Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:56

MarcoBorsato schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ahhhh! Ik ben benieuwd want ik heb nu haarzeep maar wil ook overstappen naar Happy Soaps. Ik heb deo besteld bij Wild maar die is nog niet binnen.


Even een schop! Happy Soaps bevalt goed, m'n haar is minder stug dan bij de haarzeep.

De Wild deo is wat mij betreft echt de uitvinding van de eeuw, ruikt echt heel lekker en werkt voor mijn oksels perfect! Met een blokje doe ik zo'n 4 á 5 weken. Favorieten geuren zijn Fresh Cotton en Patchouli.


Ik heb nu een deo van crystal, die heb ik gekocht als probeersel omdat ik een deo zocht zonder aluminium (ik begreep dat de gelige vlekken in witte kleding daardoor komt) en omdat zo’n deo blijkbaar jaren meegaat = veel minder plastic. Het is op natuurlijke basis van aluin en vegan. Ik gebruik de deo nu een half jaar en ben verbaast hoe goed het werkt. Het is wel even wennen in het begin omdat je het kristal even onder de kraan houdt voor je m gebruikt, maar ook met heftig sporten geen geurtjes. De deo kostte mij geloof ik 5 euro oid bij het Kruidvat. Het is trouwens niet te zien dat ik m al een half jaar gebruik, dus ik denk idd dat ie heel lang mee gaat. Hij is wel geurloos, maar ik vind dat juist fijn omdat ik dan iig m’n parfum gewoon ruik... :D
Ik ben nu na 5 maanden aan m’n tweede shampoobar van Happysoaps begonnen, ook mijn haar zit veel beter en ik hoef het minder vaak te wassen. Ik denk dat ik net zo duur/goedkoop uit ben als dat ik flessen shampoo zou kopen, maar ik doe het omdat het plastic scheelt. Ik gebruik ook de bodybar en conditioner naar tevredenheid. Zodra de bulk andrelon die m’n vriend nog kocht vorig jaar op is gaat hij ook over. Ik bewaar alles in of op zo’n sisal zakje en buiten de douche. In de winter hing ik dat zakje aan de radiator in de badkamer, dan werd alles snel droog en weer hard.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:32

Pallatin, volgens mij zit er in aluin ook aluminium .....

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:31

Maris schreef:
Pallatin, volgens mij zit er in aluin ook aluminium .....

Ik weet het niet zeker hoor, want ben geen chemicus, maar volgens mij zit er in de meeste anti transparant deo’s aluminiumchloorhydraat ACH en is aluin kaliumsulfaat (potassium alum in het Engels) en zijn dat 2 verschillende verbindingen. Ik heb overigens niks tegen aluminium in deo’s; ik heb jarenlang zo’n nivea stick gebruikt waar dat inzat, alleen ik baalde dat er zo snel gelige vlekken in witte kleding kwam en na wat speurwerk lijkt dit door het ACH te komen, dus ben daardoor naar wat anders gaan zoeken. Mijn tante gebruikt al 8jaar (!!!!!) dezelfde aluin deo....dus dat is iig lekker zuinig in gebruik! :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:10

Ik vond dit:
Citaat:
Er zijn fabrikanten die beweren dat aluin goed is, omdat het natuurlijk is en omdat het niet net zoals aluminiumchloorhydraat je poriën verstopt of zelfs je huid binnendringt en mogelijk borstkanker veroorzaakt. Maar zowel aluminiumchloorhydraat als aluin lossen op in water en daar komen aluminiumionen bij vrij. Als je alle aluminiumverbindingen liever wil vermijden, is aluin geen optie.


Ik heb er verder ook geen verstand van. Bij aluin mis ik dat lekkere luchtje.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:20

Er werd een tijd voor gewaarschuwd en daarna was het weer achterhaald.

Ik heb "gewone" deo, maar kan of kon flink transpireren en wil ook droge oksels. Heb wat natuurlijke geprobeerd, maar durf het niet meer na teleurstellingen.

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:30

Hier ook een zeer tevreden happy soap shampoo gebruiker.

Ook de deo geprobeerd maar dat vond ik echt niks.

De scheerbar is op zich wel redelijk maar vind deze eeg snel opgaan en veel te duur in gebruik. Stap weer over op scheergel.

De gezichtsbar ben ik wel ook heel tevreden over en blijf deze ook zeker gebruiken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:44

superpony schreef:
Er werd een tijd voor gewaarschuwd en daarna was het weer achterhaald.

Ik heb "gewone" deo, maar kan of kon flink transpireren en wil ook droge oksels. Heb wat natuurlijke geprobeerd, maar durf het niet meer na teleurstellingen.


Met Wild blijf ik droog. 3 navulverpakkingen is 24 euro dus voor het geld hoef je het niet te doen maar het is milieuvriendelijk en fijn spul.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:10

MarcoBorsato schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ahhhh! Ik ben benieuwd want ik heb nu haarzeep maar wil ook overstappen naar Happy Soaps. Ik heb deo besteld bij Wild maar die is nog niet binnen.


Even een schop! Happy Soaps bevalt goed, m'n haar is minder stug dan bij de haarzeep.

De Wild deo is wat mij betreft echt de uitvinding van de eeuw, ruikt echt heel lekker en werkt voor mijn oksels perfect! Met een blokje doe ik zo'n 4 á 5 weken. Favorieten geuren zijn Fresh Cotton en Patchouli.


Wild deo is dus niet van Happy Soaps begrijp ik??

Ik gebruik nu ruim een maand de shampoobar van HS en ben er meer tevreden over dan over de bar vab Shampoobars die ik hiervoor had. Mijn haar is zacht en ruikt superlekker. De bar gaat veel langer mee dan de vorige. Ik denk dat ik met deze 2 á 3 maanden doe. Het enige vind ik dat mijn haar er pluiziger van is dan van mijn gewone shampoo, dat is jammer.
De bodybar vind ik niks, die zal ik niet meer bestellen denk ik.
Aan de deo heb ik erg moeten wennen, maar ik geloof toch dat ik wel tevreden ben. Ik twijfel alleen of hij voldoende beschermt op echt hete zweetdagen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:25


leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 00:35

Ik heb 2 bars geprobeerd en ben nog niet tevreden. Bij beiden krijg ik snel vet haar (bij de bar die ik nu gebruik zelfs al na amper een dag).

Dus vraag aan alle Bokkers met lang en dik haar: welke shampoo bar gebruiken jullie naar tevredenheid?

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:57

Welke heb je gebruikt? Ik heb de aloe vera van happysoaps. Ik heb lang haar wat snel vet wordt, voorheen moest ik om de dag m’n haar wassen (toen ik nog gewone shampoo gebruikte) nu was ik het 2x in de week.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:04

leeslampje schreef:
Ik heb 2 bars geprobeerd en ben nog niet tevreden. Bij beiden krijg ik snel vet haar (bij de bar die ik nu gebruik zelfs al na amper een dag).

Dus vraag aan alle Bokkers met lang en dik haar: welke shampoo bar gebruiken jullie naar tevredenheid?

Ik gebruik de bar van Garnier, superblij mee. Mijn haar wordt makkelijk schoon, makkelijk doorkambaar, meer volume en niet snel vet. En de bar is sulfaatvrij.

Ik gebruik alleen de shampoo bar, geen conditioners.

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:36

Pallatin schreef:
Welke heb je gebruikt? Ik heb de aloe vera van happysoaps. Ik heb lang haar wat snel vet wordt, voorheen moest ik om de dag m’n haar wassen (toen ik nog gewone shampoo gebruikte) nu was ik het 2x in de week.


Hier precies dezelfde ervaring.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:38

leeslampje schreef:
Ik heb 2 bars geprobeerd en ben nog niet tevreden. Bij beiden krijg ik snel vet haar (bij de bar die ik nu gebruik zelfs al na amper een dag).

Dus vraag aan alle Bokkers met lang en dik haar: welke shampoo bar gebruiken jullie naar tevredenheid?


Ik heb dik krullend haar, heb je haarzeep al geprobeerd? Ik heb nu Happysoaps meloen maar ik merk niet heel veel verbetering, als in, mijn haar is gewoon m'n haar en het zit prima.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:51

leeslampje schreef:
Ik heb 2 bars geprobeerd en ben nog niet tevreden. Bij beiden krijg ik snel vet haar (bij de bar die ik nu gebruik zelfs al na amper een dag).

Dus vraag aan alle Bokkers met lang en dik haar: welke shampoo bar gebruiken jullie naar tevredenheid?

Zowel de dochter van een collega als ikzelf zijn allebei erg tevreden met N.A.E.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:48

Ik heb gisteren voor het eerst een shampoobar van HappySoaps gebruikt. Die met kamille. Ik merkte wel dat ik onmogelijk met een borstel door mijn haar heen kwam := Mensen diezelfde ervaring?

Het glanst wel enorm en het ruikt ook erg lekker <3

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:51

Ik heb dik haar, dat snel vet wordt. Daarnaast een hele gevoelige hoofdhuid. Ik heb inmiddels de shampoobar Lavendel en Aloe Vera van Happysoaps geprobeerd. Moest nog steeds vaak wassen en haar was erg stug.

Daarna de shampoobar honing van Garnier. Haar voelde veel fijner aan, maar nog steeds vaak wassen.

En aangezien ik bij allemaal nog steeds een gevoelige hoofdhuid hield (jeuk/schilferig) ben ik nu overgestapt naar de babyshampoo van Naif (tja, gewoon weer uit een tube dus). Gisteren pas eerste keer gewassen, haar is superzacht in ieder geval.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:00

Kaus schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst een shampoobar van HappySoaps gebruikt. Die met kamille. Ik merkte wel dat ik onmogelijk met een borstel door mijn haar heen kwam := Mensen diezelfde ervaring?

Het glanst wel enorm en het ruikt ook erg lekker <3


Zolang je haar nat is voelt het inderdaad stug.
Eerst laten drogen, dan is het wel superzacht.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:19

Ga ik dat proberen :D Kam eigenlijk altijd wanneer het nog nat is zodat het sneller droogt maar ik ben gewend aan die hele vettige olie-achtige shampoo van Andrélon en daarbij glijd je er natuurlijk zo doorheen :=

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:22

Ik heb mijn haar uberhaupt al in geen 10+ jaar meer geborsteld. Even vingers er doorheen en uitschudden als het nat is en dan droogt het vanzelf prima op.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:23

Ik kam het alleen als ik conditioner erin heb anders kom ik er gewoon niet doorheen.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:52

Thx voor alle reacties, fijn! Ik ga happy soaps eens proberen (ook al is niet iedereen even positief). Daarna kijk ik weer verder.

De bars die ik had geprobeerd waren Foamie (redelijk oké) en Balade de Provence (drama).

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:35

Voor de bokkers die een jeukende hoofdhuid hebben, ik ben erachter gekomen dat ik véél langer mijn shampoo uit moet spoelen. Ik gebruik de happy soaps en ben daar erg tevreden over maar ik bleef jeuk houden totdat ik via via te horen kreeg dat ik eens moest proberen om langer de shampoo uit te spoelen en dan echt wel een minuut of 3. Misschien voor jullie met jeukende hoofdhuid ook wel een tip.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:53

yvje86 schreef:
Voor de bokkers die een jeukende hoofdhuid hebben, ik ben erachter gekomen dat ik véél langer mijn shampoo uit moet spoelen. Ik gebruik de happy soaps en ben daar erg tevreden over maar ik bleef jeuk houden totdat ik via via te horen kreeg dat ik eens moest proberen om langer de shampoo uit te spoelen en dan echt wel een minuut of 3. Misschien voor jullie met jeukende hoofdhuid ook wel een tip.

Bij mij werkt het ook goed om zo'n massage borstel te gebruiken, anders word mijn hoofdhuid ook niet goed genoeg schoon. Misschien ook een handige tip.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:41

Heeft iemand al ervaring met een shampoobar voor paarden? Ik heb net een proef pakketje besteld met 4 bars van pippa equestrian. ;)