Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:33

De happy soaps werkten voor mij voor geen meter, de loving blends roze shampoo bar doet het voor mij perfect! *\o/* Nog maar 1 keer per week shampoo nodig ipv om de dag. En heel lekker zacht en klitvrij haar, echt heerlijk. Gaat ie langer mee dan een fles, ja, maar dan omdat ik het nu maar 1 keer per week hoef te gebruiken :+ of ie qua verbruik zoveel zuiniger is betwijfel ik. Ik had ze toen een keer bij de bol voor 1.70 per stuk, dus toen even ingeslagen, en nu kan ik minstens een jaar vooruit :j

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:41

Ik vond alle extra dingetjes in de bars van Happy Soaps niet prettig. Hun conditionerbar merkte je tijdens het insmeren niet dat je wat in je haar deed, werkte wel maar snel op. Ik ben overgestapt naar shampoo, conditioner en bodybars van het merk Shampoo Bar. Die vind ik prettiger in genruik. Van Happy Soaps gebruik ik alleen de de gezichtsreiniger. Die vind ik wel weer prettiger.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:44

Oeh, wat fijn dat dit topic bestaat! Ik was altijd vervent gebruiker van Happy Soaps, maar de laatste tijd merk ik dat m'n haar heel pluizig wordt van mijn go-to shampoobar (de blauwe van Happy Soaps). Ik lees hier ook veel over shampoobars die ik niet ken, dus ik ga mij eens verdiepen in de andere merken. Zijn er meer mensen die eerst altijd de blauwe gebruikten en overgestapt zijn? Hebben jullie tips?
Wel jammer, juist nu bij ons in het dorp zelfs twee verkooppunten zijn gekomen voor Happy Soaps.

Op Instagram zag ik een nieuw merk voor hondenshampoo (Bobba Bars), dus ook onze hond gaat van de Happy Soaps af haha! Kijken of dat bevalt. Op zich vind ik de shampoobar voor honden wel prima, maar ook leuk om een klein bedrijf te helpen. Starterset is in ieder geval besteld :).

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:05

Ik vond HS op de lange termijn niet fijn, maar ik stap misschien over naar Tinktura. Of een SLSvrije van Lush.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:52

Ik gebruik die van Marcel's green soap. Ook een hele fijne. Ik heb er nu eentje van Happy soap, maar twijfel er een beetje over.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:43

Ik heb gisteren m’n haar gewassen met een haarzeep.
Dat voelt dus echt ontzettend vies.
Begrijp ik goed dat je en shampoobar anders is dan haarzeep? Geeft dat niet dat vieze gevoel?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:57

Muze schreef:
Ik heb gisteren m’n haar gewassen met een haarzeep.
Dat voelt dus echt ontzettend vies.
Begrijp ik goed dat je en shampoobar anders is dan haarzeep? Geeft dat niet dat vieze gevoel?


In een haarzeep zit echt zeep. Niet alle haartypes kunnen daar goed tegen. Het kan heel vettig invoelen inderdaad.
Een shampoobar bevat helemaal geen zeep, en is dus heel anders. Niet te vergelijken met elkaar.

Volgens mij zit er in die van Happy soaps dan weer wel SCS ( dus niet SLS, maar op basis van kokos. Geen idee of dat nou echt beter is als SLS, tegenstrijdige info op internet erover ). Voelt wel schoner aan nog als shampoobar zonder SCS/ SLS.

tennan
Berichten: 3101
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:59

Ik ben heel tevreden met de spulletjes van Beesha. Mijn haar doet het daar een stuk beter op dan flessenshampoo en -conditioner.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:12

Ik heb nu in fles nog de love beauty and planet shampoo, maar daar krijg ik enorme jeuk van.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:44

Mij leek dit wel heel fijn voor op reis te gebruiken dus ik heb een Shampoo en Conditioner besteld van kokos bij beescha. Even wennen maar opzich prima. Moet wel zeggen dat ik wel jeuk op mijn hoofd heb maar dat heb ik de laatste maanden wel vaker last van en ook van schilfers op bepaalde plekken. Dat had ik ook van andere shampoos.
In welke blikken bewaren jullie het? Ik heb ook interesse in een Body bar en een shave bar, iemand die ervaringen wilt delen? Ben het topic helemaal aan het lezen maar dat duurt ff haha

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:19

Ik ga dit topic weer even omhoog schoppen O:)

Ik gebruik momenteel de Nature Box argan oil bars (shampoo en conditioner) maar wil wat anders gaan proberen. Ik heb haar dat redelijk snel vet wordt. Mijn haar is ook niet super dik en splijt snel aan de onderkant.
Iemand met een beetje hetzelfde haartype dat een ander merk kan aanbevelen?

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:08

mrieeek schreef:
Op Instagram zag ik een nieuw merk voor hondenshampoo (Bobba Bars), dus ook onze hond gaat van de Happy Soaps af haha! Kijken of dat bevalt. Op zich vind ik de shampoobar voor honden wel prima, maar ook leuk om een klein bedrijf te helpen. Starterset is in ieder geval besteld :).


Savion, biologische haarzeep uit Duitsland, leveren ook naar BE en NL.
En ja, die hebben ook haarzeep voor honden :D

Ik gebruik zelf de Hennazeep van Savion voor nogal fijn haar, heel tevreden van.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:46

Maartje, zelf vind ik marcel's green soap bar het fijnste voor mijn fijne, dunne haren. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik best veel klitten in mijn haar heb de laatste maanden. Ook als ik erna cremespoeling gebruik.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:52

Veel klitten klinkt dan weer helemaal niet fijn := Ik heb nu nauwelijks klitten in mijn haar, waardoor ik ze eigenlijk niet hoef te borstelen en dus ook minder kans op brekend haar heb

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:10

Tip: Bij de action verkopen ze nu Guhl shampoo bars. 2 Euro per stuk. En deze 2 soorten:
Afbeelding

Normaal zijn ze een stuk duurder, dus ik heb er al 6 gekocht :')

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:05

Steeds meer shampoo bars komen erbij. Maar welke zijn nu fijn ? En zitten we grote verschillen tussen de verschillende merken ? Wie weet dat ?

Ik gebruik nu al een een tijd de bar van happy soap of marcel 's choice. Maar wie weet zijn er betere/ fijnere ?!
Liefst zo milieuvriendelijk, maar ook goede schone haren natuurlijk.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:08

Ik heb dit van shampoobars.nl

Voor mijn dunne, krullende baar heel fijn. Nu na 10 maanden is hij bijna op. Dus van de week even een nieuwe bestellen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:18

Happy soaps en lush (oude versie) vond ik fijn. Heb ook nog liggen van yves rocker en garnier maar vind die echt zepig en beide duidelijk minder.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:48

Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met Happy Soaps, maar vond alle dingetjes die er doorheen zaten niet fijn. Rozenblaadjes op een shampoobar vond ik niet zo’n succes. Rozemarijnnaaldjes in een bodybar ervoer ik niet als scrub, meer pijnlijk. M.n. door de conditionerbar ben ik Shampoo Bars gaan proberen, bij die van Happy Soaps merkte ik nauwelijks dat ik het er in had gesmeerd en die was ook erg snel op. Die van Shampoo Bars vond ik veel fijner in gebruik en gaat erg lang mee.
Verder vind ik het fijn dat er geurlijnen zijn, dus dezelfde geur shampoo, conditioner en bodybar.
Ik heb dus voorkeur voor Shampoo Bars, maar er zijn ook heel, wat liefhebbers van Happy Soaps. Die zijn ook makkelijker verkrijgbaar doordat ze ook in steeds meer winkels te koop zijn.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:11

Ik gebruik de bars van soap7, klein bedrijfje in Groningen. Volg ze ook op Facebook en daar delen ze ook dingen over hoe ze de bars maken enz. Dat spreekt me wel aan.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:04

Hoi hoi, fijn al weer een aantal reacties !

Lush, yves roche en garnier zijn waarschijnlijk niet heel milieuvriendelijk qua inhoud ( wel zonder plastic fles natuurlijk ) of misschien gewoon met SLS etc.
Ik zoek echt meer milieu en huidvriendelijke bars.

Soap7 ken ik ook. Maar dat zijn dan weer echt zeep bars. Voor mij werken helaas bars op basis van zeep niet voor mijn haren.

Shampoo bar is dus wel een aanrader begrijp ik. Ook de conditioner ervan ? En geen troep als SLS erin ?

Maar ik zie de laatste tijd nog veel meer "nieuwe"(?) merken voorbij komen. Oa blokzeep, Beesha, Kitsch ( oa met rijst water voor proteinen ) en Skoon.
Kent iemand die ?

En is er op internet niet iemand die verschillende bars heeft vergeleken qua werking en qua ingredienten ?

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:18

Ik heb er een van Beesha gekocht een tijdje terug, om te testen, en die bevalt me echt heel goed!

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:32

Maris schreef:
Ik zoek echt meer milieu en huidvriendelijke bars.

Lees de ingredientenlijst van de Savion haarzeep maar eens door:
https://www.savion.de/haarseife/

bijvoorbeeld de Aloe Vera haarzeep van Savion:
Weitere Infos
Inhaltsstoffe:
Cocos nucifera oil*, Aqua, Ricinus communis seed oil, Olea europaea fruit oil*, Sodium hydroxide, Triticum vulgare germ oil, Butyrospermum parkii butter*, Aloe barbadensis leaf juice, Prunus amygdalus dulcis oil, Parfum**, Citral**, Linalool**, Geraniol**, Citronellol**
* certified organically grown
** Ingredients from natural essential oil

Inhaltsstoffe (deutsch):
Kokosöl*, Wasser, Rizinusöl, Olivenöl*, Natriumhydroxid (Lauge zur Verseifung der Öle), Weizenkeimöl, Sheabutter*, AloeVera-Gel*, Madelöl, natürliche ätherische Öle, Citral**, Linalool**, Geraniol**, Citronellol**. Rückfettung:Weizenkeimöl und Mandelöl
* aus kontrolliert biologischem Anbau
** Inhaltsstoffe natürlicher ätherischer Öle

En dan de ingredienten van Garnier honing goud:
samenstelling / ingrediënten
Ingredients: SODIUM COCOYL ISETHIONATE • HYDROGENATED VEGETABLE OIL • SODIUM COCO-SULFATE • AQUA / WATER • POLYGLYCERYL-4 LAURATE • GLYCERIN • HYDROXYPROPYL GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE • PARFUM / FRAGRANCE • CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE • ACACIA DECURRENS FLOWER CERA / ACACIA DECURRENS FLOWER WAX • HELIANTHUS ANNUUS SEED CERA / SUNFLOWER SEED WAX • MEL / HONEY • CERA ALBA / BEESWAX • JOJOBA ESTERS • TETRASODIUM GLUTAMATE DIACETATE • POLYGLYCERIN-3 • COUMARIN • LIMONENE • BENZYL ALCOHOL • BENZYL SALICYLATE.

Producenten moeten altijd aangeven wat erin zit, dus ja, als je bepaalde stoffen niet in je zeep wil dan toch maar even op de ingredienten lijst kijken?
Geen idee of er een kant en klaar lijst circuleert...

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:36

Ik weet dat ik de ingredienten kan nakijken. Maar om dat nu voor elke bar te gaan doen als er al ergens een lijst bestaat....
Plus dat ik niet 100 % precies weet welke stoffen nou niet milieuvriendelijk / huidvriendelijk zijn.

In jouw voorbeeld al wel duidelijk te zien dat Savion ( denk ik ) natuurlijker is qua samenstelling dan Garnier.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:48

Ik heb weleens een bar van skoon gehad voor mijn haren en die was heel lekker!