Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:54

Bedenk me trouwens ook net, van wie krijgen kinderen het? Dat is ook wel interessant om uit te zoeken. Kinderen onder de 12 komen nu behalve school nauwelijks ergens. Onze dochter heeft corona gehad. Van mij. Krijgen kinderen het niet vooral van ouders, grotere broers en zussen? Dat denk ik zelf namelijk wel.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:56

Hier in het dorp aardig wat besmettingen onder de kinderen. Eén uitbraak waarbij meerdere gezinnen allemaal positief waren is zelfs teruggeleid naar een kinderdagverblijf. Van een vriendin van mij zijn 2 van de 3 kinderen (1 niet getest) positief getest waarbij ze amper tot geen klachten hadden. Haar oudste heeft zijn vriendinnetje besmet. Die testte op dag 5 positief.
Een andere vriendin van mij was positief en haar zoon is preventief getest. Die had 0,0 klachten maar was wel positief. Het is aannemelijk dat ze dan iets minder besmettelijk zullen zijn dan volwassenen die wel ziek zijn. Maar inderdaad doordat ze dan met 25 boven op elkaar zitten lijkt me de kans dan nog reëel dat ze elkaar kunnen besmetten en dit mee naar huis nemen.

Op de middelbare school hier waren ook best wat kinderen positief. Velen werden helemaal niet ziek, maar konden het wel weer doorgeven.

Ik heb liever dat ze de scholen nog even dicht houden in dit stadium. Ik zie juist minder in een avondklok. Mensen blijven elkaar toch wel opzoeken en ik gok juist dat de jeugd extra lang zal gaan door borrelen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 16-01-21 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:56

Marcella schreef:
Pandora2 schreef:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210115_96066000

Gezonde long versus rokerslong versus covid long.
Je zou toch verwachten dat de covid patient zich slecht voelt op het moment dat zulke foto's gemaakt worden, maar dat schijnt dus niet zo te zijn lees ik.

Wil niet weten wat de gevolgen zijn voor mensen met al gevoelige longen. :=

Nou ik zit er niet op te wachten dat ze nog slechter worden nee. Denk niet dat ik dat overleven kan..

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:58

SusanH schreef:
Bedenk me trouwens ook net, van wie krijgen kinderen het? Dat is ook wel interessant om uit te zoeken. Kinderen onder de 12 komen nu behalve school nauwelijks ergens. Onze dochter heeft corona gehad. Van mij. Krijgen kinderen het niet vooral van ouders, grotere broers en zussen? Dat denk ik zelf namelijk wel.


De Britste variant blijkt wel voor kinderen wat meer gevolgen te hebben. Vaak krijgen die dan toch we klachten of doordat het zo besmettelijk is geven ze het heel gemakkelijk door. Zo is het op een school in Dordrecht ook begonnen en daar werden heel veel mensen ziek van. De mutatie wat we hier eerst hadden was voor kinderen minder een probleem.

Ik zelf meed kinderen ook voordat de Britse variant hier was.... Ik geloof er persoonlijk niet zo veel van dat het voor kinderen niet tot amper gevolgen heeft. Het dragen ervan kan al genoeg ellende veroorzaken van anderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:07

Maar dat staat helemaal niet in dat artikel. Kinderen worden niet extra ziek, en geven het ook niet vaker door.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:14

Mindim schreef:
Bloodymary schreef:
Wat een dooddoener. Wat bedoel je dan, afhalen en bezorgen? Bij mijn klanten geeft dat nog geen 10 % van de maandelijkse omzet (€ 4.000 in plaats van € 50.000). Of totaal iets anders gaan doen? En alle investeringen latenvallen die ze de afgelopen jaren gedaan hebben (omdat het zo goed ging), waar al hun geld in zit? Ik kan echt woest worden om dit soort uitspraken.


Sommige restaurants doen het prima met bezorgen, afhalen en andere creativiteit en is het verschil niet zo een grote als jij nu noemt. Dus dat het standaard bagger gaat bij alle restaurants, nee ik geloof van niet.

Haha, ik hoop echt dat je nu een grapje maakt. Ik denk dat dat lijkt en dat je je vergist omdat je ziet dat het er druk is. Een paar uurtjes afhalen weegt echt niet op tegen avondvullende diners met flessen wijn, uitgebreide lunches etc. Of een brasserie/lunchroom in een winkelcentrum die de hele dag door koffie met gebak verkoopt. Ik zie de cijfers van verschillende restaurants, tja als jij het niet gelooft jammer dan. Het is niet altijd zoals het lijkt en vaak is het heel makkelijk om van de zijlijn een oordeel te vellen.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:16

Ik geloof best dat restaurants nu maar een schijntje van de omzet draaien. Ik ga nu ook wat vaker naar de Chinees of naar een restaurant in de buurt om af te halen. Vind het erg sneu voor ze.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:16

SusanH schreef:
Bedenk me trouwens ook net, van wie krijgen kinderen het? Dat is ook wel interessant om uit te zoeken. Kinderen onder de 12 komen nu behalve school nauwelijks ergens. Onze dochter heeft corona gehad. Van mij. Krijgen kinderen het niet vooral van ouders, grotere broers en zussen? Dat denk ik zelf namelijk wel.

Van elkaar natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:19

Dat vraag ik me dus af. Kan me een eerder onderzoek herinneren waaruit bleek dat kinderen vooral thuis door familieleden besmet werden.

Ik kwam trouwens een artikel tegen over de situatie in Ierland. Het kaartje met de cijfers uit Europa is ook interessant. In Oostenrijk gaat het ook heel slecht. Maar daar hoor je niks over: https://www.ad.nl/buitenland/coronaveil ... ~ad3197cd/

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:36

Die kaart is interessant ook !
Zweden doet het ook verre van goed zo te zien.

In België gaat het wel nog redelijk goed O:)

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:44

SusanH schreef:
Dat vraag ik me dus af. Kan me een eerder onderzoek herinneren waaruit bleek dat kinderen vooral thuis door familieleden besmet werden.

Ik kwam trouwens een artikel tegen over de situatie in Ierland. Het kaartje met de cijfers uit Europa is ook interessant. In Oostenrijk gaat het ook heel slecht. Maar daar hoor je niks over: https://www.ad.nl/buitenland/coronaveil ... ~ad3197cd/


Het is natuurlijk wel zo dat vraag ik mij ook af waar komt het weg? Maar aan de andere kant als ik zie hoeveel ouders hun kinderen meenemen naar de winkel , vervolgens de kinderen de hele winkel rondrennen en geen afstand houden gaat het snel natuurlijk. En daarnaast alles vastpakken.

Volgend de GGD kan het nog mogelijk zijn dat er besmetting plaatsvindt via voorwerpen ( mijn zusje moest hiervoor een test ook al was de kans heel klein) vooral jonge kinderen zitten vaak met hun handen in hun mond , oren en neus , waardoor het virus natuurlijk makkelijk een weg kan vinden in het lichaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:50

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen over kinderen en het corona virus.

Vooral de laatste diagram vind ik veelzeggend. Van alle mensen die besmet raakten is maar 0,7 % (!!!) besmet door een kind tussen de 4 en 11 jaar oud. Dat is maar een hele kleine groep.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:10

Bloodymary schreef:
SusanH schreef:
Bedenk me trouwens ook net, van wie krijgen kinderen het? Dat is ook wel interessant om uit te zoeken. Kinderen onder de 12 komen nu behalve school nauwelijks ergens. Onze dochter heeft corona gehad. Van mij. Krijgen kinderen het niet vooral van ouders, grotere broers en zussen? Dat denk ik zelf namelijk wel.

Van elkaar natuurlijk.


Mijn zoon van 12 voetbalt nog 4 keer per week en speelt met vriendjes uit de buurt. Geen besmettingen hier de afgelopen maanden

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:38

Hier zijn de scholen al sinds Maart 2020 dicht... evenals restaurants etc. Wees blij dat jullie een vrij normaal jaar hebben gehad.

besita
Berichten: 6802
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:39

Suzanne F. schreef:
Ik geloof best dat restaurants nu maar een schijntje van de omzet draaien. Ik ga nu ook wat vaker naar de Chinees of naar een restaurant in de buurt om af te halen. Vind het erg sneu voor ze.

Helemaal eens met je
Zijn echt enkelingen die hetzelfde draaien dan vroeger ( incl de steun )
Wij gaan in normale tijden best vaak uit eten maar nu doe ik erg weinig afhalen ( ja pizza ) omdat het gewoon niet hetzelfde is
En ze lopen de wijn ,de de desserts of hele menu 's mis
Groot deel doet het ook enkel op vrij-zat -zon
En wat met de tea-room's die bieden een take away koffie aan en that's it
Maar al de vaste kosten blijven

En dan is het niet enkel de ondernemer zelf ..obers ,keukenpersoneel vallen op 70 % van hun loon terug ( en geen fooi meer ) dat is voor heel veel mensen een dikke hap uit het budget -O-

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:48

SusanH schreef:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen over kinderen en het corona virus.

Vooral de laatste diagram vind ik veelzeggend. Van alle mensen die besmet raakten is maar 0,7 % (!!!) besmet door een kind tussen de 4 en 11 jaar oud. Dat is maar een hele kleine groep.


Kinderen onder de 12 werden niet getest, is pas sinds deze maand. Die cijfers zijn gebaseerd op niet kloppende cijfers, want er zijn doordat er niet getest werd onder de 12 ook nauwelijks bevestigde corona besmettingen onder de 12.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:51

Ik ken gewoon kinderen onder de 12 die getest zijn, meerdere keren zelfs?

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:20


Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:32

Ik las net dat in Wenen al ruim 17% van de gevallen de UK mutatie zijn.

De ZA variant is ook in opmars, blijkbaar ook en Denemarken en dan schrijft het nieuws:
Citaat:
Het is nog onbekend hoe de besmettelijkere mutatie in het land terecht is gekomen


Nu ben ik geen epidemioloog, maarehhhhh...naief misschien... met een vliegtuig?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:42

Miran schreef:
Ik ken gewoon kinderen onder de 12 die getest zijn, meerdere keren zelfs?


Ik ook hoor. En ook toen ik zelf bij de teststraat was genoeg jonge kinderen gezien.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:43

Wij gaan het zien, scholen zijn open verder veel dicht.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:59

Nederland moet niet zo zeuren. Frankrijk had in het voorjaar een lockdown waarbij je niet verder dan een kilometer van je huis mocht en nu een avondklok vanaf 18h.

En Nederland? Huilie huilie. We kunnen hier niks hebben.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:15

Arabesk schreef:
Nederland moet niet zo zeuren. Frankrijk had in het voorjaar een lockdown waarbij je niet verder dan een kilometer van je huis mocht en nu een avondklok vanaf 18h.

En Nederland? Huilie huilie. We kunnen hier niks hebben.


Tsja en dan mis ik wel de vind ik leuk knop ;)
Helemaal mee eens!

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:30

Sizzle schreef:
Ik las net dat in Wenen al ruim 17% van de gevallen de UK mutatie zijn.


Hier wordt gesproken van 10x zo besmettelijk en dan is het volstrekt logisch dat het % heel rap stijgt.

Die 17% heeft hetzelfde effect op besmetting als 170% van de basis variant.
Dat maakt dat het virtuele index aantal 253 is ipv 100.
In andere woorden; slechts 17% engelse variant maakt de besmettingssituatie al 2,5 keer zo alarmerend.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:32

Arabesk schreef:
Nederland moet niet zo zeuren. Frankrijk had in het voorjaar een lockdown waarbij je niet verder dan een kilometer van je huis mocht en nu een avondklok vanaf 18h.

En Nederland? Huilie huilie. We kunnen hier niks hebben.



:x :x :x


+:)+