Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Fijn (biologisch) maandverband/tampons?

 
Profiel   

Ik moet wel lachen om dat mensen wasbaar verband niet fris en vies vinden. Ik vind juist wegwerp niet fris. Het wordt snel zo zweterig en stinkerig en moet je dan zo vaak verschonen. Juist het wasbare ademt beter en voelt zoveel fijner. Ik voel me juist veel comfortabeler en schoner met wasbaar. Maar dat is denk ook een mindset. En zoals Proudmama schrijft: vroeger had je niet anders. Maar ieder z'n keuze hoor! :D

Voor verschonen onderweg heb ik een speciaal zakje, maar op zwaardere dagen als ik niet thuis ben, heb ik toch ook wegwerp hoor.

Ik heb ook wel eens gekeken naar die cups en stiekem zou ik dat ook wel willen, maar je hebt zoveel maten... hoe weet je nu precies wat bij je past en om even te proberen is het nogal een aankoop. Je kan ze moeilijk terugsturen na gebruik als blijkt dat het niet past of lekker zit. En het inbrengen hik ik ook tegenaan. Ik ben al geen fan van tampons, laat staan dat ik zoiets naar binnen breng.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:09 



 
Profiel   

Ik gebruik Sanature. Van alle andere merken krijg ik heftige ontstekingen (hydradenitis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 16:46 



 
Profiel   

Duke schreef
Ik moet wel lachen om dat mensen wasbaar verband niet fris en vies vinden. Ik vind juist wegwerp niet fris. Het wordt snel zo zweterig en stinkerig en moet je dan zo vaak verschonen. Juist het wasbare ademt beter en voelt zoveel fijner. Ik voel me juist veel comfortabeler en schoner met wasbaar. Maar dat is denk ook een mindset. En zoals Proudmama schrijft: vroeger had je niet anders. Maar ieder z'n keuze hoor! :D

Voor verschonen onderweg heb ik een speciaal zakje, maar op zwaardere dagen als ik niet thuis ben, heb ik toch ook wegwerp hoor.

Ik heb ook wel eens gekeken naar die cups en stiekem zou ik dat ook wel willen, maar je hebt zoveel maten... hoe weet je nu precies wat bij je past en om even te proberen is het nogal een aankoop. Je kan ze moeilijk terugsturen na gebruik als blijkt dat het niet past of lekker zit. En het inbrengen hik ik ook tegenaan. Ik ben al geen fan van tampons, laat staan dat ik zoiets naar binnen breng.


Ik zou het topic lezen over cups. Het is veel minder moeilijk dan je denkt. Bijvoorbeeld het inbrengen, de cup, die gaat veel ondieper dan een tampon en is dus niet zo vervelend inbrengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 16:56 



 
Profiel   

Wat goed dat ik dit topic tegenkom, ik wist helemaal niet van het bestaan van wasbaar maandverband.. heb nog een bol.com bon liggen, dat lijkt mij best een goede investering :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 17:17 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad ook een cupje. Echt superfijn. Ik gebruik de organicup. Ik heb bijna nooit problemen met openbare toiletten, simpelweg omdat het dan niet nodig is en dat dan gewoon weer thuis kan doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen