Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:28

Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:33

vooropgesteld; nee ik ben geen antivaxxer, integendeel zelfs; normaal gesproken ben ik zeer, zeer pro vaccinaties.

Neem ik deze? Nou laat ik het zo zeggen; ga ik proefkonijn spelen voor een vaccin dat even snel in 8 maanden tijd in elkaar is geflanst EN waarbij de farmaceuten hebben afgedwongen dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden bij negatieve effecten?

Nou nee dus; vaccins kost normaal gesproken meerdere jaren om ze veilig en goedwerkend te krijgen. Maar nu zou het ineens in nog geen jaar tijd kunnen? Testfase is ook maar 2 a 3 maanden geweest......ik heb zo mijn twijfels over de veiligheid op de lange duur met dit vaccin. Dat de farmaceutische industrie bij voorbaat onschendbaarheid heeft afgedwongen draagt verre van bij aan mijn vertrouwen in dit vaccin.


Gaat de industrie door ontwikkelen en echt met een gegarandeerd veilig vaccin op de proppen komen; ja dan neem ik een vaccin, maar nu niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:35

Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.



Omdat je van corona wel gezonde drager en superverspreider kan zijn, waardoor je een gevaar bent voor iedereen die nauw contact met je heeft. Ik zie mensen dood gaan aan corona, omdat gezonde dragers weigeren om zich aan de regels houden en toch buiten blijven komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:37

xxCYNNxx schreef:
vooropgesteld; nee ik ben geen antivaxxer, integendeel zelfs; normaal gesproken ben ik zeer, zeer pro vaccinaties.

Neem ik deze? Nou laat ik het zo zeggen; ga ik proefkonijn spelen voor een vaccin dat even snel in 8 maanden tijd in elkaar is geflanst EN waarbij de farmaceuten hebben afgedwongen dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden bij negatieve effecten?

Nou nee dus; vaccins kost normaal gesproken meerdere jaren om ze veilig en goedwerkend te krijgen. Maar nu zou het ineens in nog geen jaar tijd kunnen? Testfase is ook maar 2 a 3 maanden geweest......ik heb zo mijn twijfels over de veiligheid op de lange duur met dit vaccin. Dat de farmaceutische industrie bij voorbaat onschendbaarheid heeft afgedwongen draagt verre van bij aan mijn vertrouwen in dit vaccin.


Gaat de industrie door ontwikkelen en echt met een gegarandeerd veilig vaccin op de proppen komen; ja dan neem ik een vaccin, maar nu niet.


Heb je het filmpje gekeken wat ik geplaatst heb? Alles wat je noemt wordt daarin ontkracht. Er is gebouwd op bestaande vaccins tegen Mers en Sars. Het is dus niet in elkaar geflanst.

En voor de mensen die denken dat ze het zelf niet nodig hebben, je doet het niet alleen voor je zelf maar ook voor je mede mensen. Je ouders, je opa en oma of de ( groot) ouders van je vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:37

xxCYNNxx schreef:
vooropgesteld; nee ik ben geen antivaxxer, integendeel zelfs; normaal gesproken ben ik zeer, zeer pro vaccinaties.

Neem ik deze? Nou laat ik het zo zeggen; ga ik proefkonijn spelen voor een vaccin dat even snel in 8 maanden tijd in elkaar is geflanst EN waarbij de farmaceuten hebben afgedwongen dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden bij negatieve effecten?

Nou nee dus; vaccins kost normaal gesproken meerdere jaren om ze veilig en goedwerkend te krijgen. Maar nu zou het ineens in nog geen jaar tijd kunnen? Testfase is ook maar 2 a 3 maanden geweest......ik heb zo mijn twijfels over de veiligheid op de lange duur met dit vaccin. Dat de farmaceutische industrie bij voorbaat onschendbaarheid heeft afgedwongen draagt verre van bij aan mijn vertrouwen in dit vaccin.


Gaat de industrie door ontwikkelen en echt met een gegarandeerd veilig vaccin op de proppen komen; ja dan neem ik een vaccin, maar nu niet.


Ff deze vanop de vorige pg overgenomen.

NienkeThella schreef:
Ik ga ‘m zeker wel halen, al zal het nog wel even duren voordat ik aan de beurt ben.

Ik zit zelf in de farmaceutische wetenschappen, wat het wel een stuk makkelijker maakt om een gegronde keuze te maken. Wat ik erg jammer vind is dat er, naar mijn mening, niet genoeg informatie is voor mensen die misschien niet dezelfde achtergrond hebben als ik. Er is veel foute informatie in de omgang. In mijn omgeving hoor ik veel mensen die zich niet willen vaccineren om redenen die niet waar zijn. Dat vind ik erg jammer. Natuurlijk is iedereen vrij om zijn of haar keuze te maken, maar het is zo jammer als men dat doet op basis van foute informatie.

Overigens zou ik me niet zo veel druk maken over het verkorte traject van het ontwikkelen van vaccins ;) Dat kan nu gewoon een stuk sneller omdat ze er een gigantische hoeveelheid geld tegen aan smijten. Daarnaast zit bij de gewone ontwikkeling van een medicijn vaak wat tijd (maanden) tussen elke clinical trial. Dat is nu niet zo. Zo kan het proces echt een stuk sneller verlopen.

Wel snap ik dat mensen bang zijn voor de gevolgen op de lange termijn. Al denk ik zelf dat die gevolgen niet zo groot zullen zijn, omdat het hier om mRNA gaat, en niet het virus zelf. Dat maakt het ontwikkelen van een medicijn ethisch zo lastig. Kies ik ervoor om nu een medicijn op de markt te brengen met het risico dat een kleine groep daar op lange termijn een bijwerking van ondervindt, of breng ik het medicijn niet op de markt voordat ik alle bijwerkingen weet, met het gevolg dat mensen aan de ziekte sterven...

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:39

xxCYNNxx schreef:
vooropgesteld; nee ik ben geen antivaxxer, integendeel zelfs; normaal gesproken ben ik zeer, zeer pro vaccinaties.

Neem ik deze? Nou laat ik het zo zeggen; ga ik proefkonijn spelen voor een vaccin dat even snel in 8 maanden tijd in elkaar is geflanst EN waarbij de farmaceuten hebben afgedwongen dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden bij negatieve effecten?

Nou nee dus; vaccins kost normaal gesproken meerdere jaren om ze veilig en goedwerkend te krijgen. Maar nu zou het ineens in nog geen jaar tijd kunnen? Testfase is ook maar 2 a 3 maanden geweest......ik heb zo mijn twijfels over de veiligheid op de lange duur met dit vaccin. Dat de farmaceutische industrie bij voorbaat onschendbaarheid heeft afgedwongen draagt verre van bij aan mijn vertrouwen in dit vaccin.


Gaat de industrie door ontwikkelen en echt met een gegarandeerd veilig vaccin op de proppen komen; ja dan neem ik een vaccin, maar nu niet.

Dit is standaars bij vaccinaties. De farmaceut verdient relatief weinig aan vaccins en het vaccin wordt aan heel veel mensen gegeven. Voor de farmaceut is er dus een groot risico dat er ergens iemand een bijwerking krijgt en daarmee een grote claim aan zijn broek krijgt. Het is daarom totaal niet aantrekkelijk om vaccins te maken. Die maken liever een heel duur medicijn wat maar voor een paar mensen bruikbaar is, daar verdienen ze veel meer aan en lopen ze minder risico op.
Daarom nemen overheden, die wel grote baat hebben bij een vaccin, vrijwel altijd de risico’s op zich.

Dat staat dus los van dat een vaccin niet veilig zou zijn, maar om het aantrekkelijk te maken voor de farmaceut om het te ontwikkelen.
Als iets, dan zorgt het er juist voor dat een vaccin veiliger is, want de overheid denkt wel 5x na voor ze een onveilig vaccin aan al hun inwoners geven.

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:39

SVRL schreef:
Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.



Omdat je van corona wel gezonde drager en superverspreider kan zijn, waardoor je een gevaar bent voor iedereen die nauw contact met je heeft. Ik zie mensen dood gaan aan corona, omdat gezonde dragers weigeren om zich aan de regels houden en toch buiten blijven komen.


Ik woon in een buitengebied en leef in principe in een vrijwillig isolement.
Maar wij zijn in maart al geïnfecteerd geweest. Had er gelukkig geen klachten oid van, maar ik denk dat ik dan nu al antistoffen heb. Als dat niet zo zou zijn dan zou dat vaccin toch ook niks uitmaken.

Mars

Berichten: 33273
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:42

Ja hoor, prik mij maar.

Heb 13 jaar gerookt, woon onder de rook van pernis en drink regelmatig een wijntje. En dan zou ik nu spastisch gaan doen over een vaccin? Dat door wetenschappers is ontwikkeld, gebouwd op bestaande kennis die ik eerder ook vertrouwde.

Ik wil graag het normale leven terug en ik wil geen mensen aansteken die minder weerstand hebben of p andere fronten kwetsbaarder zijn dan ik. Dus kom maar door met die handel.

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:42

Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.



Om bij te dragen aan de ontlasting van de gezondheidszorg, waar ook jij profijt van hebt als je iets overkomt.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:46

Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.


Je moet deze vaccinatie ook niet vergelijken met een griepprik. Maar meer met de vaccinaties die je (als je ouders je tenminste hebben laten enten) als klein kind hebt gehad, polio, mazelen, kinkhoest etc. Je ent niet perse voor jezelf, of je wel of niet de doelgroep bent, maar omdat je wanneer je corona hebt, anderen kunt besmetten en we met zijn allen het virus er niet onder gaan krijgen. Mensen die blijven roepen dat het virus vergelijkbaar is met griep begrijp ik niet, niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor Matheno, maar hoor dat om mij heen nog steeds veel. Griep legt je normaal niet op de IC en legt de wereld immers niet plat. Dat platleggen willen we allemaal graag achter ons laten toch, of je nu zelf ziek van corona wordt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:48

Ik ben niet kritiekloos als het op dit vaccin aankomt, en ook niet op het beleid van de regering. Ik vind indirecte dwang aanbrengen (vooral bij jongeren die het langst moeten leven met eventuele negatieve bijwerkingen) best wel een kwalijke zaak.

Maarrrrrr ik ga me wel laten vaccineren. Bewuste keuze om te vertrouwen op de verschillende testorganen en ontwikkelaars van vaccin. Ik ben niet bang dat ik heel ziek word als ik het krijg, maar ik wil wel bijdragen aan een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad zodat mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd kunnen worden wel beschermd worden door de groep.

Wbt antistoffen: het is nu duidelijk dat je de antistoffen zo'n 6 weken bij je draagt en dat je daarna opnieuw besmet kan raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:49

Ik kom toch niet als eerste aan de beurt, maar doe mij dat vaccin maar hoor. Als daarmee alles weer een beetje normaal wordt, kijk er naar uit..
Ben verder ook niet zo kritisch met wat ik in mijn mond stop en wat ik doe, dus zou het schijnheilig vinden om nu ineens moeilijk te doen over een prik..

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:50

Emmaa_ schreef:
Ik ben niet kritiekloos als het op dit vaccin aankomt, en ook niet op het beleid van de regering. Ik vind indirecte dwang aanbrengen (vooral bij jongeren die het langst moeten leven met eventuele negatieve bijwerkingen) best wel een kwalijke zaak.

Maarrrrrr ik ga me wel laten vaccineren. Bewuste keuze om te vertrouwen op de verschillende testorganen en ontwikkelaars van vaccin. Ik ben niet bang dat ik heel ziek word als ik het krijg, maar ik wil wel bijdragen aan een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad zodat mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd kunnen worden wel beschermd worden door de groep.

Wbt antistoffen: het is nu duidelijk dat je de antistoffen zo'n 6 weken bij je draagt en dat je daarna opnieuw besmet kan raken.


Welke indirecte dwang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:53

secricible schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben niet kritiekloos als het op dit vaccin aankomt, en ook niet op het beleid van de regering. Ik vind indirecte dwang aanbrengen (vooral bij jongeren die het langst moeten leven met eventuele negatieve bijwerkingen) best wel een kwalijke zaak.

Maarrrrrr ik ga me wel laten vaccineren. Bewuste keuze om te vertrouwen op de verschillende testorganen en ontwikkelaars van vaccin. Ik ben niet bang dat ik heel ziek word als ik het krijg, maar ik wil wel bijdragen aan een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad zodat mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd kunnen worden wel beschermd worden door de groep.

Wbt antistoffen: het is nu duidelijk dat je de antistoffen zo'n 6 weken bij je draagt en dat je daarna opnieuw besmet kan raken.


Welke indirecte dwang?

In het kabinet is besproken bepaalde dingen alleen open te stellen (denk horeca, festivals, bijeenkomsten etc) voor mensen die gevaccineerd zijn. Ik snap dat je ergens de grens moet trekken hoor, en snap dit beleid dan ook. Maar vooral jongeren, die al een hele tijd opgehokt zitten en graag verder willen met hun leven, zullen hierdoor denk ik eerder geneigd zijn om een vaccin te nemen en daarbij de kritische vragen die ze misschien hebben niet meer te stellen of opzij te schuiven.

Marjo

Berichten: 37271
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:56

Sakura789 schreef:
Marjo schreef:
Ik begrijp het ergens wel. Het risico is gewoon te groot uiteindelijk, en zeker in landen waar het slecht gaat met de coronacijfers kan ik me voorstellen dat ze geen ongevaccineerde toeristen binnen willen laten.

Maar inderdaad; hoe wordt dat gecontroleerd? Medisch dossier is vertrouwelijk en privé, dus daar mag niemand iets mee doen in feite.


Net als gele koorts? Daar heb ik een speciaal geel boekje van de ggd van, staan ook mijn andere reizigersvaccinaties in. Ook daadwerkelijk op gecontroleerd bij grensposten.

Ik ben heel erg voor vaccineren en dan pas reizen. Zou het asociaal vinden om covid naar landen te gaan brengen die überhaupt nog geen vaccins in het zicht hebben. Dus tot alles nog niet overal een beetje op orde is, zou ik dat een prima idee vinden. Het wordt nu ook al in een aantal landen toegepast mbt gele koorts, zie niet in waarom dit dan niet zou kunnen.


Daar had ik inderdaad niet bij stilgestaan dat dit voor een hoop buitenlandse reizen al geld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:57

Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.



Omdat je van corona wel gezonde drager en superverspreider kan zijn, waardoor je een gevaar bent voor iedereen die nauw contact met je heeft. Ik zie mensen dood gaan aan corona, omdat gezonde dragers weigeren om zich aan de regels houden en toch buiten blijven komen.[/quote]

Ik woon in een buitengebied en leef in principe in een vrijwillig isolement.
Maar wij zijn in maart al geïnfecteerd geweest. Had er gelukkig geen klachten oid van, maar ik denk dat ik dan nu al antistoffen heb. Als dat niet zo zou zijn dan zou dat vaccin toch ook niks uitmaken.[/quote]






Er zijn mensen die al 2 keer covid hebben doorgemaakt, wat erop wijst dat antistoffen mogelijks niet blijven. Er zijn verschillende virussen, zoals hep B en tetanus, waar je ook niet levenslang antistoffen tegen hebt en er boosters gegeven worden.

Daarnaast weten we nog weinig over de verspreiding, maar in buitengebied wonen wil niet zeggen dat je anderen niet kan besmetten. Ik zag onlangs een reportage over een native American Stam in de states, die in een reservaat woonden waar mensen kilometers uit mekaar wonen en waar toch meer als 500 mensen overleden zijn. Ook in buiten gebied moet je naar de winkel en heeft je auto benzine nodig, waardoor een virus zich kan blijven verspreiden.

Kairos
Berichten: 2724
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:03

SVRL schreef:
Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.



Omdat je van corona wel gezonde drager en superverspreider kan zijn, waardoor je een gevaar bent voor iedereen die nauw contact met je heeft. Ik zie mensen dood gaan aan corona, omdat gezonde dragers weigeren om zich aan de regels houden en toch buiten blijven komen.


Ik woon in een buitengebied en leef in principe in een vrijwillig isolement.
Maar wij zijn in maart al geïnfecteerd geweest. Had er gelukkig geen klachten oid van, maar ik denk dat ik dan nu al antistoffen heb. Als dat niet zo zou zijn dan zou dat vaccin toch ook niks uitmaken.[/quote]






Er zijn mensen die al 2 keer covid hebben doorgemaakt, wat erop wijst dat antistoffen mogelijks niet blijven. Er zijn verschillende virussen, zoals hep B en tetanus, waar je ook niet levenslang antistoffen tegen hebt en er boosters gegeven worden.

Daarnaast weten we nog weinig over de verspreiding, maar in buitengebied wonen wil niet zeggen dat je anderen niet kan besmetten. Ik zag onlangs een reportage over een native American Stam in de states, die in een reservaat woonden waar mensen kilometers uit mekaar wonen en waar toch meer als 500 mensen overleden zijn. Ook in buiten gebied moet je naar de winkel en heeft je auto benzine nodig, waardoor een virus zich kan blijven verspreiden.[/quote]
Ik heb weinig verstand van immuniteit, maar als je door zelf de ziekte door te maken geen permanente immuniteit krijgt, hoe kan dat door een vaccin dan wel lukken?

Ik neem hem in eerste instantie niet, want ik wil eerst de resultaten afwachten van mensen met dezelfde chronische ziekte als ik. Ik voel me er gewoon niet veilig bij als dat niet getest is, dus dan wacht ik liever even af. Geloof verder niks van die 'ze planten chips in' of 'ze muteren je DNA' bullshit.

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:05

Emmaa_ schreef:
In het kabinet is besproken bepaalde dingen alleen open te stellen (denk horeca, festivals, bijeenkomsten etc) voor mensen die gevaccineerd zijn. Ik snap dat je ergens de grens moet trekken hoor, en snap dit beleid dan ook. Maar vooral jongeren, die al een hele tijd opgehokt zitten en graag verder willen met hun leven, zullen hierdoor denk ik eerder geneigd zijn om een vaccin te nemen en daarbij de kritische vragen die ze misschien hebben niet meer te stellen of opzij te schuiven.

Niet door het kabinet. Alleen de VVD heeft zoiets gezegd, maar o.a. Minister de Jong heeft zich hier tegen uitgesproken.
De woorden van minister de Jong zijn zo wel uitgelegd, maar het enige wat hij heeft gezegd is dat mogelijk al gevaccineerde groepen eerder versoepelingen krijgen dan niet-gevaccineerde groepen.
Dus dat het mogelijk is dat verpleeghuisbewoners al eerder de 1,5m afstand mogen loslaten als zij gevaccineerd zijn en de jongeren nog niet. Dit is later door hem gecorrigeerd.


Private instellingen en organisaties kunnen natuurlijk doen wat ze zelf willen.

pien_2010

Berichten: 43574
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:10

SVRL schreef:
Matheno schreef:
Nee, ik hoef het niet. Ben verder gezond, kom ook niet in aanmerking voor een griepprik, dus zou niet weten waarom deze wel.



Omdat je van corona wel gezonde drager en superverspreider kan zijn, waardoor je een gevaar bent voor iedereen die nauw contact met je heeft. Ik zie mensen dood gaan aan corona, omdat gezonde dragers weigeren om zich aan de regels houden en toch buiten blijven komen.


Dat is de reden dat mijn zoon, die het wellicht allang gehad heeft naar eigen zeggen, het wel gaat nemen. Zodat hij niemand kan besmetten. Hij wil daarin solidair zijn met ouderen en met mensen die iets mankeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:11

[/quote]
Ik heb weinig verstand van immuniteit, maar als je door zelf de ziekte door te maken geen permanente immuniteit krijgt, hoe kan dat door een vaccin dan wel lukken?

Ik neem hem in eerste instantie niet, want ik wil eerst de resultaten afwachten van mensen met dezelfde chronische ziekte als ik. Ik voel me er gewoon niet veilig bij als dat niet getest is, dus dan wacht ik liever even af. Geloof verder niks van die 'ze planten chips in' of 'ze muteren je DNA' bullshit.[/quote]


Omdat een vaccin je immuunsysteem triggert tot het aanmaken van nieuwe antistoffen. Tetanus moet je om de 10 jaar vernieuwen, van hep B wordt er om de zoveel jaar gekeken of je nog voldoende antistoffen hebt, zo niet, dan krijg je een booster.
Daarnaast kunnen virussen muteren, waardoor je lichaam het niet herkent en je moet vaccineren tegen de nieuwe stam.

leintje_

Berichten: 4205
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:29

ik laat me vaccineren op het moment dat ik me mag laten vaccineren

xxCYNNxx schreef:
vooropgesteld; nee ik ben geen antivaxxer, integendeel zelfs; normaal gesproken ben ik zeer, zeer pro vaccinaties.

Neem ik deze? Nou laat ik het zo zeggen; ga ik proefkonijn spelen voor een vaccin dat even snel in 8 maanden tijd in elkaar is geflanst EN waarbij de farmaceuten hebben afgedwongen dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden bij negatieve effecten?

Nou nee dus; vaccins kost normaal gesproken meerdere jaren om ze veilig en goedwerkend te krijgen. Maar nu zou het ineens in nog geen jaar tijd kunnen? Testfase is ook maar 2 a 3 maanden geweest......ik heb zo mijn twijfels over de veiligheid op de lange duur met dit vaccin. Dat de farmaceutische industrie bij voorbaat onschendbaarheid heeft afgedwongen draagt verre van bij aan mijn vertrouwen in dit vaccin.

Gaat de industrie door ontwikkelen en echt met een gegarandeerd veilig vaccin op de proppen komen; ja dan neem ik een vaccin, maar nu niet.


Als ik hier even op mag reageren (misschien dat iemand het al heeft gezegd, maar ik heb niet alles in het topic gelezen), maar dit vaccin is niet sneller ontwikkeld, het is met meer voorrang ontwikkeld. Als er een aanvraag werd ingediend ontrent dit vaccin kwam die aanvraag bovenop de stapel terecht en werden deze eerder behandeld en dan kan een onderzoek sneller door naar een volgende fase. Dit is geen haastklus geweest als in: "We slaan wat testen over omdat het vaccin er over een paar maanden moet zijn." Zo zijn er nog andere manieren waardoor de ontwikkeling van het vaccin zo snel mogelijk heeft kunnen gebeuren.

De verantwoordelijkheid voor een vaccin gaat trouwens altijd naar de overheid op het moment dat een vaccin op de markt komt.

Citaat:
Ik woon in een buitengebied en leef in principe in een vrijwillig isolement.
Maar wij zijn in maart al geïnfecteerd geweest. Had er gelukkig geen klachten oid van, maar ik denk dat ik dan nu al antistoffen heb. Als dat niet zo zou zijn dan zou dat vaccin toch ook niks uitmaken.

Van wat ik heb gehoord in een lezing over de ontwikkeling van het vaccin tast het virus de delen van de lymfeknopen aan de instaan voor de proliferatie en maturatie van de B-lymfocyten waardoor er oa een afzwakking is in de productie van de geheugencellen waardoor herinfectie mogelijk is en je dus geen immuniteit op de lange termijn ontwikkelt als je het virus al hebt doorgemaakt. Het vaccin zal deze delen niet aantasten waardoor je dus wel productie krijgt van geheugencellen.

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:29

Maar eerder werd vermeld dat er al verschillende strengen met het virus bekend waren.
Werkt het vaccin dan tegen alle strengen?

Ook lees je dat er de beste bescherming heeft na 2x een enting binnen een aantal weken. Daar hoor je ze nu niet over.

Winkels, instellingen etc kunnen idd zelf gaan bepalen of ze mensen wel of niet toelaten als ze niet geënt zijn. Daar ben ik het niet mee eens.


Daarnaast vraag me af, hoe zit het nu in China?
Frauderen ze met besmettingen, dodental etc?
Want daar is het gewone leven hervat zonder vaccin en de besmettingen (als deze cijfers ook daadwerkelijk kloppen) laag blijven.
Kijk daarover zijn alleen complot theorieën te vinden helaas (dat er een vaccin door het drinkwater is gedaan, cijfers niet kloppen etc).

pien_2010

Berichten: 43574
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:33

leintje_ schreef:
Van wat ik heb gehoord in een lezing over de ontwikkeling van het vaccin tast het virus de delen van de lymfeknopen aan de instaan voor de proliferatie en maturatie van de B-lymfocyten waardoor er oa een afzwakking is in de productie van de geheugencellen waardoor herinfectie mogelijk is en je dus geen immuniteit op de lange termijn ontwikkelt als je het virus al hebt doorgemaakt. Het vaccin zal deze delen niet aantasten waardoor je dus wel productie krijgt van geheugencellen.


Dank je wel Leintje, want dat was een vraag waar ik zelf mee rond liep. Duidelijk in hoever dit dan duidelijk kan zijn voor een leek.

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:34

Nee, voor nu laat ik mij niet vaccineren

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:41

Hiraeth schreef:
Ja hoor, spuit me vol. *\o/*


Die klinkt fout. :')

Nee, hier absoluut niet. Het is onbetrouwbaar dat ze binnen een jaar zomaar een vaccin uit de grond stampen.

Ik heb verschillende documentaires gezien en artikels gelezen, heel interessant. Hier komt absoluut geen spuit in, alles draait om de centen zoals altijd. Dit heeft niks met je gezondheid te maken. Op tv mogen alleen mensen aan het woord komen die iedereen aanraden zich te laten vaccineren en die de mensen bang maken.

Nee bedankt, ik leef gezond ik vrees er niet voor.
Laatst bijgewerkt door _Mir op 11-12-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt