Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 18 [ 430 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

 
Profiel   

Hier mijn onderzoeksvoorstel al gestuurd, bijna klaar met mijn plan van aanpak. Zal nog een foto zoeken van mijn planning, schrik je van :+

Straks bellen met de kvk :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:23 



 
Profiel   

Morgen begint mijn nieuwe periode op school dus vandaag ga ik daar wat dingen voor voorbereiden. Vanmorgen heb ik genoten van de zon en mijn paarden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:24 



 
Profiel   

Kan ik dat afstuderen ook overslaan? Ik wil niet meer _O- En ik ben nog niet eens begonnen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:26 



 
Profiel   

Earth schreef
Kan ik dat afstuderen ook overslaan? Ik wil niet meer _O- En ik ben nog niet eens begonnen _O-


+1. Ik wil gewoon mn papiertje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:16 



 
Profiel   

Pff echt hoor, heb helemaal geen zin in scriptie schrijven :') wij moeten ook gebruik maken van in het Japans geschreven artikelen, maar dat zoeken daarvan is toch zo'n gezeur %) Japan loopt zo'n 100 jaar achter en bijna alle academische artikelen zijn niet online verkrijgbaar. Mag je het lekker op eigen kosten uit Tokyo laten verschepen terwijl je niet eens zeker weet of je de info wel kan gebruiken _-:(
Heb wel gehoord dat mijn favo docent mijn scriptiebegeleider is, dus daar ben ik echt super blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:39 



 
Profiel   

Summerfly schreef
Pff echt hoor, heb helemaal geen zin in scriptie schrijven :') wij moeten ook gebruik maken van in het Japans geschreven artikelen, maar dat zoeken daarvan is toch zo'n gezeur %) Japan loopt zo'n 100 jaar achter en bijna alle academische artikelen zijn niet online verkrijgbaar. Mag je het lekker op eigen kosten uit Tokyo laten verschepen terwijl je niet eens zeker weet of je de info wel kan gebruiken _-:(
Heb wel gehoord dat mijn favo docent mijn scriptiebegeleider is, dus daar ben ik echt super blij mee!

Even als tip, jullie hebben er waarschijnlijk al eens van gehoord, maar veel schrijvers van wetenschappelijke artikelen hebben hun contact gegevens daarin staan. Als je hun aanschrijft sturen ze het vaak kosteloos door per mail. Alleen de uitgever verdient namelijk aan verkochte exemplaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:02 



 
Profiel   

denisesilver schreef
Hier mijn onderzoeksvoorstel al gestuurd, bijna klaar met mijn plan van aanpak. Zal nog een foto zoeken van mijn planning, schrik je van :+

Straks bellen met de kvk :=


[ img ]
Huilen, normaal twee weken extra tijd, nu deadline na deadline na deadline :=

Kvk nam niet op, dus nu is er een brief met de post mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:09 



 
Profiel   

denisesilver schreef
Summerfly schreef
Pff echt hoor, heb helemaal geen zin in scriptie schrijven :') wij moeten ook gebruik maken van in het Japans geschreven artikelen, maar dat zoeken daarvan is toch zo'n gezeur %) Japan loopt zo'n 100 jaar achter en bijna alle academische artikelen zijn niet online verkrijgbaar. Mag je het lekker op eigen kosten uit Tokyo laten verschepen terwijl je niet eens zeker weet of je de info wel kan gebruiken _-:(
Heb wel gehoord dat mijn favo docent mijn scriptiebegeleider is, dus daar ben ik echt super blij mee!

Even als tip, jullie hebben er waarschijnlijk al eens van gehoord, maar veel schrijvers van wetenschappelijke artikelen hebben hun contact gegevens daarin staan. Als je hun aanschrijft sturen ze het vaak kosteloos door per mail. Alleen de uitgever verdient namelijk aan verkochte exemplaren.



Ah ja dat wist ik inderdaad, toch bedankt! Helaas zijn voor veel Japanse wetenschappers hun publicaties echt hun babies, en doen ze ontzettend moeilijk met deze inscannen, laat staan gratis opsturen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:17 



 
Profiel   

Ah jaa dan wordt t lastig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 16:42 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Siamsmeesje: Bij ons is dat (meestal) ook zo, maar die online lessen beginnen al snel iets later (wachten tot er genoeg mensen zijn), waardoor ze ook uitlopen. Dan heb je echt haast maar 5 minuten, wat voor mij niet genoeg is om een glas water te nemen en even naar de wc te gaan.

Dat is wel heel vervelend, en bij ons juist reden om alle lessen op te nemen (gaat het nog wel eens fout, maar dan vaak bij profs die zelf een slechte verbinding hebben :+)
Ik volg op dit moment maar 1 vak, en die prof is echt heel erg stipt, en begint dus ook precies op tijd. Is zelf ook al minstens 10 minuten voor het begin al ingelogd, en stopt dus ook op tijd.

Hopen dat de lockdown snel wat versoepeld wordt voor je, ocd's zijn echt geen pretje -O-

CalipsoLover schreef
Maar in principe, volgens de Belgische regels zijn alle sporten nu verboden voor volwassenen. Dus privé les mag dan in principe ook niet.

Is dit dan recent beslist? Want mijn instructrice had juist van de Belgische overheid bericht gehad (net na het begin van de lockdown) dat ze de lessen met volwassenen ook door mocht laten gaan, op voorwaarde dat het privé lessen zijn die buiten gegeven worden. Nu is er geen binnenbak waar ik rij, maar ze mocht gewoon haar lessen blijven geven.

Iedereen die nog naar een bibliotheek kan, ik ben jaloers.... Bij ons is alles gesloten tot 1 december, en of we dan weer terug mogen is nog niet bekend. Antwerpen loopt graag voor op de regels, dus ik sluit niet uit dat straks misschien de practica nog door mogen, maar dat bibliotheken gesloten blijven -O-

Wat betreft het vaccin, waarschijnlijk haal ik het wel. Zowel ik als de rest van mijn familie horen tot de risicogroep, dus dan wordt het al een ander verhaal. Maar ik zal zeker in de gaten houden welk vaccin ze willen gaan gebruiken, en wat de reacties zullen zijn. Ik ben namelijk niet zo'n automatische volger van de farmaceutische industrie, en daarmee een 'probleemgeval' volgens mijn huisarts :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 18:37 



 
Profiel   

@denisesilver damn, dat is nogal een waslijst aan deadlines :wow: succes!

@Siamsmeesje/CalipsoLover ik blijf me verbazen over het verschil in strengheid tussen landen. Tijdens een privéles te paard is het eigenlijk zelfs moeilijk om de 1,5-meterregel te verbreken :+
Ik hoop voor jullie dat de regels snel een beetje versoepeld worden.

Ik ben zelf op zoek gegaan naar een bijrijdpaard, nu leek me wel een goeie timing, ik kan echt slecht tegen niks kunnen. Vandaag ergens wezen kijken, helaas is het 40-45min reizen enkele reis, maar het paard is leuk en de eigenaresse zoekt iemand die 2-3x per week buiten wil rijden. Staat aan de bosrand, dus dat is echt perfect voor mij. Alleen het uitzicht om weer te kunnen rijden maakte al dat ik me iets beter/gemotiveerder voelde vandaag.

Is er hier misschien interesse voor een appgroep? Voor het delen van frustraties, maar ook ideeën? Om te vragen hoe andere mensen omgaan met iets waar je tegenaan loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 20:35 



 
Profiel   

Esther: Gelukkig alles oke met het konijntje! *\o/* Snap dat het even schrikken is, zeker als je andere niet goed is. Wel fijn dat je goed op schema zit! Geeft toch ook weer wat ruimte in je hoofd.

Veel succes morgen Isabel!

Es_ther schreef
Earth schreef
Kan ik dat afstuderen ook overslaan? Ik wil niet meer _O- En ik ben nog niet eens begonnen _O-


+1. Ik wil gewoon mn papiertje :')

Maak er maar +2 van :')

Dat is lastig Summerfly, weet niks van Japans dus ik vrees dat ik je niet ga kunnen helpen op dat vlak :=

Denisesilver: Zo ziet mijn agenda er ook exact uit :(

Siamsmeesje: Nee, normaal was dat in het begin van de nieuwe lockdown beslist. Ik volg vooral alles op Paardensport Vlaanderen, maar daar kwam in het begin best veel commentaar op en toen is er wel iets verandert, maar zo goed ben ik ook niet mee dus ik zou mis kunnen zijn. Wij mogen normaal vanaf 30 november terug praktijklessen volgen maar ook maar 1/5 van de leerlingen mogen aanwezig zijn, dus ook nog geen idee wat/wie en hoe.

Hier blijft het met ups en downs gaan. Ik heb ongelofelijk veel deadlines de komende dagen maar had dit weekend ook echt geen zin om eraan te werken. -O- Vandaag dan wel goed in gang geschoten en al 2 deadlines te vroeg ingediend. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:01 



 
Profiel   

Enige Japans wat ik ken is sushi :') . Ik denk niet dat je daar heel ver mee komt vrees ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:17 



 
Profiel   

Thanks Juliedo, veel zelfopgelegde deadlines dat wel, maar ik wil vaak terugkoppelen naar mijn opdrachtgever. Was een punt van feedback van mijn vorige stage :)

Calypso, komt goed, je slaat je er wel doorheen! +:)+


Laatst bijgewerkt door denisesilver op 23-11-20 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:21 



 
Profiel   

Earth schreef
Kan ik dat afstuderen ook overslaan? Ik wil niet meer _O- En ik ben nog niet eens begonnen _O-

Ik doe mee

Een corona diploma aub *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:22 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
CalipsoLover schreef
Maar in principe, volgens de Belgische regels zijn alle sporten nu verboden voor volwassenen. Dus privé les mag dan in principe ook niet.

Is dit dan recent beslist? Want mijn instructrice had juist van de Belgische overheid bericht gehad (net na het begin van de lockdown) dat ze de lessen met volwassenen ook door mocht laten gaan, op voorwaarde dat het privé lessen zijn die buiten gegeven worden. Nu is er geen binnenbak waar ik rij, maar ze mocht gewoon haar lessen blijven geven.

Nee lessen mogen wel degelijk gewoon weer (privéles dan). Het mocht 1 à 2 weken niet maar dan is dat al weet toegelaten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:54 



 
Profiel   

Pabie schreef
Earth schreef
Kan ik dat afstuderen ook overslaan? Ik wil niet meer _O- En ik ben nog niet eens begonnen _O-

Ik doe mee

Een corona diploma aub *\o/*


Daar teken ik voor -:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:54 



 
Profiel   

IlBuono schreef
Nee lessen mogen wel degelijk gewoon weer (privéles dan). Het mocht 1 à 2 weken niet maar dan is dat al weet toegelaten!

Ik dacht dat het inderdaad zoiets was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 00:08 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Siamsmeesje: Nee, normaal was dat in het begin van de nieuwe lockdown beslist. Ik volg vooral alles op Paardensport Vlaanderen, maar daar kwam in het begin best veel commentaar op en toen is er wel iets verandert, maar zo goed ben ik ook niet mee dus ik zou mis kunnen zijn. Wij mogen normaal vanaf 30 november terug praktijklessen volgen maar ook maar 1/5 van de leerlingen mogen aanwezig zijn, dus ook nog geen idee wat/wie en hoe.

Ik begreep van mijn instructrice dat zij bericht had gehad van de FOD Economie (? heet die afdeling zo?) dat ze onder die voorwaarden lessen mocht blijven geven. En er zijn dus wel wat lessen vervallen, maar het handjevol volwassenen wat lest kan dus wel blijven rijden.

IlBuono schreef
Nee lessen mogen wel degelijk gewoon weer (privéles dan). Het mocht 1 à 2 weken niet maar dan is dat al weet toegelaten!

Dat van de eerste twee weken heb ik dan niet meegekregen, wij zijn gewoon blijven lessen zolang er geen duidelijk ja of nee was. Al is mijn instructrice wel direct er achter aan gegaan wat ze wel en niet mocht van de overheid/gemeente e.d.

Wij mogen ook weer per 30-11 practica en lessen volgen, dus ik moet dan waarschijnlijk 4-11 weer naar campus, en anders pas 11-12 weer, en dan maak er ik er gelijk een studiemiddagje van in de bibliotheek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 11:11 



 
Profiel   

Heyy hoe gaat het bij jullie deze week? Nog 1 dagje en dan weekend :9

Ik moet even 'van me af klagen' hoor. Een uitstekend voorbeeld van hoe thuis studeren soms ontzettend inefficient kan zijn...

Deze week moesten we een wetenschappelijk artikel schrijven over het onderzoek van afgelopen weken. Nou het begon al bij,nouja,het begin dus :')
Waar vind ik de informatie over wat we nou precies moeten doen? Oh staat op brightspace? (ja WAAR dan)? Oh oke de powerpoint met richtlijnen gevonden, mooi. Oh er is nog een apart document? Goed openen we. Oh we moeten ook nog wat met teams? Oke extra tabje openen. Ah een voorbeeldverslag. ...nog een voorbeeldverslag..? Oh ik zie een bericht van de vakdocent: 'ja het verslag gaat niet over het verloop van je onderzoek'. O ke we beginnen opnieuw met schrijven dan _-:( Oh we moeten een nieuwe software gebruiken voor de literatuurvermeldingen? Ja prima joh het ging me totaal niet al de pet te boven om met alles rekening te houden. Oh alle data moet FAIR zijn opgeschreven? Oh ja is goed ik heb die cryptische online lecture van 3 weken geleden erover wel onthouden hoor :roll: . Om nog maar te zwijgen over het feit dat we dat voor het eerst moeten gebruiken in een verslag. Hm en dan ook een maximum van 5 pagina's, maar wel dus elk klein detail moet er in staan amders is het niet FAIR. Jullie hebruiken altijd A3 voor je verslagen zeker :Y)

En als klap op de vuurpijl: het was een groepsopdracht. WAAROM kom ik daar de laatste dag pas achter als ik met een van mn vrienden over whatsapp over mijn worstelingen van dit verslag praat? En waar is mijn groepsgenoot??? AARGG

Het is gewoon zo onduidelijk wat er van je verwacht wordt nu... 24 tabjes open op mn laptop. Lachen he :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 18:30 



 
Profiel   

Oh bah Skinfaxi, niet fijn zoiets. Als ik jou was even een klacht neerleggen bij de coordinator dat het niet duidelijk/haalbaar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 19:30 



 
Profiel   

Die voel ik wel Skinfaxi. Ik heb gister een college gemist omdat er niets gepland stond in brightspace. Docent had lastminute besloten dat het via Zoom ging? Die mail had ik even gemist. Oh en blijkbaar hadden we iets in moeten leveren voor dat college? :? Ik weet nog steeds niet wanneer dat opgegeven is en wat we hadden moeten doen. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:13 



 
Profiel   

Eelmo schreef
Die voel ik wel Skinfaxi. Ik heb gister een college gemist omdat er niets gepland stond in brightspace. Docent had lastminute besloten dat het via Zoom ging? Die mail had ik even gemist. Oh en blijkbaar hadden we iets in moeten leveren voor dat college? :? Ik weet nog steeds niet wanneer dat opgegeven is en wat we hadden moeten doen. |o


Oh dat is ook zoiets ja. Weet de rest van je studiegenoten wel wat de bedoeling is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:15 



 
Profiel   

Ik heb geen contact met studiegenoten omdat dit een 1e jaars vak is dat ik er bij doe in mijn vrije ruimte.. Ik ken er dus helemaal niemand. Het zal vast wel los lopen, maar ik baal wel echt enorm. Als ze gewoon dat college in tussen de andere colleges in Brightspace gezet hadden...... :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:29 



 
Profiel   

Eelmo schreef
Ik heb geen contact met studiegenoten omdat dit een 1e jaars vak is dat ik er bij doe in mijn vrije ruimte.. Ik ken er dus helemaal niemand. Het zal vast wel los lopen, maar ik baal wel echt enorm. Als ze gewoon dat college in tussen de andere colleges in Brightspace gezet hadden...... :roll:


Nee nee dat zou veel te makkelijk zijn :Y) wel echt balen, ik hoop dat het goed komt met inleveren uiteindelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 18 [ 430 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen