Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Doof en aanhoudende pijn na oorontsteking - ervaringen?

 
Profiel   

Ik was een week of twee terug een beetje verkouden, niet heel gek met een dochtertje op de kinderopvang, en het leek weer de goede kant op te gaan. Tot vorigr wk donderdag, ook nog eens dag 1 van mijn zwangerschapsverlof; ‘s ochtends leek het alsof er water achter mijn oor zat, 3 uur later had ik ineens onwijs pijn en was ik doof aan dat ene oor. Kon toen vrij vlot bij de HA terecht, die constateerde een ontsteking aan de gehoorgang. Druppels en neusspray gekregen, en moest 4x daags 2 paracetemol.

Diezelfde avond werd de pijn alsmaar erger, en ineens kwam er bloed uit mijn oor en leek de druk wat minder. HAP gebeld, waarschijnlijk trommelvlies gescheurd dus moest andere druppels ophalen. Volgende dag weer naar de HA om te laten checken, leek inderdaad een scheurtje in het trommelvlies maar meer dan de druppels en neusspray kon hij niet doen. Weer een dag later, zaterdag, was de pijn niet meer te houden ;( straalde helemaal uit naar m’n hoofd, kaak en nek. Kon ook bijna niet meer eten, slapen ging niet. Dus weer HAP gebeld, mocht langskomen. Daar bleek dat de holtes allemaal ontstoken waren en dat we dit niet gingen oplossen met de oordruppels. Dus; antibiotica. Heel fijn, al die troep in je lijf als je hoogzwanger bent maar ok. Afgesproken dat het maandag/ dinsdag beter moest gaan, anders weer naar de HA.

Nu is het woensdagnacht en lig ik weer wakker, door de zwangerschap en nachtelijke cravings :Y) maar ook door dat stomme oor. Ik kom de dag wel redelijk door, moet regelmatig even liggen om de troep uit het oor te laten lopen en ben onwijs moe, maar merk sinds maandag wel echt een (langzaam) stijgende lijn. Mag nog t/m morgen de oordruppels en de neusspray, paracetemol sinds gister nog 2x daags 2 stuks. Antibiotica t/m zaterdag.
Maar mijn oor blijft toch wel pijnlijk, de druk maar ook de oorschelp zelf. M’n hoofd zit nog steeds helemaal vol, en als ik teveel doe (was, rondje lopen met de hond) krijg ik gelijk meer pijn en moet ik gaan liggen. En, ook onwijs vervelend: ik ben echt stokdoof aan dat ene oor.

Heel lang verhaal, je moet wat als je midden in de nacht wakker bent :Y) dit is de eerste keer ooit dat ik oorontsteking heb, hopelijk toch ook de laatste keer. Maar zijn er mensen met hoopvolle verhalen? Tips tegen de pijn? Konden jullie enigszins snel weer horen met het dove oor?

Toevoeging: wat helpt, stomen met van die eucalyptusdruppels en een warme kruik tegen mijn oor. Warm bad of warme douche geeft ook verlichting.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 04:20 



 
Profiel   

Al geprobeerd wat tijgerbalsem smeren rond je oor doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 04:34 



 
Profiel   

Taucha schreef
Al geprobeerd wat tijgerbalsem smeren rond je oor doet?


Goeie tip! Twijfel alleen of ik dit mag gebruiken vanwege zwangerschap, kan morgen de verloskundige eens vragen. Google zegt verschillende dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 04:45 



 
Profiel   

Zolang je het niet opeet kan ik me niet voorstellen dat het invloed zal hebben op de foetus. Zeker omdat je het alleen rond je oor smeert. Wel alleen de echte tiger balm red in het glazen hoekige potje gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 05:02 



 
Profiel   

Zit je neus nog verstopt? Je mag ook neusspray met xylometazoline gebruiken. Als je dat liever niet wilt is een homeopathische neusspray of een spray met zoutoplossing een optie, of het gebruik van een rhino horn: https://www.drogist.nl/rhino-horn-neuss ... auw-ex.htm . Ik vind dat laatste zelf fijner dan stomen. Klinkt als een gek advies omdat het om je oor gaat, maar je zal de eerste niet zijn bij wie het oor dicht zit omdat de rest ook nog dicht zit. Vervelend is het wel, hopelijk ben je er snel van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 06:02 



 
Profiel   

Taucha schreef
Zolang je het niet opeet kan ik me niet voorstellen dat het invloed zal hebben op de foetus. Zeker omdat je het alleen rond je oor smeert. Wel alleen de echte tiger balm red in het glazen hoekige potje gebruiken.


Sjah, lijkt mij ook maar je leest wel dat het niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:18 



 
Profiel   

SusanH schreef
Zit je neus nog verstopt? Je mag ook neusspray met xylometazoline gebruiken. Als je dat liever niet wilt is een homeopathische neusspray of een spray met zoutoplossing een optie, of het gebruik van een rhino horn: https://www.drogist.nl/rhino-horn-neuss ... auw-ex.htm . Ik vind dat laatste zelf fijner dan stomen. Klinkt als een gek advies omdat het om je oor gaat, maar je zal de eerste niet zijn bij wie het oor dicht zit omdat de rest ook nog dicht zit. Vervelend is het wel, hopelijk ben je er snel van af.


Neus zit behoorlijk verstopt, hoewel dat wel beter gaat gelukkig! Spray met xylometazoline heb ik nu, helpt goed maar mag max. 7 dagen dus vandaag laatste 3 spraytjes |(
Ga inderdaad spray met zoutoplossing halen, en die rhino horn bekijken - nooit van gehoord. Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:20 



 
Profiel   

Verwijzing naar de KNO arts vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:21 



 
Profiel   

Mloes schreef
Taucha schreef
Zolang je het niet opeet kan ik me niet voorstellen dat het invloed zal hebben op de foetus. Zeker omdat je het alleen rond je oor smeert. Wel alleen de echte tiger balm red in het glazen hoekige potje gebruiken.


Sjah, lijkt mij ook maar je leest wel dat het niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap..


Als er staat niet gebruiken tijdens zwangerschap zal het inhouden dat je het nergens mag smeren.
Tenslotte zal niemand tijgerbalsem eten .
En alles wat je smeert komt via je huid toch binnen.
Maar onwijs rot voor je dit. :(:)
Sterkte en beterschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:31 



 
Profiel   

Wat betreft de doofheid, als je een scheurtje in je trommelvlies hebt is dat waarschijnlijk de verklaring. Dat vliesje geeft geluidstrillingen door naar je middenoor en dat kan nu niet meer goed door dat scheurtje.
Rot dat je zoveel pijn hebt, oorpijn is afschuwelijk! Beterschap :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:34 



 
Profiel   

mirim schreef
Als er staat niet gebruiken tijdens zwangerschap zal het inhouden dat je het nergens mag smeren.
Tenslotte zal niemand tijgerbalsem eten .
En alles wat je smeert komt via je huid toch binnen.
Maar onwijs rot voor je dit. :(:)
Sterkte en beterschap


Nou, via google vind ik allerlei verschillende dingen. Ene site zegt prima te gebruiken, andere site zegt niet doen. Dus ik app m'n verloskundige wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:21 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Verwijzing naar de KNO arts vragen.


Nouja dit ga ik niet gelijk doen.. als het nu langzaam beter gaat, en het is straks over en het blijkt een eenmalig iets (door slechte weerstand door zwangerschap ofzo) lijkt een verwijzing me wat overdreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:22 



 
Profiel   

Mars schreef
Wat betreft de doofheid, als je een scheurtje in je trommelvlies hebt is dat waarschijnlijk de verklaring. Dat vliesje geeft geluidstrillingen door naar je middenoor en dat kan nu niet meer goed door dat scheurtje.
Rot dat je zoveel pijn hebt, oorpijn is afschuwelijk! Beterschap :(:)


Ja klinkt aannemelijk. Lees dat het wel tot 2 maand kan duren, maar volgens mij zei de HA dat ik een klein scheurtje had dus hopelijk gaat dat iets sneller :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:23 



 
Profiel   

Even over het scheurtje heen gelezen maar idd dat zal zeker een rol spelen. Ik heb door een stom ongelukje ook ooit een scheurtje opgelopen in het trommelvlies, dat duurde wel even voor mijn oor het weer normaal deed. En ik heb nog steeds het idee dat ik iets minder goed hoor met links nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:48 



 
Profiel   

SusanH schreef
Even over het scheurtje heen gelezen maar idd dat zal zeker een rol spelen. Ik heb door een stom ongelukje ook ooit een scheurtje opgelopen in het trommelvlies, dat duurde wel even voor mijn oor het weer normaal deed. En ik heb nog steeds het idee dat ik iets minder goed hoor met links nu.


En hoe lang duurde het bij jou? Ga over een week of 3 bevallen dus zou fijn zijn als ik dan weer beeeetje normaal hoor :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:33 



 
Profiel   

Mloes schreef
SusanH schreef
Even over het scheurtje heen gelezen maar idd dat zal zeker een rol spelen. Ik heb door een stom ongelukje ook ooit een scheurtje opgelopen in het trommelvlies, dat duurde wel even voor mijn oor het weer normaal deed. En ik heb nog steeds het idee dat ik iets minder goed hoor met links nu.


En hoe lang duurde het bij jou? Ga over een week of 3 bevallen dus zou fijn zijn als ik dan weer beeeetje normaal hoor :7


Of juist niet.. :D (mijn dochter kon nogal doordringend krijsen :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:41 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Mloes schreef
SusanH schreef
Even over het scheurtje heen gelezen maar idd dat zal zeker een rol spelen. Ik heb door een stom ongelukje ook ooit een scheurtje opgelopen in het trommelvlies, dat duurde wel even voor mijn oor het weer normaal deed. En ik heb nog steeds het idee dat ik iets minder goed hoor met links nu.


En hoe lang duurde het bij jou? Ga over een week of 3 bevallen dus zou fijn zijn als ik dan weer beeeetje normaal hoor :7


Of juist niet.. :D (mijn dochter kon nogal doordringend krijsen :+ )


Haha :') uhm....dat weet ik niet meer precies maar een week of 3 a 4 zeker wel. Ik had eerst gewoon geen gehoor en daarna kreeg ik een ruis die heel hardnekkig was. Daarna werd het langzaamaan wel steeds beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen