Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 18 [ 430 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

 
Profiel   

Ik weet niet goed hoe het in NL zit, maar in BE is de jeugd (Vooral de 20-30 jarige) op dit moment vaak in het nieuws omdat er meer psychisch lijden naar boven komt door de corona crisis. Ik lees hierbij misselijkmakende reacties van oudere mensen met "Wacht maar tot ze moeten gaan werken", of "Vroeger hadden was het nog veel erger, de jeugd is rot verwend"... Enzovoort. Dat terwijl er hier een bekende DJ onlangs in het nieuws was omdat er 31 jonge mensen uit zijn omgeving in de event sector zelfmoord hadden gepleegd tijdens deze crisis. 31 jonge mensen.

Nu merk ik dat het bij vele gewoon de spuigaten uitloopt. Ik zie mijn vrienden een voor een uitvallen en zelfs de meest gemotiveerde en beste studenten geven op. De combinatie van online lessen, zeer weinig sociaal contact en isolatie wordt vele gewoon te veel. Met mij persoonlijk gaat het redelijk goed, maar 3 weken geleden werd er in België een nieuwe lockdown aangekondigd en toen ben ik ook wel even ingestort. Ik ben mijn job weer kwijt waar ik mijn paarden mee betaal. Ik heb nu terug alleen online lessen, al mijn belangrijke praktijklessen zijn geschrapt. Dit zorgt ervoor dat ik heel veel cruciale lessen ga gemist hebben. Dit jaar studeer ik af met een professionele bachelor, maar ben bang dat mijn diploma dus ook een pak minder waard gaat zijn. Daar boven op komt nog eens de 1000den opdrachten die ik krijg maar gewoon niet de moed heb om eraan te beginnen. Alles ziet er hetzelfde uit en ik vind nergens de moed om me echt aan mijn schoolwerk te zetten. Dit heb ik intussen ook wel geaccepteerd, als ik er voor een vak niet door ben heb ik nog een kans in augustus. Ik ben heel blij dat ik 2 paarden heb waar ik iedere dag heen kan, want anders zou ik gek worden van de isolatie. Maar ik weet dat veel mensen deze luxe niet hebben.

Ik voel de drang om andere te helpen. En daarom wou ik dit topic maken; zodat ook andere jonge mensen of studenten die in hetzelfde schuitje zitten in deze pandemie even hun hart kunnen luchten over hun bezorgdheden, frustraties en verdriet.

Even voor de duidelijkheid: Dit is geen anti-corona topic en ik neem het virus zeker serieus. Dit is ook geen belediging naar hulpverleners en dokters/verplegers toe.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 11:18 



 
Profiel   

Wat lief, goed en belangrijk dat je dit topic opent <3
Veel succes en sterkte aan jou en iedereen die in een soortgelijke situatie zit :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 11:27 



 
Profiel   

Hier ook een studente, 1e/2e master kinesitherapie :) Ik merk in mijn vriendenkring gelukkig niet echt mentale problemen, enkel 'schoolmoeheid'. De lessen zijn saai, we komen stilaan aan het einde van onze opleiding en iedereen wil liever gaan werken dan heel de dag studeren.
Ik vind de online lessen nog niet zo'n probleem, bij ons wordt alles opgenomen en ik vind het erg fijn dat ik moeilijke lessen kan herbeluisteren op mijn eigen tempo. Maar het sociale aspect begin ik wel te missen. Niet kunnen klagen na de lessen tegen vriendinnen of net praten over hoe interessant een bepaalde les was, dat begint wel door te wegen. Ik zit op kot en er komen maandag voor de 2e keer twee vriendinnen studeren, daarnaast zie ik geen studenten van mijn richting...

De verveling begint ook toe te slaan omdat elke dag hetzelfde is, alleen maar lessen bekijken. Dus ik heb me opgegeven als crisisvrijwilliger bij het Rode Kruis en heb vorige week geholpen bij de middagshift in een WZC. En volgende week ga ik dit weer 2 dagen doen! :D Ik haal er veel voldoening uit en het breekt de dag wat, zo even iets anders doen :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 11:50 



 
Profiel   

Jep hier ook student, laatste jaars bachelor social work. Omdat ik bezig ben met afstuderen heb ik maar 1x per twee weken les, van anderhalf uur. Dit is dan nog wel fysiek zo lang het mag, maar omdat ik niet bij mijn opdrachtgever op kantoor mag komen is dat eigenlijk mijn enige sociale contact moment dat ik heb.. Bij anderen studeren durf ik niet aan, ivm dat ik mantelzorger ben voor mijn moeder die in de risicogroep valt. Haar zie ik dan wel, maar dat volstaat niet aan contact met leeftijdsgenoten moet ik zeggen.

Hier met de nieuwe lockdown zat ik er ook even flink doorheen, ik ben volledig voor en van mij mogen ze dit tot ergens in januari doortrekken. Want dat halfbakken heeft geen zin. Maar ik vind het wel heel zwaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 13:16 



 
Profiel   

Hier ook studente, ik woon in Nederland en studeer net over de grens in Aachen. Vanaf het begin was alles al online, en dat gaat redelijk goed. Al merk ik dat de lessen die echt gegeven worden veel beter vind als de lessen a la "hier heb je de filmpjes van mijn lessen".

Ik heb mijn baan nog steeds, al 3 jaar nu, en daar ben ik heel blij mee. Ik werk als caissière bij een bouwmarkt, en die mochten tot nu toe bijna zonder restricties qua openingstijden open blijven.

Ik ben heel erg dankbaar voor het feit dat ik een eigen paard heb en er iedere dag even lekker op buitenrit tussenuit kan. Ze kan perfect alleen naar buiten, en zo kom ik ook niet snel te dicht in de buurt van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 13:41 



 
Profiel   

Ik meld me! Heel fijn zo’n topic. Straks op de laptop ga ik even uitgebreid typen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 13:47 



 
Profiel   

Ik zit nu in de 1ste bachelor (ook in België) en het feit dat dit mijn eerste jaar op de universiteit is maakt het allemaal ook niet makkelijker :\ .

Net zoals je zegt, toen ik hoorde dat het weer lockdown was, was ik mijn motivatie even helemaal kwijt... Terwijl het een studie is die ik zó graag wil doen. Het feit dat je nergens meer naar uit kan kijken wat ontspanning buitenshuis betreft maakt echt dat alles zo uitzichtloos is. Ik ben van 9u-22u voor school bezig (wat dus betekent, heel de tijd achter de laptop geplakt), en dat iedere dag opnieuw. Op af en toe eens een wandeling met iemand na, kom ik gewoon niet buiten. En ik vind het bovendien ook echt moeilijk om af en toe te ontspannen als ik gewoon thuis zit omdat ik dan wéét dat er nog een berg werk ligt te wachten...

Dus ja, kort samengevat vind ik het dus ook echt niet makkelijk...


Goed dat je dit topic opent zodat studenten hun hart eens kunnen luchten en zodat we elkaar misschien wel kunnen helpen :) .

Eidt: Zoals hierboven ergens gezegd wordt zie ik ook wel echt de voordelen van online lessen kunnen bekijken. Je verliest geen tijd met naar de campus te fietsen waar je op mini tafeltjes al je spullen kwijt moet geraken, je kan stukken opnieuw beluisteren, pauzeren... Dat aspect vind ik op zich wel heel gemakkelijk en zou ik gerust ook wel willen behouden maar het feit dat er geen practica zijn, dat je amper sociaal contact hebt, en vooral dat er amper ontspanningsmogelijkheden zijn, dát is dan weer wel heel vervelend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 14:13 



 
Profiel   

Ik doe een stipje, reageer vanavond uitgebreider!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 14:19 



 
Profiel   

Hier sinds juni afgestudeerd maar door samenloop van omstandigheden is alles sinds begin covid uitbraak naar beneden gegaan met mij. Ik heb helaas ook geen vakantiejob weten te strikken en werk zoeken is nu ook erg lastig. In mijn geval nu ook onmogelijk geworden door mijn huidige situatie.

Voor de jongere mensen onder ons die psychisch lijden maar de stap niet durven te zetten omdat ze niet weten wat het precies allemaal inhoudt heb ik een topic gemaakt waarin ik mijn ervaringen deel: [MWS] Depressief zijn in een lockdown

Ik ben momenteel dus opgenomen op de PAAZ.

Ik wil alle jonge mensen die ook psychisch lijden nu alvast een hart onder de riem steken. We komen er allemaal wel uit. :knuffel: Bedankt om dit topic te openen TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 14:20 



 
Profiel   

Echt wel fijn om te lezen dat er mensen zijn die nood hebben aan zo'n topic om elkaar wat te steunen en te helpen. Ps, jullie kunnen gerust ook hier andere dingen die niet studie of corona gerelateerd zijn kwijt hé, mijn pb staat trouwens ook altijd open. Maar al is het over iets 'stoms' of kleins, lucht je hart hier even, het doet deugd!

De verveling die toeslaat is idd lastig, vooral ook omdat je niks meer hebt om naar uit te kijken. De vorige lockdown konden de meeste mensen zich nog een beetje verheugen op de zomervakantie. Want als we nu ons best deden konden we misschien nog een leuke zomer hebben. Nu heb je die dingen steeds minder en minder om naar uit te kijken.

Loeky01: Ja dat heb ik dus ook, ik woon alleen met m'n moeder, en hoewel zij echt een hele leuke en lieve vrouw is heb ik soms toch echt wel nood aan mijn leeftijdsgenoten :+ Je kan wel bellen met vrienden, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Ik hoop dat je het een beetje red, snap dat je het risico niet wil nemen ivm je moeder. Dikke knuffel :knuffel:

MoppieFilou: Het lijkt mij inderdaad echt niet gemakkelijk als eerste jaars, alles is nieuw en je hebt ook nog maar weinig tot geen vrienden kunnen maken. Dat eerste jaar is echt cruciaal om vrienden te maken voor het leven...

Kaat: Ik heb ook een beetje naar aanleiding van jouw topic dit topic aangemaakt, ik denk dat er echt een heleboel mensen in de problemen zitten en dit een fijn hulpmiddel kan zijn. Ik wens je nog heel veel sterkte en succes :(:)

Ik ga er wel in mee dat sommige lessen fijner online zijn. Bij mij was het begin dit schooljaar vrijwel allemaal nog op campus, omdat ik eigenlijk bijna geen theorie vakken meer heb. Sommige vakken konden wel perfect online maar ze wouden ons heel graag naar campus laten komen, wat ik ook best raar en eng vond. Nu als resultaat dus dat alles online is en ongeveer 80% van mijn studierichting praktijkvakken zijn en niet meer kunnen doorgaan zoals voordien. Wij hebben allemaal thuis ook niet het materiaal en de kennis om dit thuis te gaan doen. Daardoor denk ik dat het in mijn studierichting heel erg opvalt dat er zo gedemotiveerde leerlingen zijn. Daar bovenop laten alle docenten wel gewoon hun deadlines doorgaan met een soort van slap alternatief, gezien wij heel veel deadlines hebben is dat ook gewoon niet gemakkelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 14:37 



 
Profiel   

Hoewel ik bepaald geen jongere meer ben, ben ik wel een student en praat ik graag mee. Nog steeds eerste jaar bachelor, maar dat komt meer doordat ik moest leren om te leren, en ik door een whiplash hersenschade heb opgelopen die ook wat tegenwerkt.

Hoewel ik weinig last heb van eenzaamheid, heb ik wel sinds de eerste lockdown gemerkt hoeveel van mijn sociale leven zich inmiddels in België afspeelt. En dat was meer dan ik me beseft had, dus er viel zeker een heleboel aan contacten weg.

Gelukkig doet de universiteit een heleboel om alle studenten betrokken te houden, en zijn de meeste lessen live-stream, die binnen een uur ook nog offline beschikbaar komen. Na het vorige semester heeft de universiteit uitgebreide enquetes gehouden over wat studenten en professoren graag wilden terugzien. Slechts een enkeling (meestal met een slechte verbinding) doet het met vooraf opgenomen lessen.
Antwerpen begon trouwens met code rood aan dit studiejaar, dus er mochten max 50 studenten per les aanwezig zijn, maar bij mijn studie (net 100 eerstejaars) hielden we dus pakweg 30 studenten live aanwezig zijn. Sommigen gingen niet, dus er was ook een 'handel' in beschikbare plekken :D Maar nu zijn er tot minstens 30 november geen lessen meer op de campus, en ook de practica vervallen tot dat moment. Dat laatste is wel lastig, want juist bij mijn vak (Plantkunde) is er een hoop aan kleine structuren die je moet kunnen herkennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 15:21 



 
Profiel   

Ook ik ben student in deze coronatijd. Ik studeer Pedagogische Wetenschappen op de universiteit Utrecht en zit nu in het tweede jaar. Bij mij is al sinds vorig jaar maart alles online en ben ik niet meer op de universiteit geweest. Sinds het begin van dit schooljaar heb ik er echt wel moeite mee om mijzelf te motiveren, omdat er geen eind aan lijkt te komen. Ik heb dit jaar ook een totaal nieuwe klas en ik merk gewoon dat je buiten de online lessen elkaar gewoon niet spreekt en het samenwerken moeizamer gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 15:25 



 
Profiel   

Ik ben niet zo jong meer en mijn studententijd dateert nog van toen de dieren nog spraken :')
Maar ik wil jullie allemaal ( jong en iets ouder O:) ) een hart onder de riem steken !
Dat het soms moeilijk wordt, is een feit. Maar ook dit gaat voorbij.

Wat Trijnie hierboven aanhaalt, crisisvrijwilliger bij het Rode Kruis is een hele mooie kans in deze tijden om wat afleiding te hebben en je maakt er mensen heel erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 15:30 



 
Profiel   

Hier nog een student, laatste jaar business management.

In februari begonnen aan een minor in Leeuwarden. Achteraf daar echt depressief geweest, naar school, naar huis, studeren, eten, en dan was het een uur of 7/8 en dan ging ik maar naar bed, toch niets beters te doen.

Toen eind maart thuis komen zitten met mijn ouders waarvan vooral in het begin mijn moeder zwaar depressief is geworden. Eigen bedrijf in de horeca. Gelukkig allemaal bijgetrokken, maar heel veel aanvaringen gehad met haar. Als ikzelf depri ben reageer ik makkelijk agressief, dan botst dat.

Lessen volgen ging gelukkig wel goed. Halverwege kreeg ik de zorg van drie kittens op me, dat heeft me er wel doorheen gesleurd (en overtuigd geen kinderen te nemen :') ). Nu net klaar met een andere minor en thank god op de valreep een stage weten te charteren. Heb daar onwijs veel zin in. Communicatie stage dus veel onder de mensen. Ondanks dat ik dat doorgaans vreselijk vind, merk ik dat ik dat ik er nu wel behoefte aan heb. Heb zelfs zin in de kerst en dat is helemaal niets voor mij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 15:51 



 
Profiel   

Welkom Siamsmeesje! Je zit dan niet zo ver van mij!

Dat kan ik me voorstellen Melissa. Dat is echt bizar lang om niet meer op school te zijn, ik had zelfs vorig jaar nog 1 examen op campus!

Dankjewel Pandora! :knuffel:

Dat is pas lastig Denise. Gaat het ondertussen wel al wat beter met je moeder? En met jou? Haha best gek hé, wat corona allemaal met ons doet :+ Ik heb ook sinds vorige week een stage kunnen bemachtigen. Ik was heel bang dat ik niks ging vinden, had al ruim 30 mails gestuurd en normaal ging ik ook op uitwisseling maar dat heb ik intussen wel losgelaten... Nu een stage gevonden in eigen land. Ben ook best opgelucht dus begrijp je volledig. Wanneer ga je op stage?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:06 



 
Profiel   

Ook ik meld me hier. Ik ben student, 2e bachelor agro- en biotechnologie: dierenzorg. Een studie die ik enorm graag doe, waar m'n hart ook echt ligt maar ik momenteel alle motivatie voor kwijt ben. Ik heb gelukkig wel m'n studentenjob nog.

Ik studeer momenteel ook maar halftijds ivm voorgaande problematiek met depressie en burnout dus heb maar 2 dagen in de week les. Nu heb ik 2 weken geleden een heel heftig auto accident gehad, gelukkig geen lichamelijke schade maar dit heeft mij mentaal echt een klap bezorgd.
Ook ik ben op, ik zie momenteel geen licht meer aan het eind van de tunnel en heb het gevoel dat niemand echt door heeft hoe rot ik mij voel, ondanks dat ik al aan meerdere mensen heb aangegeven dat ik me niet goed voel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:25 



 
Profiel   

Met mijn moeder gaat het sinds die ene dip weer helemaal prima. Bij mij is het al langere tijd met vlagen een keer een depressieve episode, maar ik kom er gelukkig goed door. Als ik straks een vaste baan heb ga ik eens opzoek naar een therapeut. De depressie is niet zo erg, maar van mijn angsten word ik niet goed. Houd gewoon je mond, hoofd :')

Vrees dat we een 'generational trauma' oplopen door dit met zijn allen

Ik ga aankomende woensdag op gesprek bij stage. Even kijken wat de strekking en planning is van de opdracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:28 



 
Profiel   

denisesilver schreef
Vrees dat we een 'generational trauma' oplopen door dit met zijn allen



Mooi dat je dit zegt.
Mijn schooljaren ligt ver achter mij en ik zal verder ook gewoon in de leesstand blijven.

Maar denken jullie dat jullie de enige zijn die het zwaar hebben?
Wij, mensen die werken, hebben ook zo hun dingen met corona. Van baanzekerheid tot wonen en inkomen van familie tot ontspanning na het werk.

Ik vind het een beetje bizar dat er gedaan wordt alsof alleen de jeugd het zo zwaar heeft.
Ik zie mijn familie ook niet, ik kan ook niet naar de bios/ concert/ conventie/ op vakantie/ sporten.

Ik heb het geluk dat ik in de zorg werk en er dus meer dan genoeg werk is, maar er zijn mensen met (geen) minder geluk en hun baan kwijt zijn.
Maar de rekeningen komen wel elke maand terug.

En nee ik zeg niet dat depressie en burn out niet erg zijn, maar verplaats je ook eens in de 'oudere' generatie. Wat voor jullie geldt, geld ook voor ons ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:39 



 
Profiel   

Onali schreef
denisesilver schreef
Vrees dat we een 'generational trauma' oplopen door dit met zijn allen



Mooi dat je dit zegt.
Mijn schooljaren ligt ver achter mij en ik zal verder ook gewoon in de leesstand blijven.

Maar denken jullie dat jullie de enige zijn die het zwaar hebben?
Wij, mensen die werken, hebben ook zo hun dingen met corona. Van baanzekerheid tot wonen en inkomen van familie tot ontspanning na het werk.

Ik vind het een beetje bizar dat er gedaan wordt alsof alleen de jeugd het zo zwaar heeft.
Ik zie mijn familie ook niet, ik kan ook niet naar de bios/ concert/ conventie/ op vakantie/ sporten.

Ik heb het geluk dat ik in de zorg werk en er dus meer dan genoeg werk is, maar er zijn mensen met (geen) minder geluk en hun baan kwijt zijn.
Maar de rekeningen komen wel elke maand terug.

En nee ik zeg niet dat depressie en burn out niet erg zijn, maar verplaats je ook eens in de 'oudere' generatie. Wat voor jullie geldt, geld ook voor ons ;)


Niet vervelend bedoeld hoor, maar heb je de begin post gelezen? Juist door dit soort opmerkingen was ik blij een topic te zien gericht aan jongeren in corona tijd.

Ja, we weten dat volwassenen het zwaar hebben. Neem aan dat je mijn post gelezen hebt, en erachter bent dat mijn moeder het zeker in het begin enorm zwaar heeft gehad. Maar mogen wij dan nooit een keer zeuren, zeiken, ons uitlaten hoe lastig dit voor ons is?

Daarbij lijkt het me slim dat je de term generational trauma even opzoekt, je gebruikt het verkeerd.


Laatst bijgewerkt door denisesilver op 14-11-20 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:49 



 
Profiel   

Ik ben dit jaar begonnen met een studie Creative Business, na twee tussenjaren gehad te hebben. Eigenlijk zou ik in principe niet gaan studeren dit jaar, tot ik met dank aan de pandemie mijn baan kwijt raakte in Juli. Het was niks bijzonders, maar ik had gepland er nog een jaar te blijven werken en dan volgend jaar te gaan studeren. Dat plan ging dus niet door, en dus heb ik besloten om een haar eerder te starten.

Ik moet zeggen dat ik op zich de online lessen nog wel oké vind. Vooral het gebrek aan reistijd is toch wel prettig. Ik heb ADD en een dysthyme stoornis, en zonder reistijd is het voor mij makkelijker om mijn 'huiswerk' te maken.

Qua school en motovatie valt het bij mij dus gelukkig mee.

Wel mis ik het contact met klasgenoten heel erg. De hele opleiding rust zo'n beetje op groepswerk en dat is gewoon lastig als je elkaar niet in het echt kan zien. Je kent niemand, maar je leert ook niet echt mensen kennen buiten het groepje waar je op dat moment mee werkt. Dat vind ik heel jammer, ik ben toch wel van de leuke dingen doen en mensen leren kennen enzo, en dat valt nu helemaal weg.

Wij hebben één keer in de week (soms minder) op locatie les, maar daarbij zit je dus per groepje in een lokaal. Ik hoop heel erg dat er toch een keer een moment komt waarbij we ook de rest van de klas leren kennen.

Ik zie wel dat school en ouderejaars studenten wel hun best doen om dingen te organiseren online, maar dat lijkt niet aan te slaan. Dat vind ik wel sneu, zeker voor de ouderejaars die echt hun best doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:50 



 
Profiel   

denisesilver schreef
denisesilver schreef
Vrees dat we een 'generational trauma' oplopen door dit met zijn allen





Niet vervelend bedoeld hoor, maar heb je de begin post gelezen? Juist door dit soort opmerkingen was ik blij een topic te zien gericht aan jongeren in corona tijd.

Ja, we weten dat volwassenen het zwaar hebben. Neem aan dat je mijn post gelezen hebt, en erachter bent dat mijn moeder het zeker in het begin enorm zwaar heeft gehad. Maar mogen wij dan nooit een keer zeuren, zeiken, ons uitlaten hoe lastig dit voor ons is?

Daarbij lijkt het me slim dat je de term generational trauma even opzoekt, je gebruikt het verkeerd.



Dan is het dom vertaald als het niet betekent wat het impliceert.

Ja jullie zullen het vast lastig hebben en ik snap de behoefte om te zeuren.
Maar jullie staan in zoveel meer contact *nee niet fysiek* met de wereld in vergelijking met mijn generatie.

Maar goed, ik wil jullie topic verder niet overnemen dus zoals ik al zei ik ga verder in de leesstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:56 



 
Profiel   

Mijn zusje is 25 en student, heeft al veel psychische klachten maar we merken dat ze er nu echt doorheen zit, ik lees dus mee, wie weet haal ik er tips uit voor haar. Lief van je dat je dit topic opent!

Ik ben zelf 31 en long patient, maar ik zal nooit roepen dat ik het zwaarder heb, dat hebben we allemaal maar ik denk dat het onder de jongeren erg heftig is omdat er een gevoel is dat hen vrijheid wordt ontnomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:01 



 
Profiel   

Echt weer typisch dat er weer iemand komt zeuren dat we ons niet zo aan moeten stellen.. verdorie zeg, ik zit al sinds maart binnen, heb sindsdien geen enkele les gehad op de universiteit, en gezien ik thuis woon en geen werk heb kom ik amper het huis uit. Ik heb mijn vrienden slechts enkele keren gezien, ik zit alleen maar achter mijn laptop, ik kan niet even bij mijn docenten langs voor een vraag na college of op kantoor want alles gaat via de mail, en ik baal gewoon ontzettend van die onzekerheid, wanneer kan ik weer een keertje fysiek college volgen?
Tuurlijk is het rot voor mensen die werken, en ik zeg ook echt niet dat we het zwaarder hebben, maar als er (terecht) gezegd wordt dat er opvallend veel depressies en burnouts voorkomen onder studenten, zijn er altijd wel weer werkenden die ons de mond proberen te snoeren.. terwijl de meeste ervan gewoon nog naar buiten gaan voor boodschapjes, collega's, klanten of patiënten zien en spreken op werk.
En dat wij als generatie meer in contact zouden staan met de wereld is natuurlijk bullshit. Denk je echt dat social media gebruiken(oid) te vergelijken is met iemand fysiek zien en spreken? En stuurt jullie generatie niet ook gewoon een appje als je met iemand wil praten? Vind je dat dat hetzelfde is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:03 



 
Profiel   

Summerfly schreef
Echt weer typisch dat er weer iemand komt zeuren dat we ons niet zo aan moeten stellen.. verdorie zeg, ik zit al sinds maart binnen, heb sindsdien geen enkele les gehad op de universiteit, en gezien ik thuis woon en geen werk heb kom ik amper het huis uit. Ik heb mijn vrienden slechts enkele keren gezien, ik zit alleen maar achter mijn laptop, ik kan niet even bij mijn docenten langs voor een vraag na college of op kantoor want alles gaat via de mail, en ik baal gewoon ontzettend van die onzekerheid, wanneer kan ik weer een keertje fysiek college volgen?
Tuurlijk is het rot voor mensen die werken, en ik zeg ook echt niet dat we het zwaarder hebben, maar als er (terecht) gezegd wordt dat er opvallend veel depressies en burnouts voorkomen onder studenten, zijn er altijd wel weer werkenden die ons de mond proberen te snoeren.. terwijl de meeste ervan gewoon nog naar buiten gaan voor boodschapjes, collega's, klanten of patiënten zien en spreken op werk.
En dat wij als generatie meer in contact zouden staan met de wereld is natuurlijk bullshit. Denk je echt dat social media gebruiken(oid) te vergelijken is met iemand fysiek zien en spreken? En stuurt jullie generatie niet ook gewoon een appje als je met iemand wil praten? Vind je dat dat hetzelfde is?



Nee, in mijn tijd hadden we geen mobiele telefoons :+ Afspreken deed je op het voetbalveldje oid.
En ik snoer je niet de mond ik zeg alleen dat jullie niet de enige zijn die zielig zijn.

En jij kan net zo goed je boodschapjes halen hoor. :(:) Dat mag gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:11 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee, ik ben zelf laatste jaar student psychologie en ik loop stage op school. Ik ga ook afstuderen daar, en ik ga mij richting op de psychische problemen die naar voren komen door corona/thuis studeren. Dus ik lees graag me om te horen waar jullie tegenaan lopen, want daar kan ik veel van leren,
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 18 [ 430 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen