Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:23

Misschien beide Juval...

tienus63

Berichten: 12102
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:24

MoniqueT schreef:
Zij heet Marion Koopmans, is dierenarts en virologe en zij heeft hierover al veel gesproken in allerlei interviews en artikelen.

Net voor de pandemie uitbrak is er een docu geweest, daar was zij samen met iemand wetenschapper aan het woord over de gevaren van de vogeltrek.

Zal eens kijken of ik die terug kan vinden.

Cer

Berichten: 30180
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:28

Nou ja dat zeg jij Rien10, maar misschien doet niet iedereen dat... Ik heb met geen van mijn dieren lang doorgedoktert iig :j

De discussie is in andere topics ook al gevoerd en ga je niet uitkomen.. ik ben ook niet voor oneindig rekken en alles maar redden.. maar goed, dat is wel wat het is (in een aantal landen ook weer niet, en dan ben ik toch wel weer heel blij dat ik daar niet geboren ben zeg maar) dus we moeten er mee door :j En gelukkig komt er wel steeds meer oog voor duurzaamheid ..
Ik mag toch aannemen dat er nu mensen ook weer een gat in de markt hebben gezien in verschillende zaken... bijv vaccinproductenten
En ik denk dat er iemand komt voor de mondkapjestroep (en aanverwante afvalzooi) dat er beter gelet gaat worden op frisse en schone ruimtes en ventilatie.. etc...

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:29

tienus63 schreef:
MoniqueT schreef:
Zij heet Marion Koopmans, is dierenarts en virologe en zij heeft hierover al veel gesproken in allerlei interviews en artikelen.

Net voor de pandemie uitbrak is er een docu geweest, daar was zij samen met iemand wetenschapper aan het woord over de gevaren van de vogeltrek.

Zal eens kijken of ik die terug kan vinden.

ik geloof zeker dat vogeltrek de oorzaak is van uitbraken van ziektes (onder mens en dier)

Zou een onderzoek naar de gevaren van de mensentrek ethisch verantwoord zijn?

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:31

Cer schreef:
Nou ja dat zeg jij Rien10, maar misschien doet niet iedereen dat... Ik heb met geen van mijn dieren lang doorgedoktert iig :j

De discussie is in andere topics ook al gevoerd en ga je niet uitkomen.. ik ben ook niet voor oneindig rekken en alles maar redden.. maar goed, dat is wel wat het is (in een aantal landen ook weer niet, en dan ben ik toch wel weer heel blij dat ik daar niet geboren ben zeg maar) dus we moeten er mee door :j En gelukkig komt er wel steeds meer oog voor duurzaamheid ..
Ik mag toch aannemen dat er nu mensen ook weer een gat in de markt hebben gezien in verschillende zaken... bijv vaccinproductenten
En ik denk dat er iemand komt voor de mondkapjestroep (en aanverwante afvalzooi) dat er beter gelet gaat worden op frisse en schone ruimtes en ventilatie.. etc...


oneindig rekken met dieren hou ik ook niet van.
maar met mensen? moeten we de 80+ ers dan nog wel laten vaccineren? of behandelen??

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:33

Tja, ik heb ook mijn vraagtekens bij het inenten van 80+ 85+ en 90+ Aan de andere kant, als zij Corona krijgen, besmetten ze wellicht ook de verzorgenden, familie. Het is en blijft een duivels dilemma waar ik geen antwoord op heb. Ik heb meer vragen dan antwoorden.
Wel houd ik mij aan alle regels. Dat is het enige wat ik aan deze situatie kan doen. En dat doe ik dan maar.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:35

rien10 schreef:
[
We redden toch ook kreupele paarden? Honderden euro's aan voedingssupplementen gaan er in. En al die talloze speciaal voeders voor koliek gevoelige paarden? Niet doen, lekker laten uitsterven. De sterkste genen poel blijft over. Behalve mijn Fury en met Zwartje, die moeten gered worden want die zijn toch zo speciaal.


en de zieluguh hondjes uit ´het buitenland´....

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:38

rien10 schreef:
Tja, ik heb ook mijn vraagtekens bij het inenten van 80+ 85+ en 90+ Aan de andere kant, als zij Corona krijgen, besmetten ze wellicht ook de verzorgenden, familie. Het is en blijft een duivels dilemma waar ik geen antwoord op heb. Ik heb meer vragen dan antwoorden.
Wel houd ik mij aan alle regels. Dat is het enige wat ik aan deze situatie kan doen. En dat doe ik dan maar.

Ik vind dat die keuze bij de mensen zelf moet liggen. En als ze niet meer zelf kunnen beslissen bij hun familie. Ik kan niet bepalen voor iemand of zijn of haar leven nog wel de moeite waard is.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:39

Ik kan, wil en zal er ook niet over beslissen. Ik het er overpeinzingen bij. Dat wel.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:40

Huertecilla schreef:
rien10 schreef:
[
We redden toch ook kreupele paarden? Honderden euro's aan voedingssupplementen gaan er in. En al die talloze speciaal voeders voor koliek gevoelige paarden? Niet doen, lekker laten uitsterven. De sterkste genen poel blijft over. Behalve mijn Fury en met Zwartje, die moeten gered worden want die zijn toch zo speciaal.


en de zieluguh hondjes uit ´het buitenland´....

Hier ben ik het mee eens
Zijn ze wel blijer hier, als je ziet hoeveel in de 1ste 2 weken al vermist zijn enz..

Die oude groep mensen moest ik ook even over nadenken, als ze vitaal zijn helemaal ok
Maar zijn ze dat niet is het dan wijs

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:42

juval schreef:
ik geloof zeker dat vogeltrek de oorzaak is van uitbraken van ziektes (onder mens en dier)


Jee, dus waren de jager in zuiden van Frankrij, Italie en Spanje eigenlijk hun tijd ver vooruit?!

Citaat:
Zou een onderzoek naar de gevaren van de mensentrek ethisch verantwoord zijn?


Halleluja, of dat nódíg is.
Het gevolg van massatoerisme de hele bol rond is volstrekt helder. Niet alleen voor verspreiding van ziektes.
Onderzoek nergens voor nodig en een paar willekeurig gemikte SAMs is het enige wat het zou verminderen; egoïsme en economische belangen winnen altijd.

Terug naar Covid is het verre van onder controle. Chapeau dat het in NL beter gaat.
Verder... de zon schijnt achter elke wolk.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:43

rien10 schreef:
Ik kan, wil en zal er ook niet over beslissen. Ik het er overpeinzingen bij. Dat wel.

Snap ik hoor.

Ik kan de hele situatie ook bekijken vanuit de natuur. En vind daarin ook een hele goede verklaring voor alles wat er nu gebeurd. Denk inderdaad ook dat niet het laatste virus is waar we mee hebben te dealen... En er komen ook nog wel wat natuurrampen bij.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:46

Echwel schreef:
Die oude groep mensen moest ik ook even over nadenken, als ze vitaal zijn helemaal ok
Maar zijn ze dat niet is het dan wijs


Ik stel voor pensioengerechtigede leeftijd naar 70.
Dan 10 jaar pension/ sociale verzekering.
Daarna ´paleative thuiszorg´.

Voor de slechte begrijper; dat is sarcasme.

Serieus; ronduit schókkend dit soort discussies.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:48

Echwel schreef:
Die oude groep mensen moest ik ook even over nadenken, als ze vitaal zijn helemaal ok
Maar zijn ze dat niet is het dan wijs

Ook dat kun je denk ik niet beoordelen voor een ander. Niet meer vitaal hoeft nog steeds niet te betekenen dat je niet graag wil leven. Ik kan me daar soms ook niets bij voorstellen, maar mensen hangen vaak toch nog aan het leven en zijn op hun manier ook nog wel gelukkig.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:51

Inderdaad jessix.

Mijn Tante 93, echt niet meer vitaal.
Maar ze vind het nog heel prima hier.
Ze is ook nog goed bij, en maakt zoveel mogelijk een praatje met iedereen en dat vind ze top gezellig.
Die hele corona is voor haar triest, weinig bezoek.
Of ze een vaccinatie krijgt, geen idee. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet eens meer overleefd.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:55

Niet schokkend maar reëel
Hier oude buurman zwaar dement, kaasplankje wordt nog alles aan gedaan vanuit geloof en vrouw
Is dat überhaupt eerlijk

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:56

Zebrastreep schreef:
Barbabientje schreef:
Let er wel op achterom, dat je personeel ook elke dienst een nieuwe eigen verklaring in vult..


Hoeft niet bij elke dienst je kan ook voor een periode invullen op je eigen verklaring. Ik heb van morgen tot en met 9 februari gedaan. Ik werk onregelmatig en heb geen vaste dagen.


Ik heb dat dus ook, dus net voor de zekerheid even met RIVM gebeld. De dame die ik aan de telefoon had die adviseerde mij om dan hooguit per week te doen en dan je diensten erop te vermelden, zodat je iets gedetailleerder bent dan "ik werk onregelmatig".

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:57

Ik vind dat sowieso iedereen het recht moet hebben om te beslissen of deze wil blijven leven of niet, ongeacht leeftijd. En dat er humane middelen komen om dat mogelijk te maken. Als iemand dan vindt dat het genoeg is dan is dat diegene ‘s beslissing.

En zo ook met 80+‘ers. Als zij nog levensvreugde hebben, wie zijn wij om dat hen te ontnemen. Ik vind dat ethisch niet oké.

Popstra
Berichten: 13793
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:00

Wubbo Okkels zei op zijn sterfbed dat de wereld kanker had. Zo is het eigenlijk ook wel.

En wat het vaccineren van 70..80..90 plussers betreft, zij mogen dit zelf bepalen. En zullen er vast zijn die het vaccin niet willen. Mijn moeder wil hem ook niet. Die is 76 Iedereen mag zelf bepalen wel of niet gevaccineerd te worden. Niemand die dat jou verplicht.
Zo vraag ik mij af of het zin heeft de 2, nog wat miljoen mensen in Nederland die nu antistoffen hebben omdat ze besmet zijn geweest ook nog te vaccineren.
Als ik zelf zou weten dat ik antistoffen heb zou ik geen vaccinatie nemen.

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:02

Popstra schreef:
Wubbo Okkels zei op zijn sterfbed dat de wereld kanker had. Zo is het eigenlijk ook wel.

En wat het vaccineren van 70..80..90 plussers betreft, zij mogen dit zelf bepalen. Iedereen mag zelf bepalen wel of niet gevaccineerd te worden. Niemand die dat jou verplicht.
Zo vraag ik mij af of het zin heeft de 2, nog wat miljoen mensen in Nederland die nu antistoffen hebben omdat ze besmet zijn geweest ook nog te vaccineren.
Als ik zelf zou weten dat ik antistoffen heb zou ik geen vaccinatie nemen.

Waarom niet? Je kunt gewoon nog eens covid-19 krijgen, de vaccinatie zorgt ervoor dat je minder ziek wordt. That's it.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:06

Als je in maart covid19 hebt gehad is de kans zeer groot dat je nu geen antistoffen meer daarvan hebt.

Als we willen dat de ziekenhuizen niet overspoelen en die kans is groot nu de UK variant en de ZA variant komen, is vaccineren tegen ‘de gewone corona’ heel zinvol. Zo houden we de boel behapbaar en zorgen we dat iedereen de zorg kan blijven krijgen die hij nodig heeft.

Popstra
Berichten: 13793
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:11

Stel je krijgt het nog eens, zal die 2e keer dan ook niet milder verlopen. Net als dat je gevaccineerd bent?

besita
Berichten: 6805
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:20

hoe erg het ook klinkt , ik denk dat er minder kinderen op de wereld moeten gezet worden :o

als je ziet hoeveel er in armoedige omstandigheden leven en daar komen nog broertjes en zusjes bij .. en nooit zal het probleem van hongersnood en armoedebestrijding deftig aangepakt worden

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:20

Popstra schreef:
Stel je krijgt het nog eens, zal die 2e keer dan ook niet milder verlopen. Net als dat je gevaccineerd bent?

Dat denk ik niet.
Je bent (volgens de GGD) 4-6 weken immuun voor corona na je besmetting en het vaccin werkt ook niet heel lang.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:21

verootjoo schreef:
Als je in maart covid19 hebt gehad is de kans zeer groot dat je nu geen antistoffen meer daarvan hebt.

Als we willen dat de ziekenhuizen niet overspoelen en die kans is groot nu de UK variant en de ZA variant komen, is vaccineren tegen ‘de gewone corona’ heel zinvol. Zo houden we de boel behapbaar en zorgen we dat iedereen de zorg kan blijven krijgen die hij nodig heeft.

Uit onderzoek van een groep van 600 mensen blijkt dat ook na zes maanden er nog veel mensen met voldoende afweerstoffen zijn, hoelang dat nog aanhoud is niet bekend. Want het is nog niet langer geleden dan zes maanden .