Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:13

rien10 schreef:
Morrie schreef:
Superhandige site om te kijken of je van huis mag, naar kroeg , restaurant of evenement
https://www.magikhethuisverlaten.nl


Ja, goede site is dat. Ik heb 'm van de week ook geraadpleegd. Toch fijn dat iemand de moeite genomen heeft om alles op een rijtje te zetten.

Pas door jouw opmerking dacht ik, ik ga even kijken, want de regels zitten immers in mijn hoofd. Maar je hebt gelijk. Zeker de moeite waard en heel overzichtelijk!

Ann

Berichten: 13330
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:14

Die site heb ik opgeslagen onder mijn favorieten!

Zebrastreep

Berichten: 9832
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:15

Wel gemakkelijk dat digitaal invullen , die van mij is nu klaar. Alleen nog een werkgeversverklaring die ik morgen denk ik ontvang. ( zal wel moeten ik moet morgen werken tot 22:30)

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:33

bigone schreef:
Achterom schreef:
Ff klagen... Ja, fijn is dat. De politiek mag er eeuwen over drammen, ze nemen vervolgens uren om het te publiceren (de verklaringen die werkgevers moeten gebruiken stonden gisteravond pas laat online) maar wij moeten dan vervolgens alles wel binnen een paar uur regelen want het gaat wel op zaterdag in. Even een paar 100 verklaringen bij de medewerkers krijgen. Wat een gedoe.

Hebben jullie zoveel medewerkers die buiten die tijd werken?

Ik snap Achterom wel. Ik werk bij een volcontinu productiebedrijf met 5-ploegendienst, totaal ca. 450 medewerkers in de ploegen. Ik hoef het gelukkig niet te regelen, maar mijn collega's van PZ hebben vandaag een lange dag vrees ik.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:42

Uit een goed salarissysteem kan je alle relevante informatie halen, deze importeren naar een excel-bestemd en dan samenvoegen naar een word-bestand. Zo moeilijk is dat niet.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:54

Gister was op tv bij ik dacht Jinek die mevrouw met die dikke zwarte wenkbrauwen vanuit Wuhan waar ze helpt met onderzoek en die zij dat we tussen nu en 2030 mogelijk nog een pandemie gaan krijgen. De WHO had al een tijd geleden gewaarschuwd dat deze pandemie er aan zat te komen en er dus nog 1 komt.

Mede door de intense veeteelt, overbevolking, klimaat verandering en het vrije verre reizen wat nu zo makkelijk gedaan word komen er meer van deze infectie ziektes.
Leuk vooruitzicht...Not!
Het is te hopen en het lijkt mij ook wel dat ze van deze eerste veel leren en bij een volgende pandemie sneller en beter kunnen reageren zodat het niet zo uit de klauwen meer loopt.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:57

Zij heet Marion Koopmans, is dierenarts en virologe en zij heeft hierover al veel gesproken in allerlei interviews en artikelen.

DuoPenotti

Berichten: 29996
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:57

Ja daar kun je wel op wachten.
Ik denk ook steeds dat Corona een voorproefje is wat ons nog staat te wachten.
En we hebben er niets van geleerd, helemaal niets. Zeuren wat over vakanties en uit eten ipv over de echte dingen die er tot doen. En we moete preventief er van leren, niet als het virus er al is.
Overbevolking gaat vrolijk verder, en de natuur regelt het wel.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-01-21 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:58

Electra63 schreef:
Uit een goed salarissysteem kan je alle relevante informatie halen, deze importeren naar een excel-bestemd en dan samenvoegen naar een word-bestand. Zo moeilijk is dat niet.

Dat kan dus niet omdat het een beveiligde PDF is, die je verplicht moet gebruiken. Geen word document.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:00

Achterom schreef:
Electra63 schreef:
Uit een goed salarissysteem kan je alle relevante informatie halen, deze importeren naar een excel-bestemd en dan samenvoegen naar een word-bestand. Zo moeilijk is dat niet.

Dat kan dus niet omdat het een beveiligde PDF is, die je verplicht moet gebruiken. Geen word document.

En naast je gewone werk dus ook even hier over mogen klagen is geen schande. Het is gewoon wel extra werk.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:02

Electra63 schreef:
Uit een goed salarissysteem kan je alle relevante informatie halen, deze importeren naar een excel-bestemd en dan samenvoegen naar een word-bestand. Zo moeilijk is dat niet.

Zoals hierboven staat is dat kennelijk al een probleem Electra.
Daarnaast is een (groot) deel van onze ploegmedewerkers laag geschoold. Een aantal van onze mensen heeft geen computer, mailadres oid. En er zijn er die laagletterd zijn en/of alleen de NL taal mondeling beheersen maar het niet of nauwelijks kunnen lezen.

Nog afgezien van de vraag of PZ van iedereen de mailadressen heeft kan je dus niet "even een pdf-je mailen". Daar moet je als bedrijf wel iets meer energie instoppen. En vandaag met de post mee kan niet, met een beetje pech hebben ze het dan pas dinsdag. Dat is een beetje knullig als je zaterdag een middagdienst draait tot 23 uur. Of om 23 uur in de nachtdienst moet beginnen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:03

Let er wel op achterom, dat je personeel ook elke dienst een nieuwe eigen verklaring in vult..

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:22

Popstra schreef:
Gister was op tv bij ik dacht Jinek die mevrouw met die dikke zwarte wenkbrauwen vanuit Wuhan waar ze helpt met onderzoek en die zij dat we tussen nu en 2030 mogelijk nog een pandemie gaan krijgen. De WHO had al een tijd geleden gewaarschuwd dat deze pandemie er aan zat te komen en er dus nog 1 komt.

Mede door de intense veeteelt, overbevolking, klimaat verandering en het vrije verre reizen wat nu zo makkelijk gedaan word komen er meer van deze infectie ziektes.
Leuk vooruitzicht...Not!
Het is te hopen en het lijkt mij ook wel dat ze van deze eerste veel leren en bij een volgende pandemie sneller en beter kunnen reageren zodat het niet zo uit de klauwen meer loopt.


Ja dat schreef ik een aantal pagina’s geleden ook al. Dat het logisch is dat dit gebeurt. En dat het weer zal gebeuren als we zo om blijven gaan met de aarde. Onder overpopulaties breken ziektes uit. En zolang dat niet wordt aangepakt blijft dat gebeuren. En onszelf verstoppen en vaccins ontwikkelen gaat dat niet oplossen.

Hadden we het niet gewoon moeten laten gebeuren? Ja, dan sterft een groot deel van de wereldbevolking. Maar dat hoort net zo bij de natuur als leven en geboorte. Het is een natuurlijke selectie om de wereld verder te helpen. Maar je bent een wappie als je dit soort dingen roept, dan word je voor gek verklaard.
En nee, ik geloof niet in complottheorieën en ik ben ook geen ontkenner.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 22-01-21 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:25

Achterom schreef:
Electra63 schreef:
Uit een goed salarissysteem kan je alle relevante informatie halen, deze importeren naar een excel-bestemd en dan samenvoegen naar een word-bestand. Zo moeilijk is dat niet.

Dat kan dus niet omdat het een beveiligde PDF is, die je verplicht moet gebruiken. Geen word document.


Wij hebben ruim 14000 medewerkers, ik zal later eens kijken hoe wij dit doen.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:27

Suzanne F. schreef:
Popstra schreef:
Gister was op tv bij ik dacht Jinek die mevrouw met die dikke zwarte wenkbrauwen vanuit Wuhan waar ze helpt met onderzoek en die zij dat we tussen nu en 2030 mogelijk nog een pandemie gaan krijgen. De WHO had al een tijd geleden gewaarschuwd dat deze pandemie er aan zat te komen en er dus nog 1 komt.

Mede door de intense veeteelt, overbevolking, klimaat verandering en het vrije verre reizen wat nu zo makkelijk gedaan word komen er meer van deze infectie ziektes.
Leuk vooruitzicht...Not!
Het is te hopen en het lijkt mij ook wel dat ze van deze eerste veel leren en bij een volgende pandemie sneller en beter kunnen reageren zodat het niet zo uit de klauwen meer loopt.


Ja dat schreef ik een aantal pagina’s geleden ook al. Dat het logisch is dat dit gebeurt. En dat het weer zal gebeuren als we zo om blijven gaan met de aarde. Onder overpopulaties breken ziektes uit. En zolang dat niet wordt aangepakt blijft dat gebeuren. En onszelf verstoppen en vaccins ontwikkelen gaat dat niet oplossen.

Hadden we het niet gewoon moeten laten gebeuren? Ja, dan sterft een groot deel van de wereldbevolking. Maar dat hoort net zo bij de natuur als leven en geboorte. Het is een natuurlijke selectie om de wereld verder te helpen. Maar je bent een wappie als je dit soort dingen roept, dan word je voor gek verklaard.


De maatregelen zijn om de zorg niet verder te belasten, zodat jij na een ongeluk, val of hartaanval nog steeds geholpen kan worden.

Zebrastreep

Berichten: 9832
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:28

Barbabientje schreef:
Let er wel op achterom, dat je personeel ook elke dienst een nieuwe eigen verklaring in vult..


Hoeft niet bij elke dienst je kan ook voor een periode invullen op je eigen verklaring. Ik heb van morgen tot en met 9 februari gedaan. Ik werk onregelmatig en heb geen vaste dagen.

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:28

Bij het laten gaan, het loslaten, krijg je letterlijk dat de lijken op de stoep liggen. Het systeem stroomt dan over. Weet je nog de term van de eerste lockdown? Flatten the curve. Dat is het nog steeds.

besita
Berichten: 6810
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:41

Ondertussen zijn er wel heel veel curves om te flattenen :\

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:43

Ja snap ik. Het had chaos geworden op de wereld. Mensen hadden dood gegaan. Veel mensen. Maar de mensen die het overleefd hadden waren immuun en zodoende had de natuur zichzelf weer hersteld.

Misschien roep ik hele stomme dingen hoor, maar vraag me soms echt af of dit nou de manier is. Omdat dit blijft komen in de toekomst. We kunnen ons toch niet altijd blijven opsluiten en verstoppen toch?
Maar goed, ik houd er hier wel over op. Gaat beetje off-topic.

Edit: inderdaad Besita. Dat zijn de consequenties. En als je dat allemaal afweegt, doen we dan het juiste?

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:47

Zebrastreep schreef:
Barbabientje schreef:
Let er wel op achterom, dat je personeel ook elke dienst een nieuwe eigen verklaring in vult..


Hoeft niet bij elke dienst je kan ook voor een periode invullen op je eigen verklaring. Ik heb van morgen tot en met 9 februari gedaan. Ik werk onregelmatig en heb geen vaste dagen.


Ja gekke is dus dat RIVM niet zegt dat als je onregelmatig werkt je die elke dienst in moet vullen, maar ook niet dat je voor een hele periode mag invullen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:05

Suzanne F. schreef:
Ja snap ik. Het had chaos geworden op de wereld. Mensen hadden dood gegaan. Veel mensen. Maar de mensen die het overleefd hadden waren immuun en zodoende had de natuur zichzelf weer hersteld.


Ergens zit er wel wat in :j
maar wij mensen willen gewoon graag alles in leven houden, én iedereen heeft bijv recht om kinderen te krijgen, zoveel als je wilt :j
Als je de natuur zn gang moet laten gaan, wat in principe best prima is, moet je eigenlijk per direct stoppen met iedere soort van geneesmiddelen... Dan hou je het eerlijk.
Maar waar stop je dan?

Ik denk dat het alleen maar erger wordt, en ik ben blij dat ik besloten heb om bijv geen kinderen te krijgen zodat die tenminste geen zorgen hebben over hun toekomst :)

Ik hoop dat we na deze pandemie beter voor onszelf en de wereld gaan zorgen, maar wie bepaalt dan wat wel en niet mag? Sommige mensen worden van reizen intens gelukkig, ik ook, er is zoveel wat ik wil zien, maar omdat mijn generatie fluitend de wereld over is gegaan, kan ik dus nergens meer heen? En degene die alles al hebben gezien zeggen nu heel makkelijk "niet meer reizen!".. ja zeg.. -O- De wereld is zo mooi, maar je kan daar dan dus niet van genieten?
Moeten we dan weer terug naar iedereen op zn eigen boerderij met een koe en een geit en ruilhandel?

Nee, ik denk dat er meer ruimte komt voor duurzame alternatieven en mooie dingen :j dat denk ik echt, en anders hoop ik het gewoon graag :)

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:10

Suzanne F. schreef:
Ja snap ik. Het had chaos geworden op de wereld. Mensen hadden dood gegaan. Veel mensen. Maar de mensen die het overleefd hadden waren immuun en zodoende had de natuur zichzelf weer hersteld.

Misschien roep ik hele stomme dingen hoor, maar vraag me soms echt af of dit nou de manier is. Omdat dit blijft komen in de toekomst. We kunnen ons toch niet altijd blijven opsluiten en verstoppen toch?
Maar goed, ik houd er hier wel over op. Gaat beetje off-topic.

Edit: inderdaad Besita. Dat zijn de consequenties. En als je dat allemaal afweegt, doen we dan het juiste?


We kunnen een comissie instellen die bepaalt welek zaken wel/niet in het ziekenhuis aandacht mogen krijgen en daar bij een weging van de waarde van het beroep . Ja, met leeftijdsgrens uiteaard. Oh en intelligentiegrens en...

Schaffen we dan ook gelijk de perkingen op wapenbezit af ja? Dan kán ik tenministe echt voor mezelf zorgen.

Idioterie.
Het is zoals het is in de huidige samenleving.
Heel blij dat het in de VS nu per direct een meer humane, meer sociale kant op gaat.
Gaat het hopelijk ook snel minder egoistisch elders.

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:15

Suzanne F. schreef:
Ja snap ik. Het had chaos geworden op de wereld. Mensen hadden dood gegaan. Veel mensen. Maar de mensen die het overleefd hadden waren immuun en zodoende had de natuur zichzelf weer hersteld.

Misschien roep ik hele stomme dingen hoor, maar vraag me soms echt af of dit nou de manier is. Omdat dit blijft komen in de toekomst. We kunnen ons toch niet altijd blijven opsluiten en verstoppen toch?
Maar goed, ik houd er hier wel over op. Gaat beetje off-topic.

Edit: inderdaad Besita. Dat zijn de consequenties. En als je dat allemaal afweegt, doen we dan het juiste?


We redden toch ook kreupele paarden? Honderden euro's aan voedingssupplementen gaan er in. En al die talloze speciaal voeders voor koliek gevoelige paarden? Niet doen, lekker laten uitsterven. De sterkste genen poel blijft over. Behalve mijn Fury en met Zwartje, die moeten gered worden want die zijn toch zo speciaal.

DuoPenotti

Berichten: 29996
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:21

Natuurlijk kan wat SuzanneF zegt niet en ik lees ook wel dat ze dat zelf ook zo zo ziet.
Maar het is in principe wel, of het nu de kreupele paarden zijn of onszelf.
Door wat we doen in alles redden maken we niet dat we sterker worden.
Hier in Nederland gaat het gelukkig wel, maar in andere delen van de wereld is het ook niet survival of the fittest but the richest. Wie gezondheidszorg kan betalen komt er beter vanaf.

juval

Berichten: 13264
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:22

DuoPenotti schreef:
Ja daar kun je wel op wachten.
Ik denk ook steeds dat Corona een voorproefje is wat ons nog staat te wachten.
En we hebben er niets van geleerd, helemaal niets. Zeuren wat over vakanties en uit eten ipv over de echte dingen die er tot doen. En we moete preventief er van leren, niet als het virus er al is.
Overbevolking gaat vrolijk verder, en de natuur regelt het wel.


[ [url=m/rfOw7g.jpg]Afbeelding[/url] ]


mee eens. Dit is denk ik pas het begin (van het einde?)
En dan bedoel ik niet corona, maar de wereld zoals wij die kennen. Op deze voet verder gaat niet lukken. De 'natuur' zal daar een stokje voor steken dmv klimaatverandering (aldanniet door de mens aangejaagd) en pandemiën. Overbevolking is ernstig, maar daar kan en wordt heel weinig tegen gedaan. Want niet ethisch waarschijnlijk.

Ik heb ook geen oplossing. We zien het wel gebeuren, bang zijn heeft ook weinig zin. Ik heb wel medelijden met onze volgende generaties.

doemdenker (of realist?)