Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Mando

Berichten: 15698
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:22

2e Pfizer gehad.

Gisteren alleen beetje het gevoel van wat spierpijn in mijn bovenarm maar verder niets.

Had meer het gevoel van een beurze plek na de eerste.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:25

_Lorette_ schreef:
https://www.destentor.nl/regio/tweede-p ... ~a7a1c54b/

Door dit artikel ben ik juist wat huiverig voor de 2e. Die valt in mijn vakantie en ik zie helemaal gebeuren dat ik er een paar dagen beroerd van ben. Aan de andere kant wil ik graag gevaccineerd zijn. Dus ik ben wel benieuwd wat jullie ervaren aan bijwerkingen.

Eerste had ik nergens last van. Maandag kan ik je vertellen hoe het met de 2e staat

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:15

_Lorette_ schreef:
https://www.destentor.nl/regio/tweede-p ... ~a7a1c54b/

Door dit artikel ben ik juist wat huiverig voor de 2e. Die valt in mijn vakantie en ik zie helemaal gebeuren dat ik er een paar dagen beroerd van ben. Aan de andere kant wil ik graag gevaccineerd zijn. Dus ik ben wel benieuwd wat jullie ervaren aan bijwerkingen.

Maar je hebt de eerste al gehad? Dan lijkt het me verstandig om volgens het aangegeven schema de tweede te halen.Dan ben je beschermd.Ik had dus echt alleen een pijnlijke arm maar die was wel normaal te gebruiken.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:26

Gisteren de tweede gehad. Stijve arm minder dan na de eerste, trekt nu al weg. Wel een beetje moe maar heb gewoon boodschappen, paarden, honden en huishouden kunnen doen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:20

Ik had idd wat meer last van de tweede. Eerste niks gemerkt, tweede de ochtend erna wat verrot geweest, pijnlijke spieren. Paracetamol en een hete douche en dat scheelde al veel.

purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:23

Ik heb woensdag de tweede en heb 2 dagen vrij genomen. Ben benieuwd

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:49

purny schreef:
Ik heb woensdag de tweede en heb 2 dagen vrij genomen. Ben benieuwd


Ik ook woensdag nr 2! Maar ik heb daarna twee drukke dagen op werk... Was na de eerste niet lekker, dus hoop dat het niet erger wordt -O-

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:26

Mijn man was de dag na de eerste echt heel erg grieperig en daarna nog een nacht dat hij het zelf ijskoud had, maar wel de hele nacht heeft liggen zweten als een idioot en nagenoeg niet heeft geslapen.

Hij was dus wat zenuwachtig voor de tweede, maar die viel uiteindelijk we erg mee. Die had hij afgelopen woensdag.
Hij dacht dat hij weer verhoging had, maar dat bleek erg mee te vallen en hij heeft nu ook gewoon goed geslapen.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:38

anjali schreef:
Maar je hebt de eerste al gehad? Dan lijkt het me verstandig om volgens het aangegeven schema de tweede te halen.Dan ben je beschermd.Ik had dus echt alleen een pijnlijke arm maar die was wel normaal te gebruiken.


Maandag mag ik. Volgens de info hier kon de 2e vaccinatie ergens tussen de drie weken en de twee maanden? Niet dat het exact op de 5 weken moet. Maar daar kon ik niets mee toen ik de afspraak maakte. Dat was standaard 5 weken.

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:40

@tienus63

Ik zag je bericht over je man en zijn arm die heel pijnlijk blijft.

Mijn oma heeft toen ze in de hospice zat er toch voor gekozen om haar tweede vaccinatie op te halen (ook al was het maar voor een maand) ze was ernstig ziek (longkanker) en had nog maar aantal weken te leven. Maar ze had zoiets van ik ga toch al dus ik neem de vaccinaties ook maar. Maar toch spijt van gehad want wat je verteld over je man, had mijn oma ook. Enorme krachtverlies in haar arm! Ze liet alles vallen en dit is eigenlijk ook niet meer goed gekomen. Wij konden ook lastig inschatten of dit nu kwam van de prik of dat ze lichamelijk gewoon zwaar achteruit ging. Maar na de prik is het allemaal erger geworden dus ik zie er wel een verband in. Ze is er nu niet meer maar na de vaccinatie werd ze wel sneller zwakker. Ze is er ook bijna een week zo ziek van geweest dat we achteraf zeiden ze had niet meer moeten gaan... Ik zei nog misschien handig om dit toch ergens te melden? Maar hebben we uiteindelijk ook niet meer gedaan omdat we toen in zo'n vervelende achtbaan kwamen dat we er nooit weer aan gedacht hebben. Pijn had ze niet maar ze was zo boos op zichzelf als ze wat liet vallen... Ze zei wel dit komt door die prik. Ik heb haar toen maar wat gerustgesteld en gezegd dat het erbij hoort en weer over gaat. Ze is overigens gevaccineerd geweest met Pfizer. Eerste keer verliep prima.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:46

Dat zijn moeilijke keuzes Zebrastreep, het kan dat de tweede prik het overlijden versnelt heeft maar aangezien het niet meer te bewijzen valt zal een melding weinig doen. Het niet of slecht kunnen gebruiken van de arm is eerder het gevolg van verkeerd prikken dan van het vaccin, een week erna ziek kan wel door Pfizer komen.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:47

Moeder van een kameraad van ons heeft zat vanwege ernstige alzheimer in een instelling.
Haar gezondheid werd al minder.
Om de werknemers te beschermen is zij wel gevaccineerd, maar haar fysieke conditie was al dusdanig slecht dat zij betrekkelijk kort na de 1e vaccinatie overleden.
Haar lichaam kon de reactie op de vaccinatie niet meer aan.

Mijn man gaat overmorgen toch even naar de fysio.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:52

Moeder van buren is heel bewust niet geënt , zit ook in verpleegtehuis en daar gaven ze cliënten echt de keus( kinderen dus) om wel/niet te vaccineren. Maar ik snap dat tehuizen het uit bescherming voor personeel wel graag willen.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:58

Deze vrouw was wilsonbekwaam, kinderen vonden vaccinatie voor hun moeder niet nodig, maar voor het zorgpersoneel wel.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:38

bigone schreef:
Dat zijn moeilijke keuzes Zebrastreep, het kan dat de tweede prik het overlijden versnelt heeft maar aangezien het niet meer te bewijzen valt zal een melding weinig doen. Het niet of slecht kunnen gebruiken van de arm is eerder het gevolg van verkeerd prikken dan van het vaccin, een week erna ziek kan wel door Pfizer komen.

Ik denk dat ze dan een zenuw geraakt hebben. Bij de tweede prik voelde ik het ook doortrekken tot in een gedeelte van mijn hand en 2 vingers.dat was de eerste keer niet zo,daar was het alleen de prikplek.Maar nu na een paar dagen is het haast weg.Ik kon mijn arm wel nog normaal gebruiken.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:46

Ik probeerde te overleggen met de medewerker van de afsprakenlijn, maar die gaf aan dat er 5 weken tussen moeten zitten en dat afwijken van die termijn niet mogelijk is. En dat terwijl ik een brief voor me heb liggen waarin staat dat er ten minste 3 weken tussen moeten zitten. Hij zei dat er wel vaker praatjes de ronde deken, maar het staat zwart op wit in een brief die mijn vriend heeft meegekregen na zijn eerste vaccinatie op dezelfde locatie als waar ik heen moet. Gewoon via de GGD. Ik verzin het niet zelf. :7 Nu weet ik echt niet meer wat wijs is.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:50

_Lorette_ schreef:
Ik probeerde te overleggen met de medewerker van de afsprakenlijn, maar die gaf aan dat er 5 weken tussen moeten zitten en dat afwijken van die termijn niet mogelijk is. En dat terwijl ik een brief voor me heb liggen waarin staat dat er ten minste 3 weken tussen moeten zitten. Hij zei dat er wel vaker praatjes de ronde deken, maar het staat zwart op wit in een brief die mijn vriend heeft meegekregen na zijn eerste vaccinatie op dezelfde locatie als waar ik heen moet. Gewoon via de GGD. Ik verzin het niet zelf. :7 Nu weet ik echt niet meer wat wijs is.

Onzin ook trouwens. M’n zusje heeft hem gehad met 3 weken er tussen. Wel in Duitsland.
Nu is meer tijd er tussen geloof ik wel beter

tamary

Berichten: 29197
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:00

Die 5 weken kan net zo goed met de planning te maken hebben, aangezien dit grote aantallen vaccins zijn met centrale distributie en ivm geen mengen van vaccins er een 2e op voorraad moet zijn of op tijd binnen komen voor elke 1e die gezet is.

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:05

Ik geloof dat in het begin pfizer geprikt werd met 3 weken ertussen maar omdat 5 weken nog steeds hetzelfde resultaat dat ze daar voor zijn gegaan. Zodat ze niet door de voorraad heen raken. Zo iets staat me bij.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:12

friezenfan2 schreef:
Ik geloof dat in het begin pfizer geprikt werd met 3 weken ertussen maar omdat 5 weken nog steeds hetzelfde resultaat dat ze daar voor zijn gegaan. Zodat ze niet door de voorraad heen raken. Zo iets staat me bij.

Mijn zusje is 2 week geleden voor de tweede keer geprikt maar organisatie van het vaccineren lijkt mij wel een eventueel probleem opleveren

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:13

Ja, dan houden ze inderdaad meer voorraad. Maar voor de werking zou 3 weken ook prima moeten zijn. Ik had alleen gedacht dat er meer flexibiliteit in zou zitten. Ik weet niet wat beter is voor de werking, 2e prik uitstellen of eerder krijgen (bij de standaard van 5 weken).

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:23


BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:46

Daks schreef:
Eric Clapton zal misschien wel nooit meer spelen na corona vaccinatie.

https://m.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM



En ja hoor, daar hebben we Flavio weer, ik zal even een nuance toebrengen.

“I took the first jab of AZ and straight away had severe reactions which lasted ten days. I recovered eventually and was told it would be twelve weeks before the second one…,” Clapton wrote.

“About six weeks later I was offered and took the second AZ shot, but with a little more knowledge of the dangers. Needless to say the reactions were disastrous, my hands and feet were either frozen, numb or burning, and pretty much useless for two weeks, I feared I would never play again, (I suffer with peripheral neuropathy and should never have gone near the needle.) But the propaganda said the vaccine was safe for everyone…”

Hij heeft een aandoening, perifiere neuropathie, is dik over de 70 en zegt nu dat hij ver van de spuit had moeten blijven. Echter, de gevolgen van een coronabesmetting bij spierziekten is zeer heftig en er word geadviseerd om zeker te vaccineren.
Nadat hij zoveel bijwerkingen had de eerste keer had hij in contact met zijn arts voor een ander vaccin kunnen gaan, dat is niet gebeurt en binnen zes weken laat hij de tweede van AZ zetten.
En nu heeft hij twee weken last gehad en vreesde dat hij niet meer kon spelen maar dat kan hij dus wel.
Vandaar altijd zelf kijken of dit soort zaken waar zijn en zeker wanneer Flavio iets deelt.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:48

Geen idee wat voor wetmatigheid dit us (zouden ze eens onderzoek naar moeten doen :+ ), maar het lijken altijd de anti-coronamaatregelen mensen te zijn die extreme bijwerkingen hebben, of mensen kennen met ernstige bijwerkingen.
Aan de andere kant, anti-coriba maatregel mensen kennen dan weer vrijwel nooit iemand die ernstige corona heeft gehad dus misschien heft dat elkaar dan weer op.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:00

Clapton is niet anti corona, hij geeft in het interview ook niet direct de schuld aan het vaccin maar wel dat de gevolgen voor zijn al niet goed werkend immuunsyteem heel heftig waren. Alleen word er in dat interview door Flavio Pasquino weer zo geknipt dat het anti vaccins draait.
Clapton geeft zelf aan dat hij die tweede niet had moeten nemen nadat de eerste al veel problemen gaf.