel sterkte wensen in het hele proces. En ik snap ook dat dit niet goed voelt voor jou. Maar hopelijk kunnen ze je in de gesloten kliniek wel verder helpen. Dikke knuffel :(:)

Anoniem

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:35

Wat ontzettend naar dat je je zo vreselijk voelt TS :(:)

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:41

Kaatastrof schreef:
Hey jongens.. Gisteren na een heftig gesprek zijn de stoppen bij mij doorgeslagen en heb ik getracht zelfmoord te plegen. *verwijderd*
Verpleging is massaal binnengekomen, hebben mij kalmeringsmiddel gegeven en naar de isolatiekamer begeleid. Momenteel zit in de politiecombi opweg naar een gesloten opname afdeling in Jette. Ik ben helemaal kapot, kwaad, gefrustreerd, bang.. Lijkt haast onwerkelijk. Ik had gewoon door moeten doen, de gevolgen zijn zo veel harder. Ik heb het echt verpest..


[ [url=m/53K6DN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jemig wat schrikken zeg! Ben je tijdens zo'n situatie nog wel jezelf of zit je in een soort trance, en is de stop knop als het ware compleet verdwenen?

Zoek wat houvast dat ze je nog levend gevonden hebben en dat zeker een tweede kans is. En misschien is een andere opnamen wel een fijn idee en kunnen ze je beter helpen.

pateeke
Berichten: 2211
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:45

Dat klinkt erg heftig allemaal. Opgenomen worden op een gesloten afdeling en er door de politie heen gebracht worden is niet niks. Probeer, hoe moeilijk ook, hulpverleners toch te zien als mensen die jou willen helpen, die je willen steunen en er mee voor zorgen dat je je weer beter gaat voelen, het minder zwaar hebt, dat je weer kan gaan leven in plaats van overleven.
Veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:56

Ik ben het met Pateeke eens. Ze proberen je uit alle macht te helpen en te beschermen tegen jezelf.
Zie ze daarom niet als de boemannen! Ze proberen te doen wat nodig is.
Heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel wat rustiger mag worden in je hoofd :(:) Heb je in Jette wel de mogelijkheid om online te komen?

senna21

Berichten: 11844
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:50

Je bent een prachtig en waardevol mens, daarom laten ze je niet gaan.
:(:)

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:34

Hoi meis, wat een ellende.
Mij lijkt vooral het gevoel 'mijn stoppen sloegen door' heel naar. :(:)
En momenteel ben je op een andere manier de controle kwijt. :(:)
"Jij reist wat af, de laatste dagen!"
Je knuffel heb je gelukkig wel mee.

Heel veel sterkte in Jette!

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:01

Als je in zo'n stemming bent, kunnen wij niet veel voor je doen. Hopelijk ben je intussen gekalmeerd.

Alleen dit nog even. Je was in alle staten in een politiebusje. En juist op dat moment heb je aan ons gedacht. Dat is een supercompliment! Blijkbaar konden wij nog datgene bieden wat het meest op troost lijkt. Blijkbaar vertrouw je ons goed genoeg om zó'n heftig verhaal mee te delen.

Ik ben ook weleens suïcidaal geweest, zij het lang niet zo heftig. Eén ding wordt in zo'n situaties heel vaak gezegd, maar het blijft wel helpen. Stel dat een van ons hetzelfde deed, hoe zou je dat vinden? Zou je dan ook niet heel hard roepen dat diegene een waardevol mens is, en dat de wereld mooier is mét die ene? Ja toch?

De mensen die je nu hardhandig in een inrichting hebben gestopt zijn een signaal van de maatschappij aan jou. Wij willen je niet kwijt!

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:37

Een hele dikke knuffel

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:16

Ook van mij; sterkte.
Helaas heb ik ook wel eens in zo'n situatie gezeten.
Maar, ook al geloof je het misschien niet, er ís hoop. Het kán weer beter worden.
Heel veel liefs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:33

Ik hoop dat je naast Bokt toch ook veel steun krijgt vanuit je directe omgeving! :(:)

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:17

En ik sluit mij aan bij de - lieve - woorden van Musiqolog:
"Wij willen jou niet kwijt"...!!!

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 14:03

Hallo lieverds.. Gisteren was heel heftig. Het laatste wat jullie lazen was dat ik geëscorteerd werd door de politie naar Jette. In Jette zelf heb ik nog een gesprek gehad met de psychiater, hebben ze een covid swab genomen en een bloedafname. Vervolgens kreeg ik 2 smelttabletten om me te kalmeren en moest ik mijn kleren uitdoen om een scheurshort aan te doen. Dan werd ik naar mijn bed begeleid waarbij ze me gefixeerd hebben. Ik herinner me niet heel veel sinds dan (gok door de medicatie) de hele weg tot hier is helemaal verdwenen. Ik ben nu dus gedwongen opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Dat betekent dat nu ook de advocaat en vrederechter betrokken zullen worden. Voorlopig lig ik nog op de A afdeling (ernstige/crisis) maar later vandaag zou ik mogen verhuizen.

Allemaal te bizar voor woorden. Alles ging zo snel en is wazig. Ik ga eerlijk zijn dat ik spijt heb dat ik niet heb door gedaan..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:17

Zo voelt het nu misschien :(:)
Je bent nu alle controle kwijt, en dat voelt vreselijk. Hopelijk kunnen ze je hier zo begeleiden dat je uiteindelijk een lichtpuntje gaat zien en dat je blij bent dat je er nog bent. Want dat ben je waard, je bent zoooo veel meer waard dan je jezelf beseft :knuffel:

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:01

:knuffel:

Ook ik wil jou niet kwijt. Ik wens je goede hulp, fijne mensen om je heen, steun.
Je kunt hier écht weer uit komen. Je gaat het redden.

xx

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:04

Ik sluit me ook aan bij voorgangers!

Neem de hulp aan en ik hoop zo dat je er weer uit komt.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:08

Afbeelding


:knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:11

Wat fijn om iets van je te horen :(:)
Ik kan me je gevoel best voorstellen, maar ik hoop dat het toch nog veranderd en dat je hier over een tijdje op kunt terug kijken als het punt waarna het alleen maar beter ging!

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 16:46

Hey bokkers, jullie zijn zo ontzettend lief.. Ik heb nog geen minuut spijt gehad om mijn traject te delen.. Het is makkelijker om het even hier uit te typen in stilte dan de inspanning te moeten maken om te praten. Die doe ik ook wel hoor, maar is vele malen lastiger.

En het beukt erin, hard. Terug van nul. Geen leuke vriend meer. Lege kamer. Gelukkig wel lief personeel naar dan nog.. Hoe ik het begrepen heb is het min 40 dagen indien gedwongen opname en sprake van 3 maand indien niet. Ik ben dus, zoals ik al vreesde lang niet thuis..

Ik ben moe, zo moe. Van hot naar her gesleurd. Dan was je bedje net warm en vertrouwd en had je fijn gezelschap.. In één avond zonder poespas weggerukt. Ik ben verdrietig, om de omstandigheden maar ook op mezelf dat ik zo stom ben geweest. Dat ze me nog maar wat van die pilletjes geven, dat ik mag ontwaken na alle ellende voorbij is :'(