Hoe oud zou jij zijn geworden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:39

Dan was ik er nog steeds :P !

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:44

Grappig om alle antwoorden te lezen :+
Ik was waarschijnlijk of vlak na de (veel te vroege) geboorte dood gegaan of ergens na mijn 11e, omdat ik suikerziekte kreeg.

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:48

Ik denk dat ik niet eens verwekt was. M’n pa is in zijn jonge jaren dusdanig het ziekenhuis ingemept geweest dat het niet best was. Dus tja..

En verder hebben ze mij tijdens de bevalling er echt “uit moeten halen” met alle benodigde middelen en was ik al veels te laat. Vlak na de bevalling ging het niet goed met m’n moeder dus die zou het dan ook niet gered hebben.


Buiten dat zou ik gewoon helemaal scheef en misvormd zijn van al het vallen en dingen breken nu zetten ze alles weer recht haha!

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:56

Zelf zou ik waarschijnlijk nog leven als ik de oortstekingen in mijn jeugd overwonnen had, maar mijn beide ouders en mijn oudere zus hebben al kanker gehad op jonge leeftijd en nu blijkt mijn jongste zus ook het BRCA1 gen te hebben, dus ik zou nogal eenzaam geweest zijn -O- heel mijn gezin eraan.

Ben toch heeeeel erg blij met moderne geneeskunde!

edit: Wat zeg ik nu, mijn jongste zus zou de kanker niet eens gehaald hebben, want die heeft als jong kind een zware longontsteking gehad en aan de baxter gelegen voor enkele dagen :Y)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:59

Sja, ik heb al een paar fikse longontsteking gehad, dus misschien daaraan.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:50

Ik was dan overleden op mijn 13e/14e... Mijn lichaam zou zichzelf hebben vergiftigd.

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:03

Ik zou zijn overleden bij de bevalling, net als m’n moeder denk ik. Blij dat ik in deze tijd leef :=

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:40

Hmm, waarschijnlijk was ik er nog wel, maar mogelijk wel heel ziek geweest ten gevolge van zware oorontstekingen en mogelijk doof :)

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:12

Ik zou nog helemaal gezond in leven zijn. Nog nooit iets gehad, behalve wat verkoudheidjes en lichte griep.

In februari bevallen in het ziekenhuis van een zoontje. Nog net geklasseerd als prematuur (tot 37 weken, zoontje is geboren op 36+4) en dus iets aan de lichte kant, maar hadden geen couveuse nodig. Beetje geelzucht, maar niet behandeld ivm snel beterende waarden. Zoontje was na 5 dagen al boven geboorte gewicht (met borstvoeding).
En de bevalling ging zo soepel dat ik niet eens hechtingen nodig had.

Wel zoontje en ik beide AB preventief, ivm "vroeg gebroken vliezen" (welke uiteindelijk maar een kleine 11 uur voor de geboorte gebroken waren, maar voor de weeën begonnen) en dus kans op infectie. Voor mij overigens de eerste keer in mn leven AB en denk eigenlijk niet dat we het nodig hadden.. Maar heb het idee dat ze hier (UK) in het algemeen vrij vlot AB geven.

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:21

Ik had mijn bevalling dan niet overleefd, en ons zoontje dus ook niet.
Helaas een horror bevalling met een spoed-keizersnede, zoontje zat vast in mn bekken :=

Heb er daarna inderdaad nog over nagedacht dat ik blij was dat ik niet in de middeleeuwen bevallen ben :=

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:23

Bij de bevalling van mijn eerste hadden zowel mijn kind als ik het niet overleefd zonder de huidige medische zorg. Na bevalling van 29 uur een spoedsectio ivm sterrenkijker en meconium houdend vruchtwater

Wellicht was ik er zelf ook niet eens geweest vanwege ziekenhuisbevalling van mijn moeder toen ze mij kreeg

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:34

Ik zou er ook nog geweest zijn denk ik eigenlijk. Niet 100% gezond, maar wel gewoon levend.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:23

14. Mn nek gebroken en een hersenbloeding.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:17

Hahaha wat een grappig topic _O-

Ik denk dat ik 2 was geworden. Lag toen met een fikse longontsteking in het ziekenhuis :j

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:19

Hahaha wat een bizarre vraag die ook wel eens door mijn hoofd geschoten is :=

Ik denk dat ik dan zo'n 2 jaar geleden overleden zou zijn bij de geboorte van mijn dochter. Wel heel raar en luguber om over na te denken.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:06

Iris82 schreef:
14. Mn nek gebroken en een hersenbloeding.


Vertel zeg....

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:36

Hmm. Ik vind dit een interessant gedachte-experiment omdat ook weinig mensen zich beseffen hoe kwetsbaar vooral de eerste maanden van een leven is. Voor de opkomst van georganiseerde medische zorg en antibiotica en vele medicijnen stierven er zeer veel kinderen voordat ze hun tweede verjaardag konden vieren, ook bij relatief rijke gezinnen van adel.

En niet alleen maar door kinderziekten, maar ook juist door moeilijk aanwijsbare dingen zoals niet (goed) kunnen drinken of eten, een plotse koorts, infectie..

Daarom denk ik dat ik misschien zelfs mijn baby-tijd niet overleefd had. Ik had namelijk in de eerste weken moeite met drinken en kwam niet goed aan in gewicht. Dit werd nu in de moderne wereld, door wegen en goede monitoring, tijdig opgemerkt en mede hierom werd er geswitcht naar andere voeding. In de Middeleeuwen was er natuurlijk niet zoveel keuze qua babyvoeding, en waren er ook geen baby-weegschalen en consultatie-bureau's. Dan was ik misschien wel aan "failure to thrive" of verhongering gestorven, vrij onopgemerkt misschien voor mijn omgeving door het gebrek aan wegen.

Als ik mijn baby-tijd wel had overleefd, had ik (denk ik) mijn verdere kindertijd ook wel overleefd. Ik was wel motorisch wat achtergesteld en laat met alles, dus misschien was ik minder mobiel geweest dan nu, maar ik heb geen grote ziekten, infecties, of zwakheden meegemaakt.

Maar daarna was ik wel rond mijn 20e overleden. Ik had een 16cm grote cyste in mijn buik die toen al op mijn darmen drukte en pijn veroorzaakte door koliekaanvallen, en vlak daarna verwijderd is. Ik denk dat zonder operatie het een langzame, vervelende dood zou zijn geworden waar mijn buik steeds meer op zou zijn gaan zetten en ik steeds meer pijn had gekregen. :(:) Misschien was ik overleden aan de opgebouwde blokkade van mijn darmen, of was de cyste ontploft (wat ik op internet lees tot zelfs zeer recent kon leiden tot "rapid death"). Zulke cystes groeien over het algemeen wel heel langzaam, dus wellicht was het een verhaal van jaren geweest, maar dan nog was ik in mijn 20er jaren overleden denk ik.

Ik was geen leuk persoon geweest voor mijn familie/man denk ik, want dat was een verschrikkelijk vervelende pijn. :j

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:40

MarlindeRooz schreef:
... zonder de huidige zorg. Dus wanneer je denkt aan de zorg in de middeleeuwen. Waaraan was je bezweken?

Ik had sowieso niet kunnen lopen door HD, en denk ook niet dat ik in mijn peutertijd die longontsteking had overleefd. :=

Misschien lees ik te veel middeleeuwse teksten.

Ik zou de bevalling van mijn oudste kind niet hebben overleefd en zij ook niet. Dus dan was ik niet ouder geworden dan 31 jaar.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:58

Ik denk dat ik bij de bevalling al gestorven zou zijn, ik zat sowieso vast met mijn schouders, en bij de geboorte leefde ik in eerste instantie niet totdat er zuurstof etc. aan te pas kwam.
Als ik dat had overleefd denk ik dat ik bij de bevalling van mijn eigen dochter gestorven was, en zij ook.

Als je daar over nadenkt is dat toch best heftig, en meteen even heel veel respect voor de zorg!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:27

Mijn moeder was niet geboren.. die ie met grof geweld en de tang naar buiten gehaald ..de verloskundig had de navelstreng niet goed afgebonden ...dus ze waren beide al aan doodbloeden oma en mama

Dus ik zou helemaal niet bestaan

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 03:06

Ik was dan alleen maar harstikke scheel geweest. :+