Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:04

Pandora2 schreef:
Angela Merckel heeft gezegd dat we tegen september ongeveer de grootste miserie gehad zullen hebben.
En dat is toch een verstandige vrouw -:)

En wetenschapper van huis uit.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:08

Vayo, die één persoonsregeling is ook achterlijk, eerste keer dat ik totaal niet achter een maatregel sta(( houden ons er wel aan) maar ze hadden al veel eerder het voorbeeld van België moeten volgen, één bubbel met een ander gezin.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:14

rien10 schreef:
Pandora2 schreef:
Angela Merckel heeft gezegd dat we tegen september ongeveer de grootste miserie gehad zullen hebben.
En dat is toch een verstandige vrouw -:)

En wetenschapper van huis uit.



Is hier de boodschaap tussen de regels sinds het vaccin er daadwerkelijk aan zat te komen.
Bevestigd toen het vaccinatieplan gemaakt kon worden.
Steeds openlijker herhaald.
President Sanchez afgelopen week zowat gekielhaald door oppositie en toeristenindustrie door zijn relatietsconfrontatie mbt toerisme en de zomer.

Ook het ´vaccinatie-certificaat´ voor reizen, lees vakantie, is een beetje voorbarig verhaal want de modale zomervakantie-ganger is pas tegen het einde van de zomer aan de beurt.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:58

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Met iets wat versoepelingen zodat ik nog met de kinderen naar 1 of 2 vaste contacten kan zou ik september trekken. Maar als die 1 persoon blijft en al die andere strenge maatregelen waardoor ik nu in een compleet sociaal isolement zit .. noem me zwak, noem me een zeikerd, maar dat red ik echt niet meer ;(



Schrale troost, maar defacto verplicht met 2 geïsoleerd heeft ook een keerzijde meid :(:)
Vingers gekruisd dat de relatie het overleefd, wat?! dat we het zélf overleven en niet {:)-:( gaan...


Ik snap niet helemaal wat je bedoeld :o ?


bigone schreef:
Vayo, die één persoonsregeling is ook achterlijk, eerste keer dat ik totaal niet achter een maatregel sta(( houden ons er wel aan) maar ze hadden al veel eerder het voorbeeld van België moeten volgen, één bubbel met een ander gezin.


Ja dat vind ik ook. Als ik of mijn kinderen iets oplopen en mee naar huis nemen besmetten we elkaar waarschijnlijk toch wel. Dan kan je beter als huishouden naar een ander huishouden dan allemaal afzonderlijk naar 1 contact. Nu raken ze sommigen met deze regel helemaal niet en sommige keihard. Nou ja, wij blijven 2,5 week maar echt helemaal afgezonderd thuis m.u.v. werken.

Maar ik mag hopen dat het over 2,5 week iets soepeler weer wordt. Misschien moet de conclusie ook maar eens worden dat het allemaal iets soepeler wordt en daarmee de draagkracht bij veel mensen ook. Ik denk dat je daar meer mee bereikt en mensen dan meer hun best willen doen om op te letten dan nu. En laat ze dan eerst maar eens flink handhaven op de soepelere regels.
Nu komen er steeds strengere regels, terwijl de regels daarvoor al niet goed werden gehandhaafd. Het is gewoon vreselijk frustrerend dat de mensen die zich niet aan de regels houden het zo enorm verpest. En met strenger worden worden ze ook niet geraakt, want ze blijven het toch wel doen.


Huertecilla, hoe gaat het vaccineren eigenlijk in Spanje? Zijn ze al begonnen en komt er bij jullie al wat schot in?

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:19


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:55

Is nieuws van vorige week. :)

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:56

En vandaag hebben ze een kapsalon opgerold dankzij een filmpje van haar. Ze haalde daar iemand op en de politie zag dat en herkende waar het was. Jammer joh.

Maar ik denk wel steeds meer dan haar hele gebeuren met Diederik Gommers blijkbaar een publiciteitsstunt was want blijkbaar neemt ze het allemaal niet zo nauw.

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:57

Ik las op Facebook dat het vanavond nationale verstoppertjes avond is, ik kon er wel om lachen :')

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:58

secricible schreef:
En vandaag hebben ze een kapsalon opgerold dankzij een filmpje van haar. Ze haalde daar iemand op en de politie zag dat en herkende waar het was. Jammer joh.

Maar ik denk wel steeds meer dan haar hele gebeuren met Diederik Gommers blijkbaar een publiciteitsstunt was want blijkbaar neemt ze het allemaal niet zo nauw.


Ik zie nog best wat advertenties voorbij komen van massages en kappers voor bij mensen thuis

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:02

Ja, ik zag vandaag een advertentie langs komen “welke thuiskapper komt morgen bij mij op visite en neemt toevallig een schaar mee?”

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:03

Vayo schreef:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld :o ?


Alleen is maar alleen maar samen is beslist complexer en ook niet alles.

Een bekende NLer zei ooit; elluk voordeel hep ze eiguh nadeel.

Citaat:
Huertecilla, hoe gaat het vaccineren eigenlijk in Spanje? Zijn ze al begonnen en komt er bij jullie al wat schot in?


Top: Lopen zelfs vóór op het schema. De enige beperkende factor is de snelheid waarmee de fabrikanten kunnen produceren.

Zijn alweer een week in de herhaal-ronde van de eerst groep hier.

Het Moderna vaccin inmiddels ook al weer een week in gebruik.

De Zeneca versie zou komende week moeten komen.

Een nieuwe hoop aan de horizon (ook voor de derde wereld) is een spaans vaccin wat simpel in de koelkast kan en low cost is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:07

secricible schreef:
Ja, ik zag vandaag een advertentie langs komen “welke thuiskapper komt morgen bij mij op visite en neemt toevallig een schaar mee?”


Zoals de regels nu zijn mag het ook nog. Je mag 1 persoon per dag ontvangen, maar er wordt nergens gezegd dat je niet bij 20 mensen langs mag :+

Weet zeker dat mensen het zo goedpraten.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:11

Relaxed schreef:
secricible schreef:
Ja, ik zag vandaag een advertentie langs komen “welke thuiskapper komt morgen bij mij op visite en neemt toevallig een schaar mee?”


Zoals de regels nu zijn mag het ook nog. Je mag 1 persoon per dag ontvangen, maar er wordt nergens gezegd dat je niet bij 20 mensen langs mag :+

Weet zeker dat mensen het zo goedpraten.

Alleen wordt dat wel degelijk gezegd:

rijksoverheid.nl schreef:
Bovendien scherpt het kabinet het advies voor bezoek aan: ontvang maximaal één persoon van 13 jaar of ouder per dag en ga maximaal één keer per dag ergens op bezoek.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:11

Aiiii jaloers HC!!!
Ik ben niet van de klaagstand over het Nederlandse beleid. Maar vind er zelf wel heeeeel veeeel scheuren in zitten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:13

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld :o ?


Alleen is maar alleen maar samen is beslist complexer en ook niet alles.

Een bekende NLer zei ooit; elluk voordeel hep ze eiguh nadeel.

Citaat:
Huertecilla, hoe gaat het vaccineren eigenlijk in Spanje? Zijn ze al begonnen en komt er bij jullie al wat schot in?


Top: Lopen zelfs vóór op het schema. De enige beperkende factor is de snelheid waarmee de fabrikanten kunnen produceren.

Zijn alweer een week in de herhaal-ronde van de eerst groep hier.

Het Moderna vaccin inmiddels ook al weer een week in gebruik.

De Zeneca versie zou komende week moeten komen.

Een nieuwe hoop aan de horizon (ook voor de derde wereld) is een spaans vaccin wat simpel in de koelkast kan en low cost is.


Ah op die fiets ... Nou is mis enig sociaal contact toch wel. Even weg van huis :o

Ohhh maar dat is wel top dat het vaccineren begint te lopen. Als de leveringen nu ook beginnen te lopen is die piek hopelijk snel in te dammen! En een nieuwe versie die simpel te bewaren valt en weinig kost zou helemaal super zijn. Die vaccins is toch echt wel waar ik me aan vast houd hoor. Blij dat ik morgen mag gaan.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:17

Ze zouden beter kunnen zeggen: ga bij 1 vast iemand op bezoek. Nu ga ik bij mijn ouders op bezoek, mijn zus ook, mijn ouders bijvoorbeeld ook bij 1 persoon en die andere gaat weer bij 1 ander op bezoek...
En zo gaat de cirkel rond.

En de stiekeme kappers enz, ik begrijp het wel. Als je niks meer hebt en krijgt ook niks meer...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:18

Bij mijn oma in het verpleegtehuis mag maar 1 persoon op bezoek per week. Dat is volgens mij echt een goede. Nu krijg je toch per dag alle bezoekjes over een weer met verschillende personen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:23

Klopt, dat is nu wel duidelijk dat het om bezoek ontvangen en op bezoek gaan gaat. Alleen slaat het werkelijk nergens op. 1x per week met je huishouden naar een vast huishouden lijkt me echt veel veiliger dan dat ieder gezinslid elke dag naar 1 persoon op visite gaat/ontvangt uit bijv. steeds een ander huishouden. Ik had 2 vaste huishoudens die ik wekelijks of 2 wekelijks zag. Dus ook niet meerdere keren per week. Dat voelde overzichtelijk en veilig, maar mag niet.

Een huishouden van 4 mensen kan nu binnen alle regels wekelijk met 28 verschillende huishoudens in aanraking komen via bezoek. Dat het mag betekend nog niet dat je het moet doen, maar het is gewoon zo belachelijk krom. Ik vind dat ze de plank echt misslaan hierin.

En ik snap sowieso die leeftijdgrens van 13 jaar niet. Tel of alle kinderen mee of niet. Nu krijg je echt gekke verschillen. En als het gebaseerd is op de grens basisschool - middelbare school, leg dan daar die grens ook. Het vriendinnetje van mijn dochter zit ook in de eerste, maar doet meer praktijkkant waardoor zij 2 dagen per week naar school gaat. Mijn dochter zit hele dagen thuis en wordt nu als meer risicovol gezien dan dat vriendinnetje.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:27

Coby schreef:
Bij mijn oma in het verpleegtehuis mag maar 1 persoon op bezoek per week. Dat is volgens mij echt een goede. Nu krijg je toch per dag alle bezoekjes over een weer met verschillende personen.


Ja dat vind ik ook wel een goede zet. Hier in de omgeving moet het dan ook nog 1 vast iemand zijn, dus niet wekelijks een wissel tussen de persoon. Maar hier praat je ook echt over één van de meest kwetsbare groepen.

Helaas is in het verzorgingstehuis waar een vriendin werkt corona uitgebroken. Geen Britse variant. 5 van de 6 afdelingen zijn besmet. Al best wat mensen overleden. Ze gaan niet meer naar het ziekenhuis, maar worden daar verpleegd. Wel enorm triest.
Er is daar van de GGD een testdag geweest waarop alle personeelsleden, vrijwilligers en bewoners getest zijn.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:27

Sterkte Vayo. Ik hoop voor je dat het maar voor 2 weken is.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:51

over die thuiskappers, je mag 1 persoon op bezoek, maar die moet wel anderhalve meter afstand houden, dat wordt knippen met een behoorlijke heggenschaar dus :')

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:56

Morrie schreef:
over die thuiskappers, je mag 1 persoon op bezoek, maar die moet wel anderhalve meter afstand houden, dat wordt knippen met een behoorlijke heggenschaar dus :')

Dit op geen enkele manier mag het dus maar ik snap best dat het gebeurd.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:57

Vayo schreef:
Klopt, dat is nu wel duidelijk dat het om bezoek ontvangen en op bezoek gaan gaat. Alleen slaat het werkelijk nergens op. 1x per week met je huishouden naar een vast huishouden lijkt me echt veel veiliger dan dat ieder gezinslid elke dag naar 1 persoon op visite gaat/ontvangt uit bijv. steeds een ander huishouden. Ik had 2 vaste huishoudens die ik wekelijks of 2 wekelijks zag. Dus ook niet meerdere keren per week. Dat voelde overzichtelijk en veilig, maar mag niet.

Een huishouden van 4 mensen kan nu binnen alle regels wekelijk met 28 verschillende huishoudens in aanraking komen via bezoek. Dat het mag betekend nog niet dat je het moet doen, maar het is gewoon zo belachelijk krom. Ik vind dat ze de plank echt misslaan hierin.

En ik snap sowieso die leeftijdgrens van 13 jaar niet. Tel of alle kinderen mee of niet. Nu krijg je echt gekke verschillen. En als het gebaseerd is op de grens basisschool - middelbare school, leg dan daar die grens ook. Het vriendinnetje van mijn dochter zit ook in de eerste, maar doet meer praktijkkant waardoor zij 2 dagen per week naar school gaat. Mijn dochter zit hele dagen thuis en wordt nu als meer risicovol gezien dan dat vriendinnetje.

Ach... schijnbaar denkt het kabinet dat corona niet over springt bij kinderen onder de 13 en dat het pas actief word na 9 uur in de avond. wat gaan de mensen doen? Die gaan overdag wel erop uit

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:58

Gaat dat dan om jou regio HC? Want ik lees heel andere dingen over spanje dan “top”. Zijn er ook qua vaccinatieplannen zulke grote verschillen in Spanje? Ik lees vooral over voordringen door vooraanstaande politici en anderen, traagheid en dat bijna 90% van de vaccins die geleverd zijn nog opgeslagen ligt en wat daar voor kritiek op is, met name in zwaar getroffen regio’s.

Heel veel sterkte vayo, wat een rotnieuws zeg. Hopelijk dammen ze snel in


Morrie schreef:
over die thuiskappers, je mag 1 persoon op bezoek, maar die moet wel anderhalve meter afstand houden, dat wordt knippen met een behoorlijke heggenschaar dus :')


Beelddenker hier :')

Purny, volgens mij heb je echt iets gemist als je denkt dat de avondklok bedoelt is “omdat het virus na 9 uur overspringt”

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:03

Was ook sarcastisch. Ik heb niks gemist