Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:09

Jessix schreef:
Ah kijk aan, zelf mijn kat komt voor 9 uur binnen! :D

:') Hier gaan ze elke dag vanaf einde middag in lock down.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:09

Misschien heeft hij de hond mee als dekmantel?

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:13

In Rotterdam is een klein protest gaande. Op beelden zag ik iemand met een thuisbezorgd jas aan en een hond aan de lijn, ja die kun je niks maken...

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:15

Swah schreef:
Jessix schreef:
Ah kijk aan, zelf mijn kat komt voor 9 uur binnen! :D

:') Hier gaan ze elke dag vanaf einde middag in lock down.

Dat heb ik liever ook, maar eentje is het daar niet mee eens en komt een paar uurtjes later. Eind van de middag is hij ook ineens doof voor geroep.

Vayo schreef:
Misschien heeft hij de hond mee als dekmantel?

:D

besita
Berichten: 6810
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:17

Waren weer wat gevalletjes op het nieuws hier
Parkings vol nederlandse auto's met rijenlang aan de action en zich niet aan de regels houden ,toen de journalist zei dat je niet mag funshoppen in Belgie en enkel alleen mag komen ..gingen ze doodleuk met 4 voor de micro banketstaaf dat ze in de action niet in dezelfde gangen liepen naar elk uiteen :')
Want woensdag is het verboden om in Belgie te komen voor niet essentiële zaken en ze hadden nog een wasmand nodig :roll:

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:18

moonsparkle schreef:
In Rotterdam is een klein protest gaande. Op beelden zag ik iemand met een thuisbezorgd jas aan en een hond aan de lijn, ja die kun je niks maken...


Het is maar waar je zin in hebt in de kou :')

Doet me denken aan zo‘n klein groepje gele hesjes die de hele dag een zebrapad gingen oversteken in een niet belangrijk dorp. Als ze gingen uitleggen waarom dan kwam dat neer op „blah blah“ :+

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:18

besita schreef:
Waren weer wat gevalletjes op het nieuws hier
Parkings vol nederlandse auto's met rijenlang aan de action en zich niet aan de regels houden ,toen de journalist zei dat je niet mag funshoppen in Belgie en enkel alleen mag komen ..gingen ze doodleuk met 4 voor de micro banketstaaf dat ze in de action niet in dezelfde gangen liepen naar elk uiteen :')
Want woensdag is het verboden om in Belgie te komen voor niet essentiële zaken en ze hadden nog een wasmand nodig :roll:

Dit gebeurde toch net zo goed met de Belgen toen de winkels bij jullie dicht waren en hier open?

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:19

besita schreef:
Waren weer wat gevalletjes op het nieuws hier
Parkings vol nederlandse auto's met rijenlang aan de action en zich niet aan de regels houden ,toen de journalist zei dat je niet mag funshoppen in Belgie en enkel alleen mag komen ..gingen ze doodleuk met 4 voor de micro banketstaaf dat ze in de action niet in dezelfde gangen liepen naar elk uiteen :')
Want woensdag is het verboden om in Belgie te komen voor niet essentiële zaken en ze hadden nog een wasmand nodig :roll:


Lol, in Nederland bezorgt de Blokker en die hebben ook wasmanden :') Ik zou niet weten waarvoor je daar naar België zou gaan :') Oh wacht, omdat dat waarschijnlijk niet het hoofddoel was :')
Maar idd, zoals Lena zegt, toen bij jullie de winkels dicht waren was het omgedraaid :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:20

Dat blijf je houden inderdaad. Dat eeuwige gefunshop. Nu was ik al geen shopper en vind online bestellen juist erg makkelijk. Andersom hebben we dat ook met de Belgen hier gehad. Wij wonen een 15 min. van de Belgische grens af. Toen daar alle winkels gesloten waren en hier open, kwamen ze hier funshoppen.

Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:23

Jessix schreef:
Swah schreef:
:') Hier gaan ze elke dag vanaf einde middag in lock down.

Dat heb ik liever ook, maar eentje is het daar niet mee eens en komt een paar uurtjes later. Eind van de middag is hij ook ineens doof voor geroep.

Vayo schreef:
Misschien heeft hij de hond mee als dekmantel?

:D


Haha. Nee hier doen ze uit zichzelf vanaf einde middag al niks anders dan plat liggen. Maar één van onze katten is zo'n enorm grote zwarte reus, die kan ik ook gerust aan een lijn uitlaten, dat valt echt niet op. :D

besita
Berichten: 6810
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:29

lenaa_tje schreef:
besita schreef:
Waren weer wat gevalletjes op het nieuws hier
Parkings vol nederlandse auto's met rijenlang aan de action en zich niet aan de regels houden ,toen de journalist zei dat je niet mag funshoppen in Belgie en enkel alleen mag komen ..gingen ze doodleuk met 4 voor de micro banketstaaf dat ze in de action niet in dezelfde gangen liepen naar elk uiteen :')
Want woensdag is het verboden om in Belgie te komen voor niet essentiële zaken en ze hadden nog een wasmand nodig :roll:

Dit gebeurde toch net zo goed met de Belgen toen de winkels bij jullie dicht waren en hier open?

Ja
Maar gaat hem over dat ze het doodleuk voor de camera komem vertellen

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:30

'Ja dit is een heel speciaal hondenras, gefokt voor mensen die meer van katten houden en toch een hond willen.'

Hiraeth

Berichten: 3228
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:33

Nou, op Urk is het ook weer feest. -O-

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:35

Maar Besita dat is een kwestie van media natuurlijk wil je dat soort mensen in beeld.
Dat is hetzelfde als ze hier mensen gaan interviewen in oude Pekela. Of dat een realistisch beeld schept van de hele provincie Groningen.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:36

Tiggs schreef:
'Ja dit is een heel speciaal hondenras, gefokt voor mensen die meer van katten houden en toch een hond willen.'


Neem dan een akita :')

mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:42

Ik ben al met de honden uit geweest en het was uitgestorven.
Net als anders. ;)

Maar goed, het geeft me een enorm bevrijdend gevoel dat ik gewoon straks, met een triomfantelijk smoel nog een keer zou kunnen gaan. Al is er waarschijnlijk niemand om mijn triomftocht te aanschouwen, het voelt goed.

Vooral omdat ik de enige in dit huis ben zonder werkgeversverklaring. De rest heeft hem al of kan hem stante pede uitdraaien.
Maar ik heb gelukkig die honden.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:43

Ik woon aan het bos, achteraan een heel klein doodlopend laantje buiten de bebouwde kom. Er staan 5 huizen en is niet eens straatverlichting. Maar een van de buren had er mooi maling aan vertelde hij van de week en als hij 's avonds nog een keer wilde wandelen over de laan dan zou hij dat gewoon doen.

Ik denk dat je hier gerust 4 dagen dood kan liggen voor je gevonden wordt, laat staan dat er nu een boa staat te controleren. Held die buurman van mij! :')

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15471
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:45

Ik moet eerlijk zeggen het heeeeel spooky te vinden. Wij wonen afgelegen aan een zandpad. Maar hoor ‘s avonds in de verte vaak nog verkeer. Nu helemaal niks meer alleen de bus.
Als ik het verschil zie met gister moet dit wel veel schelen qua contactmomenten

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:46

Het is bijna hilarisch dat mensen naar buiten willen, puur omdat het niet mag :+
Zolang ze dat dan alleen doen in een uitgestorven bos kan het gelukkig weinig kwaad

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:47

secricible schreef:
Het is bijna hilarisch dat mensen naar buiten willen, puur omdat het niet mag :+
Zolang ze dat dan alleen doen in een uitgestorven bos kan het gelukkig weinig kwaad


Haha dit dus!
Ik sprak iemand die helemaal los ging over dat ie nou savonds niet meer naar buiten mocht.
Dus ik vroeg oprecht van hoevaak was je deze week later dan 21:00 thuis. Precies 0 keer :+

mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:49

Precies, ik heb normaal geen enkele behoefte om twee keer de honden uit te laten, sinds vanavond heb ik de onbedwingbare lust om ieder uur tot 04.30 een rondje te doen. :)

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:50

Hahaha nou met dit weer ben ik blij dat de mijne het wel prima vind nog :=

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:51

Hier weinig verschil maar in onze straat is het eigenlijk altijd stil. Hier achter wel een drukkere n weg maar dat vind ik niet zo gek. Is echt een doorgangsweg en gok dat vrachtverkeer ook gewoon door mag? Dat is wat ik er normaal ook s avonds veel hoor.
Kan mij wel voorstellen dat als je in dichtbevolkter gebied woont het een vreemde gewaarwording is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15471
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:52

Ik heb zelfs mijn man nog nooit zo vaak buiten gezien na negen uur :+

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:57

Ik woon midden in Den Haag en het is een vreemde gewaarwording. Ik kijk uit op een rotonde en woon aan een doorgaande drukke straat, nu rijdt er niks. Net dacht ook wat hoor ik toch, bleek mijn kat te snurken <3 Normaal hoor je dat niet door het verkeer.
Om iets voor negen leek het wel een racebaan, auto's die keihard reden om nog op tijd thuis te zijn. Daarna kwamen triomfantelijk mensen met hun hond vlak na negen. Een had zelfs een verlichte kerstmuts op..