Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:54

1 a 2 dagen meestal maar soms duurt het langer. Vooral vermoeidheid soms nog wel dagen erna. Maar bij de meesten is het zo voorbij.

Weer nieuws over janssen. Beschermt tot 5 x minder tegen de delta variant. Advies is een booster. Nu heb ik janssen en wil ik het niet nog een keer hebben. Ik zou wel pfizer willen, maar eerst wat meer data over deze combinatie. Een kennis heeft na janssen (door zorginstelling geprikt) zich laten vaccineren met pfizer (door ggd en op basis van leeftijdsgroep). Niemand heeft er wat van gezegd. Ben wel benieuwd wat er dan op je qr code staat en hoe dit geregistreerd wordt. Ik durf het voor de vakantie niet meer aan, straks staat die qr code op 1 prik pfizer terwijl ik janssen volledig heb gehad.

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:08

Maar op basis van je ene Jansen vaccin heb je al een QR code als het goed is? Dus dan zou een boosterprik niets uit moeten maken.

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:09

mylittlejoy schreef:
Maar op basis van je ene Jansen vaccin heb je al een QR code als het goed is? Dus dan zou een boosterprik niets uit moeten maken.


Denk ik ook. Is alleen maar extra mooi naar mijn idee.

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:33

Ja ik zet hem maar wel over de vakantie heen, want wil niet dat het van slag raakt als ik in Frankrijk ben.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:35

Je moet zelf je gegevens “ophalen “ om een QR code te kunnen genereren. Geen idee hoe het werkt als je dit al gedaan hebt en er veranderd iets doordat je een booster vaccin gehad hebt. Misschien komt het er pas bij te staan als je opnieuw je gegevens update. Je Janssen prik blijft gewoon natuurlijk. Dit zal erbij komen en niet in plaats van.

En met het maken van een afspraak vragen ze of je al een vaccinatie tegen Corona hebt gehad. Als je hier “ja” op antwoord en aangeeft dat het Janssen was, dan geven ze waarschijnlijk toch aan dat je vooralsnog geen extra vaccinatie kan halen. Of mag je nu al een booster halen na een vaccinatie met Janssen?

Hierover liegen zou ik niet doen, maar ik snap dat mensen graag een prik Pfizer willen. Ik heb in januari al mijn Pfizer gehad en hier zaten maar 3 weken tussen. Ik twijfel wel of deze nog genoeg werkt.

Dorus

Berichten: 13251
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:52

De QR code moet je handmatig opnieuw ophalen. Ik had hem na mij eerste prik al opgehaald, om eens te kijken hoe dat in elkaar zat. Na mijn tweede prik kon ik niet refreshen ofzo en kwam hij er ook niet automatisch bij te staan, ik moest hem opnieuw ophalen.

Sheran

Berichten: 17255
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:26

Hij zit erin! *\o/*
Ik heb nog wel gecheckt of het Pfizer was maar ik heb verder echt heel erg normaal gedaan!

_Lorette_

Berichten: 12122
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:29

:')

Fijn!

Ann

Berichten: 13343
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:31

Fijn dat het achter de rug is, Sheran! :)

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:35

Fijn, Sheran.

Madelief, waar had je dat gelezen over Janssen? Het liefst zou ik ook nog een dosis Pfizer willen krijgen.

purny

Berichten: 27596
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:51


AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:17

Sheran schreef:
Hij zit erin! *\o/*
Ik heb nog wel gecheckt of het Pfizer was maar ik heb verder echt heel erg normaal gedaan!

Fijn! Het is achter de rug! *\o/*

DuoPenotti

Berichten: 30254
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:20

Sheran schreef:
Hij zit erin! *\o/*
Ik heb nog wel gecheckt of het Pfizer was maar ik heb verder echt heel erg normaal gedaan!

:))

Goed van jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:24

Ik verbaas me er in die liveblog over dat er AZ vaccins de prullenbak in dreigen te verdwijnen. Want naar het buitenland mogen ze niet. Er is een pandemie en zeer veel landen kunnen die paar duizend tot 100.000 vaccins goed gebruiken. Dan mik je ze toch niet weg om een suf regeltje?

Ik snap wel dat we als wereld falen tegen dit virus -O-

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:26

Er gaan toch heel wat AZ vaccins naar het buitenland..?

En sja, regeltjes... voor het ene zijn ze goed en voor het andere niet.. Dat is het lastige. Geheel regelloos gaat niet, maar improviseren schijnt ook lastig te zijn (en wie weet wat voor schandaal er dan weer uit volgt..)

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:29

Fijn Sheran!

Ik heb sinds een paar dagen toch hoofdpijn. Maar even goed in de gaten houden. (misschien zijn het gewoon mijn lenzen :+ )

purny

Berichten: 27596
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:31

Jammer maar het zijn idd regels. Het werkt hetzelfde met gewone medicatie. Die kan ik ook niet terugbrengen aan de apotheek omdat ik ze niet heb gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:32

Ja maar in dit geval liggen ze bij de huisarts en niet bij een patiënt thuis. Dat is toch wel een verschil.. ik mag hopen dat die HA ze correct heeft bewaard. Want als ie ze nodig had met prikken, is dat wel een prettig idee.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:36

Ohhh maar het soepje wordt nog niet zo heet gegeten lees ik net:

"Een woordvoerder van het ministerie vertelt aan NU.nl dat het nog geen uitgemaakte zaak is dat de overige AstraZeneca-vaccins vernietigd worden. Een kwaliteitsbewaker van het RIVM neemt momenteel contact op met huisartsen om grote hoeveelheden doses te controleren"

Overigens... moet het buiteland blij zijn met restvaccins die wellicht niet goed opgeslagen zijn, en waar wat mis mee kan zijn?
Hoe denk je dat ze het daar vinden als ze onze 'troep' krijgen? Dat wordt een goed verhaal in de kranten denk :')

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:38

Een product wat niet correct bewaard is moet zeker de kliko in. Maar ik ga er vanuit dat het bij een HA volgens de regels opgeslagen wordt. Wel fijn dat het wat minder zwart wit lijkt!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:43

Daar ga jij vanuit, maar het ministerie niet: "Die vaccins mogen momenteel niet weggegeven worden, omdat bijvoorbeeld de IGJ de kwaliteit van de doses niet meer kan waarborgen wanneer zij bij een huisarts arriveren."

Hoe bedoel je trouwens 'dat het wat minder zwart wit lijkt'? Dit stond toch in het artikel vermeldt? :)

tamary

Berichten: 29264
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:44

purny schreef:
Jammer maar het zijn idd regels. Het werkt hetzelfde met gewone medicatie. Die kan ik ook niet terugbrengen aan de apotheek omdat ik ze niet heb gebruikt.

Wel voor de correcte vernietiging er van.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:12

Hier gister rond 11:00 uur de 2e prik Moderna gehad.
Helaas toch vanmorgen misselijk wakker geworden. Ontbijt kwam er ook vrij vlot uit. Daarna ging het weer en nu al bijna 2 uur stabiel en gewoon aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:33

Cer schreef:
Daar ga jij vanuit, maar het ministerie niet: "Die vaccins mogen momenteel niet weggegeven worden, omdat bijvoorbeeld de IGJ de kwaliteit van de doses niet meer kan waarborgen wanneer zij bij een huisarts arriveren."

Hoe bedoel je trouwens 'dat het wat minder zwart wit lijkt'? Dit stond toch in het artikel vermeldt? :)

Ik las enkel de liveblog.. niet het artikel, daar stond het behoorlijk zwartwit in. Het maakt niet echt uit hoe je het bekijkt. Uitgaan van goed bewaard of slecht bewaard. Zolang ze er maar goed naar gaan kijken, voor het de prullenbak in gaat.

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:51

Hier de tweede Pfizer zojuist. Veel fijner geprikt dan de eerste keer en er zat nu ook echt 5 minuten tussen binnenkomst en wachtruimte.

Nu hopelijk niet weer 2 weken gaar.