Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:44

loriene schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt



Loriene, dit is echt complete nonsens! Denk je nu echt dat die paar mensen met ernstige bijwerkingen zoals die van Astra Zenica wel in het nieuws komen en 10.000 doden door de vaccinatie niet?
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 19-05-21 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:46

loriene schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt



Ten eerste: ninefornews is een nepnieuwswebsite en allesbehalve betrouwbaar.

Ten tweede:
Citaat:
Deze berekeningen zijn gemaakt op basis van gegevens van het EMA’s EudraVigilance, een databank die vermoedelijke bijwerkingen na het gebruik van geneesmiddelen registreert. De cijfers zijn verkeerd geïnterpreteerd: ze betekenen niet dat er een causaal verband is en de som van deze bijwerkingen is niet gelijk aan een totaal aantal individuen, bevestigde een EMA-woordvoerder aan AFP. Vergelijkbare misinterpretaties van deze cijfers zijn eerder door AFP ontkracht.

[knip]

Het bureau zegt verder dat overlijdens ná vaccinatie worden geregistreerd, maar niet noodzakelijkerwijs veroorzaakt worden dóór vaccinatie: “Het feit dat iemand is overleden na te zijn gevaccineerd, betekent niet dat het overlijden is veroorzaakt door het vaccin. De regelgevende instanties van de EU bekijken alle rapporten zorgvuldig om te bepalen of er een mogelijk verband is met het vaccin."


Het EMA benadrukt dat men er rekening mee moet houden dat vaccinatie niet kan voorkomen dat mensen sterven door andere oorzaken: “Tijdens vaccinatiecampagnes zullen sterfgevallen door andere oorzaken blijven voorkomen, en deze kunnen ook kort na vaccinatie gebeuren. Zoals u wellicht weet, wordt voor COVID-19-vaccins momenteel prioriteit gegeven aan ouderen, aangezien zij een groter risico lopen om een ​​ernstige vorm van COVID-19 te ontwikkelen en eraan te overlijden."

bron: https://factchecknederland.afp.com/cijf ... erpreteerd

RIVM zegt hetzelfde:
Citaat:
Gemiddeld overlijden er in Nederland naar schatting tweeduizend 80-plussers per week. Hier zullen logischerwijs ook mensen bij zijn die pasgeleden zijn gevaccineerd.

bron: https://www.rivm.nl/nieuws/lareb-meldt- ... vaccinatie

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:46

maar waar zijn die doden dan aan overleden, ja aan de prik, maar wat kregen ze dan?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:46

loriene schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt


Vind deze artikelen zelf sterker:

https://www.ninefornews.nl/explosief-ge ... eaire-bom/

https://www.ninefornews.nl/diep-indruk- ... verscheen/

https://www.ninefornews.nl/belgische-hu ... getrokken/

Dit is wel de beste :j
https://www.ninefornews.nl/teslas-vrije ... ijft-ufos/

Toelichting: Ik deel deze linkjes om aan te tonen dat deze website vooral slechte en onzin artikelen bevat die je niet serieus moet nemen
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 19-05-21 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:47

Dat klopt inderdaad MyWishMax, maar over 2 maanden zou iedereen wel opgeroepen moeten zijn als het goed is en dan hoop ik dat niemand meer gevaar loopt! Dat zal ook een hele opluchting zijn voor een groep.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:47

Hoewel ik het ontzettend tekenend vind, die andere artikel, geef je ze nu wel inkomsten door extra links te delen (waardoor ze meer clicks krijgen en dus meer advertentieinkomsten krijgen). :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:48

IMANDRA schreef:
Hoewel ik het ontzettend tekenend vind, die andere artikel, geef je ze nu wel inkomsten door extra links te delen (waardoor ze meer clicks krijgen en dus meer advertentieinkomsten krijgen). :))

Ik heb een adblocker. {:}

mysa

Berichten: 10537
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:49

Inderdaad, liever niet linken maar korte inhoud weergegeven.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:52

Je mag toch zelf bepalen of je er op klikt. Ik vind dat soort stukken lezen erg grappige en aan mij verdienen ze niks want ik heb een adblocker. :')

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:52

De cijfers laten zelf al hun probleem zien: nederland staat bijna bovenaan w.b. Pfizer. Nederland is ook het land dat pfizer vrijwel volledig gereserveerd heeft voor de ouderen in de verpleeghuizen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat in NL meer sterfgevallen na vaccinatie bij pfizer zijn. Ouderen overlijden nou eenmaal vaker dan jongeren en als je die allemaal pfizer geeft komt pfizer er bekaaid vanaf.
Als ze AZ aan de ouderen hadden gegeven en pfizer aan de jongeren in het begin hadden we voorop gelopen qua overlijdens na AZ.
Andere landen hebben meer gemengd qua vaccins en dat zie je terug in de cijfers.

Als we vanaf morgen 70+ ers paracetamol geven en 70- ers ibuprofen dan zien de overlijdenscijfers na paracetamol er ineens ook vrij naar uit. Als we het andersom zouden doen (dus 70+ Ibuprofen) komt ibuprofen slecht uit de bus.
Kan paracetamol niks aan doen, ibuprofen ook niet. Het is de schuld van de ouderen, die nou eenmaal de neiging hebben vaker te sterven :+

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:54

sureido schreef:
Dat klopt inderdaad MyWishMax, maar over 2 maanden zou iedereen wel opgeroepen moeten zijn als het goed is en dan hoop ik dat niemand meer gevaar loopt! Dat zal ook een hele opluchting zijn voor een groep.


Ja, ik had het meer over komende jaren haha. Niet duidelijk van mij, sorry. Want ik ben het met je eens hoor. Ja, griep kan ook heel gevaarlijk zijn, maar de hele maatschappij stil blijven leggen gaat niet.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:54

Als de 'kritische' berichtgeving nou eens correct, onderbouwd en relativerend was, dan zou ik het veel serieuzer kunnen nemen. Ik ben oprecht geïnteresseerd, omdat ik een open blik wil houden, maar tot nu toe heb ik nog geen bericht/artikel gevonden zonder halve waarheden die op andere plekken keurig uit werden gelegd en daardoor geen bezwaar zijn voor mij.

Persoonlijk vond ik dit een fijne website: https://knaw.nl/nl/thematisch/coronavir ... vaccinatie

Veel van de vragen die zijn gesteld, had ik nooit kunnen bedenken, omdat ik er te weinig kennis van heb. Is iets onduidelijk/onbekend, dan staat dat er ook bij.

Overigens is niets zonder risico, dus ik vind het ook onrealistisch om een 100% veilig coronavaccin te verwachten. Je kunt jezelf ook vergiftigen door veel water te drinken (zuiver water), denk ik dan.

mysa

Berichten: 10537
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:01

Dan is er een verschil in opvatting over de betekenis van het woord 'kritisch'.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:02

MarlindeRooz schreef:
Shaggy09 schreef:
Toevallig ken ik een covid ontkenner, die ligt nu aan de beademing op de IC en gaat het waarschijnlijk niet halen. Ik hoop dat mensen die niet vaccineren wel gewoon blijven opletten en de regels in acht nemen want niet iedereen heeft 9 levens.

Ben dan erg benieuwd of als zo'n ontkenner het overleeft of hij dan gaat zeggen dat hij ziek is gemaakt door de overheid oid? Ben zo benieuwd wat de omgeving van zo iemand zegt.


Ben ik ook benieuwd naar. Ik ken hem niet heel persoonlijk, is een kennisje van ons mam. Ik vind het triest, hij was risicopatiënt en iedereen waarschuwde hem maar hij had echt overal lak aan.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:12

MarlindeRooz schreef:
Je mag toch zelf bepalen of je er op klikt. Ik vind dat soort stukken lezen erg grappige en aan mij verdienen ze niks want ik heb een adblocker. :')


Natuurlijk. Ik stip het alleen aan. Sommige mensen weten dat namelijk niet.

En jij hebt een adblocker. Ik ook. Maar anderen wellicht niet. Dus als je dit soort websites niet wil steunen is het altijd aan te raden om geen links te delen of er niet op te klikken. Maar natuurlijk mag iedereen het zelf weten :D

mysa

Berichten: 10537
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:15

Werkt het alleen zo door inkomsten als er op een advertentie geklikt wordt? Ik dacht dat een site überhaupt meer advertenties verkoopt naarmate die websites zelf vaker bezocht worden.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:17

Ik heb er wel op geklikt. Vind het altijd leuk om te lezen wat voor dingen mensen bedenken :o en om me te verwonderen over het feit dat er echt mensen in geloven. Ik vind dat fascinerend :D

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:19

mysa schreef:
Werkt het alleen zo door inkomsten als er op een advertentie geklikt wordt? Ik dacht dat een site überhaupt meer advertenties verkoopt naarmate die websites zelf vaker bezocht worden.


Ik zit er niet helemaal in, maar volgens mij kunnen ze al geld verdienen aan het weergeven van een advertentie. De bezoeker ziet de advertentie immers, of die er nu op klikt of niet. Als ik me niet vergis krijgt zo'n bedrijf extra op het moment dat er op een advertentie wordt geklikt (maar dat percentage bezoekers wat dat doet ligt echt heeeeeel laag).

Een adblocker voorkomt dus dat de advertentie ingeladen wordt, dus is dat een 'view' minder voor de adverteerder.

Dat gezegd hebbende, het aantal kliks van website naar website (in dit geval van bokt naar ninefornews) helpt volgens mij ook mee met de 'search engine optimalisation' en zorgt ervoor dat ze hoger beoordeeld worden, aka hoger in de zoekresultaten komen. Maar, er zijn natuurlijk ook veel andere elementen die meespelen (en ik gok dat Google niet positief zal kijken op nepnieuws en misinformatie).

BigOne
Berichten: 38423
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:20

Echwel schreef:
Citaat:
Wat betreft mijn familie ,daar heb je niets mee te maken.

Zo dan..... wat vriendelijker zou je sieren

Och, daar heb ik geen enkele moeite mee, ik weet wie het zegt.
Meestal wanneer antivaxxers zo reageren betekend dat dat hun naasten er anders over denken en hun zeker niet steunen in de verregaande onderdompeling in de foute berichten wat betreft covid vaccinatie. Je hoeft geen arts of wetenschapper te zijn om veel uitleg goed te kunnen lezen, snappen is blijkbaar een brug te ver voor sommigen.

mysa

Berichten: 10537
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:26

[Denk het ook, @Imandra, dat doorlinken was vroeger in elk geval lucratief voor de gelinkte site.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:28

secricible schreef:
De cijfers laten zelf al hun probleem zien: nederland staat bijna bovenaan w.b. Pfizer. Nederland is ook het land dat pfizer vrijwel volledig gereserveerd heeft voor de ouderen in de verpleeghuizen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat in NL meer sterfgevallen na vaccinatie bij pfizer zijn. Ouderen overlijden nou eenmaal vaker dan jongeren en als je die allemaal pfizer geeft komt pfizer er bekaaid vanaf.
Als ze AZ aan de ouderen hadden gegeven en pfizer aan de jongeren in het begin hadden we voorop gelopen qua overlijdens na AZ.
Andere landen hebben meer gemengd qua vaccins en dat zie je terug in de cijfers.

Als we vanaf morgen 70+ ers paracetamol geven en 70- ers ibuprofen dan zien de overlijdenscijfers na paracetamol er ineens ook vrij naar uit. Als we het andersom zouden doen (dus 70+ Ibuprofen) komt ibuprofen slecht uit de bus.
Kan paracetamol niks aan doen, ibuprofen ook niet. Het is de schuld van de ouderen, die nou eenmaal de neiging hebben vaker te sterven :+


Dit, het is gewoon logisch nadenken.
Kunnen of willen sommigen dit niet doen?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:38

MyWishMax schreef:
Nikass schreef:
Edit: en of het altijd zo geweest is? Voor die (normale) stevige griep was er een griepprik. Ik weet niet of je nu kan zeggen dat de situatie hetzelfde is als voorheen.
Maar dat terzijde. ;)


Maar je hebt straks ook een corona vaccin. Die zelfs betere bescherming bieden als een griepprik. Dat is zoals ik het begrepen heb wel het idee om elk jaar de kwetsbaren te vaccineren.


Dat is misschien zo, ik heb er nog geen idee van hoe het straks zit. Maar als er gesteld wordt dat er van de corona besmetting enkel een stevige griep overblijft, dan is dat voor gezonde mensen goed te doorstaan, maar voor kwetsbare groepen mogelijk nog altijd niet.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:52

Nikass schreef:
Dat is misschien zo, ik heb er nog geen idee van hoe het straks zit. Maar als er gesteld wordt dat er van de corona besmetting enkel een stevige griep overblijft, dan is dat voor gezonde mensen goed te doorstaan, maar voor kwetsbare groepen mogelijk nog altijd niet.


Je ziet wel heel veel beren op de weg. Ga er maar van uit dat de kwetsbaren straks naast de griepprik, ook een covidprik moeten nemen. En dan nog kun je bezwijken aan een van de twee, of aan iets anders, van leven ga je dood.
Laten we hopen dat we z.s.m. geënt zijn en de maatregelen kunnen laten varen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:59

Dat is jouw mening. En misschien komt dat juist omdat er zo vaak op weinig begrip wordt gestuit.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:35

Kom maar op met het jaarlijks enten bovenop de griep prik. Als het mij beschermd dan vind ik dat meer dan prima!