Acute aangezichtspijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:43

Rennie89 schreef:
Hoe zijn ze erachter gekomen dat het die ader was? Ik blow niet en kan het ook niet vanwege een psychose gevoelige aanleg in de familie. Dat risico durf ik niet te nemen helaas.

Ik heb trouwens nog nooit een zenuwbehandeling gehad, enkel gaatjes.

Ja goede vraag, ik weet alleen dat er heel veel onderzoeken aan vooraf zijn gegaan en ze het inderdaad in eerste instantie zochten bij de tanden. Ik denk uiteindelijk met een scan ofzo? Maar zij had ook onwijze haar pijn (stond op het punt haar haar af te scheren), ik weet niet of dat een typisch symptoom is.
Je kan ipv blowen ook cbd/thc olie proberen. Dat werkt wat minder heftig in over het algemeen

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:44

Ik heb het ook,ik ben bij de pijnpoli geweest hiervoor en daar kwam de diagnose SUNCT uit.Een aangezichtspijn met cluster hoofdpijn.Komt niet veel voor deze vorm.
Ik had daarvoor al injecties gehad naast mijn neus en in mijn wang, hielpen niet.Heb veel Ibuprofen geslikt icm met paracetamol,hielp niet,toen Lyrica gekregen,hielp ook niet.
Ben toen de Ibuprofen gaan afbouwen en eindelijk na 6 weken was de pijn onder controle! Nog wel dagelijks 3 x Ibuprofen á 400 Mg slikken.
Toen kreeg ik voor wat anders Doxy, dat zorgde er ook voor dat alle pijn verdween! Hoefde geen Ibuprofen meer te slikken.Heb de Doxy in totaal 3 weken gehad en nu een week na de laatste Doxy komt de pijn weer terug en slik weer Ibuprofen.Eerst 1 x 400 Mg, zit nu alweer op 2x á 400 Mg.
Had zóveel pijn dat ik hoopte de volgende morgen niet meer wakker te worden.
Gelukkig is het nog steeds onder controle te houden met alleen Ibuprofen.

SjonnieZ

Berichten: 2320
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:46

Rennie89 schreef:
Zelf dokteren doe ik sowieso niet maar omdat de pijn in mijn kiezen begon is het voor de hand liggend dat ik eerst begin bij de tandarts. Daar heb ik antibiotica van gekregen en door de pijn tramadol van huisarts gekregen.

Hoe zijn ze erachter gekomen dat het die ader was? Ik blow niet en kan het ook niet vanwege een psychose gevoelige aanleg in de familie. Dat risico durf ik niet te nemen helaas.

Ik heb trouwens nog nooit een zenuwbehandeling gehad, enkel gaatjes.


Als ik last heb van mijn voorhoofdsholtes start dit altijd met kiespijn. Dit wordt behandeld door mijn HA niet door mijn tandarts. En ja daarvan kun je barsten van de pijn.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:03

Ik heb niet alles gelezen, maar wellicht is het een speekselsteen? Dit kan flinke pijn geven in je gezicht!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 13:07

xSCWx schreef:
Ja goede vraag, ik weet alleen dat er heel veel onderzoeken aan vooraf zijn gegaan en ze het inderdaad in eerste instantie zochten bij de tanden. Ik denk uiteindelijk met een scan ofzo? Maar zij had ook onwijze haar pijn (stond op het punt haar haar af te scheren), ik weet niet of dat een typisch symptoom is.
Je kan ipv blowen ook cbd/thc olie proberen. Dat werkt wat minder heftig in over het algemeen

Hmmm okee! Ik heb geen haarpijn gelukkig, wel heb ik sinds gisterenavond ook een druk op mijn voorhoofd, zowel links als rechts. Kan het geen pijn echt noemen want die zit aan de rechterzijde van mijn gezicht maar het is wel een soort druk vanaf mijn ogen tot boven mijn wenkbrauwen.


gohya schreef:
Ik heb het ook,ik ben bij de pijnpoli geweest hiervoor en daar kwam de diagnose SUNCT uit.Een aangezichtspijn met cluster hoofdpijn.Komt niet veel voor deze vorm.
Ik had daarvoor al injecties gehad naast mijn neus en in mijn wang, hielpen niet.Heb veel Ibuprofen geslikt icm met paracetamol,hielp niet,toen Lyrica gekregen,hielp ook niet.
Ben toen de Ibuprofen gaan afbouwen en eindelijk na 6 weken was de pijn onder controle! Nog wel dagelijks 3 x Ibuprofen á 400 Mg slikken.
Toen kreeg ik voor wat anders Doxy, dat zorgde er ook voor dat alle pijn verdween! Hoefde geen Ibuprofen meer te slikken.Heb de Doxy in totaal 3 weken gehad en nu een week na de laatste Doxy komt de pijn weer terug en slik weer Ibuprofen.Eerst 1 x 400 Mg, zit nu alweer op 2x á 400 Mg.
Had zóveel pijn dat ik hoopte de volgende morgen niet meer wakker te worden.
Gelukkig is het nog steeds onder controle te houden met alleen Ibuprofen.

Jeetje... wat heftig zeg! Wel fijn dat de ibuprofen werkt, maar neem aan dat je wel maagbeschermers daarbij gebruikt? Ik mag eigenlijk geen ibuprofen door maagproblemen, ben daarvoor in januari 2019 geopereerd. Neem er nu 1 per dag met 3 paracetamol en dan 2 x tramadol, en ondanks dat dus nog steeds pijn.


SjonnieZ schreef:
Als ik last heb van mijn voorhoofdsholtes start dit altijd met kiespijn. Dit wordt behandeld door mijn HA niet door mijn tandarts. En ja daarvan kun je barsten van de pijn.

Je hebt wel een punt hoor. Misschien dat ik dit ook met de huisarts moet bespreken ipv alleen uitgaan van de tandarts, belangrijkste is dat het probleem word opgelost. Ik denk dat ik zo wel even de spoedpost ga bellen, kan zelf niet nu ergens heen gaan en ook niemand die mij kan brengen wat het wel even lastig maakt...


Liselot schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar wellicht is het een speekselsteen? Dit kan flinke pijn geven in je gezicht!

Hier heb ik nog nooit van gehoord, ga het zo even opzoeken!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:21

Rennie89 nee ik gebruik geen maagbeschermers meer.Ik had Omeprazol maar daar sliep ik slecht door.Gelukkig heb ik een sterke maag en huisarts zei dat als je geen maagklachten krijgt van Ibuprofen,je geen maagbeschermers hoeft te slikken.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 14:22

Oh oké beter! Ja ik slik sowieso omeprazol en moet voorzichtig zijn met ibuprofen

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:53

Rennie89 schreef:
Ik had juist geen stress, ik heb bijna niet gewerkt omdat ik ziek was (griep en luchtwegontsteking) en verder gewoon rustig mijn ding gedaan. Kaken klemmen kan ik wel doen, niet in mijn slaap maar overdag ook, maar lijkt mij niet dat dat de oorzaak kan zijn van acute aangezichtspijn?

Ik heb momenteel een kaakontsteking (kan dus door stress) en daardoor is de aangezichtszenuw enorm overprikkeld.
Ik ervaar ook al een week enorme aangezichtspijn. Dus dit kan zeker. Ik mocht wel direct bij de huisarts langs komen.

Ik moet 4 a 5 dagen 4x per dag ibruprufen 600 mg slikken. Waar ik wel een maagbeschermend bij gebruik.. ik ben bekend met maagzweren. Ik was al met eens per dag begonnen normaal slik ik dit voor andere gewichtsontstekingen. Voor nu zijn de scherpe randjes er af .. al ga ik met vlagen nog doorvoer grond. Ook heb ik vooral last van mijn linkeroog die samentrekt.

Tramadol is trouwens ook niet heel lief voor je maag. Maar dat is misschien ook eigen voorkeur van tramadol functioneer ik niet.. en lig ik laveloos op de bank. M’n vriend herkende mij nauwelijks.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:50

Ik heb het vorig jaar ook gehad, kreeg echt acute pijn idd, straalde overal naar uit, kies, oor, holtes... Ja zoek maar eens wat het dan is.
Kon niks meer... Paracetamol en ibu hoogste dosering deed idd totaal niks. Enige wat een beetje hielp om de scherpe randjes er tijdelijk even af te houden was liggend op de bank met een warme pittenzak stevig tegen m'n hoofd/wang gedrukt. Men wat deed dat zeer... En die pijn scheuten niet te doen.

Huisarts dacht idd ook aan aangezichts pijn, zelfs ook medicatie voor gekregen. Ik weet niet precies meer hoe het ging, leefde zo in een waas toen. Maar uiteindelijk bij de spoed tandarts beland in het weekend. En bleek dus inderdaad een kies te zijn in mijn bovenkaak die aan het afsterven was geslagen...
Maar het kan zoveel zijn, en alles zit zo dicht bij elkaar daar..

Heel veel sterkte! :(:)

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:10

Ik had een collega die deze pijn ook had en die heeft uiteindelijk een hersen?operatie gehad en naar mijn weten daar goed van opgeknapt. Wel heftig allemaal. Sterkte voor jou TS!

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:37

Ik heb het niet terug gevonden in je verhaal ts, Maar heb je ook zwelling?

Ik denk dat je wat anders hebt dan ik had, maar misschien heeft iemand er in de toekomst wat aan. Ik ben immers geen arts, maar ik ken persoonlijk niemand die dit gehad heeft.

Het begon bij mij met pijn in de bovenkaak, later ook het ‘scharnier punt’ (weet niet hoe dat heet). Steeds meer zwelling. Pijn aan oog, oor, voorhoofd. Zo erg dat ik ervan moest overgeven.

Huisarts stuurde me door naar de ta
Spoed bij de tandarts (wist niet meer hoe ik het had) en kon niks vinden
Spoed door naar kaakchirurg.
Probleem: oorspeekselklier ontsteking

Kreeg antibiotica, was er echt ziek van met koorts en al. Duurde 3 dagen voordat de ab werkte. Gelukkig is het goed gekomen.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 10:39

Ik heb ook lichte zwelling in mijn gezicht. Rond mijn wang en kaak ongeveer. Ik ga extra maagbeschermer nemen want merk dat ik last begin te krijgen van mijn maag. De pijn is nog steeds niet minder, lijkt mij dus dat de antibiotica niet aanslaat... wat dus in elk geval een aantal zaken kan uitsluiten. Maandag ga ik bellen met huisarts.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:40

Rennie89 schreef:
Ik heb ook lichte zwelling in mijn gezicht. Rond mijn wang en kaak ongeveer. Ik ga extra maagbeschermer nemen want merk dat ik last begin te krijgen van mijn maag. De pijn is nog steeds niet minder, lijkt mij dus dat de antibiotica niet aanslaat... wat dus in elk geval een aantal zaken kan uitsluiten. Maandag ga ik bellen met huisarts.

Ik zou in jou geval de tandarts eventueel ook bellen.

Hier hetzelfde ook zwelling bij m’n kaak maar meer richting mijn oor.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 10:51

Ik heb juist via de tandarts de antibioticakuur omdat er op de foto niks te zien was :) dus als de antibiotica niet aanslaat (en we zijn nu bij dag 6) dan kan je ontsteking wegschrijven.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:53

Rennie89 schreef:
Ik heb juist via de tandarts de antibioticakuur omdat er op de foto niks te zien was :) dus als de antibiotica niet aanslaat (en we zijn nu bij dag 6) dan kan je ontsteking wegschrijven.

Of het is geen bacteriële infectie. Je kan ook ontstekingen krijgen door virussen

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 12:54

Dat is iets voor de huisarts weer, wil inderdaad ontstekingswaarde laten meten. Dan kunnen we dat volledig uit laten sluiten.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:58

Rennie89 schreef:
Dat is iets voor de huisarts weer, wil inderdaad ontstekingswaarde laten meten. Dan kunnen we dat volledig uit laten sluiten.

Dat bedoel ik dus bij toch een ontsteking kan een prednison kuur helpen.
Als het bij mij na 5 dagen ibruprufen niet is afgeslankt (pijn en dikte) krijg ik die.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 14:58

Een grote hoeveelheid ibuprofen is voor mij sowieso een no go met mijn maag, ik neem 1 x ibuprofen per dag verder paracetamol bij de tramadol.

Ik ga morgen in elk geval met huisarts bellen, kijken of ze mij zo snel mogelijk ontvangen en kijken wat hun bevindingen zijn.

De pijn blijft nu constant aanwezig, drinken gaat nu ook lastiger. Het lijkt dus alleen maar erger te worden.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 23:57

Heel apart maar nu sinds een half uurtje opeens bijna geen pijn meer. Tanden kunnen weer op elkaar etc. Ik laat voor vanavond de tramadol en kijk het even aan. Ik heb echt de hele dag pijn gehad en opeens is het dus soort van weg. Ben benieuwd of het ook weg blijft... heb alleen hoofdpijn maar dat heb ik vaker.

Anoniem

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 07:05

Wat fijn! Hopelijk heb je nu ook goed kunnen slapen en blijft de pijn weg!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 15:38

Nou de pijn is bijna helemaal weg, nog wel een lichte zwelling in het gezicht en heb nog wel wat druk in mijn gezicht rond kaken , ogen en wangen en hoofdpijn. Bij huisarts geweest maar die kon ook weinig zeggen, omdat er geen duidelijke oorzaak is. Ik heb morgen afspraak bij de tandarts dus even kijken hoe het daar gaat.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:08

Hmm, ik vind het wel een beetje lijken op wortel ontsteking. Dit kwam bij mij niet duidelijk uit de foto, maar ik had een keer te hard mijn kiezen op elkaar gezet (omdat het al wat irriteerde) en toen werd het echt heftig. De tandarts kon niet veel doen omdat die ontsteking eerst weg moest, volgens mij hielp toen de antibiotica juist wel?

Die kies moest er eigelijk uit want het zou weer terug komen, maar tot nu toe nergens meer last van gehad.

Hoop echt dat je pijn wegblijft dan óf dat duidelijk wordt wat er nu aan de hand is..

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:18

Aangezichtspijn is bij mijn weten een zenuwpijn. Althans zo is het mijn man, 15jr geleden uitgelegd, die na een half jaar KKNO- tandarts- huisarts-KNO-Tandarts etcetcetc door een ware pijnhel is gegaan.

Het schijnen zenuwen te zijn die zonder enige reden compleet afgaan, en je een pijnsignaal afgeven waar een pijnstiller dus niet werkt.
Eerste keer is ie naar de pijnpoli verwezen, waar ze via een bijholte een centraal punt hebben "lamgespoten" en daar zat als nadeel aan dat ie kans had op een deel verlamming in het gezicht.dat risico hebben we genomen..kon niet anders- leven met pijn is nou eenmaal geen optie.
Geen verlamming,wel een deel gehemelte wat ie niet voelde (oppassen met warm eten dus) maar 7-8 jr weggebleven.
2de ronde, is het opgelost met anti epileptica..
Heeft geholpen...dat is het belangrijkste. (bijwerking: ik vond mijn man even niet leuk...hij kreeg een andere persoonlijkheid..paniekerig, vergeetachtig en achterdochtig..eenmaal afgebouwd met medicatie kreeg ik de originele leuke en lieve versie weer terug)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:23

Klopt, aangezichtspijn is idd. een Zenuwpijn,en die is vreselijk!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 19:27

Het was inderdaad een hel die pijn, beet op mijn tong om de pijn te verplaatsen wat niet hielp. Heb een vrij hoge pijngrens en alleen zenuwpijn is iets waar ik pijn van krijg. Heb na mijn operatie aan mijn maag (anti reflux) heel veel last gehad van een zenuw die van mijn middenrif naar mijn schouder ging, heb daar echt maanden pijn aan gehad en aan oxycodon gezeten wat niet echt hielp maar het wel acceptabel maakte doordat ik versuft was. Nu nog steeds bij stress of overbelasting daar last maar duurt maar even dus geen probleem. Maar in mijn gezicht heb ik het nog nooit eerder gehad, deze pijn. Ik heb chronisch hoofdpijn en deze viel in het niets op zijn ergste stand vergeleken met de pijn die ik nu doormaakte :7 en ik laat het niet zo snel zien als ik pijn heb maar dit was gewoon drama...

Heb nu nog wel last met kauwen, een drukkend gevoel in mijn wang, bij mijn oren en ogen maar niet echte pijn. Alleen als ik kauw komen er soms wat pijnscheuten. K ga morgen naar de tandarts, nog even vragen of het aan mijn gebit is te zien of ik knarsetand en afspraak maken voor die gaatjes. Hopelijk blijft die ellendige pijn nu wel weg...