Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:13

Marlies, had jij wel last van de eerste of ook niet?

Ik heb vannacht gelukkig ook geslapen als een blok, maar was wel ook erg moe...vroeg op gemoeten de dag ervoor om mijn vader naar het vliegveld te brengen (3.00 uur)

Ik heb geen idee waar het bij mij aan ligt, slaap wel vaker slecht en vermoed dat ik hu in de overgang zit waardoor dit versterkt is...meer een hormonen kwestie..kan ook weken goed gaan en dan weer slechter worden
Ik had wel de indruk dat het slapen door de vaccinatie nog slechter werd...(tijdelijk)

MarliesV

Berichten: 15213
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:24

Nee niets, alleen een zere arm bij beide en wat vermoeid, maar max 2 dagen.
Vriendlief had de eerste wel koortsgevoel en 1 dag brak, tweede nergens last van.

Swanzie, melatomine zou je nog kunnen overwegen als je echt een slechte nacht hebt, dat is natuurlijk, wordt je niet duf van wakker (je lichaam breekt het af in de nacht) en kan helpen in zo'n fase.
Let wel op bij melatonine, als je last hebt van koffie in de avond, dan zou ik het niet proberen, dat wordt door hetzelfde enzym afgebroken in je lichaam. 8% van de mensen kan er niet tegen daardoor.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:39

MarliesV schreef:
Dat volle maan verhaal is echt geen wassen neus helaas. Man ik wou dat het zo was haha.

Amy goed geslapen? Kan natuurlijk wel door de vaccinatie komen, zou mooi zijn als het niet zo is.

Hier inmiddels 5 dagen na vaccinatie nr 2 en nergens last van.

Afgelopen nacht echt heerlijk geslapen gelukkig :D ik hoop alleen niet dat dit iets terugkerends gaat worden, want kan echt heel slecht tegen niet slapen blijkbaar, heb gister de hele dag lopen mopperen :')
Swanzie schreef:
Marlies, had jij wel last van de eerste of ook niet?

Ik heb vannacht gelukkig ook geslapen als een blok, maar was wel ook erg moe...vroeg op gemoeten de dag ervoor om mijn vader naar het vliegveld te brengen (3.00 uur)

Ik heb geen idee waar het bij mij aan ligt, slaap wel vaker slecht en vermoed dat ik hu in de overgang zit waardoor dit versterkt is...meer een hormonen kwestie..kan ook weken goed gaan en dan weer slechter worden
Ik had wel de indruk dat het slapen door de vaccinatie nog slechter werd...(tijdelijk)

Hormonen zijn ook wel een grote speler in de nachtrust idd, ik realiseer me nu dat ik mijn eisprong had (dat weet ik omdat het altijd pijnlijk verloopt bij mij) + volle maan. Verklaard wel wat denk ik :+

Kan het ook zijn dat je misschien sinds de vaccinatie ook wat meer ‘bezig’ bent met het slechte slapen wat evt. door vaccinatie kan komen? Ik merk bij mezelf als ik veel aan de mogelijke bijwerkingen denk dat ik dan ook van vanalles last krijg…

Met bovenstaande wil ik absoluut niet de indruk wekken dat dat bij anderen ook zo werkt, voor degenen die last hebben van bijwerkingen heel veel sterkte, vind het echt kl o te om te lezen.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:04

Volgende week mag ik voor mijn 2de Pfizer vaccinatie. Vind het wel beetje eng, maar dat is omdat ik best veel verhalen hoor dat je van de 2de Pfizer veel meer last krijgt dan van de 1ste.
1ste had ik nergens las van. Ja, heel erg moe, maar ik was al best vaak moe, dus denk niet dat het door de vaccinatie kwam dan.

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:23

Juttertje88 schreef:
Volgende week mag ik voor mijn 2de Pfizer vaccinatie. Vind het wel beetje eng, maar dat is omdat ik best veel verhalen hoor dat je van de 2de Pfizer veel meer last krijgt dan van de 1ste.
1ste had ik nergens las van. Ja, heel erg moe, maar ik was al best vaak moe, dus denk niet dat het door de vaccinatie kwam dan.


Bij nummer 2 had ik de dag erna knetterende koppijn, was ik heel erg moe en last van de bekende beurse arm. De dag daarna nergens meer last van.

De hoofdpijn was prima te verhelpen met paracetamol.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:24

Mijn vriend had 0 last van de tweede. Beetje in de arm bij de eerste.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:28

Het is echt heel verschillend bij iedereen. De ggd vertelde dat ik er rekening mee moest houden dat ik ziek zou worden want ze hoorde iedereen erover.

Bij de 1e geen last gehad alleen 1 dag een wat stijvere bovenarm. 2e alleen de volgende ochtend misselijk toen ik wakker werd maar dat was tegen 10 uur gelukkig weer weg. En verder niets.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:55

Juttertje88 schreef:
Volgende week mag ik voor mijn 2de Pfizer vaccinatie. Vind het wel beetje eng, maar dat is omdat ik best veel verhalen hoor dat je van de 2de Pfizer veel meer last krijgt dan van de 1ste.
1ste had ik nergens las van. Ja, heel erg moe, maar ik was al best vaak moe, dus denk niet dat het door de vaccinatie kwam dan.


Hier dan een positieve ervaring, zondag 2e Pfizer gehad en alleen maandag heel moe geweest. Verder nergens last van gehad, zelfs amper spierpijn :)

friezenfan2

Berichten: 2620
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:00

Ik had na de eerste prik iets van pijn op de injectieplaats maar bij de tweede alleen ongemak als ik op de injectieplaats drukte.

Vandaag de 3de uitnodiging gehad. Hoeveel extra gaan ze nog sturen?

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:46

Ik ken heel veel mensen die geen last hadden na de 2e prik. Eentje die een dagje lamlendig was en eentje die voor de zekerheid vast thuis bleef werken en nergens last van had vervolgens.

Ik ga na de 2e prik direct een nachtje slapen een stad verderop. Was ik even vergeten dat die stond gepland, het concert is een jaar verplaatst wat de aanleiding was _O-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:26

Ik moet morgen voor de tweede(pfizer)
Eerste weinig issues gehad, warme plek op de prikplaats en twee dagen wat moeie spieren

Hopelijk de tweede ook zo want ik heb zaterdag puppiedienst :+

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:36

Ik zie best wel op tegen de tweede. Van de eerste ben ik 2 dagen misselijk geweest, koorts en hoofdpijn. Daarna nog 2 dagen vermoeid en geen eetlust. Vooral die misselijkheid vond ik als emetofoob verschrikkelijk. :\ Ik ben nu bang dat die tweede nog erger gaat zijn.. wil bijna de afspraak afzeggen.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:36

De eerste Pfizer heb ik 2 weken gemerkt dus vreesde voor de tweede. Helemaal nergens last van. Slaap wel lekker vast maar dat was het dan ook wel.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:02

Zijn er hier ook mensen die bij de eerste prik pfizer koorts hebben gekregen en bij de tweede niet?

Ik heb bij de eerste prik een dag koorts gehad. Moet volgend weekend voor de tweede. Weet dat het per persoon verschillend is maar ben er dus benieuwd naar of er ook mensen zijn die bij een eerste prik wel koorts en bij de tweede prik geen koorts hebben gekregen.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:17

Fee_ schreef:
Zijn er hier ook mensen die bij de eerste prik pfizer koorts hebben gekregen en bij de tweede niet?

Ik heb bij de eerste prik een dag koorts gehad. Moet volgend weekend voor de tweede. Weet dat het per persoon verschillend is maar ben er dus benieuwd naar of er ook mensen zijn die bij een eerste prik wel koorts en bij de tweede prik geen koorts hebben gekregen.


Yes! Eerste duidelijk. Tweede heel minimaal iets verhoging maar heb er niets voor ingenomen of echt last van gehad. Had het alleen af en toe koud, midden in de zon :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:26

ingedebruijn schreef:
Fee_ schreef:
Zijn er hier ook mensen die bij de eerste prik pfizer koorts hebben gekregen en bij de tweede niet?

Ik heb bij de eerste prik een dag koorts gehad. Moet volgend weekend voor de tweede. Weet dat het per persoon verschillend is maar ben er dus benieuwd naar of er ook mensen zijn die bij een eerste prik wel koorts en bij de tweede prik geen koorts hebben gekregen.


Yes! Eerste duidelijk. Tweede heel minimaal iets verhoging maar heb er niets voor ingenomen of echt last van gehad. Had het alleen af en toe koud, midden in de zon :')

Ja! Dit had ik na mijn tweede. 1 dag wat verhoging 38.9 met een ‘normaaltemp’ van 37.9 is verhoging imo, wat lam en ik heb het koud gehad idd. Verder een beurse plek en minimale stijfheid in de geprikte arm.

Prima, als dat alles is :D

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:36

Door bepaalde omstandigheden is het van belang dat mijn temperatuur niet boven de 38,5 komt. Dus ik twijfel nog of ik m moet nemen. Nog even een weekje over nadenken.

Bedankt voor jullie reacties.

Spenk
Berichten: 21798
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:39

Van corona krijg je nog veel hogere koorts... Ik zou het dan met je arts overleggen welk risico zwaarder weegt

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:42

Klopt. Ik moet de ggd nog bellen om te vragen of het eventueel mogelijk is om de tweede prik eventueel over een aantal weken alsnog te halen. Dan is het risico van de koorts voorbij. Of dat het vaccin dan geen effect meer heeft.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:50

Ik had bij de eerste eerst verhoging. 37,8 maar bij de tweede had ik niets last van m’n arm

Liesje89

Berichten: 9929
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:00

Ik heb helemaal geen verhoging gehad van prik 2. Van prik 1 wel en echt lamlendig geweest. Bij prik 2 heb ik preventief paracetamol geslikt, is misschien ook nog een optie voor je?

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:20

Als ik de prik haal (en daar neig ik nu naar) ga ik dat inderdaad doen.

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:24

Mijn moeder had bij de 1e verhoging, 2e helemaal niks. Ik weet het maandag pas.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:06

Ik heb gelezen dat je beter niet preventief paracetamol of ibuprofen moet pakken omdat dit de werkimg van het vaccin remt... je zou dan minder afweer aanmaken

MarliesV

Berichten: 15213
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:42

Fee_ schreef:
Klopt. Ik moet de ggd nog bellen om te vragen of het eventueel mogelijk is om de tweede prik eventueel over een aantal weken alsnog te halen. Dan is het risico van de koorts voorbij. Of dat het vaccin dan geen effect meer heeft.


Hoeveel weken heb je er nu tussen zitten?
Ik las ergens dat max 6 weken het beste is voor de effectiviteit, maar goed, dat is dan weer een onderzoek van januari dit jaar, en de inzichten veranderen bijna per week lijkt het wel.

Mijn partner had na de 1e een koortsgevoel (niet gemeten) en na de tweede nergens last van.
Ik heb van beide geen last gehad behalve een beurse arm