Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:22

lenaa_tje schreef:
Ik zou het gek vinden als je gewoon een afspraak kan maken bij de ggd zonder iets van bewijs. Dan zou m’n vriend via het telefoonnummer op mijn brief ook een afspraak kunnen maken. Dat zou raar zijn.


Het gebeurt wel. Ik kreeg ook een speciaal nummer en ik heb telefonisch aangegeven dat ik gevaccineerd mocht worden, omdat ik in de zorg werk. Dit is echter nooit gecontroleerd. Ik heb de brief van mijn werkgever nooit hoeven laten zien, net als de afspraakbevestiging toen ik op de priklocatie was. Dit is bij beide vaccinaties zo gegaan.

Laatst is een bekende van me gevaccineerd vanwege overwicht. Hier werd wel alles gecontroleerd, alleen kreeg die persoon het vaccinatiebewijs al voordat de vaccinatie er in zat. Dit werd ook in het systeem gezet voor die persoon door kon lopen richting waar er geprikt werd. Dat klonk ergens ook raar. Ik kan me bijna niet voorstellen waarom je het zou doen, maar als je daar afsloeg en naar buiten zou lopen dan had je een vaccinatiebewijs op naam zonder dat je daadwerkelijk gevaccineerd was.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:25

Vayo schreef:
Laatst is een bekende van me gevaccineerd vanwege overwicht. Hier werd wel alles gecontroleerd, alleen kreeg die persoon het vaccinatiebewijs al voordat de vaccinatie er in zat. Dit werd ook in het systeem gezet voor die persoon door kon lopen richting waar er geprikt werd. Dat klonk ergens ook raar. Ik kan me bijna niet voorstellen waarom je het zou doen, maar als je daar afsloeg en naar buiten zou lopen dan had je een vaccinatiebewijs op naam zonder dat je daadwerkelijk gevaccineerd was.

dat was bij mij ook zo, ik had het kaartje met het batchnummer erop al in m'n handen voor de prik erin zat, ik kon doorlopen naar de dokter, maar ik kon ook negens anders heen..... omdraaien en tegen de looprichting het pand verlaten, ging niet, dan werd ik direct teruggestuurd :D

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:25

Als het goed is krijgen de mensen die door de huisarts in aanmerking komen vandaag of morgen de brief binnen. Wie die niet krijgt, maar wel qua medische redenen in aanmerking zou moeten komen voor een prik kan dit alsnog na de 18e aanvragen bij de huisarts voor zover ik weet.

@Vayo, dit is inderdaad de werkwijze. Ook omdat je niet zo heel makkelijk vanaf de admins naar buiten kan als je richting prikhokje loopt. Maar als we na de prik nog dat bewijs moeten printen, is dit logistiek erg onhandig te realiseren. Dus vandaar dat het zo gaat.

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:27

Moet zeggen ik had hier mijn papieren inclusief vaccinatie bewijs ook eerder dan de prik :')
Hier trouwens 2 personen in het prikhokje. 1 voor het prikken en 1 voor de papieren.

Maar goed vriend van m’n vader (73) is ingeënt en hij had zijn zoon mee. Die hebben ze ook maar ingeënt. Dat vond ik vooral heel bijzonder (zoon is 55) en dit is al tijden geleden. Ze hebben nu alle 2 net de 2e prik gehad

Ik had m’n vader mee (al ingeënt) en als ik niet had gezegd dat ik ingeënt was hadden ze hem ingeënt maar goed dat is dat een leeftijdsding haha

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:29


Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:41

:= waar haal je dan je info vandaan, vraag ik me toch af...

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:42

dat inenten van mensen die meekomen, heb ik hier ook gehoord, maar daar waren ze toch weer mee gestopt.

Dat filmpje van Lang leve de liefde.... :+ :')

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:43

Morrie schreef:
dat inenten van mensen die meekomen, heb ik hier ook gehoord, maar daar waren ze toch weer mee gestopt.

Dat filmpje van Lang leve de liefde.... :+ :')

En terecht. Je kan toch niet gewoon mensen gaan inenten terwijl iedereen moet wachten :+

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:46

Oh op mijn priklocatie waren het niet echt hokjes, maar echt een bestaande kamers. Daar zat iemand achter de computer die mijn ID controleerde. Toen werd ik ter plekke geprikt door de andere medewerker en op het moment dat de vaccinatie erin zat printte de ander het bewijsje al uit.
Maar het lijkt me vergezocht dat iemand zodra die het bewijsje op zak heeft de benen neemt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:48

Vayo schreef:
Oh op mijn priklocatie waren het niet echt hokjes, maar echt een bestaande kamers. Daar zat iemand achter de computer die mijn ID controleerde. Toen werd ik ter plekke geprikt door de andere medewerker en op het moment dat de vaccinatie erin zat printte de ander het bewijsje al uit.
Maar het lijkt me vergezocht dat iemand zodra die het bewijsje op zak heeft de benen neemt haha.


En dan kun je meteen achterhalen wie het is en dan lijkt me dat je die wel uit het systeem kunt verwijderen.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:51

lenaa_tje schreef:


En terecht. Je kan toch niet gewoon mensen gaan inenten terwijl iedereen moet wachten :+[/quote]

Het leek me wel erg handig, nu is mijn man al volledig gevaccineerd met Pfizer en ik moet nog anderhalve maand wachten op mijn tweede AZ prik. Hij staat te popelen om zijn kleinkinderen weer te zien, maar moet wachten tot mijn prik een keer gegeven is en werkt, 3 weken daarna. Zijn zoon en schoondochter hebben een riskant beroep en kinderen zijn sowieso riskant om in de buurt te komen.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:52

Sizzle schreef:
Misschien kun je die verkopen <<)

Wij hebben voor niet risico groepen gewoon een wie het eerste komt eerste maakt principe. Je moet dus razendsnel op de ‚boeken‘ knop drukken anders is er weer iemand sneller _O-


Ik ga hem op Marktplaats zetten !!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:53

Electra63 schreef:
Sizzle schreef:
Misschien kun je die verkopen <<)

Wij hebben voor niet risico groepen gewoon een wie het eerste komt eerste maakt principe. Je moet dus razendsnel op de ‚boeken‘ knop drukken anders is er weer iemand sneller _O-


Ik ga hem op Marktplaats zetten !!

een vriendin van mij zit erom te springen, haar huisarts deed niet aan vaccineren, dus zij is als 60 jarige buiten de boot gevallen......ik zal haar tippen dat ze op Marktplaats moet kijken :')

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:57

Als mijn huisarts niet aan vaccineren had gedaan had ik die voor de tuchtcommissie gesleept. Wat is dat nou weer voor onzin??

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:02

Morrie schreef:
een vriendin van mij zit erom te springen, haar huisarts deed niet aan vaccineren, dus zij is als 60 jarige buiten de boot gevallen......ik zal haar tippen dat ze op Marktplaats moet kijken :')


Als 60-jarige kan zij toch allang aanmelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:05

Choiix schreef:
Als mijn huisarts niet aan vaccineren had gedaan had ik die voor de tuchtcommissie gesleept. Wat is dat nou weer voor onzin??


Nou idd, of draag dan iig het vaccineren over naar een andere praktijk, zodat iedereen wel een kans heeft..

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:05

Choiix schreef:
Als mijn huisarts niet aan vaccineren had gedaan had ik die voor de tuchtcommissie gesleept. Wat is dat nou weer voor onzin??

Een huisarts mag weigeren, maar moet jou wel de gelegenheid geven bij een collega te laten vaccineren

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... ineren.htm

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:17

Ze heeft geen brief gehad, niks en houdt ook op internet dit soort dingen niet bij. Ik zeg al weken: bel gewoon en maak een afspraak, maar ze weet niet hoe denk ik en ik kom mijn huis nog niet uit om haar te gaan helpen (en zij komt mijn huis nog niet in).

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:23

Morrie schreef:
Ze heeft geen brief gehad, niks en houdt ook op internet dit soort dingen niet bij. Ik zeg al weken: bel gewoon en maak een afspraak, maar ze weet niet hoe denk ik en ik kom mijn huis nog niet uit om haar te gaan helpen (en zij komt mijn huis nog niet in).

Als zij naar de praktijk belt verteld de assistente wel bij welke huisarts ze kan aankloppen.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:26

DuoPenotti schreef:
Morrie schreef:
Ze heeft geen brief gehad, niks en houdt ook op internet dit soort dingen niet bij. Ik zeg al weken: bel gewoon en maak een afspraak, maar ze weet niet hoe denk ik en ik kom mijn huis nog niet uit om haar te gaan helpen (en zij komt mijn huis nog niet in).

Als zij naar de praktijk belt verteld de assistente wel bij welke huisarts ze kan aankloppen.

ik ga het aan het doorgeven

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:41

Relaxed schreef:
Ik zag net een fragmentje uit Lang Leve de Liefde, zal vanavond wel op TV komen. Daar zit een vrouw die trots roept dat ze nooit een mondkapje draagt en niet gevaccineerd wil worden (want ze weet wat erin zit :)) ) Ze vervolgt dat ze zelfs niet kan samenwonen met iemand die is gevaccineerd. De man tegenover haar, nou ik heb de eerste al gehad! :')


Dit zag ik ook _O-
Ik weet wat erin zit... No oliebol, Sherlock, dat staat gewoon openbaar op internet.

‘Ik heb er al eentje gehad’.
Slaat die vrouw van schrik handen voor de mond en doet alsof hij net vertelt dat hij de buurvrouw vermoord heeft. :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:51

Ook online prikafspraak voor mensen uit 1965
Ook mensen die zijn geboren in 1965, kunnen online een afspraak maken voor een coronavaccinatie. Dat kan via de website www.coronavaccinatie-afspraak.nl.

Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna. Mensen uit 1965 konden eerder alleen via de huisarts een vaccinatie-afspraak maken.

Volgens het RIVM gaat het om ruim 250 duizend mensen. Gisteren meldde de GGD GHOR Nederland al dat mensen geboren in 1963 en 1964 een online afspraak kunnen maken. Het is volgens de GGD niet nodig om te wachten op de uitnodigingsbrief.

NOS

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:53


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:53

En dit betekend dat ook mama aan de beurt is :D

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:26