Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 24 [ 581 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shampoobar

 
Profiel   

Ik kon zo gauw geen topic vinden wat over shampoobars en conditioner bars in het algemeen gaat.

Ik zie de laatste tijd steeds meer merken tevoorschijn komen die shampoobars verkopen. Aangezien ik over wil op zoveel mogelijk plasticvrij, ga ik wat shampoo en conditioner in bars uitproberen. Daarnaast wil ik graag zonder agressieve middelen erin.

Wie heeft er ook al verschillende uitgeprobeerd?

Ik heb van Lush 1 geprobeerd en een door iemand zelfgemaakte. En nu van Beesha een shampoobar en een conditioner bar onderweg. Daar ben ik erg benieuwd naar!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 23:59 



 
Profiel   

Ik gebruik sinds de zomer naar volle tevredenheid happy soaps.
Gaan lang mee, lekker geurtje en m'n haar voelt en oogt veel gezonder

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:01 



 
Profiel   

[MWS] Shampoobars van shampoobars.nl Hier is een topic vol ervaringen. Ik heb zelf die van nature box liggen, maar nog niet geprobeerd. Mijn moeder gebruikt m wel en vindt t erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:02 



 
Profiel   

Ik heb de Haver variant van Loving Blends. Vind hem lekker ruiken en m’n haar wordt er heel zacht van <3 Heb er eentje van Beesha aan m’n man gegeven, als die bevalt koop ik er misschien ook wel eentje voor mezelf. Wel andere geur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:04 



 
Profiel   

Ik gebruik er sinds een jaar een van lush, met zeewier en zout. Super fijn! Hij ruikt lekker, m'n haar wordt prima schoon en heeft ook meer volume gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:07 



 
Profiel   

@polly Welke variant(en) gebruik je?

@Jorex, die leek specifiek over shampoobars.nl te gaan, vandaar dat ik een algemeen topic wilde maken.

@Selina, ja ik hoorde onlangs dat LB nu ook bars maakt. Ik heb nog een aantal LB flessen staan :+ Zitten daar geen sles ofzo in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:08 



 
Profiel   

Ik heb bars gebruikt van Lush, Dille & Kamille en Nature Box. Ik vond die van Lush te sterk reinigend, niet fijn voor mijn haar, de andere waren prima.

Inmiddels was ik al maanden mijn haar helemaal niet meer met shampoo dus nu liggen ze werkloos in de la.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:34 



 
Profiel   

Ik gebruik al een tijdje de bars van Nature Box en heb toevallig net wat bij Blokzeep besteld. Met die laatste nog geen ervaring, Nature Box vind ik heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 00:45 



 
Profiel   

Ik heb eerst nature box gebruikt, daarna NAE en nu Loving Blends. De NAE voor droog haar vond ik fijn, maar koop nu alleen nog maar Loving Blends, vind die fantastisch <3 Geen conditioner meer nodig en ik had echt mega knopen na een nacht. Complete vogelnesten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 01:40 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Op dit moment gebruik ik af en toe (lees: als ik de tijd heb) een bar olijfzeep van de Holland and Barrett naast mijn Finleys shampoo van de kapper, maar ik krijg die _-:( zeep er nauwelijks fatsoenlijk in gemasseerd en uitgespoeld.

Als iemand de gouden tip heeft voor veel en dik lang haar wat enorm knoopt en pluist dan hoor ik het graag :+

Foto van "HET" haar in spoiler. Inmiddels komt het tot mijn onderrug en is het vrij van dode punten.
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 03:14 



 
Profiel   

Ik heb de shampoo bars van happy soaps. Ben er echt heel blij mee. Mijn haar heeft meer volume en het is niet meer continu statisch!
Ik heb ook de conditioner bar. Die is ook heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 03:50 



 
Profiel   

Ik heb krullen en die van Nature Box een tijdje gebruikt. Werkte erg goed maar ze hebben de formule veranderd en nu zijn ze niet meer cg :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 04:05 



 
Profiel   

Aromaesti en dan heb ik die met rozemarijn en een met kamille. Ook de conditioner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 04:42 



 
Profiel   

Zelf gebruik ik al jaren shampoobars. Eerst die van lush en inmiddels die van happy soaps. Was mijn haar 1x per week en het ziet er top uit. Heb alleen door de jaren heen nog geen fijne conditionerbar gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 08:55 



 
Profiel   

Hier heel blij met shampoo bars. Mijn haar reageert er een stuk beter op. Eerst x van happy soaps en nu van beesha in huis. Voor mij gevoel doet alleen de conditioner niet. Teminste mijn haar is gelukkig wel doorkam baar met conditioner maar vind het niet echt zacht.

Moet nu nog die van beesha uitproberen.

Dioxide: mijn haar kam ik alleen voordat ik ga douche er daarna. De meeste verkopers van de bar zeggen de bar nat maken en tussen je handen wrijven. Maar met mijn haar moet ik echt de bar op mn hoofd wrijven. En dan een tijdje goed uitspoelen. Conditioner er in en alleen nat nog borstelen. Savonds een vlecht in zodat het minder snel
Klit

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 08:55 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag!

Mijn favoriete is de Jumping Juniper van Lush, maar door de SLS ben ik nog altijd op zoek naar een vervanger. De nature box almond vond ik oké, net als een bar van de WAAR. Valquer is fijn, fijner dan de nature box. Binnenkort ga ik de Happy Soaps proberen. :)

Een echt fijne conditioner bar heb ik nog niet gevonden gehaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 09:08 



 
Profiel   

Mand schreef
Ik heb krullen en die van Nature Box een tijdje gebruikt. Werkte erg goed maar ze hebben de formule veranderd en nu zijn ze niet meer cg :(

Ik heb ook de nature box en dan de roze variant. Volgens mij heb ik een half jaar gedaan met mijn eerste zeepje! Toen ik te horen kreeg dat ze niet meer cg waren, ben ik snel naar de Kruidvat gegaan en daar heb ik er een stuk of 7 gekocht. Ik kan dus nog even vooruit...

Voor de persoon met de foto hierboven ergens: probeer de cg-methode eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:28 



 
Profiel   

Shampoo bar, happysoap en heb nu eentje van NAE. Helemaal fijn ik wil nooit meer anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:33 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Ik zou ook graag eens wat bars willen uitproberen, maar er is veel aanbod, dus ik weet nog niet welke ik wil proberen. Ik neig naar de happy soaps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:48 



 
Profiel   

HappySoaps :+: voor dagelijks gebruik heb ik die van Lavendel. Voor 'eczeem onderhoud' Aleppo met een hoog percentage aan laurier toegevoegd.

Ik heb nu voor het eerst mijn haar met henna behandeld en ik ga weer proberen het wassen te verminderen. Maar tot zover houd ik alleen mijn eczeem onder controle door dagelijks met lavendel te wassen en wekelijks een masker met aleppo. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:13 



 
Profiel   

K heb een volle bos krullen en heb ondertussen 2 verschillende van lush geprobeerd, 1 conditioner van lush, 1van nature box,, 2 cacao bars van n8 en nog een waarvan k de naam kwijt ben uit de natuur winkel.. Ik vind het allemaal niks
Mijn haar gaat er enorm van pluizen ook met conditioner of min hoofdhuid jeukt.. Dus k hou het voor nu maar weer bij mijn old time favorite andrelon krullen shampoo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:51 



 
Profiel   

Let wel op, veel shampoo bars bevatten nog wel sles/ sulfaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:54 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe je zeep in de vorm van een bar echt natuurlijk kunt maken? Als ik zoek op zeep maken kom ik steeds op natrium hydroxide om de vorm te kunnen maken en dit zorgt volgens mij ook voor de reactie tussen hard en dat het bruikbaar is in water.

Ik maak zelf wel een haarverzorgingsmiddel van planten uit de natuur wanneer deze aanwezig zijn, maar ik wissel het dan wel weer af met gewone shampoo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 13:07 



 
Profiel   

Ik heb lang haar wat snel vet wordt, ik gebruik nu de bar van NAE, heel tevreden over, mijn haar is echt minder snel vet. Soms wel wat droger..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 13:09 



 
Profiel   

Ik heb net een bestelling geplaatst bij Shampoobars.nl, ben benieuwd! Wilde al een tijdje de overstap maken, maar aantal maanden geleden hadden ze bij de etos 4 andrelon flessen voor 10,- en daar heb ik toen nog al flink van ingekocht. Ik heb krullen en gebruik altijd de perfecte krul, die zonder sulfaat. Wilde eerst die op maken.

Ik heb de honing shampoo en conditioner bar besteld, die aangeschreven wordt voor krullen en ook de shampoobar die dezelfde werking zou hebben als zilvershampoo (2x per week laat ik zilvershampoo 15 min in mijn haar trekken om de assige verf te behouden).

Ben heel benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 24 [ 581 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen