Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:05

Sodera schreef:
Die Engelse variant loopt hier in Ierland ook aardig rond te draaien.
Hier zijn we 1 december uit een 6-weekse lockdown gekomen en ging 4 december de horeca weer open, toen zaten we op zo'n 200/300 gevallen per dag. Dat liep in de week voor Kerst op naar 500/1000 gevallen. Dat liep toen heel vlug op naar meerdere duizenden, met een dieptepunt van 8000 gevallen de 2e week van januari (vergelijkbaar met 32,000 infecties per dag in NL; er zijn 4.5 mln Ieren). Wij zijn Oudejaarsdag dus weer volledig in lockdown gegaan, horeca was al dicht sinds Kerstavond.
Visite mag hier pertinent niet, al sinds 1 oktober, tenzij sociale bubbels voor mantelzorg ed. Er is een uitzondering geweest voor de 2 weken van Kerstvakantie, waarin max 3 huishoudens samen mochten komen.

We zijn nu terug naar ong 3000 gevallen per dag. Het lijntje naar beneden gaat best rap; op 10 januari nog 6800 besmettingen en nu al een paar dagen rond die 3000. Voor Ierland is dat nog steeds véél te veel, wat ziekenhuizen aankunnen.


Die uitzondering in contacten voor de kerstvakantie was niet zo'n bijzonder goed idee :7
Trekken de ziekenhuizen het nog een beetje bij jullie ?

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:07

Mjelleke schreef:
Bloodymary schreef:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het echt gaat verlopen dan met die Engelse variant.

Las op nos.nl dat ze nu uitgaan van een r van 0,95 voor de oude variant en tegelijk een r van 1,3 voor de Engelse.

Dat zou betekenen dat de Engelse ondanks de huidige maatregelen aan het groeien is. En dan is het een kwestie van tijd voor het echt los gaat.

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar ik denk (hoop) dat het weer zo'n paniekzaaierij blijkt te zijn. Net als stijgingen na pasen, hemelvaart, kerst, black live matters etc., die er ook nooit gekomen zijn.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:08

en na de Engelse variant dus de Zuid-Afrikaanse en straks ook nog de Antilliaanse (die komt altijd wat later).

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:14

En dan vragen ze zich waarschijnlijk weer heel dom af hoe die ZA variant toch binnen heeft kunnen komen 8)7
Stel je voor dat je toeristen ook maar een strohalm breed iets in de weg legt, dat kan natuurlijk echt niet.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:16

Sizzle schreef:
En dan vragen ze zich waarschijnlijk weer heel dom af hoe die ZA variant toch binnen heeft kunnen komen 8)7
Stel je voor dat je toeristen ook maar een strohalm breed iets in de weg legt, dat kan natuurlijk echt niet.


Vooral niet in Sankt Moritz.... :$ :D

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:17

Pandora2 schreef:
Die uitzondering in contacten voor de kerstvakantie was niet zo'n bijzonder goed idee :7
Trekken de ziekenhuizen het nog een beetje bij jullie ?

Haha het understatement van de eeuw :').
De Kerstregels zijn gemaakt aan het begin van december; toen was het van 18 dec tot 6 januari 3 huishoudens bij elkaar.
Toen het rond 20 dec zo begon te stijgen, was het al aangepast naar geen visite tussen de feestdagen geloof ik. Maar dan nog...
Ik geloof echter wel dat de horeca hier nog een grotere hand in heeft gehad; er was geen enkele controle op met hoeveel huishoudens je aan tafel zat.

Qua ziekenhuizen is het antwoord simpel gezegd nee. We hebben hier zowel staatsziekenhuizen als privéziekenhuizen, die ook uitgerust zijn met IC apparatuur ivm operaties ed. De staatsziekenhuizen en vooral IC's liggen vol, maar 18 van de 20 priveziekenhuizen hebben hun capaciteiten beschikbaar gesteld dus daarmee zou het tot nu toe een soort van moeten gaan lukken...

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:18

Bloodymary schreef:
en na de Engelse variant dus de Zuid-Afrikaanse en straks ook nog de Antilliaanse (die komt altijd wat later).


Humor dit :')
Er zullen er nog zijn die de latere trein nemen vrees ik :P

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:18

Mjelleke schreef:
Bloodymary schreef:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het echt gaat verlopen dan met die Engelse variant.

Las op nos.nl dat ze nu uitgaan van een r van 0,95 voor de oude variant en tegelijk een r van 1,3 voor de Engelse.

Dat zou betekenen dat de Engelse ondanks de huidige maatregelen aan het groeien is. En dan is het een kwestie van tijd voor het echt los gaat.


Dat zag ik ook, maar dat is dan op basis van 2 weken geleden toch? Niet op nu precies? Want je ziet nu wel weer een duidelijkere daling, dus hoop dat we nu ook een nog lagere R hebben eigenlijk..

Huertecilla schreef:
Mijn hémel zeg; kan deze pagina nu omgeslagen worden?!
Iedereen die moeite heeft met wat dan ook ent maar niet. Op de lijst van niet op hoeven nemen in het ziekenhus.
Klaar :evaw:


Bijzonder om uit jou mond te horen HC. Jij was toch ook tegen een vaccin en ging hem niet nemen?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:19

Sodera schreef:
Pandora2 schreef:
Die uitzondering in contacten voor de kerstvakantie was niet zo'n bijzonder goed idee :7
Trekken de ziekenhuizen het nog een beetje bij jullie ?

Haha het understatement van de eeuw :').
De Kerstregels zijn gemaakt aan het begin van december; toen was het van 18 dec tot 6 januari 3 huishoudens bij elkaar.
Toen het rond 20 dec zo begon te stijgen, was het al aangepast naar geen visite tussen de feestdagen geloof ik. Maar dan nog...
Ik geloof echter wel dat de horeca hier nog een grotere hand in heeft gehad; er was geen enkele controle op met hoeveel huishoudens je aan tafel zat.

Qua ziekenhuizen is het antwoord simpel gezegd nee. We hebben hier zowel staatsziekenhuizen als privéziekenhuizen, die ook uitgerust zijn met IC apparatuur ivm operaties ed. De staatsziekenhuizen en vooral IC's liggen vol, maar 18 van de 20 priveziekenhuizen hebben hun capaciteiten beschikbaar gesteld dus daarmee zou het tot nu toe een soort van moeten gaan lukken...


Oké, dan zijn er nog 2 ziekenhuizen ' in reserve ' voor moest het vat overlopen :')

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:21

Pandora2 schreef:
Bloodymary schreef:
en na de Engelse variant dus de Zuid-Afrikaanse en straks ook nog de Antilliaanse (die komt altijd wat later).


Humor dit :')
Er zullen er nog zijn die de latere trein nemen vrees ik :P

weggehaald...


(ja flauw en slecht maar die kwam ook al ergens voorbij)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-01-21 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:23

Dat is wel een bijzonder verkeerde uitspraak :')

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:25

Ik moest er zelf eerst een minuut over denken voordat ik hem snapte.
En hij was toen zo verkeerd dat ik hem daarom ook wel weer grappig vond.

Ach we maken moppen over Duitsers en Belgen en Blondjes, dus ik pak zoiets dan niet serieus.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:26

Moppen over belgen ? Serieus ? >;) :D

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:27

Hebben jullie geen moppen over nederlanders dan? -O-

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:28

Nooit O:) .

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:29

Pandora2 schreef:
Moppen over belgen ? Serieus ? >;) :D

nee, zou niet durven, nee echt niet..... *Pinokkio smiley*

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:29

Nope. Echt nooit. Wij doen zoiets niet... O:)

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:30

Ik vind het niet echt tof eigenlijk. Ik ben zelf in de positie geweest waarin ik steeds dezelfde vervelende grap aan moest horen, en het is gewoon echt niet leuk als het steeds weer gebeurt. Ook niet als er ook flauwe opmerkingen over anderen gemaakt worden.

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:31

Shadow0 schreef:
Ik vind het niet echt tof eigenlijk. Ik ben zelf in de positie geweest waarin ik steeds dezelfde vervelende grap aan moest horen, en het is gewoon echt niet leuk als het steeds weer gebeurt. Ook niet als er ook flauwe opmerkingen over anderen gemaakt worden.

Ik haal hem wel weg, maar omdat het er zo dubbeldik verkeerd op ligt vind ik het dus juist wel kunnen.
Ik vind het minder tof als je zou denken...zou het echt of is het een grapje...

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:35

Ach kom op. Iedereen weet toch dat dit even een joke tussendoor was. No one was harmed.
Ik heb 'm net doorgestuurd naar mijn turkse ex-collega met de turkse variant trouwens :')

Ik hoor al jaren dezelfde domme grappen aan. Het went :+
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 18-01-21 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:35

Ik vind hem wel grappig! Iets van zo fout dat het leuk is. :')

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:36

Ik moest er ook hard om lachen hoor. Maar kan soms gevoelig liggen hier. DP bedoelde het ook niet zo maar goed.... Wie heeft er nog een flauwe Belgenmop? :')

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:37

Ik heb hem zelf op MVR zijn twitter gezet onder één van zijn tweets

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:38

besita schreef:
Ik heb hem zelf op MVR zijn twitter gezet onder één van zijn tweets


Wie is MVR?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:39

:D Ik wil zijn reactie weten :=