Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:58

madeliefw schreef:
In de bijsluiter staat dit niet hoor. Wel bij mensen met stollingsproblemen.

Bij mensen die bloedverdunners gebruiken hè

Bigone bespeur dat ik maar ik las het anders :D

Vodka.. zou wat zijn :D

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:48

De Jonge herhaalt: begin juli kan iedereen geprikt zijn
Een van journalisten vraagt of de eerder aangekondigde vaccinatieplanning is blijven staan, namelijk dat iedereen begin juli een eerste prik heeft gehad. "Dat is niet veranderd", zegt De Jonge. Wel is er in de volgorde van bepaalde groepen geschoven, voegt hij toe.

De Jonge zegt verder dat de snelheid van het vaccineren wordt bepaald door de hoeveelheid vaccins die beschikbaar is. In dat verband wijst hij erop dat het erop lijkt dat het aantal leveringen alleen maar gaat toenemen.


De Jonge: geen reden om Janssen niet in te zetten
Er is nu geen reden om Janssen niet in te zetten, vindt demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid. "De voordelen wegen op tegen de mogelijke risico's. Maar het kan zijn dat je op een ander moment tot een andere conclusie komt", zegt De Jonge.

Op dit moment ziet hij bijvoorbeeld ook geen aanleiding om bepaalde doelgroepen niet met Janssen te vaccineren. Dat gebeurde wel bij AstraZeneca, dat in Nederland alleen nog wordt gebruikt bij mensen ouder dan 60 jaar.

https://nos.nl/liveblog/2377448-rutte-zonder-risico-versoepelen-kan-niet-vanaf-morgen-prikken-met-janssen-vaccin.html

En we kunnen door!!! *\o/* *\o/* *\o/*


Ongeveer een miljoen mensen tussen de 18 en 60 jaar met een medisch risico worden straks bij de GGD gevaccineerd, in plaats van bij de huisarts zoals was gepland. De uitnodigingen aan deze mensen die vallen in de zogenoemde 'griepprikgroep', worden begin mei verstuurd, het prikken begint medio mei, melden bronnen aan de NOS.

Het gaat om personen die meer risico lopen op complicaties bij een coronabesmetting, zoals mensen met longaandoeningen. Zij krijgen al jaarlijks een griepvaccinatie. Het kabinet gaat de wijziging in de vaccinatiestrategie straks bekendmaken tijdens de coronapersconferentie.

De aanpassing betekent niet dat de groep sneller beschermd wordt. Het is nog steeds de verwachting dat de hele groep per half juni de eerste prik heeft ontvangen. Dat gaat gebeuren met een vaccin van Pfizer-BioNTech of Moderna.

Naar achteren
Vorige week bleek dat de groep van een miljoen kwetsbaren drie weken naar achteren werd opgeschoven in de vaccinatiecampagne. Eerst zou de hele groep eind mei de eerste prik hebben gekregen, maar dat werd medio juni. Dat was een gevolg van de beslissing om het AstraZeneca-vaccin niet meer aan mensen onder de 60 jaar te geven.

Patiëntenverenigingen en de Tweede Kamer willen dat die aanpassing wordt teruggedraaid, maar dat gebeurt vooralsnog niet. Het is wel de bedoeling dat de groep kwetsbaren eerder wordt geprikt dan de mensen van 50-59 jaar zonder medisch risico.

Het gaat hier niet om mensen met een verhoogd medisch risico zoals het syndroom van Down of een bmi van boven de 40. Voor deze groepen blijft de strategie hetzelfde.

De uitnodiging voor de vaccinatie krijgen de miljoen kwetsbare mensen nog steeds van de huisarts. Met die brief kunnen ze dan een prikafspraak bij de GGD inplannen. Op de GGD-locaties gaan huisartsen vervolgens meehelpen bij het medisch toezicht op de groep.

https://nos.nl/artikel/2377531-vaccinatiestrategie-gewijzigd-miljoen-prikken-van-huisarts-naar-ggd.html

Hier ben ik ook heel blij mee... er komt eindelijk licht aan het einde van de tunnel. Krijg zelf elk jaar een uitnodiging van de griepvaccinatie...

BigOne
Berichten: 38314
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:02

Dan zal jij nu ook een uitnodiging krijgen Purny. Fijn voor alle kwetsbare mensen tussen de 18 en 60 en ik hoop dat ze kwetsbare kinderen onder de 18 niet vergeten.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:08

En hopelijk kan de GGZ dan nu ook eindelijk geprikt worden.
met janssen zeer waarschijnlijk. dus nu hopen dat wij ze snel geleverd krijgen en kunnen gaan prikken.

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:10

Tof Purny.
Alle versoepelingen, ben ik huiverig voor, alleen gaat daar dit topic niet over. Maar prikken , prikken , prikken dat gaat door. Dat is heel erg fijn.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:40


purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:40

pien_2010 schreef:
Tof Purny.
Alle versoepelingen, ben ik huiverig voor, alleen gaat daar dit topic niet over. Maar prikken , prikken , prikken dat gaat door. Dat is heel erg fijn.

Ik ben echt blij, zag het somber in....

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:46

Mijn opa en oma zijn nu ook gevaccineerd met Pfizer! Ze hebben 28 februari dit jaar Corona gehad maar hebben toch besloten om maar te vaccineren.

Mijn oma had toch wel wat koorts gehad ervan en haar arm deed pijn. Mijn opa had alleen maar pijn in zijn arm.

Mijn andere oma gaat donderdag voor de tweede. Ben bij haar toch huiverig ze heeft niet lang meer te leven ( minder als 3 maanden , dus ben ergens wel verbaasd dat ze nog gaat) maar ben vooral huiverig of de tweede vaccinatie niet de reden kan zijn dat ze nog eerder kan overlijden , haar gezondheid is erg slecht op dit moment...

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:48

Dat is spannend Zebrastreep voor je oma. Sterkte met de hele situatie.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:55

Vanmorgen zat er bij mij een man te wachten en die zei
Mevrouw het interesseert mij allemaal.niks meer dat hele gedoe enz

Blijkt kleinkind 2 jaar had al.jaar chemotherapie gehad, 4 weken geleden gestopt daarmee en.nu ten dode opgeschreven

Ik zat daar echt van oei en ben er de hele dag door van slag.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:04

Ja dat zet alles wel weer even in perspectief helaas.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:04

Sterkte zebrastreep!

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:05

ingedebruijn schreef:
Ja dat zet alles wel weer even in perspectief helaas.

Dat had ik zaterdag met de begrafenis van Phillip. Elisabeth zat daar helemaal in haar uppie. Je weet dat het moet maar beseft het niet tot je het echt ziet... Daar brak mijn hart wel even van

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:24

Nou, ik vond dat in Engeland een beetje raar. Terrassen zijn wel open daar maar op die begrafenis maar 30 man? Ik snapte het niet maar goed, eigen keuze.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:26

purny schreef:
ingedebruijn schreef:
Ja dat zet alles wel weer even in perspectief helaas.

Dat had ik zaterdag met de begrafenis van Phillip. Elisabeth zat daar helemaal in haar uppie. Je weet dat het moet maar beseft het niet tot je het echt ziet... Daar brak mijn hart wel even van


Ik vond het ook wel triest voor haar! Volgens mij is het een keiharde vrouw voor zichzelf en de omgeving , maar hakt het overlijden er wel zwaar in. Maar vond dat beeld hoe ze zat in de kerk wel heel sneu deed mij ook wel wat.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:31

Maar wel een verschil tussen een 2 jarige en een 99 jarige

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:42

sureido schreef:
Nou, ik vond dat in Engeland een beetje raar. Terrassen zijn wel open daar maar op die begrafenis maar 30 man? Ik snapte het niet maar goed, eigen keuze.

Ze kon door niemand getroost worden...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:46

Waarom hadden ze dan niet even van te voren getest?

En ze zijn toch ook allemaal al wel gevaccineerd?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:49

elnienjo schreef:
Waarom hadden ze dan niet even van te voren getest?

En ze zijn toch ook allemaal al wel gevaccineerd?

Ja, daarom vond ik het echt heel raar hoe het ging daar..

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:50

Pure symboliek naar het volk dat geen prioriteit had op vaccinaties denk ik.

BigOne
Berichten: 38314
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:13

Sizzle schreef:
Pure symboliek naar het volk dat geen prioriteit had op vaccinaties denk ik.

Volgens mij is alleen de koningin en de mensen die er qua leeftijd voor in aanmerking komen gevaccineerd van het Engelse koningshuis. En inderdaad , symboliek maar ook houden aan de regels zoals de rest van alle mensen.
Maar heel tragisch om haar zo te zien.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:19

elnienjo schreef:
Waarom hadden ze dan niet even van te voren getest?

En ze zijn toch ook allemaal al wel gevaccineerd?

Niet iedereen. Aangezien er ook een jongere generatie aanwezig was

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:36

Er zijn hele onscherpe foto's van Kate die Charles omhelst en troost/een kus geeft.
Achter gesloten deuren hebben ze elkaar echt wel een knuffel gegeven hoor.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:15

Wat erg eigenlijk dat alles weer op de foto moet... :n

Echwel.. sjees, das echt wel heel pittig... :\

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:41

Het lijkt me verschrikkelijk om zo’n publiek figuur te zijn en zo in de schijnwerpers te staan, helemaal tijdens een uitvaart van een dierbare. Dit vind ik misschien wel het zwaarste van Corona. Niet zomaar bij je dierbare in het ziekenhuis kunnen zijn, niet normaal afscheid kunnen nemen wat al zwaar genoeg is en afstand tijdens een uitvaart.

Ik weet van een vriend die beide ouders in het afgelopen half jaar is verloren (beide niet aan Corona) dat ze niet zo streng waren tijdens de uitvaart. Daar zat dan bijv. bij de ene ook de partner van de overledenen alleen. Daar mochten de kinderen naast zitten. Die reed ook gewoon met hen mee. En afstand werd wat minder op gelet. En dat vind ik goed. Ergens houdt het ook op vind ik, want het neemt soms echt onmenselijke taferelen aan. Ik vind dat je dan best mensen voor zichzelf mag laten beslissen. Sommige situaties zijn gewoon zo zwaar, al die regels en gevolgen van Corona maken het dan nog zoveel zwaarder