Hoe oud zou jij zijn geworden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:48

VogeltjeM schreef:
Ik heb nog nooit iets levensbedreigends gehad, ook mijn geboorte en eigen bevalling gingen goed, zelfs nog nooit antibiotica gebruikt. :+

Wel een bizar topic inderdaad.


Oermens van de dag :D

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:51

Toen ik 3 was en een bloedvergiftiging had :+ Nu was dat ook wel middeleeuws, geopereerd zonder verdoving in the german hospital in Istanbul, maar blijft een goed verhaal om ooit aan de kinderen te vertellen +:)+

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:52

Ik was waarschijnlijk 18 geworden, of in ieder geval was na mijn 18e mijn leven niet meer zo geweest als eerst. Toen heb ik een spontane klaplong gehad die niet wilde helen :)

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:53

Ik was 1week oud toen ik een bloedvergiftiging had waar ze eigelijk al veel te laat achter kwamen. Ik lag echt heel slecht. Dus geheid dat ik dan was overleden (40+ koorts)

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:11

Ik heb tot nu toe nooit echt iets gehad. Vinger tussen het kleuterhekje heeft me een litteken opgeleverd, maar was een pletting en geen echte wond (wel nagel verloren met uitgroeien overigens), toen ik 19 was een keer kneiterhard door mijn cavia's gebeten toen ik ze uit elkaar haalde omdat ze elkaar probeerde te verscheuren (3 beren is samen is te veel), daar heb ik toen wel antibiotica en ontstekingsremmer voor gehad omdat ik een allergische reactie gaf op tot het bot gebeten zijn in mijn pols. Maar ik denk dat dit uiteindelijk wel ook uit zichzelf weggetrokken zou zijn.

Verder ben ik altijd tetanusvrij gebleven, maar dat is mogelijk wel dankzij de tetanusvaccinatie. Die is voor de cavia's toen een keer vernieuwd.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:12

Grappig topic! (Of klinkt dat sadistisch?! :+ }> )

Ik zou de geboorte niet overleefd hebben. Of eerlijk, mijn moeder zou zijn gestorven voordat ze ooit de kans kreeg mij te maken. Ze heeft suiker, volgens mij was je dan in de ME ten dode opgeschreven. Mocht ze dat overleefd hebben, had ik te weinig zuurstof (ben gehaald met een spoedkeizersnede). Dus dat was einde oefening geweest.

Kinderjaren en jeugd zou ik wel overleefd hebben. Maar dan zou het zijn misgegaan toen ik 31 was. Mijn galblaas is toen verwijdert en er zaten twee joekels van stenen in. Als ik er zo over nadenk krijg ik toch steeds meer respect voor onze zorg _/-\o_

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:44

Ik zou dan denk ik leven, alleen wel met een flink aangedane huid (psoriasis).

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:50

Ik zou zeggen rond een jaar of 5/6, toen ik samen met mijn neef sigarettenpeuken had opgegeten. Maar, geluk bij een ongeluk, tabak was nog niet in Europa in de middeleeuwen, dat kwam pas nadat Columbus naar Amerika voer. Dus ik had denk ik, als ik de dodelijke ziektes niet meereken, nog geleefd.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 05:25

Bizar topic om over na te denken.

Een paar jaar geleden heb ik genealogisch onderzoek gedaan naar onze familie. Tot 1900 kom je heel veel doodgeboren of jong gestorven kinderen tegen en vrouwen die gestorven zijn in het kraambed.
De hoeveelheid verbaasde me toen. Maar nu ik dit topic lees, zie ik veel geboortes waar problemen geweest zijn. Apart eigenlijk dat zo iets 'normaals' als geboortes zo vaak fout ging, gaat.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:23

Aangezien ik diabetes heb, was ik niet oud geworden. Ik heb net op m’n 24ste de diagnose gekregen. Insuline is pas in 1922 uitgevonden, als ik daarvoor geboren was had ik het niet lang volgehouden. :)

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:33

Het bizarre is dat dit voor veel mensen op de wereld nog steeds relatiteit is.
Geen geld voor medische zorg of er is überhaupt geen medische zorg in de buurt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:35

Idd vooral rondom bevallingen zorgt dat voor veel sterfgevallen van vrouwen, kinderen.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:57

Ik denk dat ik bij de geboorte was overleden gezien ik met een keizersnede ben geboren. Ik was te laat, lag in stuit en als sterrenkijker. :+

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:18

Ik was 29 geworden. Ik heb toen een zware longontsteking gehad.
Ben nu 49 en long patiënt. Maak vaak infecties door. Had dus nooit oud geworden toen...

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:19

Wauw wat een goede vraag eigenlijk!

Ik was tijdens de zwangerschap al overleden denk ik, want mijn moeder had zwangerschapsdiabetes en ik lag ook in stuit en sterrenkijker dus de bevalling was vast niet goed gegaan. Maar als ik dat had overleefd was ik er nog steeds geweest. Nooit iets ernstigs gemankeerd, geen AB gehad, ook geen nare wonden of botbreuken.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:21

Met een stel scheve polsen had ik nu nog wel geleefd denk ik. Heb eigenlijk enkel 5 keer mijn polsen gebroken en enkele botjes in mijn handen/vingers. Maar daar valt mee te leven hahaha. Leuk topic!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:27

fransje23 schreef:
Het bizarre is dat dit voor veel mensen op de wereld nog steeds relatiteit is.
Geen geld voor medische zorg of er is überhaupt geen medische zorg in de buurt.


Dit!! Deze gedachte brengt alle posts hier wel effe in perspectief. Wat een geluk hebben we hier toch.

Ik zelf was had dan op mijn 2e het loodje gelegd - toen trof mijn moeder mijn zus aan die mij heel lief te drinken aan het geven was... uit een fles bleek :7

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:30

Wat een interessante vraag :D
Ik had nog wel geleefd denk ik, maar zou al wel atrose hebben door heupdysplasie. Maar dat valt best mee, als ik andere verhalen hier lees.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:35

Ik denk dat ik überhaupt niet eens geboren had geworden: mijn moeder had een andere bloedgroep dan ik en haar lichaam probeerde mij te vergiftigen c.q. af te stoten.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:01

Wat bizar om over na te denken. Ik zou op m'n 19e overleden zijn aan een blinde darm ontsteking, gok ik.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:07

Ik had al minstens 3x dood moeten zijn :')

Mijn moeder had een helse bevalling, met 6 jaar ben ik door het glas gegaan en heel veel bloed verloren en ik had zelf ook een helse bevalling waarbij ik zeker had overleden en mijn zoontje ook

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:22

Mijn bevallingen waren heel soepel gelukkig, de tweede hebben we zelfs per ongeluk zonder begeleiding gedaan. Maar best bizar om te bedenken hoe vaak dat anders gaat, hoeveel vrouwen en kinderen er niet meer waren geweest zonder medische hulp bij de zwangerschap of geboorte. En voor hoeveel vrouwen dat nog steeds realiteit is, dat je tijdens je zwangerschap bang moet zijn dat je de bevalling niet overleeft.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:23

Ja, dan heb je onbeschermde seks en daarna gewoon een aanzienlijke kans om 9 maanden later dood te zijn. Als dat geen goede anticonceptiereclame is...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:27

Enerzijds zou ik misschien gestorven zijn aan astma. Anderzijds denk ik dat die astma toe te schrijven is aan luchtvervuiling, dus als ik niet in de stad had gewoond was die er misschien niet eens geweest :D
Ik heb wel eens een longontsteking gehad maar dat was toen ik te lang was blijven hangen bij een ijssculpturen tentoonstelling in mijn 30 graden zomerkleren :=

Ik zie veel over stuitliggingen - er waren destijds zeker wel vroedvrouwen :j dus misschien dat je toch geholpen had kunnen worden. Soms valt dat "met de hand" op te lossen namelijk (met pijn en moeite, dat wel).

NoekAa_

Berichten: 1465
Geregistreerd: 24-05-06

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:30

Misschien een paar dagen.. Werd veel te vroeg geboren