Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


anjali
Berichten: 15215
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:09

Pandora2 schreef:
Wel bijzonder dat je om religieuze reden wél een vaccin mag weigeren en cliënten mag besmetten :+
Hoe serieus nemen ze zichzelf dan... :')

De U.S.A is wel een land waar religie heel zwaar telt. In het Vaticaan is het zo gegaan dat Paus Franciscus alle medewerkers van Vaticaanstad wilde laten vaccineren,dat wilden ze ook niet allemaal . Daar is nog een rel over geweest.Omdat ze bang waren voor ontslag. Het schijnt toen zo opgelost te zijn dat degenen die geen vaccinatie wilden dan tijdelijk werden ingezet op plekken waar ze minder of geen contact met anderen\het publiek zouden hebben.

Janneke2

Berichten: 22919
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:17

Pandora2 schreef:
Wel bijzonder dat je om religieuze reden wél een vaccin mag weigeren en cliënten mag besmetten :+
Hoe serieus nemen ze zichzelf dan...

Jij neemt de boel niet serieus.

En zijn inderdaad bevindelijk gereformeerden die preventieve maatregelen al dan niet rond gezondheid ervaren als foutieve inmenging in Gods Plan.
(Niet alleen vaccins, maar ook verzekeringen.)

Niet mijn Godsbeeld.

Maar het zijn doorgaans uiterst conscieuze mensen die gewend zijn aan consequent leven.

So please shut op 'dat ze wel gezellig cliënten mogen besmetten'.

Poosje81
Berichten: 21229
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:43

Janneke2 schreef:
Pandora2 schreef:
Wel bijzonder dat je om religieuze reden wél een vaccin mag weigeren en cliënten mag besmetten :+
Hoe serieus nemen ze zichzelf dan...

Jij neemt de boel niet serieus.

En zijn inderdaad bevindelijk gereformeerden die preventieve maatregelen al dan niet rond gezondheid ervaren als foutieve inmenging in Gods Plan.
(Niet alleen vaccins, maar ook verzekeringen.)

Niet mijn Godsbeeld.

Maar het zijn doorgaans uiterst conscieuze mensen die gewend zijn aan consequent leven.

So please shut op 'dat ze wel gezellig cliënten mogen besmetten'.


Grappige is dat ik er paar ken die dus kinderen en dergelijke nooit lieten vaccineren, maar nu vanwege mogelijkheid om weer op reis te gaan, zelf wel de C19 vaccinatie hebben genomen :')

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:04

Ghostattack schreef:
MyWishMax schreef:
Ja ghostattack, daarom zei ik hier in de buurt idd. Het wisselt enorm, maar sommige regio's zijn echt nog niet zover. Midden in de randstad hier.


Midden randstad is ook wel dichtbevolkt natuurlijk, kan me voorstellen dat het daar minder snel gaat! Hier had ik ook wel geluk hoor, kreeg eerst ook opties voor begin juli :P Maar ik was eigenwijs en ging refreshen voor een snellere afspraak :))

Dat telefoonnummer voor Janssen zal wel roodgloeiend staan vandaag _O-


Mja maar hier zijn natuurlijk ook wel flink grote priklocaties! Jaarbeurs, Rijswijk ook dacht ik.

mysa

Berichten: 10549
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:12

Gaat vast niet om de grootte van de locatie. Meer om voorraad vaccins en personeel, denk ik.
Ik was in de IJsselhallen in Zwolle. Dat is zo groot. Daar was maar een deel in gebruik. Apeldoorn ook zo groot, hoorde ik.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:43

anjali schreef:
Pandora2 schreef:
Wel bijzonder dat je om religieuze reden wél een vaccin mag weigeren en cliënten mag besmetten :+
Hoe serieus nemen ze zichzelf dan... :')

De U.S.A is wel een land waar religie heel zwaar telt. In het Vaticaan is het zo gegaan dat Paus Franciscus alle medewerkers van Vaticaanstad wilde laten vaccineren,dat wilden ze ook niet allemaal . Daar is nog een rel over geweest.Omdat ze bang waren voor ontslag. Het schijnt toen zo opgelost te zijn dat degenen die geen vaccinatie wilden dan tijdelijk werden ingezet op plekken waar ze minder of geen contact met anderen\het publiek zouden hebben.


Ja, dat weet ik. Daarom zei ik het ook. Zijn ze in de USA misschien bang dat ze in sommige staten dan helemaal geen personeel meer gaan hebben in de zorgsector?

Ik begrijp het enerzijds heus wel dat religie voor sommige mensen echt heel waardevol en belangrijk is, maar het is toch van de zotte dat je hiervoor een uitzondering gaat maken als je vaccins wil verplichten om patiënten te beschermen ?
Dan moeten ze maar met een betere reden komen om vaccineren te verplichten.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:48

De jonge noemde het op het journaal dansen met jansen...

Mer1980

Berichten: 18914
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:11

Ik vaccineer mijzelf niet met het Corona vaccin. Ik heb al corona gehad en het is niet voldoende aangetoond dat ik er een ander mee help. Ik blijf wel wat langer thuis, dan maar geen vakantie. Met deze maatregelen op vakantie overweeg ik niet eens.

tokedri
Berichten: 1561
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:53

Queelens schreef:
Hier is de afspraak maken voor Jansen gelukt. Ik kon vandaag al terecht maar mijn vriend is helaas niet thuis vandaag om mij op te vangen haha. Nu maar een afspraak voor morgen gemaakt in de hoop dat hij dan wel thuis is := kan hier in de stad dus dat is fijn :)


Op te vangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:50

Je kan erna nog gewoon functioneren hoor.. iig vast lang genoeg om met griephoofd je bed te bereiken :D

Ik snap de "piek na zomer" wel. Ik ben van '87 en mijn tweede prik is begin augustus. Een heel deel jongeren zullen dus nog later aan de beurt zijn. Maar eerst zien dan geloven of die er komt. De oudjes zijn dan tenslotte al wel geprikt.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:01

tokedri schreef:
Queelens schreef:
Hier is de afspraak maken voor Jansen gelukt. Ik kon vandaag al terecht maar mijn vriend is helaas niet thuis vandaag om mij op te vangen haha. Nu maar een afspraak voor morgen gemaakt in de hoop dat hij dan wel thuis is := kan hier in de stad dus dat is fijn :)


Op te vangen?

Volgens mij viel deze bokker snel flauw bij prikken. Dus dat zal ze er denk ik mee bedoelen

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:07

Ja als ik flauwval is het best fijn als iemand me naar huis kan rijden opzich _O-

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:08

Queelens schreef:
Ja als ik flauwval is het best fijn als iemand me naar huis kan rijden opzich _O-

Ggd die je naar huis brengt :D
Thuis breng service

Nee ik hoop dat je vriend mee kan.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:41

Vanmorgen de laatste gehad en nu best last van mijn arm. Meer als de vorige keer.
Vanmiddag kwam er hoofdpijn opzetten en gelijk water gedronken

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:04

idinn schreef:
Ik snap de "piek na zomer" wel. Ik ben van '87 en mijn tweede prik is begin augustus. Een heel deel jongeren zullen dus nog later aan de beurt zijn. Maar eerst zien dan geloven of die er komt. De oudjes zijn dan tenslotte al wel geprikt.

Mijn dochter van 2003 heeft prik 2 ook half augustus, dus misschien valt het mee :)

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:14

lenaa_tje schreef:
Queelens schreef:
Ja als ik flauwval is het best fijn als iemand me naar huis kan rijden opzich _O-

Ggd die je naar huis brengt :D
Thuis breng service

Nee ik hoop dat je vriend mee kan.


Nog genanter haha. Gelukkig kan hij mee.

Vervelend Purny, hopelijk trekt het morgen weg.

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:52

Haha, ja als je tegen de vlakte gaat is het wel handig als iemand je letterlijk opvangt :D
Je moet in je vragenlijst wbt de gezondheidsverklaring invullen dat je flauwvalt, gok dat er dan gewoon iemand van daar is die je weer van de grond trekt en je een ijsje of een glas ranja in je mik propt :P

Ik kreeg gisteren een perenijsje in Nieuwerkerk, en ik viel niet eens flauw _O-

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:05

Haha wat lief! Viel me ook op hoe gemoedelijk iedereen was zeg. Vaccinatieplek is niet mijn nummer 1 spot om te komen ofzo maar het maakte het wel een stuk aangenamer. :)

Ging heel goed gelukkig hier. Ik heb daar inderdaad ja aangevinkt en ze hebben er goed rekening mee gehouden, mede daardoor en de fijne medewerkers of vrijwilligers is het voor mijn doen echt super goed gegaan. Niemand heeft me van de grond moeten plukken _O-

aisa

Berichten: 763
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:11

had ik ook bij voorbaat aan gevinkt,maar toen ik binnen kwam was het gevoel helemaal weg.....ben gaan zitten ,ff kletsen ..prik erin en doegg...geen moment twijfel of sterretjes gezien :D :D :D stoer hoor op mijn 50ste :j

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:04

Hebben jullie de Corona check app al?
Ik wel, en alles staat er keurig in.

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:08

Storm schreef:
Hebben jullie de Corona check app al?
Ik wel, en alles staat er keurig in.


Ik krijg een melding dat het te druk is :') Later nog maar eens proberen

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:16

Ik kom er ook niet doorheen. Steeds een foutmelding als ik met digid in wil loggen.

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:27

Nee nog niet , ik ben het pas ergens eind juli echt een keer nodig voor een evenement dus het heeft geen haast. Ik wacht nog wel een weekje of 2

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:31

Ik heb blijkbaar een oude versie en updaten of opnieuw erop zetten helpt niet

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:32

Ik kom er ook nog niet door heen, maar dat is niet erg. Heb toch niet iets waar ik binnenkort die QR code voor nodig heb.