Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:28

CalipsoLover schreef:
..

@nina: Het is idd een beetje van alles naar niets. Ik heb totaal geen routine meer. Ik ga wekelijks zeker nog 3-4 keer naar de paarden maar dat helpt niet echt tegen mijn onrust, mijn onrust begint vaak 's avonds waardoor ik dan ook heel slecht slaap. Voor corona was ik ook gewoon vaak van 's ochtends tot laat 's avonds bezig met school/paarden/vrienden... Normaal ging ik vandaag naar de stad om met iemand samen voor onze bachelorproef te werken maar dat heb ik moeten afzeggen omdat ik vanochtend ben opgestaan met keelpijn (waarschijnlijk gewoon van de vermoeidheid omdat ik zo slecht slaap)... Mijn moeder had al voorgesteld om te gaan lopen, alleen is het probleem dat ik al heel veel gewicht verloren ben en een beetje moet opletten, alsook dat het hier gewoon constant aan het gieten is van de regen.

Herkenbaar dat het 's avonds begint, had ik ook (en soms nog steeds). Zelf structuur aanbrengen door extra activiteiten buiten je studie om te doen vond ik zo lastig, omdat ik het idee had dat ik elk vrij moment wat ik had aan mijn studie moest doorbrengen. Onbewust voelde ik mij enorm schuldig en gefaald als ik dan 's avonds aan het eind van de dag vond dat ik niet genoeg had gedaan. En dan werd ik enorm onrustig en zelfs angstig.
Maar het is dus wel super belangrijk om niet-studie dingen te doen op een dag, buiten de standaard dingen die je sowieso moet/mag doen zoals naar de paarden. Beetje afwisseling creëren, zodat je hersenen op een gezonde manier wel bezig zijn zonder dat je overspannen/overprikkeld wordt.

En 's avonds proberen minder prikkels binnen te krijgen van drukke dingen zoals social media, appjes, nieuws, etc. heeft bij mij ook geholpen. Dan kies ik eerder een leuk boek of leuke film waar je echt lekker van kan genieten en tot rust kan komen.

Let wel goed op jezelf he! Je lichaam geeft vaak ook fysiek aan wanneer het mentaal niet goed gaat.


LiannePuthzy schreef:
Mijn examens zijn toch iets minder goed gegaan dan verwacht. Een 4 voor rekenen (nou heb ik wel al vanaf jongs af aan een rekenprobleem) en een 6 voor Nederlands, Engels moet ik nog op wachten.
Rekenen telt gelukkig niet echt ergens voor mee

He wat balen Lianne. Al is een 6 voor NL toch mooi! Hoge cijfers is natuurlijk ook leuk, maar het belangrijkste is je gelukt: je hebt hem gehaald! *\o/*

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:57

LiannePuthzy schreef:
Mijn examens zijn toch iets minder goed gegaan dan verwacht. Een 4 voor rekenen (nou heb ik wel al vanaf jongs af aan een rekenprobleem) en een 6 voor Nederlands, Engels moet ik nog op wachten.
Rekenen telt gelukkig niet echt ergens voor mee


Hé wat jammer. Wel fijn dat rekenen niet meetelt! Een 6 voor nederlands is best oke, toch? :knuffel:

Hier gaat het allemaal wat moeizaam. Ik heb leuke vakken, leuke leraren... maar ik kan het niet meer. Het maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag les van 08:30 tot 17:15. De heeeele dag voor de laptop begint er nu wel in te hakken.. :roll: Ik kom nu ook mijn bed niet meer uit, volg gewoon lessen vanuit mijn bed... :')

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:17

@Calipso wat balen dat je die onrust zo hebt. Zou het misschien werken om ‘s avonds met je handen bezig te gaan? Tekenen, kleuren, haken, breien of iets dergelijks? En inderdaad wat Nina ook al aangeeft, goed op jezelf letten en misschien je prikkels s avonds wat minderen.. Hopelijk lukt het om het onrustige gevoel wat kwijt te raken. :knuffel:

@Lianne wat vervelend van de tegenvallende cijfers, maar een 6 is inderdaad best oké toch? En fijn dat rekenen Idd niet mee telt :knuffel:

@CODA jemig dat lijkt me ook niet niks zo de hele dag lessen achter elkaar volgen...heb je een beetje een idee of dat nog wat minder wordt? :knuffel:

Ik heb een heel fijn weekend achter de rug bij de paarden en heb eindelijk wat duidelijkheid bij mijn stage en kan deze week naar een concreet doel toe werken wat ik erg fijn vindt. Ik zit best lekker in mijn vel deze week :)

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 12:50

xCODA schreef:
Hier gaat het allemaal wat moeizaam. Ik heb leuke vakken, leuke leraren... maar ik kan het niet meer. Het maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag les van 08:30 tot 17:15. De heeeele dag voor de laptop begint er nu wel in te hakken.. :roll: Ik kom nu ook mijn bed niet meer uit, volg gewoon lessen vanuit mijn bed... :')


Dat ken ik. Had dat vorig jaar na een tijdje ook, gewoon blijven liggen :Y) Probeer echt ieder moment dat je niet aan je online les zit even van ruimte te veranderen of even naar buiten te gaan.

Bedankt voor de tips Nina en Lisa! Wat goed Lisa :j
Ik heb intussen mijn punten terug gehad. Ik ben op alles geslaagd! Zelfs nét genoeg om onderscheiding te halen én ik heb de beste researchpaper geschreven van heel onze richting. Heb 18/20. *\o/*
Ben gisteren bij de dokter geweest voor de stress en het slecht slapen. Heb nu iets van medicatie meegekregen dat me beter gaat doen slapen maar ook voor allergieën, omdat mijn dokter vermoed dat ik ergens allergisch aan ben.

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:13

Whoehoeeee wat super goed!! *\o/* Gefeliciteerd!!

Fijn dat je wat hebt gekregen voor eventuele allergieën en het slapen, hopelijk helpt het!

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:35

CalipsoLover schreef:
xCODA schreef:
Hier gaat het allemaal wat moeizaam. Ik heb leuke vakken, leuke leraren... maar ik kan het niet meer. Het maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag les van 08:30 tot 17:15. De heeeele dag voor de laptop begint er nu wel in te hakken.. :roll: Ik kom nu ook mijn bed niet meer uit, volg gewoon lessen vanuit mijn bed... :')


Dat ken ik. Had dat vorig jaar na een tijdje ook, gewoon blijven liggen :Y) Probeer echt ieder moment dat je niet aan je online les zit even van ruimte te veranderen of even naar buiten te gaan.


Ik vind het enorm lastig, ik ben ook gewoon zó snel afgeleid! Kan dan goed een halve dag op de bank liggen en totaal geen stress hebben daarna... Ik vind het lastig, dat 'alleen maar online lessen'. Ik heb nu wel 2 mede pre-master studenten ontmoet, zij voelen zich wel redelijk hetzelfde. Alleen het zijn 2 kerels, dus dat praten is toch net iets oppervlakkiger hahah. :')

Ennuh... gefeliciteerd!! *\o/*

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:25

Dankjewel! :D

Hoe gaat het hier nu met iedereen? In België hebben ze nu aangekondigd dat waarschijnlijk iedereen terug vanaf 15 maart 1 hele dag of 2 halve dagen naar campus mag. Nu is dat voor mij niet van toepassing, ik mag naar campus komen wanneer ik dat wil omdat ik aan mijn bachelorproef moet werken en wij hebben dus een soort van 'voorrang'...

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:53

In nederland is er iniedergeval tot 2 maar een lockdown tot dan ka ik zeker weten inet naar campus. Voor de lockdown mocht ik 1 dag deel per week op de universiteit komen studeren (niet echt colleges volgen dus gewoon aan je studie werken in een zaal waar paar mensen waren om te helpen). Ik hoop wel dat dat na 2 maart weer terug kan komen was echt mijn uitje van de week :') . bijn ons zitten zo ver ik weet iedereen die ene bachelor of master thesis doet ook thuis tenzij ze een lab nodig hebben,


Fijn dat jij dus wel weer naar campus mag komen duurt je bachelor proef tot de zomer?

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:15

Even een schopje omhoog!

Hier de 2e ronde tentamens gehad, voor een tentamen heb ik een 8! *\o/* Andere heb ik nog niet terug, maar verwacht dat dat een her gaat worden. :+ Het lukt me nu trouwens wel beter om wat te aarden, ik leer langzaam aan wat meer medestudenten kennen en de vakken bevallen me goed. *D

Hoe gaat het verder met jullie?

Eelmo

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:49

xCODA schreef:
Even een schopje omhoog!

Hier de 2e ronde tentamens gehad, voor een tentamen heb ik een 8! *\o/* Andere heb ik nog niet terug, maar verwacht dat dat een her gaat worden. :+ Het lukt me nu trouwens wel beter om wat te aarden, ik leer langzaam aan wat meer medestudenten kennen en de vakken bevallen me goed. *D

Hoe gaat het verder met jullie?


*\o/* *\o/*

Goed om te horen!

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:44

xCODA schreef:
Even een schopje omhoog!

Hier de 2e ronde tentamens gehad, voor een tentamen heb ik een 8! *\o/* Andere heb ik nog niet terug, maar verwacht dat dat een her gaat worden. :+ Het lukt me nu trouwens wel beter om wat te aarden, ik leer langzaam aan wat meer medestudenten kennen en de vakken bevallen me goed. *D

Hoe gaat het verder met jullie?


Oehhh wat goed! Lekker bezig! *\o/*

Ik ben lekker bezig met stage, misschien ga ik wat uitlopen. Heb wel veeel minder contact met medestudenten maar het contact met mijn ganggenoten is door de avondklok wel echt heel erg verbeterd dus dat is top!

Hoe is het met de rest?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 12:04

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb mijn eindwerk afgegeven en een hele positieve jury gehad. Ben enorm blij met het resultaat, maar het was wel ontzettend hard werken en dat merk ik ook wel aan mezelf en mijn lichaam. Moest 3 dagen later al aan mijn stage beginnen en hoewel ik het echt heel leuk vind merk ik ook wel dat mijn enthousiasme en energie wat is gezakt.

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:24

Hallo allemaal, sorry dat ik hier even kom binnenvallen, maar ik ben zoek naar een Belgische (Vlaamse?) rechtenstudent. Ik probeer informatie te vinden over het Belgische arbeidsrecht, maar via de EUR krijg ik alleen toegang tot Nederlandse databanken... Zou iemand mee willen zoeken/mee willen denken/ willen kijken in zijn/haar toegankelijke bronnen of ze mij kunnen helpen? <3

Kairos
Berichten: 2724
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:57

Wyb_ster schreef:
Hallo allemaal, sorry dat ik hier even kom binnenvallen, maar ik ben zoek naar een Belgische (Vlaamse?) rechtenstudent. Ik probeer informatie te vinden over het Belgische arbeidsrecht, maar via de EUR krijg ik alleen toegang tot Nederlandse databanken... Zou iemand mee willen zoeken/mee willen denken/ willen kijken in zijn/haar toegankelijke bronnen of ze mij kunnen helpen? <3

Waar zoek je precies hulp bij?
Ik heb hier 3 sites gevonden die misschien kunnen helpen:
https://dbla.nl/belgie/#:~:text=In%20te ... %20vakbond.

https://www.interfisc.com/internationaa ... -notendop/

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 7907996939

@Calipso: Fijn dat de jury zo positief was :)

Ik heb besloten dat ik volgend jaar social work ga doen met stille hoop dat het beter gaat dan mijn studie dit jaar ging :')

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:52

Gestopt met de opleiding omdat het toch niet bij mij pastte en ik toch iets praktischef moet gaan doen. Gelukkig nu wel een opleiding gevonden die ik heel graag wil doen. Nu heel zenuwachtig afwachten totdat ik word aangenomen :):)

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:24

Ik ben dus vandaag voor de 4e (en ik denk voorlopige laatste) keer naar de campus gemogen. Ik denk dat ik liever niet ga als ik bij binnenkomst en verlaten een sneltest moet doen... hoe denken jullie daarover?

@Tabaflab: weet je al meer over de opleiding? Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt om te stoppen, als het je echt niet lag kun je inderdaad beter iets gaan doen dat je wel goed ligt.

@Eelmo: heb je inmiddels al een baan gevonden? Ben heeeeel benieuwd, aangezien ik toch heb gekozen me in te schrijven voor de master nature conservation and restoration en niet voor de adaptive organisms. Heb je trouwens het vak GIS gehad?? Ik vind het verschrikkelijk

Eelmo

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:11

xCODA schreef:
@Eelmo: heb je inmiddels al een baan gevonden? Ben heeeeel benieuwd, aangezien ik toch heb gekozen me in te schrijven voor de master nature conservation and restoration en niet voor de adaptive organisms. Heb je trouwens het vak GIS gehad?? Ik vind het verschrikkelijk


Ja! :D Ik zit nu midden in mijn 2e werkweek bij een internationaal environmental charity. Salaris is niet zo goed maar het werk wel heel leuk! Nature conservation is ook veel leuker dan adaptive organisms, goede keuze 8-)

En ja, ik heb GIS ook gedaan, de horror :o maar man wat wordt daar veel naar gevraagd in vacatures hey! Niet normaal! Dus het is flink doorbijten, maar als ik toen had geweten dat het zo'n gewilde skill is had ik er echt beter mijn best op gedaan.

Overigens snap ik volledig dat je niet naar de campus wilt als je dan iedere keer een test moet doen.. Lijkt me verre van ideaal. Maar kan me ook niet voorstellen dat docenten e.d. daar echt om staan te springen?
--

Hoe is het verder met iedereen? :)
Ik ben dus net begonnen met een nieuwe (en mijn eerste echte) baan. Dat is heel onwerkelijk van achter een scherm, maar aangezien de meeste collega's in Engeland zitten was het normaal gezien waarschijnlijk niet anders geweest. Mijn online afstuderen was wel echt een beetje een teleurstelling. Mijn ouders waren hier en het was super gezellig, maar geen handen schudden, geen uitreiking.. Alleen een speech via Zoom. Ik heb niet eens een fancy jurkje aan gedaan -O-
Ik ben me er van bewust dat dit natuurlijk mega first world problems zijn, maar het is gewoon niet hoe je je Masteruitreiking voorsteld.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:22

@eelmo
heel begrijpelijk hoor dat je het zo niet had voorgesteld, je sluit toch echt een deel van je leven af en dat gaat dan soort van voorbij in de waan van de dag.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:56

tabaflab: Heb je intussen al nieuws? Ik duim mee!

xCoda: Ik heb er veel voor over om binnen te mogen, dus ik zou persoonlijk wel gewoon gaan voor mijn eigen gemoedstoestand. Maar ik snap dat het niet leuk is, ik ben gelukkig wel nog veel naar campus gemogen voor de praktijklessen, zonder sneltest (maar daar was toen ook nog geen sprake van).

Eelmo: Ugh dat online afstuderen lijkt me echt zo bagger. Bij ons is de proclamatie in oktober pas, dus ik hoop dat die wel gewoon kan doorgaan. Snap dat het tegenvalt :(:) Gelukkig is je job, ondanks het lage loon en veel online werken wel leuk!

Hier gaat het best goed. Veel veranderingen. Ben verhuisd naar Gent, loop nu stage, sommige dagen zijn echt wat saai en qua uitdaging blijf ik ook een beetje op mijn honger zitten maar andere dagen zijn heel leuk, fijne mensen en een goede werksfeer. Vooral van thuis uit werken vind ik echt heel saai. Maar als ik dan een keer naar kantoor mag of mee mag gaan interviewen en filmen is het wel echt leuk. Ik ga overigens wel nog steeds naar een psycholoog en af en toe heb ik hele emotionele dagen. :')

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:56

@Eelmo: ja dat kan ik me voorstellen, zo wil je echt niet afstuderen... :knuffel:

@CalipsoLover: soms kan veranderding wel fijn zijn! Hopelijk worden de maatregelen gauw meer versoepeld en kun je vaker naar stage. :j

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:59

Weer even een update! *\o/*

Tot nu toe alles op één vak na gehaald. Nu is het dit jaar zo dat er voor de overgang van pre-master naar master een flexibele knip is. Dat betekend dat is dus sowieso aan de master mag beginnen in September! Hopelijk wordt het dan wat makkelijker en gaat het wennen dan sneller... :o

Eelmo

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:26

*\o/* *\o/* *\o/*

Dat zal vast ook de druk er een beetje afhalen, scheelt vaak ook al veel. Gefeliciteerd! :D

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 22:03

Gefeliciteerd Coda!!! *\%/*

Ik ben op alles geslaagd met onderscheiding, dus ook afgestudeerd! *\o/* Ik begin dus in september aan mijn pre-master.

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:35

Gefeliciteerd Coda en Callipso!! *\o/*

Ik moet nog 1 beoordeling terug krijgen en dan ben ik ook geslaagd! Volgend jaar beginnen aan de master *\o/*

xPabloBokt

Berichten: 9459
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:14

Gefeliciteerd allen!

Ik heb mijn eerste stage gehaald met een 8 gemiddeld en ik begin 30 augustus aan mijn nieuwe stage :D