Mijn weg naar de juiste balans

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:09

Kimmie25501 schreef:
Ik ga proberen om mijn zelfbeeld te trainen, hoe moeilijk dat ook is. Het klinkt vast raar, maar soms voelt het fijn om mezelf mentaal (of fysiek, maar dat doe ik gelukkig niet fijn) pijn te doen. Het is niet dat ik me dan beter voel, maar het voelt ergens fijn ofzo; ik kan het moeilijk uitleggen. Ik ga wel proberen het te veranderen, want veel beter voel ik me er natuurlijk niet door.

Natuurlijk, je bent eraan gewend geraakt, het is je comfortzone. Bovendien loont het altijd op de korte termijn: of je hebt gelijk, of het valt mee. Maar op de lange duur word je er doodongelukkig van.

Gelukkig zie je dat in. Geloof me: ik was nog niet zo ver op mijn negentiende.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:14


Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:47

Kimmie25501 schreef:
Ik ga proberen om mijn zelfbeeld te trainen, hoe moeilijk dat ook is. Het klinkt vast raar, maar soms voelt het fijn om mezelf mentaal (of fysiek, maar dat doe ik gelukkig niet fijn) pijn te doen. Het is niet dat ik me dan beter voel, maar het voelt ergens fijn ofzo; ik kan het moeilijk uitleggen. Ik ga wel proberen het te veranderen, want veel beter voel ik me er natuurlijk niet door.

Een mens is een gelaagd wezen.
Je logische verstand is zogezegd de bovenste laag, en daar geldt dat 'het eigenlijk raar is, als je jezelf pijn doet, fysiek of psychisch - daar ga je je alleen maar naar van voelen'.
Een laag dieper heb je 'de emotionele hersenen', het limbische systeem. Deze hersenen hebben een andere functie en denken anders. Hier is het van wezenlijk belang om veilig te zijn. En veiligheid is voor je limbische systeem vaak ook: voeg je naar (de normen van) de groep.
... en dan klinkt het veel logischer. Iemand hiervoor zei al 'de treiterkoppen spelen het zo, dat jij je eigen pester gaat worden'.
:(:)
Uiteraard : niet doen hoor! :(:)
Wees jij maar je eigen beste vriendin!
Snappen hoe pesten werkt zet zoden aan de dijk, en met technieken zoals emdr (... zorg dat je bij een psycholoog komt die dit in zijn of haar pakket heeft!) kun je je limbische systeem 're-setten'.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:02

Kimmie25501 schreef:
Ik ga proberen om mijn zelfbeeld te trainen, hoe moeilijk dat ook is. Het klinkt vast raar, maar soms voelt het fijn om mezelf mentaal (of fysiek, maar dat doe ik gelukkig niet fijn) pijn te doen. Het is niet dat ik me dan beter voel, maar het voelt ergens fijn ofzo; ik kan het moeilijk uitleggen. Ik ga wel proberen het te veranderen, want veel beter voel ik me er natuurlijk niet door.


Lieve Topic Starter,

ik heb hier meegelezen maar nog niet gepost. Dit wat je hier boven (quote) schrijft... is echter heel erg herkenbaar voor mij. Naast een jarenlange zware depressie (en behandeling) ben ik nu sinds een tijdje ook met therapie bezig. En ja, dat is deels zelfbeeld... lief zijn voor jezelf, jezelf lief vinden...
Tegen anderen kan ik eigenlijk altijd zeggen dat ze lief zijn, veel goede kanten hebben, net zo veel waard zijn als ieder ander. Maar mezelf? Tja.
Een voorbeeld is bij mij eten, ik heb eetbuien en eet veel te veel, of ik ga dagen vasten en dan niks eten. Beiden niet gevaarlijk of extreem slecht. Maar zó moeilijk om een middenweg te vinden. Wat is 'gewoon'? Wat is 'gezond'? Nu ben ik er mee bezig en een van de eerste stappen is om er niet over te liegen. Het niet te verstoppen. Er over te praten. Deels is dat nóg moeilijker, en ook stom voor mijn vriend om te horen. Maar wél beter dan dat ik het geheim doe (dus stiekem veel of stiekem niks eten).
Het komt goed. Het gaat jou lukken, en mij ook. Alleen wel moeilijk.
En dit eten dus alleen voorbeeld, zo zijn er veel zelfbeeld dingen die ik uit je topic herken. En zo makkelijk (en deels fijn) om te zeggen 'dat ik slecht ben en het toch niet kan'...
Een súper eerste stap om er over te gaan praten!
Sterkte!

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 13:51

Bedankt allemaal!

Ik heb idd een afspraak bij een psycholoog die ook emdr aanbiedt. Hoewel ik eigenlijk dacht dat dat alleen voor trauma’s was? Die heb ik geloof ik niet echt. Denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee meer ondertussen :')

Wat je schrijft is heel herkenbaar Safiera! Ik heb idd ook wel wat problemen met eten. Ik kan niet normaal gezond eten, alleen als ik het heel specifiek en bijna dwangmatig plan. Anders ga ik heel ongezond en veel eten.

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:09

Kimmie25501 schreef:
Ik heb idd een afspraak bij een psycholoog die ook emdr aanbiedt. Hoewel ik eigenlijk dacht dat dat alleen voor trauma’s was? Die heb ik geloof ik niet echt. Denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee meer ondertussen :')


EMDR wordt in Nederland tegenwoordig ook voor andere zaken dan trauma ingezet. Over de effectiviteit voor andere problematieken dan trauma wil ik me niet uitspreken.
Wij kunnen via een forum als bokt niet bepalen of jij trauma's hebt natuurlijk. Dat is ook niet aan ons. Gepest worden is wel ingrijpend en kan negatieve effecten hebben, dat in elk geval wel. Het gaat er imo ook niet om of je iets een trauma moet noemen of niet, wel om het feit dat bepaalde dingen invloed hebben op hoe het met je gaat. Samen met hulpverleners kan je zoeken naar wat jou helpt om je weer beter te gaan voelen. Het is imo dan ook aan je hulpverlener(s) om te bekijken welke behandeling het beste past bij jou en jouw klachten. Mocht je in de hulpverlening vastlopen kan het wel zinvol zijn met lotgenoten te bekijken of er andere opties zijn waar de hulpverlening nog niet aan gedacht heeft. Er zijn immers veel verschillende behandelvormen. Wat voor de een goed werkt, werkt niet bij de ander en omgekeerd. Het kan dus best wel een zoektocht zijn naar wat bij jou past op dat moment, maar er zijn gelukkig een heleboel mogelijkheden.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:51

Kimmie25501 schreef:
Bedankt allemaal!

Ik heb idd een afspraak bij een psycholoog die ook emdr aanbiedt. Hoewel ik eigenlijk dacht dat dat alleen voor trauma’s was? Die heb ik geloof ik niet echt. Denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee meer ondertussen :')


Nee hoor. Emdr werkt uitstekend bij trauma' s, dat wel. Omdat trauma en een hele boel andere psychische problemen niet (of niet alleen) in je logische verstand zitten. Emdr neemt zogezegd de gelaagdheid van ons mensen serieus.
En wat ook goed is: je zelfbeeld en je lichaam worden expliciet 'meegenomen'. (Op Wikipedia staat er wel een goed artikel over.)

(Ik was ooit bij een lezing van Bessel van der Kolk die zo ongeveer boos werd: 'Je wordt niet getraumatiseerd omdat je fout denkt! Dus wat is het kolder om getraumatiseerde mensen 'anders te leren denken'. - Ofwel : de echte problemen zitten niet in je logische verstand.)

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 16:58

Ooh zo! Interessant!

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:58

Mijn hobby’s zijn omgaan met de paarden, sporten (doe 1 keer per week zumba en twee keer per week fitness), lezen, koken, bakken en normaal gezien van alles leuks met vrienden doen (afspreken, terrassen, festivals, concerten) maar dat laatste zit er even niet in helaas.

Ik ben enorm blij om te lezen dat je iig jezelf kan vermaken en vrienden hebt, dat is allang erg fijn.
Ik snap je punt dat je jezelf wilt pijnigen -mentaal of fysiek- om iets te voelen. Eigenlijk doen extreem veel mensen dit, ook vaak waarvan ze dit zelf niet weten/merken.
Ik ben zelf 23 en 19 jaar is echt geen makkelijke leeftijd, ondanks dat ik zelf ook nog een lange weg te gaan heb (hou jullie in die ouder zijn :+ ). Op mijn 19e was ik eigenlijk wel klaar met mijn zelfbeeld en hoe ik naar mijzelf keek, dat ik eigenlijk stopte ernaar te kijken. Ik begon me te focussen op alles wat er wel toe deed; mensen die wel met mij wilde omgaan en dat ook deden, daar deed ik leuk bij mee, naar de rest keek ik niet eens. Ik deed dingen voor mezelf, die ik leuk vond om te doen en wat belangrijk was voor mij. Waaronder ook een (klein!) stukje letten op voeding, niet te gek laten worden maar toch ook niet alles laten staan. Leren plannen is voor mij ook life-changing geweest (voor meer rust in je hoofd). Ik zat destijds in het laatste jaar van mijn studie en dit heeft mij geholpen om mij te focussen op school en ben dat toen zelfs voor het eerst leuk gaan vinden. Sterker nog, 2 meiden uit de klas die ik al een tijdje niet meer had gesproken, bleken mij te pesten dmv negeren (wat ik iedereen altijd erg kwalijk kon nemen voor mijn 18e..) en nare dingen achter mijn rug om zeggen. Raad is, ik heb er niks van mee gekregen, want ik had er geen oog/oor naar. Ik kwam er dus achter wanneer ze het eigenlijk letterlijk tegen mij zeiden. Het grappige ervan is nog dat 1 ervan een enorm zware meid was met enorm laag zelfbeeld die zelf altijd gepest werd. Ze zei; 'mensen die gepest worden gaan zelf ook pesten'. Oke dus dat geeft jou het recht om het zelf te doen? Mensen zijn/doen gekke dingen.
Anyway, iedereen werkt anders. Voor sommigen werkt het om aan hunzelf te werken en aan het zelfbeeld te werken. Voor mij heeft gewerkt dat er geen probleem bestaat met mijn zelfbeeld. Ik ben toen dingen gaan doen wat ik belangrijk/leuk vond, mij niet bezig te houden met mijn zelfbeeld en gaande weg ben ik van mezelf gaan houden. Wellicht is het iets voor jou. Ondanks dat dat een traject is wat lang lijkt te duren en het redelijk wat discipline vergt. Het kan trouwens zijn dat het onduidelijk is uitgelegd; vraag het gerust via een pb. Onthoud tenminste dit, je bent en blijft een mens en geen mens is perfect.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 21:21

Dankjewel voor je bericht!

Hoe jij beschrijft heb ik jaren geprobeerd. Het werkte voor even, maar nu is het helaas weer keihard terug. Nu wil ik de oorzaak aanpakken, in plaats van aan symptoombestrijding te doen. Wel heel fijn dat het voor jou gewerkt heeft!

studiozacht
Berichten: 47
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:58

__Toverbal schreef:
Mijn hobby’s zijn omgaan met de paarden, sporten (doe 1 keer per week zumba en twee keer per week fitness), lezen, koken, bakken en normaal gezien van alles leuks met vrienden doen (afspreken, terrassen, festivals, concerten) maar dat laatste zit er even niet in helaas.

Ik ben enorm blij om te lezen dat je iig jezelf kan vermaken en vrienden hebt, dat is allang erg fijn.
Ik snap je punt dat je jezelf wilt pijnigen -mentaal of fysiek- om iets te voelen. Eigenlijk doen extreem veel mensen dit, ook vaak waarvan ze dit zelf niet weten/merken.
Ik ben zelf 23 en 19 jaar is echt geen makkelijke leeftijd, ondanks dat ik zelf ook nog een lange weg te gaan heb (hou jullie in die ouder zijn :+ ). Op mijn 19e was ik eigenlijk wel klaar met mijn zelfbeeld en hoe ik naar mijzelf keek, dat ik eigenlijk stopte ernaar te kijken. Ik begon me te focussen op alles wat er wel toe deed; mensen die wel met mij wilde omgaan en dat ook deden, daar deed ik leuk bij mee, naar de rest keek ik niet eens. Ik deed dingen voor mezelf, die ik leuk vond om te doen en wat belangrijk was voor mij. Waaronder ook een (klein!) stukje letten op voeding, niet te gek laten worden maar toch ook niet alles laten staan. Leren plannen is voor mij ook life-changing geweest (voor meer rust in je hoofd). Ik zat destijds in het laatste jaar van mijn studie en dit heeft mij geholpen om mij te focussen op school en ben dat toen zelfs voor het eerst leuk gaan vinden. Sterker nog, 2 meiden uit de klas die ik al een tijdje niet meer had gesproken, bleken mij te pesten dmv negeren (wat ik iedereen altijd erg kwalijk kon nemen voor mijn 18e..) en nare dingen achter mijn rug om zeggen. Raad is, ik heb er niks van mee gekregen, want ik had er geen oog/oor naar. Ik kwam er dus achter wanneer ze het eigenlijk letterlijk tegen mij zeiden. Het grappige ervan is nog dat 1 ervan een enorm zware meid was met enorm laag zelfbeeld die zelf altijd gepest werd. Ze zei; 'mensen die gepest worden gaan zelf ook pesten'. Oke dus dat geeft jou het recht om het zelf te doen? Mensen zijn/doen gekke dingen.
Anyway, iedereen werkt anders. Voor sommigen werkt het om aan hunzelf te werken en aan het zelfbeeld te werken. Voor mij heeft gewerkt dat er geen probleem bestaat met mijn zelfbeeld. Ik ben toen dingen gaan doen wat ik belangrijk/leuk vond, mij niet bezig te houden met mijn zelfbeeld en gaande weg ben ik van mezelf gaan houden. Wellicht is het iets voor jou. Ondanks dat dat een traject is wat lang lijkt te duren en het redelijk wat discipline vergt. Het kan trouwens zijn dat het onduidelijk is uitgelegd; vraag het gerust via een pb. Onthoud tenminste dit, je bent en blijft een mens en geen mens is perfect.


Wat fijn dat jij dit ook al aangeeft.
Ik zit hier ook met een gevoel van herkenbaarheid te lezen, maar wel met een nostalgisch gevoel.

Ik ben inmiddels 36, maar weet nog goed hoe het voelde om 19 te zijn. En altijd net het verkeerde te zeggen, en altijd net buiten de boot te vallen, en altijd net niet leuk genoeg, net niet mooi genoeg, net niet interessant genoeg (en in de emotie van 19 jaar zijn voel je dat veeeeeeel heftiger!).
Super dat je hulp zoekt, krijgt en aanneemt. EMDR schijnt fantastisch te zijn, zeker doen!
Maar wat ik je daarnaast mee wil geven: het leven van een 19-jarig meisje is niet te onderschatten. Ik hoop dat je dat een klein beetje rust geeft, het wordt van binnen rustiger, het leven wordt rustiger en dan wordt het echt een stuk fijner. Ik was ook altijd degene die alleen overbleef, ben nu een gelukkig getrouwde moeder met twee kinderen. Met heus wel een berg ellende in mijn rugzak, maar daar heb ik nog zelden last van.
Hoop dat dit even een fijn steuntje in de rug is voor je!

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 16:05

Bedankt voor je fijne reactie!

Toch nog mooi lichtpuntje, gisteren had ik een jurkje aan en ik vond m’n benen best mooi :+ Dom om van jezelf te zeggen, maar ik realiseerde me meteen dat dat best goed is door jullie *\o/*
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 24-11-20 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:32

Haal het woordje 'best' in 'best goed' maar weg. Topper!

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 16:38

Haha, dan is dat dus goed :D

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:52

Ha TS,

Vooropgesteld: super knap en dapper van je dat je dit topic hebt geopend. Dat is niet iets wat je zomaar even neerzet, dus diep respect dat je dat wel hebt gedaan.

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zag wel voorbij komen dat je psycholoog een G-schema mee heeft gegeven en dat je daarin wat bent vastgelopen. Persoonlijk geef ik een G-schema niet mee aan een cliënt(e) om daar zelf mee aan de slag te gaan, juist om deze reden.
Waar het eigenlijk om gaat, is dat je een negatieve gedachte van jezelf pakt, bijvoorbeeld 'ik ben een mislukkeling'. Het idee is dat je in kaart brengt wat voor gevoel dat bij je geeft, bijvoorbeeld verdriet, teleurstelling, boosheid. Die gevoelens geef je een cijfer, van 1 (niet erg) tot 10 (heel erg). Gedrag kan zijn dat je bijvoorbeeld in je studie of werk extra hard je best doet, zodat anderen maar tevreden over je zijn. Of bijvoorbeeld een enorme wil om te pleasen. Dat kan gedrag zijn, dat voortkomt uit die negatieve gedachte dat je een mislukkeling zou zijn.
De kunst bij het G-schema is vervolgens, dat je jezelf afvraagt of die gedachte klopt. Rationeel geef je zelf al aan dat je goed weet dat het niet klopt, maar het gevoel is er waarschijnlijk niet naar. Wat je vervolgens kunt doen, is bewijzen zoeken die het tegenspreken. Bijvoorbeeld dat je je middelbare school hebt afgerond, of dat je eerste bent geworden bij een wedstrijd. Plat gezegd spreken zulke ervaringen het idee dat je een mislukkeling zou zijn tegen. Het kan soms ook helpen om dat een paar keer hardop uit te spreken. Het klopt niet dat ik mezelf een mislukkeling voel, want ik heb wel mijn mavo/havo/vwo diploma gehaald. Het klopt niet dat ik me een mislukkeling voel, want mijn oma was ontzettend blij met me toen ik voor haar zorgde. Ik noem maar wat.

Wat iemand anders hier ook al heeft genoemd, het kan heel goed zijn om elke dag even kort op te schrijven waar je wél tevreden over was. Dan kunnen er nog zoveel dingen zijn die negativiteit bij je oproepen, maar het is juist de kunst om daar van af te wijken en meer oog te krijgen voor de dingen die wel goed gaan, of waar je wel tevreden over was of trots op was. Het mooiste is dan als je dat eens per week met iemand zou kunnen bespreken. Dat diegene het ook doorleest en dat jullie het er over hebben.
Dit zijn kleine dingetjes, die er al voor kunnen zorgen dat jij gaat twijfelen over je negatieve zelfbeeld. Ik kan dat nou wel zo voelen en denken, maar misschien is het eigenlijk wel helemaal niet zo. Misschien ben ik eigenlijk wel een heel waardevol, mooi mens.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel bij de psycholoog terecht kunt en inderdaad, ter overbrugging kun je je gerust bij de praktijkondersteuner GGZ van de huisarts melden. Die heeft doorgaans geen wachttijd.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:18

Ik lees dit topic een tijdje in stilte mee, ik herken het negatieve zelfbeeld heel erg. Ik wil graag een oefening delen die ik in een of ander leiderschapsboek heb gevonden, maar denk dat het voor je zelfbeeld ook een hele goede kan zijn.

Laten we de gedachte "ik ben lelijk" als voorbeeld nemen. Iedere keer wanneer je deze gedachte hebt, stel je jezelf de volgende 3 vragen:
1. Is het de waarheid?
2. Kun je weten dat het de absolute waarheid is? (maw zijn er bewijzen voor?)
3. Als het omgekeerde waar was, hoe zou je dan zijn? (Ik ben knap)

Jouw negatieve zelfbeeld wil op de eerste 2 vragen waarschijnlijk zeggen: "ja natuurlijk ben ik lelijk, de pesterijen zijn het bewijs!" Maar je antwoord op de derde vraag zou waarschijnlijk zijn: Ik zou lekker in mijn vel zitten, me vrolijk voelen, zelfverzekerd zijn etc. En probeer jezelf dan in de leven in het derde antwoord.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:05

Kimmie25501 schreef:
Toch nog mooi lichtpuntje, gisteren had ik een jurkje aan en ik vond m’n benen best mooi :+ Dom om van jezelf te zeggen, maar ik realiseerde me meteen dat dat best goed is door jullie *\o/*


Dat is helemaal niet dom om van jezelf te zeggen maar heel erg positief. Eentje voor je boekje
Heb je er meteen twee: "Ik vond mijn benen best mooi toen ik een jurkje aan had", "Het lukt me om iets positiefs van mezelf te benoemen" :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:22

Ik lees al een tijdje mee en ik wilde even zeggen dat EMDR echt best wel goed helpt en dat ik super trots op je ben dat je hulp hebt gezocht. Een psycholoog is sowieso aan te raden, heb ik zelf ook veel aan gehad :)
Ik las dat je soms de neiging hebt om jezelf pijn te willen doen, mentaal of fysiek.. misschien helpt de app “calm harm” je wel! Het zorgt voor een afleiding met kleine oefeningen die je kan doen, om zo je gedachten even ergens anders op te richten.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 18:25

Renee, heel erg bedankt voor de uitleg! Dat gaat me zeker helpen!

En verder de andere twee ook bedankt! De app ga ik naar kijken!

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:41

Hoi!
Gewoon een knuffel van mij en een grappige foto van mijn ponytje die het kunstje flemen heel graag uitoefend, zo komt hij op me aflopen als ik mijn telefoon pak voor een foto.

Afbeelding

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 18:33

Ah wat leuk! Dankjewel!

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 15:40

Hoi,
Ik wilde even laten weten dat ik vandaag al naar de psycholoog kon, omdat het echt niet goed ging.
Het was een fijn gesprek en er is inderdaad besloten dat ik EMDR therapie ga krijgen.
Ik hoop dat ik soms nog in dit topic mijn ei daarover kwijt kan. Dan hoef ik geen nieuw topic aan te maken. Ik hoop dat het me gaat helpen!

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:42

Fijn dat je toch al eerder bij de psycholoog terecht kon en het een goed gesprek was.
Veel succes met de EMDR.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 16:15

Dankjewel :)

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:19

Succes! En hou vol! EMDR kan heel heftig zijn, maar het helpt uiteindelijk heel goed!