Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:44

Voor nu is het vervelend Pien, en ik hoop dat je vlot opknapt.

Maar, en dat is echt het positieve: blijkbaar doet jouw lichaam er echt iets mee. En dat maakt de kans dat jij bij die 5% mensen zit waar het niet of nauwelijks werkt, volgens mij een stuk kleiner.
Als je immuunsysteem er helemaal niet op reageert, worden er tenslotte ook geen antistoffen en geheugencellen aangemaakt.

Dus als je er 0 last van hebt, kan dat omdat je lijf het gewoon heels snel en heel goed voor elkaar maakt.
Maar dat kan ook als je lijf er verder eigenlijk niet op reageert en er niets mee doet (komt gelukkig dus maar bij een paar% voor)

Het feit dat jouw lijf erop reageert is dus, hoe gek en paradoxaal het ook mag klinken, in míj́n ogen heel positief....

pien_2010

Berichten: 43443
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:09

Dat denk ik ook Femke. Wellicht als ik gisteren net als de andere dagen niets gedaan had, ik niets gevoeld zou hebben.
Ik ben wel gerustgesteld door jullie want hier zei mijn vriendin dat na 4 dagen juist de bijwerkingen minder worden. Zij heeft Moderna gehad. Vandaar dat ik het hier navroeg. Ik ben trouwens zeker niet ziek. Gewoon wat moe en wat anders voelen als anders.
Dus dan ga ik rustig aan doen, advies Bigone, en jullie maar wat "de kont uithangen", is Limburgse uitdrukking voor jullie maar wat vervelen. _O-

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:48


BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:51

Is voor volgend jaar, dan kan elke Europeaan volgend jaar gevaccineerd worden.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:52

Weer twee nieuwe ziektegevallen waarvan 1 overlijden door Janssen in de VS. Ik wacht misschien toch maar op pfizer.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:52

bigone schreef:
Is voor volgend jaar, dan kan elke Europeaan volgend jaar gevaccineerd worden.

Dus ieder jaar 2x

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:55

Fijn dat er zoveel extra Pfizer komt! Ik heb denk ik ook het liefste Pfizer, maar ik laat me enten met wat er beschikbaar komt. Ik snap niet zo goed waarom het onderwijs geen voorrang krijgt op vaccinaties terwijl het wel koste wat kost open moet blijven. Ik ken geen andere beroepen (naast de zorg) waarbij je zoveel mensen per dag van zo dichtbij ziet. Verder hoop ik dat mijn beste vriend nu snel een uitnodiging krijgt. Maar ben blij met elke prik die er gezet wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:56

madeliefw schreef:
Weer twee nieuwe ziektegevallen waarvan 1 overlijden door Janssen in de VS. Ik wacht misschien toch maar op pfizer.


Bron? En is bevestigd dat het door Janssen komt? En 1 op hoeveel vaccinaties?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:02

Afbeelding

Ik kan niet een betrouwbaarder artikel vinden.

Maar als er zoveel pfizer geleverd gaat worden denk ik neem geen risico voor vrouwen tussen 18 en 48 en geef ze dat. Van janssen is het alleen bij vrouwen aangetoond tot nu toe.

Overigens werk ik dan wel in de zorg en zie dagelijks patiënten, maar ik vind eigenlijk dat er relatief weinig corona is, iedereen incl patiënten houdt zich goed aan de maatregelen. Van mij mogen leraren ook gevaccineerd worden, maar supermarktmedewerkers, politieagenten etc ook. Ik snap het probleem ook niet meer zo, hebben ruim een jaar moeten wachten op een vaccin, dan kunnen die 2 maanden er ook nog wel bij. Ze zeggen in juli iedereen een eerste prik te kunnen geven.

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:08

Van wat ik begrijp is de ent-reactie bij Janssen en AZ een automimmuun reactie en daar zijn vrouwen gevoeliger voor (heeft op een of andere manier te maken met het hebben van 2 X-chromosomen). Dan is het inderdaad verstandig om deze vaccins niet voor (jonge) vrouwen in te zetten.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:48

tamary schreef:
Van wat ik begrijp is de ent-reactie bij Janssen en AZ een automimmuun reactie en daar zijn vrouwen gevoeliger voor (heeft op een of andere manier te maken met het hebben van 2 X-chromosomen). Dan is het inderdaad verstandig om deze vaccins niet voor (jonge) vrouwen in te zetten.


Er zou een link zijn met ' onzuiverheden ' in het vaccin van AZ wat dit veroorzaakt. Dat kan misschien opgelost worden.
Had er denk ik gister wat over gepost.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:52

madeliefw schreef:
Overigens werk ik dan wel in de zorg en zie dagelijks patiënten, maar ik vind eigenlijk dat er relatief weinig corona is, iedereen incl patiënten houdt zich goed aan de maatregelen. Van mij mogen leraren ook gevaccineerd worden, maar supermarktmedewerkers, politieagenten etc ook. Ik snap het probleem ook niet meer zo, hebben ruim een jaar moeten wachten op een vaccin, dan kunnen die 2 maanden er ook nog wel bij. Ze zeggen in juli iedereen een eerste prik te kunnen geven.


Hoe zou het komen dat wij hier in België zoveel covid-patiënten weer hebben in de ziekenhuizen vraag ik mij dan af.
Las net nog een artikel dat italiaanse toestanden niet meer zo ver af zijn... :7

Van mij mogen ook al die beroepen die met veel mensen in contact komen meteen gevaccineerd worden.

pien_2010

Berichten: 43443
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:56

In FrankrIjk ICU bezetting 118%, nouvelle aquitaine 65%. Ik hoorde van mijn vriendin dat zij niemand kent die onlangs met spoed in Parijs is opgenomen (maagperforatie) en op de gang van de IC 24 uur moest liggen na operatie. Bizar.
Toch vind ik de aantallen van dat het fout gaat wel extreem laag.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:57

tamary schreef:
Van wat ik begrijp is de ent-reactie bij Janssen en AZ een automimmuun reactie en daar zijn vrouwen gevoeliger voor (heeft op een of andere manier te maken met het hebben van 2 X-chromosomen). Dan is het inderdaad verstandig om deze vaccins niet voor (jonge) vrouwen in te zetten.


Ik moet eerlijk zijn: ik snap de ophef echt niet.
Er is nu 1 geval in de VS bij Janssen erbij... op miljoenen vaccins?

Als je de pil/het spiraaltje hebt als vrouw loop je maandelijks al zo veel meer risico dan die eenmalige prik veroorzaakt.

Als ik het fout zie, verbeter me gerust hoor. Maar is het echt zo nodig om hier zo veel ophef over te maken als media-zijnde?

pien_2010

Berichten: 43443
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:59

IMANDRA schreef:
tamary schreef:
Van wat ik begrijp is de ent-reactie bij Janssen en AZ een automimmuun reactie en daar zijn vrouwen gevoeliger voor (heeft op een of andere manier te maken met het hebben van 2 X-chromosomen). Dan is het inderdaad verstandig om deze vaccins niet voor (jonge) vrouwen in te zetten.


Ik moet eerlijk zijn: ik snap de ophef echt niet.
Er is nu 1 geval in de VS bij Janssen erbij... op miljoenen vaccins?

Als je de pil/het spiraaltje hebt als vrouw loop je maandelijks al zo veel meer risico dan die eenmalige prik veroorzaakt.

Als ik het fout zie, verbeter me gerust hoor. Maar is het echt zo nodig om hier zo veel ophef over te maken als media-zijnde?


Dat vind ik dus ook. En als oudere vrouwen dan zich ongemakkelijk voelen kunnen ze achter aansluiten bij weigering vaccin.
Dan denk ik waarom niet de mannen AZ geven als zij dat risico niet hebben? Probleem ook opgelost.
Ik had ook gelezen over hygiene problemen.

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:02

madeliefw schreef:
Weer twee nieuwe ziektegevallen waarvan 1 overlijden door Janssen in de VS. Ik wacht misschien toch maar op pfizer.

1 overlijden op de hoeveel vaccinaties? Dan kan je je beter in bubbeltjes plastic wikkelen want er kan zoveel gebeuren buiten.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:04

Sheran schreef:
Fijn dat er zoveel extra Pfizer komt! Ik heb denk ik ook het liefste Pfizer, maar ik laat me enten met wat er beschikbaar komt. Ik snap niet zo goed waarom het onderwijs geen voorrang krijgt op vaccinaties terwijl het wel koste wat kost open moet blijven. Ik ken geen andere beroepen (naast de zorg) waarbij je zoveel mensen per dag van zo dichtbij ziet. Verder hoop ik dat mijn beste vriend nu snel een uitnodiging krijgt. Maar ben blij met elke prik die er gezet wordt!

Zoals Bigone zei voor volgend jaar
Mijn vraag dan weer 2x vaccineren?

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:08

Dat zal nog niet bekend zijn. Maar het zou mij niet verbazen als 1x boosteren dan voldoende is.

Men weet nu nog niet eens precies hoe lang die eerste twee entingen samen bescherming bieden. Maand of 8 is wel zeker geloof ik, inmiddels. Maar misschien is dat wel 5 jaar, en is er alleen een 'update' nodig voor nieuwe varianten.
Dat zal allemaal de komende maanden wel helderder worden.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:11

Kan het volgend jaar met Pfizer alswel dit jaar met AstraZeneca geënt zijn

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:12

Geen idee. Ik denk het wel, maar ik ben geen medicus.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:13

Wat dat betreft vind ik het erg apart dat mijn fysio nog niet geënt is, die komen pas met leeftijd aan de beurt. Maar de hulp in huishouding wel. Ja, die komen bij kwetsbare thuis, maar kunnen juist wel afstand houden waar een fysio dat niet kan. En die zien ook kwetsbaren, tenminste bij die van mij lopen ook heel veel longpatienten en ouderen.

Over Az en jansen. Ik zou die liever ook niet willen, als ik de waarschuwing lees waar je op moet letten zijn dat klachten die ik al dagelijks heb dus dat vind ik erg spannend.
En heel eerlijk, met anticonceptie heb ik geen keuze, omdat ze allemaal die kans hebben en voor mij het niet nemen grotere problemen geeft. Ik ben al lang blij dat ik nog niet aan de beurt ben. Ook al ben ik officieel griepprik groep, maar die heb ik afgewezen dus val gewoon onder nornale leeftijdsgroep.

Jammer dat het in het belachelijke getrokken moet worden als mensen het spannend vinden of liever een andere zouden willen. Dat heeft niks met bubbeltjes plastic te maken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:14

Ja hoor, ze gaan ook veel meer mRNA-vaccins bestellen voor de toekomst, dus ga er vanuit dat we binnen een jaar wel kunnen boosteren met één van die.

Met je reisvaccinaties krijg je ook niet elke keer 't zelfde merk/type tenslotte.

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:18

MyWishMax schreef:
Wat dat betreft vind ik het erg apart dat mijn fysio nog niet geënt is, die komen pas met leeftijd aan de beurt. Maar de hulp in huishouding wel. Ja, die komen bij kwetsbare thuis, maar kunnen juist wel afstand houden waar een fysio dat niet kan. En die zien ook kwetsbaren, tenminste bij die van mij lopen ook heel veel longpatienten en ouderen.



Ik ga dus momenteel ook niet naar fysio, terwijl ik het eigenlijk wel redelijk hard nodig heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:18

Hoe zou het straks gaan qua bewijs? Mijn moeder heeft een hele print meegekregen van de GGD en vriendin (zorg) had een kaartje met beide data erop. Zij was wel zo slim om bij de 2e enting haar GGD boekje mee te nemen en hier zijn ze nu ook in geschreven.

Maar beetje lastig om steeds met een printje of geschreven kaartje op zak te lopen..

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:20

Femke_Tweety schreef:
MyWishMax schreef:
Wat dat betreft vind ik het erg apart dat mijn fysio nog niet geënt is, die komen pas met leeftijd aan de beurt. Maar de hulp in huishouding wel. Ja, die komen bij kwetsbare thuis, maar kunnen juist wel afstand houden waar een fysio dat niet kan. En die zien ook kwetsbaren, tenminste bij die van mij lopen ook heel veel longpatienten en ouderen.



Ik ga dus momenteel ook niet naar fysio, terwijl ik het eigenlijk wel redelijk hard nodig heb.


Ja, ik kan helaas echt niet zonder, dan kan ik niet meer lopen. Maar ik snap goed dat je niet gaat, want toch wel risico :j Lastig hoor. Daarom snap ik het niet.