Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 06:47

Ik ben benieuwd naar die van pippa, maar eerst alle andere shampoo opmaken

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:28

Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee. Oh ja, het werkt wel. Maar leveringen die niet komen en de prijs in Nederland is zodanig hoog dat ik 5 flessen Andrelon kan kopen in de aanbieding. Dat haalt die shampoobar niet.

Het laatste stukje lijkt geurlozer te worden en op een gegeven moment breekt ie en dan heb je alleen nog wat losse flodders. Die kun je makkelijker weggooien, want elk voordeeltje van net zo makkelijk als normale shampoo is dan weg.
Als de prijs naar 2-3 euro zou gaan per bar zou ik het blijven gebruiken denk ik, maar 7-8 is te veel voor wat je krijgt. Ik heb er een paar geprobeerd (China en NL), prijstechnisch is alleen China een optie, maar kennelijk zijn juist die bars een probleem om te leveren. De kosten om het te maken zijn zeker niet hoger dan bij een fles (daar is een hele documentaire over geweest waarom shampoo zo vaak in de aanbieding is).

En nu na het overlijden van mijn moeder heb ik nog wel 10 flessen shampoo staan, dus ik heb nog wel voor 2 jaar genoeg. Dat speelt bij mij ook mee.

Maar ik vond met name het laatste stuk netjes opmaken dus nadelig en dat is zeker nog wel 20% ofzo van de bar. Dat gooi je dus alsnog weg, of je moet veel moeite er voor doen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:58

Je kunt ze gewoon in zo n zakje stoppen, dan kun je ze prima opmaken.

Ik vind ze fijn en hoef nooit weer terug naar flessen en zeker niet om de prijs, want ik gebruik misschien 3, max 4 bars per jaar. Geen last meer van mn allergie ook.
Ik gebruik ook face en body bars, zelfs bodylotion en deo heb ik in vaste vorm

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:59

Vreemd, ik houd een flintertje over maar zeker geen 20 procent. Maar mijn shampoo komt niet uit China dus dat is niet te vergelijken.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:51

Ik heb inderdaad ook zo’n zakje dus kan ze helemaal opmaken.
En daarnaast is het bij mij echt wel voordeliger dan flessen, doe met mijn shampoo en conditioner bar al sinds oktober :+
Maar ik heb een kwalitatieve bar, geen uit China.

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:54

MarcoBorsato schreef:
Vreemd, ik houd een flintertje over maar zeker geen 20 procent. Maar mijn shampoo komt niet uit China dus dat is niet te vergelijken.

Ik heb 1 uit china gehad (dat was de beste) en 1 van hier. Beiden zelfde euvel. Merkte verder totaal geen verschil. Dus kan niet zeggen dat ik het zo ideaal vind.

Zakjes heb ik idd niet. Geen idee waar je die koopt, maar blijven ze dan niet nat en worden dan niet week?

Mijn bars waren zeker ook van goede kwaliteit, die uit China was absoluut niet minder dan eentje van 8 euro van hier. Dus het is onzin dat China geen kwaliteit levert. Sterker nog, de prijs-kwaliteit is veel beter omdat je gewoon 2.5 bar hebt voor 1 hier.
Men moet eens ophouden negatief te doen over iets wat uit het buitenland komt, want het kan dus ook gewoon goed zijn. Ik heb het zelf getest. Heb jij ook 1 uit China gehad dan? En kun je vergelijken? Ik dus wel. En merkte echt geen verschil, behalve in prijs.
En nee, mijn bar uit Nederland was niet 1 van de Action, die waren uitverkocht helaas. Gewoon 1 van 8.49 uit de supermarkt hier. Die is nog niet geheel op.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:56

Ik heb oa happysoaps, maar ik doe daar maar een maand mee (dik haar en moet om de dag 2x wassen) en inderdaad breekt het in stukjes als de bar te dun wordt.

Maar goed, ik ben dus ook alweer overgestapt naar vloeibaar mede hierdoor :')

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:33

Bij de Kruidvat zijn vaak aanbiedingen 1+1 van de garnier bars die zijn dan 2 voor 7 euro ik heb laatst bij happy soaps een bestelling gedaan met 35% korting dus voorlopig ingeslagen ook een honden shampoo bar besteld dus ben benieuwd

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:11

Ik lees ook al een hele tijd mee, ik gebruik sinds dit jaar naar aanleiding van dit topic de roze shampoo bar van loving blends en ik ben er heel blij mee :D Mijn haar is zachter, gemakkelijker doorkambaar en wordt minder snel vet. Ik vind het ook heerlijk ruiken in de douche en het schuimt lekker. Ik verneem nu dat bij mij een shampoo bar op het eind inderdaad breekt en hier wordt een zakje genoemd om m in te doen zodat die stukjes niet in je haar belanden? Wat voor zakje is dat als ik vragen mag?

Ik koop ze ook 1+1 gratis of met 50% korting bij de Kruidvat, ik vind de prijs wel prima :j

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:12

Misschien dan Marcel's green soap proberen ? Is te krijgen bij oa de Etos en AH, en kost 5 euro. Ik doe er al een maand of 3 mee.

Grainy, ik ken alleen een zakje voor restanten zeep. Maar ik vind dat helemaal niet fijn. Het zakje zelf blijft lang nat en de zeep erin dus ook.

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:17

ista schreef:
Ik heb oa happysoaps, maar ik doe daar maar een maand mee (dik haar en moet om de dag 2x wassen) en inderdaad breekt het in stukjes als de bar te dun wordt.

Maar goed, ik ben dus ook alweer overgestapt naar vloeibaar mede hierdoor :')

Ik ben dus niet de enige. Ik hoef dan niet om de dag te wassen wegens dik haar, maar ik doe het wel omdat ik het gewoon fijn vind. Ik doe er wel wat langer mee dan een maand, ik denk 2 tot 2.5 maand.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:20

Maris schreef:
Misschien dan Marcel's green soap proberen ? Is te krijgen bij oa de Etos en AH, en kost 5 euro. Ik doe er al een maand of 3 mee.

Grainy, ik ken alleen een zakje voor restanten zeep. Maar ik vind dat helemaal niet fijn. Het zakje zelf blijft lang nat en de zeep erin dus ook.


Dat klinkt inderdaad niet heel fijn. Dan gebruik ik ze wel zolang het kan en dan gooi ik ze wel weg als ze echt te klein worden. Bedankt! :)

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:45

Ik snap je hoor Germie, ik haal de kosgen er ook niet uit. Verhoudingsgewijs zijn die bars veel duurder dan mijn normale shampoo. Maar goed, ik vind ze wel fijn in gebruik en ze ruiken lekker en voorlopig heb ik nog bars liggen. Als deze op zijn ga ik wel verder bedenken wat ik wil.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:53

Ik wil overstappen op bars omdat ik het onzin vind dat er overal maar plastic verpakkingen omheen zit. Ook denk ik dat wanneer bars populairder worden ze vanzelf goedkoper worden.

Daarbij is mijn shampoo ook niet goedkoop en was ik mijn haar denk ik 6 á 7x per maand dus dan vallen de kosten nog mee.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:23

Met die van Happy Soaps doe ik gerust vier maanden mee. Met dagelijks wassen en half lang haar. Ik heb die van zeezout en lavendel en met conditioner de meloen. Qua kosten kan het er voor mij absoluut uit en de laatste restjes gebruik ik als bodybar.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:15

Maar je kiest toch de bars om een reden?

Het zit niet vol toevoegingen die je niet wilt. Veel mensen merken dat aan hun haar, maar kiezen er ook voor uit principe.
Ja, flessen zijn goedkoper, maar je betaald dus ook voor verpakking, het vloeibaar maken.
Uit China bestellen is nooit goed voor het milieu en dat is nou net ook een reden voor mensen om bars te kiezen; minder afval, minder chemische middelen en uit Nederland, minder transport.

Ik bewaar tot nu toe alle kleine restjes bij elkaar in een bakje en wil er weer een zeepje van maken of een geurbakje voor in toilet bijv. Maar zijn flinterdunne stukjes.

Mensen die het niks kan schelen, kiezen niet voor milieubewust, dierproefvrij etc. Maar dat is ook niet de doelgroep dan.

Een paar jaar geleden kon je ook blokjes kopen die je in een fles deed, zelf water toevoegde en weer vloeibare shampoo of douche had? Misschien kan dat nog een optie zijn, als dat nog bestaat.

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:22

Ik heb het geprobeerd om te kijken of het beter is dan een fles. Ik merk totaal geen verschil aan mijn haar. Dan is de prijs ook nog eens veel hoger dan zelfs duurdere merkshampoo. Het laatste stuk is onbruikbaar en de geur is er dan grotendeels af. Dus dan blijft er geen argument meer over om voor een shampoobar te gaan.

De doelgroep is dus alleen milieubewuste mensen? Ik ben zeker milieubewust, maar ik kan ook niet alles betalen. Ik hergebruik alle plastic zakjes die ik ergens bij krijg (dus een zakje rond een camera lens is handig voor gebruikte theezakjes), ik heb in de winter mijn woning niet warmer dan 16 graden (ook wegens de kosten), enz. Maar er kleven in mijn ogen te veel nadelen aan een shampoobar, er wordt te veel op verdiend over de rug van. Je krijgt minder voor meer geld. En als het dan nog eens wat extra's doet, ja, dan vind ik het wat anders. Maar helaas werkt de allergoedkoopste shampoo exact hetzelfde.
Dus milieubewust geprobeerd, is het niet geworden om meerdere redenen, maar vooral de prijs en niet beter zijn dan normale shampoo.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:44

Jij bent maar 1 ervaring. Zoals je kan lezen, ook op het gehele internet zijn er heel veel wel tevreden gebruikers die ook wel verschil merken aan hun haar.

En milieu bewust houdt niet op bij rekening houden met milieu waar je wel zin in hebt en de rest niet. Wij doen zeker niet alles milieubewust, want dat lukt ons ook niet.

Hier gaat plastic apart weg, dus heb wel zicht op hoeveel plastic afval wij produceren. Net als glas, papier, hout, metaal etc. Wat we kunnen scheiden, doen we.

Dat de bars nu wat duurder zijn is ook omdat het nieuw is. Hoe meer merken ermee komen, hoe meer de prijzen zullen gaan variëren.
Daarbij gaat het om de concentratie.

Wij hadden ene kapsalon en een hele milde neutrale shampoo in jerrycan. Maar ook de duurdere shampoo's. Vaak merk je dat je bij de duurdere echt minder nodig hebt. In verhouding kan je dus net zo lang doen met ene fles van bijv 10 euro als van 2 euro, als de kwaliteit beter is. Ook dat kan al veel schelen. Maar veel mensen knijpen gewoon de fles leeg.

In flessen blijft ook veel achter, dus ook daar heb je vrijwel altijd wel een rest. Mijn moeder bijv, knipt gerust verpakkingen open, omdat zij dat dan weer zonde vindt en echt niet van de portemonnee.

Ik bestel in principe prive niks uit buitenland/China. Wat al in Nederland is vanuit China, kan ik niet geheel voorkomen, dan bewust kiezen, maar nog eens extra zelf om het goedkoop bestellen is niet handig en wordt ook duurder.

Ik vind niet op dieren getest ook heel erg belangrijk en zal daar op letten. Ik hoop in de toekomst meer palmolie vrij te kunnen kopen en let dus op verpakkingen en ons verbruik. En we scheiden het dus zo goed mogelijk.
Ja, ook de papiertjes van een theezakje gaan bij papier.

Overigens houdt het natuurlijk niet op bij de bars. Als je daarna van alles in je haar knijpt en spuit kan dat ook wel of niet zwaar chemisch zijn.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:01

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken natuurlijk maar ik vraag me wel af of zo'n shampoobar nou zoveel uitmaakt in je kosten vergeleken met een fles shampoo? Dat komt toch echt neer op 1-2€ per maand?

Voor mij was de overweging vooral plastic vrij, vegan en omdat ik graag eens wat van mijn haar wil proberen te maken _O- Ik heb 'm nu drie keer gebruikt (douche niet zovaak als zou moeten misschien := ) en ik merk nu al een heel fijn verschil in mijn haar!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:04

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen, maar ik had ook een shampoobar gekocht voor mijn honden en zojuist gebruikt. Die werkt echt top. Ook weer van HappySoaps. Super handig in gebruik, je kan 'm gewoon over je hele hond wrijven en klaar. Er komt super veel schuim vanaf en hij ruikt heerlijk <3

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:52

Kaus schreef:
Ik kan niet in andermans portemonnee kijken natuurlijk maar ik vraag me wel af of zo'n shampoobar nou zoveel uitmaakt in je kosten vergeleken met een fles shampoo? Dat komt toch echt neer op 1-2€ per maand?


Voor mij wel. Voorheen kocht ik een fles van 1,25 en deed er 4 maanden mee. Nu met een bar van 8 euro doe ik 2 maanden.
Dus dat is tegenover elkaar:
Bar -> 16 euro/ 4 maanden
Fles -> 1,25 euro/ 4 maanden.

Dat vind ik een groot verschil en dan wil ik best goed doen voor het milieu etc, maar ik weet nog niet of ik dat tegen deze kosten wil blijven doen als ik eerlijk ben. Ik draag ook op andere manieren bij (maar daar gaat dit hele topic niet over).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:01

En dan heb je ook nog meerdere bars he, zoals:
- afwasmiddel
- scheerzeep
- handen wassen
- shampoo
- conditioner
- douche zero
- make-up reiniger

Dan is het al snel een bedrag

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:51

Ik vind ze zo los wel duurder dan gewone shampoo uit een fles maar aan de andere kant gebruikte ik toen veel producten om mijn haar minder pluizig te krijgen en ook vaak droog shampoo dat heb ik niet meer nodig mijn haren blijven vet vrij en zachter. Ik heb het niet voor de verpakking gedaan maar waar mijn haar het het beste op doet

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:54

Het is het totaal plaatje. Die ik kies bij Happy Soaps worden in Nederland gemaakt. Is in mijn geval echt een 100% verbetering voor mijn haar en geen plastic. En ik doe er vier maanden mee.

Is het duurder dan een fles shampoo? Ja. Maar voor mij zijn de voordeler belangrijker.

Dito met de bar voor mijn gezicht en lichaam.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 18-06-21 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:02

Ja en ik merk aan mijn haar dus geen verschil, het is in beide gevallen fijn en zacht en gezond. Ook gebruik ik geen overige producten voor mijn haar, dus ik betaal echt alleen de shampoo (in welke versie dan ook).