Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 10:44

Hoe gaat het nu met jullie?

Ik ben dus zoals eerder vermeld afgestudeerd en ben nu begonnen aan de universiteit. Dat is toch nog iets anders dan hogeschool merk ik, de algemene vakken vallen gelukkig goed mee. Enkel statistiek ben ik doodsbang voor. Ik mag terug volledig fysiek naar de les, maar de professoren hebben wel 'voorspeld' dat het waarschijnlijk binnen de kortste keren wel terug deels online zal gaan. Gelukkig valt het ook wel mee, ik heb maar 3 dagen les in de week. Moet wel veel tijd steken in het voorbereiden van lessen en het maken van oefeningen.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:10

Heyhey!

Nou ik dacht, omdat de master weer volledig plaats vindt op de campus, dat ik sneller zou kunnen wennen en mijn draai zou kunnen gaan vinden. Ik heb echt ontzettend aardige medestudenten, maar kan nog echt niet aarden... Gelukkig heb ik er met medestudenten over gepraat en sommige herkennen het maar al te goed. ;)

Ohh wel fijn dat je maar 3 dagen 'les' hebt, dan heb je inderdaad gewoon nog wel tijd om voor te bereiden, zonder dat je dat naast een lesweek van 40uur moet doen. :)*

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:00

Goed! Ik ben nu een paar weken al bezig met mijn afstudeerstage bij een grote dierenspeciaalzaak. Helemaal op mijn plek!
Het afstuderen zelf, dus wat vanuit school komt, vind ik wel pittig. Maar mijn studiebegeleider en eerste beoordelaar waren laatst met een sparmoment van mening dat ik wel snel ging. Terwijl ik gewoon de richtlijnen van de afstudeerhandleiding aanhoud. Dat is dus blijkbaar uitzonderlijk :') .

Ik mag thuiswerken als ik wil, maar dat beperk ik tot max 2 dagen per week. Op kantoor zitten werkt wel echt goed voor mijn productiviteit. Moet ook wel, ik heb 40 uur per week voor afstuderen dus daar wil ik mij zo veel mogelijk aan houden. Écht geen zin om aan het einde in tijdsstress te komen en moeten afraffelen.


Universiteit lijkt me pittig Calipso! Fijn wel nu toch 3 dagen per week en dan alles fysiek onderwijs. Ook leuke medestudenten ontmoet?

Coda lastig, maar hopelijk trekt dat nog wat bij. Bedoel je met aarden weer in dat fysiek-onderwijs ritme moeten komen?

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 20:02

xCODA schreef:
Heyhey!

Nou ik dacht, omdat de master weer volledig plaats vindt op de campus, dat ik sneller zou kunnen wennen en mijn draai zou kunnen gaan vinden. Ik heb echt ontzettend aardige medestudenten, maar kan nog echt niet aarden... Gelukkig heb ik er met medestudenten over gepraat en sommige herkennen het maar al te goed. ;)

Ohh wel fijn dat je maar 3 dagen 'les' hebt, dan heb je inderdaad gewoon nog wel tijd om voor te bereiden, zonder dat je dat naast een lesweek van 40uur moet doen. :)*


Wel fijn dat je er met je medestudenten over kan praten en zij jouw gevoel ook herkennen. Zo voelt het volgens mij toch al een pak minder 'alleen'. Ik denk dat het wel normaal is hoor, ik moet ook wel echt mijn draai nog vinden. Ik woon nu ook volledig alleen, daarvoor deed ik aan co-housen en dat is toch ook nog helemaal iets anders. Geef het wat tijd, denk wel dat het goed komt!

Ja tijdens mijn bachelor had ik echt geen tijd om te ademen soms, dat was elke dag les en vaak nog 100 opdrachten er bovenop, al is de leerstof nu gewoon zwaarder en meer.


ninaphilo schreef:
Goed! Ik ben nu een paar weken al bezig met mijn afstudeerstage bij een grote dierenspeciaalzaak. Helemaal op mijn plek!
Het afstuderen zelf, dus wat vanuit school komt, vind ik wel pittig. Maar mijn studiebegeleider en eerste beoordelaar waren laatst met een sparmoment van mening dat ik wel snel ging. Terwijl ik gewoon de richtlijnen van de afstudeerhandleiding aanhoud. Dat is dus blijkbaar uitzonderlijk :') .

Ik mag thuiswerken als ik wil, maar dat beperk ik tot max 2 dagen per week. Op kantoor zitten werkt wel echt goed voor mijn productiviteit. Moet ook wel, ik heb 40 uur per week voor afstuderen dus daar wil ik mij zo veel mogelijk aan houden. Écht geen zin om aan het einde in tijdsstress te komen en moeten afraffelen.


Universiteit lijkt me pittig Calipso! Fijn wel nu toch 3 dagen per week en dan alles fysiek onderwijs. Ook leuke medestudenten ontmoet?

Coda lastig, maar hopelijk trekt dat nog wat bij. Bedoel je met aarden weer in dat fysiek-onderwijs ritme moeten komen?


Wat ontzettend fijn dat je je ding gevonden hebt! En dat je snel gaat is toch juist heel positief? *\o/* Doe je goed! Vooral goed blijven plannen lijkt me een goed idee. Ik heb een super volle agenda maar dat helpt me wel gewoon om een goed overzicht te behouden.

Ja, gelukkig wel leuke medestudenten ontmoet! Soms moeilijk op de universiteit omdat je echt met 900 in een aula zit soms. Maar héél toevallig mijn eerste les naast 4 studenten gezeten uit dezelfde klas :')

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:47

ninaphilo schreef:
Coda lastig, maar hopelijk trekt dat nog wat bij. Bedoel je met aarden weer in dat fysiek-onderwijs ritme moeten komen?


Nee, gewoon meer het feit dat ik nu pas de verschillen met HBO/uni en mijzelf en medestudenten zie zegmaar... -O-

Toch heb ik wel allemaal leuke leraren en vakken. Heb aankomende woensdag een gesprek met de studiebegeleider gepland staan. Hopelijk wordt ik daar iets wijzer van. :j