Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:21

Bij mijn ouders thuis ook twee (vader en broertje) aan het hoesten. Die hebben meerdere malen getest maar beide keren negatief. Dat soort dingen gaan nu inderdaad toch wat makkelijker weer rond.

Morgen bellen voor Janssen, ben benieuwd of het gaat lukken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:26

Ik heb besloten niet te bellen, hier in de regio prikken ze enkel in Arnhem ermee. Dan wacht ik wel een weekje tot ik op fietsafstand kan :+

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:37

Kan je dat ergens zien waar ze janssen prikken dan? Ik vermoed dat hier ergens in de buurt wel wat moet zijn. Maar ik ga hoe dan ook met de auto + mijn vriend moet rijden ook al is het een relatief korte afstand haha.
Heb een keer moeten fietsen vlak na een (onverwachtse) prik in mijn pols. Helemaal ellendig van geworden natuurlijk dus ik was met de fiets aan de hand naar huis gestrompeld. Nooit meer _O-

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:30

Men verwacht echt een stormloop op de vaccins van Janssen, er blijken nu al vier keer zoveel mensen dan prikken te zijn.

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:53

Dat was te verwachten zo net voor de vakantie.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:56

Ben ik dadelijk niet 1 van de weinige met een Janssen prikkie :P

rockwitch

Berichten: 11739
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:27

Wij gaan vanaf vrijdag ook weer Janssen prikken. Maar we moeten wel echt gaan vragen weet je het zeker, ben je bekend met het evt risico bla bla. Ben benieuwd naar de uiteindelijke handleiding voor de mensen die voor Janssen komen.

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:51

rockwitch schreef:
Wij gaan vanaf vrijdag ook weer Janssen prikken. Maar we moeten wel echt gaan vragen weet je het zeker, ben je bekend met het evt risico bla bla. Ben benieuwd naar de uiteindelijke handleiding voor de mensen die voor Janssen komen.


Als mensen nog niet bang waren, dan worden ze het wel :=

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:55

Ja inderdaad, als je dat zo met elk vaccin en medicijn doet neemt niemand meer wat _O-

Er ging hier een nieuwsbericht over Janssens en dat er maar beperkt locaties prikken. Met welke dan in de regio.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:37

Ik vraag me af waar en wanneer dat speciale telefoonnummer er dan komt te staan voor de Janssen afspraak. Weet iemand dat al?

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:47

Morgen komt dat speciale nummer er, zal wel gemeld worden op rijksoverheid ook gok ik.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:25

DuoPenotti schreef:
Ben ik dadelijk niet 1 van de weinige met een Janssen prikkie :P


Ik ook niet. En hoewel ik probleemloos naar Griekenland ben geweest door mijn Janssen-vaccinatie, had ik toch liever Pfizer gehad.

purny

Berichten: 27519
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:13

Zojuist de laatste vaccinatie gehad. Het is wel heel druk hier

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:33

Dat is eigenlijk een goed teken dat het druk is!! Het gaat ook enorm hard. 30 mei waren er krap 3.047.000 volledig gevaccineerde mensen. 13 juni waren dit er al ruim 4.450.000. Met het opgeschroefde tempo denk ik dat er op dit moment al wel 6 miljoen volledig gevaccineerde mensen zullen zijn en een krappe 4 miljoen die hun eerste prik gehad hebben.

En dan lees ik dat van Dissel voorspelt dat de Delta variant in het najaar voor een nieuwe golf kan zorgen, omdat nog niet iedereen gevaccineerd is!? In de zomer zou het geen probleem geven vanwege het hoge vaccinatietempo!? Maar in het najaar is straks toch praktisch iedereen gevaccineerd, op een enkeling na die geen vaccinatie mag krijgen en een groep die er bewust voor kiest zich niet te laten vaccineren?

Als je volledig gevaccineerd bent zou dit gewoon moeten werken tegen de Delta variant begreep ik. Ik vind het zuur voor de mensen die geen vaccinatie mogen, maar de groep die geen vaccinatie wilt gaat er toch hopelijk niet voor zorgen dat er straks weer een hoop maatregelen komen.

Nou ja … ik geniet maar volop van alles en vrienden en familie om me heen. Gezellig EK kijken, gezellig naar het terras enz. Dat kunnen ze me niet meer afpakken. En desnoods laat ik me indien mogelijk in het najaar weer vaccineren. Mijn familie en al mijn vrienden laten zich allemaal vaccineren. Iedereen heeft al minimaal 1 vaccinatie gehad en een heel deel zelfs al 2. Wat er in het najaar ook gaat gebeuren, wij kunnen en gaan elkaar gewoon allemaal blijven zien.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:37

De mensen die bewust niet vaccineren, al dan omdat corona niet bestaat, geloof of wat ook zijn er toch nog weer miljoenen.
Het zijn ook de mensen die zich niet aan de regels houden, dus ja dat er dan een piek gaat komen nog lijkt me niet uit te sluiten.

En ik geef toe dat ik van alles over die mensen denk (uiteraard niet over de kleine groep die het niet kan wegens een ziekte)

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:40

Als ik in mijn omgeving kijk zijn degene die begin 30 zijn pas deze en volgende week aan de beurt voor 1e vaccinatie. Dat duurt dus nog wel even voordat wij allemaal volledig gevaccineerd zijn. Ik ga dus ook nog niet mee in alle versoepelingen. Zelfs minder doen ipv meer.

Nu is het hier sowieso druk dus als je afspraak kan maken ben je pas weken later aan de beurt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:40

Hela hela ! Ik laat mij ook niet vaccineren, maar er is niemand op deze aardkloot die zich beter aan de regels gehouden heeft en nog houdt dan ik }>
Dus niet veralgemenen graag :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:44

DuoPenotti schreef:
De mensen die bewust niet vaccineren, al dan omdat corona niet bestaat, geloof of wat ook zijn er toch nog weer miljoenen.
Het zijn ook de mensen die zich niet aan de regels houden, dus ja dat er dan een piek gaat komen nog lijkt me niet uit te sluiten.

En ik geef toe dat ik van alles over die mensen denk (uiteraard niet over de kleine groep die het niet kan wegens een ziekte)


Zolang dit geen invloed heeft op de groep die wel gevaccineerd is heb ik er geen problemen mee. Maar als dit betekend dat zij steeds voor mutaties zorgen of er maatregelen komen, omdat er teveel ziekenhuisopnames komen onder deze groep …. dan ben ik er wel echt voor dat er strenge maatregelen komen voor alleen deze groep. Bijv. mondkapjes, geen toegang want geen vaccinatiebewijs en niet naar het buitenland mogen in periodes waarin de besmettingen te hoog zijn.

Het kan niet zo zijn dat een persoonlijke beslissing zo’n grote invloed op iedereen kan hebben, dat straks iedereen weer volop aan maatregelen moet houden. Daar pas ik dan echt voor!

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:45

MyWishMax schreef:
Als ik in mijn omgeving kijk zijn degene die begin 30 zijn pas deze en volgende week aan de beurt voor 1e vaccinatie. Dat duurt dus nog wel even voordat wij allemaal volledig gevaccineerd zijn. Ik ga dus ook nog niet mee in alle versoepelingen. Zelfs minder doen ipv meer.

Nu is het hier sowieso druk dus als je afspraak kan maken ben je pas weken later aan de beurt.

Nou dit inderdaad. Er is nog een hele grote groep die misschien een afspraak heeft maar dat duurt nog wel een paar weken.
De tweede prik is dan daarna nog een keer 5 weken wachten.

Ik snap de ergernis over de ‘boomers’ dus wel.
https://www.dvhn.nl/groningen/Niet-alle ... epelingen-‘Nu-de-boomers-geprikt-zijn-alles-los-Waarom-wachten-ze-niet-op-ons’-26898357.html Helaas premium artikel.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:46

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:
Als ik in mijn omgeving kijk zijn degene die begin 30 zijn pas deze en volgende week aan de beurt voor 1e vaccinatie. Dat duurt dus nog wel even voordat wij allemaal volledig gevaccineerd zijn. Ik ga dus ook nog niet mee in alle versoepelingen. Zelfs minder doen ipv meer.

Nu is het hier sowieso druk dus als je afspraak kan maken ben je pas weken later aan de beurt.

Nou dit inderdaad. Er is nog een hele grote groep die misschien een afspraak heeft maar dat duurt nog wel een paar weken.
De tweede prik is dan daarna nog een keer 5 weken wachten.

Ik snap de ergernis over de ‘boomers’ dus wel.


Ja, precies. Ik ben komende maandag pas aan de beurt... ik kom uit 89. Fysio was ergens deze week en die is net wat ouder.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:48

Pandora2 schreef:
Hela hela ! Ik laat mij ook niet vaccineren, maar er is niemand op deze aardkloot die zich beter aan de regels gehouden heeft en nog houdt dan ik }>
Dus niet veralgemenen graag :D


Dat vind ik helemaal prima, dat is je eigen keuze. Maar op het moment dat corona enorm oplaait onder de groep niet gevaccineerden, mogen in mijn ogen gevaccineerden hier niet ook de dupe van zijn in de zin van dat iedereen zich weer aan maatregelen moet houden.

Van mij mogen ze dan in periodes van hoge besmettingen verlangen dat niet gevaccineerden mondkapjes dragen, afstand houden, op sommige plekken geen toegang krijgen en tijdelijk niet naar het buitenland mogen. Niet om ze te pesten of een uitzondering van ze te maken, maar omdat ik vind dat je na 1,5 jaar van zware maatregelen gevaccineerden hier niet voor op kunt laten draaien.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:48

Pandora2 schreef:
Hela hela ! Ik laat mij ook niet vaccineren, maar er is niemand op deze aardkloot die zich beter aan de regels gehouden heeft en nog houdt dan ik }>
Dus niet veralgemenen graag :D

ja sorry was wat te kort door de bocht...

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:49

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou dit inderdaad. Er is nog een hele grote groep die misschien een afspraak heeft maar dat duurt nog wel een paar weken.
De tweede prik is dan daarna nog een keer 5 weken wachten.

Ik snap de ergernis over de ‘boomers’ dus wel.


Ja, precies. Ik ben komende maandag pas aan de beurt... ik kom uit 89. Fysio was ergens deze week en die is net wat ouder.

Dat verschilt dan ook enorm per regio zo te zien. Ik ben 25 en heb mijn 1e vaccinatie afgelopen zondag gehad, de 2e staat gepland op 25 juli. De meeste 30ers hebben hier hun 1e prik al wel gehad, een aantal zelfs als de 2e.

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:51

Buurjongen is van 93 en die is 4 juli pas aan de beurt. En wanneer we een dekkingsgraad van 85 % halen zijn er wel veel minder kansen op verspreiding maar hebben we het nog steeds over 2 miljoen mensen.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:52

Ja ghostattack, daarom zei ik hier in de buurt idd. Het wisselt enorm, maar sommige regio's zijn echt nog niet zover. Midden in de randstad hier.