Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:41


moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:42

Ik ben wel benieuwd hoe rustig het vanavond op straat zal zijn. Als ik in het park loop met de hond zie je een autoweg die gisteren nog heel druk was, dat mocht natuurlijk ook gewoon nog, maar ik ben benieuwd of dat vanavond anders is.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:53

moonsparkle schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe rustig het vanavond op straat zal zijn. Als ik in het park loop met de hond zie je een autoweg die gisteren nog heel druk was, dat mocht natuurlijk ook gewoon nog, maar ik ben benieuwd of dat vanavond anders is.

Ja bijna jammer dat je niet even mag kijken. Vooral drukke punten lijkt me gek. Stations, binnenstad etcetera.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:56

Ik mag wel kijken :o met de hond aan de lijn. Waar het kan ga ik hem voor 21.00 uitlaten, maar nu ze aan ze aan de lijn ook na 21.uit mogen zal dat soms ook gebeuren. Normaal gaat hij tussen 21 en 22 uit dus voor hem zal het geen groot verschil maken.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:58

moonsparkle schreef:
Ik mag wel kijken :o met de hond

Haha ja dat is waar... maar in mijn buurt valt sowieso niet zoveel te beleven. Dus ik denk niet dat ik hier verschil ga zien.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:22

Mijn avond uitlaat beurt is meestal rond 12:00 uur. Duurt 2 minuten. Naar het gras; een plas; klaar.

mysa

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:30

Ik zie hier nooit wat 's avonds, hooguit een enkele keer een lichtje van iemand die ook zijn honden uitlaat. Maar het heeft wel wat, die plaatjes van uitgestorven steden. Beelden bij een dystopische film of roman.
Laatst bijgewerkt door mysa op 23-01-21 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:33

Mijn buurman aan de andere kant van het bos doet op dezelfde tijd zijn laatste rondje. Meestal na 12 uur. Verder zie je hier geen mens.

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:40

Jullie gaan echt zo laat nog op straat. Ik ben daar te oud voor :') .
Hier alleen bos (zitten beesten := ) en onverlichte wegen waar ze 80 mogen en dik 100 rijden >;) .
Dus de laatste plas doet de hond in de tuin.
Sowieso moet ik na 10en het mormel al uit z'n mand slepen om hem nog een plas te laten doen, die zou liever blijven ronken. Maar dan zijn we het de volgende ochtend niet eens over het geschikte uur om op te staan :P .

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:57

Hier hebben we een hond die niet in de tuin plast. Dat is het verlengde van de woonkamer en daar slaap en speelt ze :')
Wij zijn dus alleen vlak na 10en buiten het tuinhek :+ ook al had het niet gemogen, dat had ik dan nog wel gedaan.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:28

Thioro schreef:
Jullie gaan echt zo laat nog op straat. Ik ben daar te oud voor :') .
Hier alleen bos (zitten beesten := ) en onverlichte wegen waar ze 80 mogen en dik 100 rijden >;) .
Dus de laatste plas doet de hond in de tuin.
Sowieso moet ik na 10en het mormel al uit z'n mand slepen om hem nog een plas te laten doen, die zou liever blijven ronken. Maar dan zijn we het de volgende ochtend niet eens over het geschikte uur om op te staan :P .

Oh, nou niet perse op straat maar wel nog buiten, bij de paarden en dus met hond uit. Ik houd van de nacht, helemaal als het volle maan is. Dan wil ik ook nog wel eens een stukje verder wandelen. Maar ik ben ook een ochtendmens, dus rond half 8 sta ik al wel weer buiten.

tienus63

Berichten: 12103
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:59

Zo leuk, vpk van afdeling waar mijn vader lag kwam even bij mijn moeder aan.
In december heb ik de afdeling grote emmer wat lekkers gebracht.
Die kwam ze even terug brengen en informeren hoe het met mijn moeder ging.

Voelde goed om even met iemand van de afdeling herinneringen op te halen.

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:07

Jessix schreef:
Thioro schreef:
Jullie gaan echt zo laat nog op straat. Ik ben daar te oud voor :') .
Hier alleen bos (zitten beesten := ) en onverlichte wegen waar ze 80 mogen en dik 100 rijden >;) .
Dus de laatste plas doet de hond in de tuin.
Sowieso moet ik na 10en het mormel al uit z'n mand slepen om hem nog een plas te laten doen, die zou liever blijven ronken. Maar dan zijn we het de volgende ochtend niet eens over het geschikte uur om op te staan :P .

Oh, nou niet perse op straat maar wel nog buiten, bij de paarden en dus met hond uit. Ik houd van de nacht, helemaal als het volle maan is. Dan wil ik ook nog wel eens een stukje verder wandelen. Maar ik ben ook een ochtendmens, dus rond half 8 sta ik al wel weer buiten.


Oh maar dat is op eigen terrein dan? Daar mag je toch sowieso doen wat je wil.
En ik ben absoluut géén ochtendmens, maar daar denkt de hond dus anders over :+ .

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:27

tienus63 schreef:
Zo leuk, vpk van afdeling waar mijn vader lag kwam even bij mijn moeder aan.
In december heb ik de afdeling grote emmer wat lekkers gebracht.
Die kwam ze even terug brengen en informeren hoe het met mijn moeder ging.

Voelde goed om even met iemand van de afdeling herinneringen op te halen.

Dat is erg fijn. Vooral in deze tijd want ze zullen het heel druk hebben en dan hier nog even de tijd voor nemen, petje af. Zal je moeder ook fijn vinden.

tienus63

Berichten: 12103
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:30

Op dit moment hebben ze maar 1 verdieping als cohort.
In december nog 1,5 verdieping. Hoe vol de IC ligt, hebben we niet gevraagd.

En mijn moeder vond het inderdaad fijn.
Echt wij hebben al die jaren dat we bij dit grote regionale ziekenhuis komen, altijd persoonlijk gevoel gehad.
In alle omstandigheden.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:39

Parallel aan de persconferentie van BoJo over de Britse variant is hier het aantal en % van IC opnames gestegen; nu 4x zoveel in IC als week terug.
I.t.t. maart vorig jaar is de gezondheidsector er nu wel op voorbereid dus bezorgdheid i.p.v. paniek. Scheelt ook dat de eerste lijn nu de tweede vaccinatie heeft/krijgt.
Gaat echter wel elke paar minuten iemand dood aan Covid19 en de druk op de ICs maakt dat je extra nadenkt over ´risico´ dingen als rondje terreinfietsen binnen de grenzen.

Net wat ´noodzakelijke´ dingen (zakken voer voor dieren en chocolade voor berglief*) op voorraad gehaald en het is weer surrealistisch.
Ook nog eens een stroomstoring in deel van het dorp en de 8)7 compleet.


* meer dan essentieel voor míjn geestelijk welzijn :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:40

Thioro, lijkt of onze hond bij jullie woont. _O-
Hoewel ze 's morgens ook lui is, na haar ontbijt en ochtendwandeling knort ze verder tot 12 uur. Met name in ochtenddienst als de wekker op 5 uur staat.

Tienus, fijn voor je moeder dat zij is langs geweest.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:41

Dat is lief Tienus! Fijn ook even om wat te kunnen praten lijkt me.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:43

@ Thioro, grootste gedeelte wel ja, maar m’n hond snuffelt ook wel graag even op straat en het bosje aan de andere kant. Maar verwacht hier niet zo snel een boa of politie. Het enige wat je hier verder tegen komt zijn de beestjes in het bos.

@ Tienus63, wat lief.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:45

HC wat gaat dat dan toch nog super snel!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:51

Ja heftig dat het zo stijgt. Net op het corona dashbord gekeken en de cijfers dalen toch heel zachtjes. Ik hoop gewoon zo dat iedereen even zijn best doet en we na 9 febr. weer terug kunnen naar de ''normale'' lock down.

Pandora2
Berichten: 19856
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:15

Angela Merckel heeft gezegd dat we tegen september ongeveer de grootste miserie gehad zullen hebben.
En dat is toch een verstandige vrouw -:)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:23

Met iets wat versoepelingen zodat ik nog met de kinderen naar 1 of 2 vaste contacten kan zou ik september trekken. Maar als die 1 persoon blijft en al die andere strenge maatregelen waardoor ik nu in een compleet sociaal isolement zit .. noem me zwak, noem me een zeikerd, maar dat red ik echt niet meer ;(

Dit stond vandaag op Omroep Brabant:
Steeds meer jongeren komen psychisch in de knel sinds de uitbraak van het coronavirus, en dit verhoogt de druk op de jeugd-ggz enorm. Er is een forse toename in het aantal crisismeldingen en -opnames en kleinere praktijken kunnen het niet aan. Dat zegt Jacobine Geel, voorzitter van de branchevereniging de Nederlandse ggz zaterdagavond in het tv-programma Kassa.

De kwaal is verschrikkelijk, maar de uitwerking van de maatregelen begint dat nu langzaamaan ook te worden. Ik had deze week een afspraak met de praktijkondersteuner van de huisarts ggz. Ik heb het gewoon van ellende afgezegd. In het begin vond ik het nog mooi die boodschappen op tv en de radio ... ben lief voor elkaar, houd elkaar wat in de gaten. Nu lijkt het alleen maar voor nog meer polarisatie, ergernis en isolement te zorgen.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:37

Ik hoop/verwacht dat we wel weer wat mogelijkheden krijgen in de zomer. Net als vorig jaar. Helemaal buiten moet toch weer het een en ander versoepeld kunnen worden. En dan hopelijk, met de vaccinaties, zijn we klaar voor het najaar en zo het niet meer zo moeten pieken als het nu nog doet. Ik ben wel hoopvol, ondanks de nieuwe mutaties.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:56

Vayo schreef:
Met iets wat versoepelingen zodat ik nog met de kinderen naar 1 of 2 vaste contacten kan zou ik september trekken. Maar als die 1 persoon blijft en al die andere strenge maatregelen waardoor ik nu in een compleet sociaal isolement zit .. noem me zwak, noem me een zeikerd, maar dat red ik echt niet meer ;(


Schrale troost, maar defacto verplicht met 2 geïsoleerd heeft ook een keerzijde meid :(:)
Vingers gekruisd dat de relatie het overleefd, wat?! dat we het zélf overleven en niet {:)-:( gaan...