Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Acute aangezichtspijn

 

Oef ja, zenuwpijn is ook echt zo heftig dat je echt niet meer weet wat je met jezelf aan moet, he. Hoop echt dat je er gauw van af bent!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 21:36 



 
Profiel   

Ik heb door een medische fout een zenuwtransplantatie moeten ondergaan in 2009. Deze is voor 25% gelukt waardoor ik nog elke dag fentanylpleisters gebruik en amytriptiline voor de zenuwpijn. Dit zit in mijn hals en schouder.
Ook heb ik iedere 10 weken een pijnlijke behandeling tegen de pijn.

Sinds twee jaar trekt de zenuwpijn vaak ook in mijn gezicht. Ik vind het voelen alsof mijn huid te klein is voor mijn kaak. Ook mijn oor, wang, neusholte en mijn kaak zelf doen pijn.

Waarom ik dit vertel... Sinds vorig jaar krijg ik om de zoveel maanden een injectie achter mijn oor tegen de zenuwpijn in mijn gezicht.
Het helpt bij mij gelukkig goed. De andere behandeling mag niet in mijn gezicht dus daarom deze oplossing. Het is een soort blokkade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 21:46 



 
Profiel   

Oef jeetje thewelsh dat klinkt echt vreselijk :(:) wat heftig zeg... is het afgezien van de nodige behandelingen wel mogelijk om ook langere periodes pijnvrij te zijn?

Ik heb toch nog een tramadol genomen omdat ik toch wat meer last lijk te hebben, met kauwen nog steeds pijnscheuten vanuit mijn kiezen en blijf dat vreemde drukkende en licht pijnlijke en kloppende gevoel bij mijn wang, kaak en oor houden. Het is dus nog niet helemaal weg en ga vragen aan de tandarts of het misschien niet handig zou zijn als ik de antibiotica kuur met 3 dagen verleng mocht het toch een hardnekkige ontsteking zijn die nu pas verdwijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 22:11 



 
Profiel   

Nee eigenlijk niet, maar over het algemeen is het nu ongeveer steeds 8 weken van de 10 weken zodanig onder controle dat ik er goed genoeg mee kan functioneren.Pijn went ook op een vreemde manier. Met helaas alsnog uitschieters.
En mijn lijf is nu als een verstoord alarm systeem.(zo noemt mijn arts het) Om het minste of geringste gaat het af zeg maar...
Maar goed, het gaat altijd nog beter dan een paar jaar geleden!

Ik denk dat het idd slim is om de antibiotica met 3 dagen te verlengen aangezien je wel iets verbetering voelt.
Heel veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 22:35 



 
Profiel   

Pfff heftig... lijkt mij vreselijk om die pijn eigenlijk het hele jaar door meerdere periodes te hebben... word er nu na een week al gek van...

Ik heb toch maar even wat vodka gepakt (heel klein beetje, kleine beetjes telkens spoelen in mijn mond) en dat doet echt wonderen. Was net water aan het drinken wat een helse pijn weer gaf dus toen meteen die vodka gedaan en met een paar minuten werkte dat al? Voel nu niks meer. Of het was gewoon een “aanval” en dat de vodka gewoon op de juiste timing was? Blijf het apart vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 22:40 



 
Profiel   

Mijn man had dat trucje ook, even spoelen. Maar probeer eens met water..Hij spoelde met koud water..dat hielp even iets. Toevoeging: stopte hij met spoelen kwam ook die pijn terug..verkoelen hielp. ( hij kon op een moment niet meer zonder zijn spoel fles, ook niet stoppen, niet slapen, niks...dat was het moment dat ik instaat was om een ziekenhuis in te lopen en elke deur open te trappen dat ze hem moesten helpen en ik niet zou weggaan zonder die hulp...zeer frustrerend...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 13:42 



 
Profiel   

Buuk schreef
Mijn man had dat trucje ook, even spoelen. Maar probeer eens met water..Hij spoelde met koud water..dat hielp even iets. Toevoeging: stopte hij met spoelen kwam ook die pijn terug..verkoelen hielp. ( hij kon op een moment niet meer zonder zijn spoel fles, ook niet stoppen, niet slapen, niks...dat was het moment dat ik instaat was om een ziekenhuis in te lopen en elke deur open te trappen dat ze hem moesten helpen en ik niet zou weggaan zonder die hulp...zeer frustrerend...)


Dit hoort dus echt bij een zenuwontsteking van een kies.
Hier zitten de mensen ook wel eens in de wachtkamer en vragen om een bekertje water.
Toen ik het zelf had liep ik ook heel de dag te spoelen met koud water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 07:08 



 
Profiel   

hij is doordat de diagnose "aangezichtspijn" niet was vastgesteld door een ijverige tandarts behandeld..verkeerd ( maar das makkelijk kletsen achteraf) maar, en dit is hoe mijn man het me vertelde: hij voelde pijn aan zijn kaken, pijn als in "wortels van mijn kiezen liggen bloot" . Was niet zo, was uiteindelijk niks mis met zijn gebit..niets...alleen duurde even voordat hij de juiste diagnose kreeg, en daarna een behandelplan wat voor hem heeft gewerkt. Al zal daar bij ieder een persoonlijk plan horen denk ik? lichaam is zo monsterlijk complex..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 12:08 



 
Profiel   

Aangezien je griep hebt gehad kan het ook vanuit je holtes komen. Dan komt er zo'n druk op, dat kan je in je kiezen voelen. Mijn man heeft dat soms, is daar weken ziekig van en met een pijnlijk hoofd (aan een kant of beide), kaak en kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 12:18 



 
Profiel   

Deze klachten kunnen ook bij de bof voor komen. Weet niet of je gevaccineerd bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 12:27 



 
Profiel   

bigone schreef
Deze klachten kunnen ook bij de bof voor komen. Weet niet of je gevaccineerd bent?

Ivm. Corona regels is de kans op bof wel erg klein

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 12:54 



 
Profiel   

Ik had met gelijksoortige klachten (en daarbij nog wat extra verschijnselen :D ) een Herpes Zoster infectie.
Alles aan 1 zijde van het hoofd was aangedaan, zenuwpijn en alle slijmvliezen knalrood en gezwollen.
Dacht eerst ook aan kiespijn of middenoor ontsteking ofzo, maar dat verklaarde de plekken in mijn gezicht niet en het gezwollen oog ook niet. KNO arts kon (na bloedonderzoek) deze diagnose stellen en had er blijkbaar de typische verschijnselen van. Overigens ook nog nooit van mijn leven een koortslip gehad, maar dit is zeg maar de XXL versie :+

Stress en/of verminderde weerstand maakt dat de Herpes toeslaat.
Je lichaam moet het vanzelf opruimen.
Week of 6 zei de KNO arts, maar inmiddels 9 weken verder en nog restverschijnselen.

Dus wie weet heb je hier wat aan. Zou er zeker eens naar vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 12:57 



 
Profiel   

Heb je je verstandskiezen nog? Die kunnen ook soortgelijke klachten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 13:48 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Pfff heftig... lijkt mij vreselijk om die pijn eigenlijk het hele jaar door meerdere periodes te hebben... word er nu na een week al gek van...

Ik heb toch maar even wat vodka gepakt (heel klein beetje, kleine beetjes telkens spoelen in mijn mond) en dat doet echt wonderen. Was net water aan het drinken wat een helse pijn weer gaf dus toen meteen die vodka gedaan en met een paar minuten werkte dat al? Voel nu niks meer. Of het was gewoon een “aanval” en dat de vodka gewoon op de juiste timing was? Blijf het apart vinden...

Nou ja...alcohol inwendig kan ook wonderen verrichten.Maar dan wel de andere pilvormige pijnstillers even achterwege laten.Want dat combineert vaak niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 14:24 



 
Profiel   

Druif_01 schreef
Heb je je verstandskiezen nog? Die kunnen ook soortgelijke klachten geven.

Nee want die heb ik niet :+ zal ik ook niet krijgen. Heb een heel smalle kaak en is geen plek voor.

Ik heb nog steeds dat drukkende gevoel op mijn rechterzijde van mn gezicht en nog last met kauwen en hoofdpijn. Zojuist laatste antibiotica genomen van 10 daagse kuur. Ik neem nog wel de tramadol in de avond om te slapen. Volgende week vrijdag kon ik pas op zn vroegst terecht voor de vulling in mijn kies te vervangen dus tot die tijd maar even op mijn tanden bijten... tandarts denkt dat het mogelijk is dat de oude vulling niet goed zit en dus klachten kan veroorzaken, maar met 100% zekerheid weet hij het ook niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 15:14 



 

Vervelend dat ze de oorzaak nog niet goed kunnen achterhalen, zeg. Dan maar dingen zoals die vulling en wel/geen effect van antibiotica testen inderdaad. Waar dit de pijn dan het meest? Alleen bovenkaak of ook je onderkaak? Hopelijk helpt de nieuwe vulling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 19:21 



 
Profiel   

Je bent bij de huisarts geweest toch? Heeft die ook op je holtes geklopt en gecheckt?
En weet je toevallig of je ooit een tekenbeet hebt gehad?

Daarnaast ik wil echt geen betweter zijn ofzo maar wodka (ook een klein beetje) en tramadol is echt geen handig combinatie!
Als het goed is zit er ook zo gele sticker op je doosje tramadol dat je geen alcohol erbij mag.
Tramadol is sowieso al een beetje een heftig goedje waar sommige mensen zo al roze olifantjes van gaan zien. Combineren met alcohol is dus niet handig (ook voor je lijf niet) dan krijg je dat nog meer. En je zei dat in de familie psychoses voort komen dus dan zo ik het persoonlijk zelf al helemaal niet aandurven.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten. En ik snap dat je wellicht soms wanhopig wordt van de pijn.

Wil je in ieder geval veel beterschap wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 23:57 



 
Profiel   

Even een upje,

Ik heb inmiddels bloed laten onderzoeken, ijzer, ontstekingswaarde, Lyme en hier is niks uit gekomen. Gaatjes zijn 2 weken geleden al gevuld en heb helaas nog steeds klachten die komen en gaan. Een aanhoudende hoofdpijn en aangezichtspijn aanvallen. Blijft niet constant aanwezig zoals de eerste week maar het is toch zeker wel 5 a 10 x per dag. Heb nu net weer een tramadol genomen, wil het alleen nog in de avond nemen bij erge klachten en dat is vandaag. Afgelopen week niet meer genomen, wel zo nu en dan aanvallen gehad, maar dacht laat maar gaan.

Vandaag voor het eerst weer naar werk gegaan voor 2 uurtjes en misschien dat het daardoor zwaarder gevallen is? Geen idee? Heb in elk geval bij de heftige momenten ook last van mijn gebit, kaak en oren , verder blijf ik een duf gevoel in mijn wang houden voor de rest en hoofdpijn blijft aanhoudend op mijn hele voorhoofd maar vooral rechterzijde en slaap aan rechterzijde.

Blijft een rare situatie, nu ook vooral met huisarts in contact geweest vanwege gewrichtsklachten die ik ook nog heb maar wil toch nog bellen over of er nog dingen zijn die evt nog hierover onderzocht kunnen worden..,

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 18:48 



 
Profiel   

Heb je geen SUNCT? Misschien daar een onderzoek naar doen.
Lyme is heel moeilijk te vinden,de testen zijn ook maar voor 30% betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 21:02 



 
Profiel   

Als ik de omschrijving lees dan komt het niet geheel overeen, heb geen tranende ogen en daarbij duurde de eerste periode non stop 6 dagen ongeveer (begon maandag lichtelijk en eindigde zondag op maandag nacht) en deze ziekte zou om minuten gaan en de aanvallen duren wel langer dan minuten die ik nu heb helaas, het sluimert, dan piek en weer sluimeren, kan half uur of langer duren nu. Het is wel lastig om te omschrijven hoor. De hoofdpijn op mijn voorhoofd blijft bijna 24/7. Maar daar heb ik al jaren vaak last van, nu is het wel meer aanwezig dan normaal, maar ik heb al zeker 9 jaar chronisch hoofdpijn na een hersenschudding waar ik geen rust van had genomen (ook een zenuwbeschadeging in mijn gezicht hierbij opgelopen, van mijn lip naar mijn oog, als ik op mijn lip op een bepaalde plek druk dan voel ik tinteling naar mijn oog :+ ). Al met al een brokkenpiloot **\O/**

Over de Lyme, ik ben naar mijn weten nooit echt gebeten door een teek in de afgelopen 10 jaar, ben goed bekend met Lyme helaas want mijn moeder heeft het chronisch... vanwege mijn moeder ook nogmaals daar op laten testen (aantal jaar terug ook gedaan voor haar gemoedsrust hihi).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 21:33 



 
Profiel   

Het SUNCT syndroom heeft meerdere vormen.Mijn hoofdpijn duurde ook geen minuten maar de hele dag door.Maar ik heb naast de aangezichtspijn er ook cluster hoofdpijn bij,dit is een zeldzame vorm van SUNCT.

Lyme word niet alleen door teken over gedragen,ook muggen, steekvliegen, vlooien,dazen en zelfs spinnen kunnen je besmetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 22:18 



 
Profiel   

Oke ik las bij de beschrijving vooral dat het om minuten lang ging, ook dat het pas meestal vanaf 50 word geconstateerd. Ik ben zelf 31. Hoe krijg je die diagnose? Ik heb sowieso chronisch hoofdpijn maar die aangezichtspijn had ik dus nog nooit eerder gehad.

Betreft Lyme, lastige, maar ga er niet van uit dat ik het heb als ik naar het ziektebeeld van mijn moeder kijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 22:34 



 
Profiel   

Ik kreeg de diagnose bij de Pijnpoli.
Lyme is zeer complex!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 10:54 



 
Profiel   

Vandaag nog even naar huisarts gegaan. Omdat ik ook voorhoofd pijn heb en een aanhoudende druk in mijn gezicht besloten het te behandelen als bijholteontsteking, krijg dus nu een ontstekingsremmende neusspray en als er binnen 2 weken geen verandering is moert ik terug naar de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 15:22 



 

Het is wel hardnekkig, zeg. Beterschap!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 15:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen