Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2656
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:50

Hoe druk gaat het vanavond zijn buiten?
Ik zou bijna een livestream willen zien van de lege straten.

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:52

friezenfan2 schreef:
Hoe druk gaat het vanavond zijn buiten?
Ik zou bijna een livestream willen zien van de lege straten.

Er zullen vast wel wat beelden gemaakt worden. In de eerste lockdown waren die er ook, van Amsterdam bijvoorbeeld.

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:52


secricible

Berichten: 25718
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:58

Wat mij betreft is het doel van het OMT het virus bestrijden en moet je daar dus geen mensen inzetten die kijken naar de bijwerkingen.
De politiek hoort zich te omringen met meer dan alleen het OMT en ook adviezen te krijgen van mensen die de bijwerkingen inschatten om zo de boel af te wegen en daarmee beleid te maken. Dat wel.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:06

friezenfan2 schreef:
Hoe druk gaat het vanavond zijn buiten?
Ik zou bijna een livestream willen zien van de lege straten.

Ik vraag mij vooral af of het echt een verschil is. Hier zijn eerdere al beelden gemaakt van het centrum op zaterdagavond en toen ook al uitgestorven

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:13

friezenfan2 schreef:
Hoe druk gaat het vanavond zijn buiten?
Ik zou bijna een livestream willen zien van de lege straten.


Journalisten mogen wel naar buiten, dus zal wel op journaal komen vanavond en morgen

Arabesk

Berichten: 28680
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:15


moonsparkle
Berichten: 21814
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:15

Op de livestream zie ik al best wat politie, dan zou ik toch zorgen dat ik op tijd binnen ben :')

Thioro

Berichten: 4005
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:19

No worries, als de journalisten bij jullie net als bij ons in Frankrijk zijn krijg je bijna dagelijks beelden van sluitende winkels, journalisten moederziel alleen op straat/plein om te getuigen dat de straten verlaten zijn en àls ze dan toch nog een voorbijganger opmerken snellen ze er naar toe 'waarom bent u nog op straat en wat vind u van de avondklok'.
Etc :+ .

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:22

Arabesk schreef:
bigone schreef:


Ik zoek een nog één van het Museumplein ivm morgen. :+

Oh jee, krijgen we weer een herhaling?

Electra63

Berichten: 17919
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:22

friezenfan2 schreef:
Hoe druk gaat het vanavond zijn buiten?
Ik zou bijna een livestream willen zien van de lege straten.


Ik woon aan een doorgaande weg naar het centrum van mijn gemeente, daar is het nu vanaf 19 uur wel opvallend rustig. Ik zie wel verschil.

En dan zie ik op FB berichten van mannen boven de 70 die zich niet laten tegenhouden en toch echt om 22.30 buiten gaan wandelen :D
Dan ben je toch niet goed?

Ik hoor net dat er om 21.30 bij Nieuwsuur een item komt of het inderdaad rustig is op de weg en op straat.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:24

Nu is dat, in je eentje op straat lopen natuurlijk niet waarom die avondklok is ingesteld. Daar kan ik mij dus echt niet druk om maken

Electra63

Berichten: 17919
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:28

Nee, maar zij zetten het op FB als " verzetsdaad" tegen de maatregelen :D ,
Vind ik toch wel sneu.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:32

Ik vraag mij wel af hoeveel van de social media schreeuwers dat dan ook echt daadwerkelijk doet. Of dat het gewoon schreeuwen is. Ik kan ook wel straks een foto plaatsen van een donkere straat terwijl ik eigenlijk gewoon thuis zit, Nu is m’n vader wel gevraagd of hij zijn hond wil uitlenen :+

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:33

Electra63 schreef:
Nee, maar zij zetten het op FB als " verzetsdaad" tegen de maatregelen :D ,
Vind ik toch wel sneu.

Ik word er een beetje moe van... -O-

Arabesk

Berichten: 28680
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:34

Jessix schreef:
Arabesk schreef:
Ik zoek een nog één van het Museumplein ivm morgen. :+

Oh jee, krijgen we weer een herhaling?


Ja in allerlei steden willen ze gaan 'koffiedrinken' als protest :roll:

Arabesk

Berichten: 28680
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:35

Electra63 schreef:
Nee, maar zij zetten het op FB als " verzetsdaad" tegen de maatregelen :D ,
Vind ik toch wel sneu.


Net zoiets als op zondagochtend vroeg in een stille Albert Heijn filmen dat je zonder mondkapje loopt. :+

Verzetshelden....

Kairos
Berichten: 2737
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:37

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:
Nee, maar zij zetten het op FB als " verzetsdaad" tegen de maatregelen :D ,
Vind ik toch wel sneu.


Net zoiets als op zondagochtend vroeg in een stille Albert Heijn filmen dat je zonder mondkapje loopt. :+

Verzetshelden....

En het enige wat ik als supermarktmedewerker denk is: Triest dat je niet eens 10 minuten zo volwassen kan zijn een mondkapje op te zetten en er hier wel 13 jarige kinderen een mondkapje op doen, gewoon, omdat het moet :')
Ik bedoel, meh, ik denk niet dat die mondkapjes echt helpen, maar ik heb er niet voor gestudeerd en ik vind het die 95 euro niet waard, dus doe hem maar gewoon op. En dan heb je volwassenen die zich dapper voelen. Yeah right. :D

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:40

Ah kijk aan, zelf mijn kat komt voor 9 uur binnen! :D

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:42

Ik zag trouwens vandaag weer een klassiek geval: de boodschap is nog niet helemaal aangekomen.
Oudere man (ik gok 75+) bij de kassa op zaterdagmiddag (vrij druk zeg maar), bij het op zijn gemakje inpakken van zijn boodschappen iedereen in de weg staan, masker omlaag om rustig aan zijn vingers te likken omdat het plastic zakje niet open wil en vervolgens midden in het gangpad met een oudere dame even bijkletsen ondertussen wat foemelend aan dat masker totdat het onder de neus zit.
Het was zo enorm alles wat niet de bedoeling was dat het bijna een parodie leek :+
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 23-01-21 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:42

Arabesk schreef:
Ja in allerlei steden willen ze gaan 'koffiedrinken' als protest :roll:

Oh ja, dat is waar ook. Nou ik zou zeggen, geef ze dan ook maar weer een gratis douche! :+

moonsparkle
Berichten: 21814
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:51

Jessix schreef:
Arabesk schreef:
Ja in allerlei steden willen ze gaan 'koffiedrinken' als protest :roll:

Oh ja, dat is waar ook. Nou ik zou zeggen, geef ze dan ook maar weer een gratis douche! :+


Gun ze nou niet teveel :+

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:55

Ohh Sizzle ik zie het hier ook veel. Er wordt zoveel afgegeven op de jongeren, maar ik zie de ouderen ook zoveel lak hebben aan alles. Hier zie je de mensen van middelbare leeftijd en ouderen vaak het mondmasker tot onder hun neus dragen. Of man en vrouw samen boodschappen doen.

Ik denk dat het hier wel rustig zal zijn, maar dat is het met dit weer altijd rond deze tijd. Wel ben ik benieuwd of er politie en handhaving rond zal rijden. Ik woon aan een drukkere doorgaande weg tussen twee dorpen dus ik kan uit mijn raam boven kijken hahaha.

Gisteren heeft mijn zwager positief getest en vandaag bleken ook zijn vrouw en 2 van de 4 kinderen positief. De andere 2 kinderen moeten geloof ik nog getest worden. 1 van de kinderen werkt in een supermarkt dus dat is wel een beetje spannend/eng. Gelukkig lijkt het tot nu toe op het verloop van een flinke griep, dus ik hoop voor ze dat het daar bij blijft. De kinderen hebben enkel last van een licht verkoudheidje.
Ik ben ook benieuwd of restklachten afhankelijk zijn van welke type/mutatie? Hier in Brabant in november en december veel besmette mensen in mijn omgeving. Maar iedereen is echt veel helemaal fit en werkt weer gewoon de volle uren. Ik ken gelukkig niemand met restklachten. Maar een familielid van me werkt op de röntgenafdeling in een ziekenhuis en zij zien wel veel mensen met restklachten die ook op de foto's o.a. veel longschade hebben.
Of zouden er tussen de mensen die zich weer helemaal fit voelen er ook zitten met flinke longschade zonder dat ze het merken? Een eng idee vind ik dat.

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:00

Als je er niets van merkt vind ik het niet eng.
Mijn broer heeft na een dubbele longontseking na griep ook fikse restschade, daar merkt hij niets van. Idem met mensen die kinkhoest flink doorgemaakt hebben. Ik ben juist bang voor de dingen waar je wel last van blijft houden, vooral als het om mijn hoofd gaat.
Ik hoef voor mijn werk fysiek bijna niets te kunnen (behalve typen) maar zonder mijn hoofd ben ik nergens. Je hoort echter wel dat redelijk jonge mensen kleine hersenbloedingen krijgen....brrr.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:07

Ik hoorde net wat auto's langs scheuren, die haasten zich nog snel naar huis gok ik :D

En een politiehelikopter in verband met een supermarktoverval. Hoe dom ben je als overvaller als je vlak voor een avondklok iets overvalt :')