Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:41

Maar dat is niet echt een hele eerlijke vergelijking. Een shampoo bar vergelijken met de goedkoopste shampoo. Ik verkocht ook shampoo van 30 euro voor een flesje, dus dan is het goedkoper. Wel afhankelijk van je gebruik, want van goede geconcentreerde shampoo zou je echt minder hoeven te gebruiken.

Ik zeg niet dat alle dure shampoo's altijd beter zijn dan goedkope, soms echt helemaal niet. Maar ga je echt de ingredienten en kwaliteit vergelijken, zitten er natuurlijk verschillen, ook in flessen shampoo's.

Happy soaps heeft geen flessen denk ik, maar ga dan de bar van Garnier mer hun fles vergelijken.

En hoe we het gebruiken? Het principe is de fles, zonder water en dan zou er minder shampoo in een fles zitten dan een bar. Maar ik ben er ook niet super handig mee en doe er ook te kort mee. Dat is ook om wat we gewend zijn.

Naast dat; Bij ons wordt plastic apart opgehaald en gratis. Hoewel.........het zal ergens anders in verrekend zitten.
De restafval bakken gaan op gewicht. Ik heb eigenlijk nauwelijks restafval, maar wel nog steeds redelijk wat plastic afval. Zou ik dat gaan wegen, betalen we meer voor het afval. Geen verpakkingen is dus ook minder kosten.
Papier gaat bij papier voor de school hier.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:42

superpony schreef:
Maar dat is niet echt een hele eerlijke vergelijking. Een shampoo bar vergelijken met de goedkoopste shampoo.


Dat was de shampoo die ik gebruikte, voor mij is dit exact de vergelijking die ik moet maken :+

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:56

Goof schreef:
superpony schreef:
Maar dat is niet echt een hele eerlijke vergelijking. Een shampoo bar vergelijken met de goedkoopste shampoo.


Dat was de shampoo die ik gebruikte, voor mij is dit exact de vergelijking die ik moet maken :+

En hier idem. Geen moeilijk haar, geen conditioner, gewoon de simpelste shampoo.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:17

Volgens mij is je standpunt wel duidelijk nu Germie! Voor jou dus weer shampoo in fles....

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:25

Pallatin schreef:
Volgens mij is je standpunt wel duidelijk nu Germie! Voor jou dus weer shampoo in fles....

En ook voor Goof zo te lezen. Niet alleen voor mij. :P

Ik ben nu aan een shampoo die nog van mijn moeder was. Badedas ofzo, dus wel iets duurder. Maar ook hier merk ik geen verschil.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:17

Goof schreef:
superpony schreef:
Maar dat is niet echt een hele eerlijke vergelijking. Een shampoo bar vergelijken met de goedkoopste shampoo.


Dat was de shampoo die ik gebruikte, voor mij is dit exact de vergelijking die ik moet maken :+


Ja, dat snapt iedereen. Maar kom op, Je snapt toch ook wel dat de goedkoopste shampoo vergelijken niet heel eerlijk is?

Misschien als andrelon of etos eigen merk of kruidvat ook met bars komt, dat je het dan eerlijk kan vergelijken qua prijs. Maar nu niet. En dan heb ik het puur over de vergelijking qua prijs.

Qua kwaliteit is het ook echt niet te vergelijken. Ik heb echt met heel veel shampoo's gewerkt en gebruikte zelf ook al jaren simpele shampoo omdat ik best veel gebruik, maar de verschillen zijn echt groot.
Ik heb bij een kapsalon ingevallen waar ik echt uitslag kreeg van hun goedkope rommel, wat ik verder nog nooit had gehad.

En wie zegt dat dit goed is? Soms vinden mensen het wel best zo. Maar mensen klagen ook over futloos haar, zwaar haar, vet haar, jeuk. Dan kopen ze iets anders met toevoegingen om dat tegen te gaan, maar je kan dus ook kijken naar juist weglaten van ingredienten en puur naar het wassen kijken.

Je leest ook dat er ook binnen de bars veel verschil is. Wat geheel logisch is als mensen allemaal ander haar en hoofdhuid hebben. Maar ook andere wensen.
Iemand die het elke dag in een staart doet, heeft echt andere wensen dan iemand die het elke dag netjes wil hebben. Met regelmaat wil fohnen. Kort haar is anders dan lang haar. Krullend is anders dan steil en zo door......

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:45

Ik heb wat losgemaakt zie ik := Maar way ik voornamelijk bedoelde, ja ik snap dat het een paar euro meer per maand is, maar zijn die paar euro zo significant? En vandaar dat ik aangaf, ik kan niemand in iemands portemonnee kijken. Maar het zou mij niet per se gaan om: ben ik hiermee duurder/goedkoper uit. Maar ik snap het als dat voor sommige mensen wel is!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:31

Voor mij gaat het ook niet om die paar euro. In mijn ogen stappen de meeste mensen juist bewust over vanwege geen dierproeven, vegan, beter voor het milieu, geen plastic ed.

Als je je daar mee bezig houdt ben je helaas vaak duurder uit dan de ‘onvriendelijke’ opties

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:02

Maar het wil niet zeggen als je wel kiest voor goedkope shampoo dat je dan niet milieuvriendelijk bent. Dat kan iemand ook weer op een ander vlak doen. Ik heb zo bijvoorbeeld geen bloemen in mijn voortuin, maar heb dat ingericht met knoflook en ui, een groentetuin dus. Vorig jaar stonden er rode kolen en bloemkolen. Door het voorjaar zijn de erwten mislukt, maar ik heb dus een zgn. milievriendelijk biologisch (dynamisch) gifloos voormoestuintje. Natuurlijk is het ook omdat je het leuk vindt en omdat je meer thuis bent, maar ook dat is dus een 'vriendelijke' optie.

Daarnaast heb ik nog niet zo lang geleden een documentaire gezien over de kostprijs van shampoos en waarom die zo vaak in de aanbieding zijn. De werkelijke kosten zijn voor de fabrikant enorm laag. Ook bij de zgn. 'duurdere en betere' merken.

Sommige goedkope zepen en shampoos zijn waterig. Maar de meeste huismerken zijn prima. En als ik bij die Grenze gewoon merkshampoos kan vinden voor 1 euro per fles, dan is het niet dat goedkope shampoo slecht is. Er zit ook tussen duurdere merken soms wel verschil in, maar mijn haar kan alles hebben, dus voor mij maakt het echt totaal niet uit.

Stel een bar is 4 euro per maand duurder. Je kunt zeggen dat dat niet veel is, maar dat is toch 48 euro per jaar. Dat is 1-2 keer uit eten gaan. Als je op de centen moet letten, dan moet je op alles besparen. Dus tijdschriften weg, letten op welke wasmiddelen en shampoos je koopt, enz. En doe je dat dan op meerdere vlakken, dan bespaar je zo een paar 100 euro per jaar. Met de enorme stijging van produkten sinds maart vorig jaar in de supermarkt, maar ook de bouwmarkt moeten sommige mensen gewoon op de 'kleintjes' letten.

En ja, als er een huismerk bar komt voor zeg max 2 euro, dan ga ik het wel weer proberen hoor.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:10


Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:47


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:59

germie schreef:
MarcoBorsato schreef:
Vreemd, ik houd een flintertje over maar zeker geen 20 procent. Maar mijn shampoo komt niet uit China dus dat is niet te vergelijken.

Ik heb 1 uit china gehad (dat was de beste) en 1 van hier. Beiden zelfde euvel. Merkte verder totaal geen verschil. Dus kan niet zeggen dat ik het zo ideaal vind.

Zakjes heb ik idd niet. Geen idee waar je die koopt, maar blijven ze dan niet nat en worden dan niet week?

Mijn bars waren zeker ook van goede kwaliteit, die uit China was absoluut niet minder dan eentje van 8 euro van hier. Dus het is onzin dat China geen kwaliteit levert. Sterker nog, de prijs-kwaliteit is veel beter omdat je gewoon 2.5 bar hebt voor 1 hier.
Men moet eens ophouden negatief te doen over iets wat uit het buitenland komt, want het kan dus ook gewoon goed zijn. Ik heb het zelf getest. Heb jij ook 1 uit China gehad dan? En kun je vergelijken? Ik dus wel. En merkte echt geen verschil, behalve in prijs.
En nee, mijn bar uit Nederland was niet 1 van de Action, die waren uitverkocht helaas. Gewoon 1 van 8.49 uit de supermarkt hier. Die is nog niet geheel op.


Nee, ik koop geen rotzooi uit China. :)

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:09

Het is zeker geen rotzooi. En iemand die het niet probeert kan het ook niet weten. Ik heb het in ieder geval getest. En het was zeker geen rotzooi. Hij was niet beter of minder dan die in Nederland gekocht was, maar wegens de prijs scoort de goedkoopste beter, resultaat is hetzelfde.

Ik wacht gewoon totdat een huismerkbar 2 euro kost, dan ga ik weer verder testen. Voorlopig heb ik helaas nog shampoo genoeg uit d voorraad van mijn moeder.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:34

Maar Germie, het is een feit dat de producten uit China aan andere eisen voldoen, dan wat er in Europa geeist wordt.
Daarnaast wordt daar onder hele andere omstandigheden (lees, mens en dieren omstandigheden) geproduceerd.
Grote bedrijven zeggen letterlijk: we testen in Europa of het product aanslaat/te produceren valt en daarna gaat de productie naar China. Want giftige stoffen willen we in Europa niet, maar een Chinees meer of minder die omvalt maakt blijkbaar niet uit.
En ja, dit is een ervaring uit eerste hand.

Dus denk nog eens twee keer na als je iets uit China haalt ‘want het is goedkoper’..

Maar goed, ik blijf in elk geval bij mijn bars, zeer tevreden mee!
Dat brokkelen blijf ik wel apart vinden. Een vriendin van me had met mij mee besteld en die van haar is ook gaan brokkelen, mijne totaal niet?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:44

Ze brokkelen vaak als ze niet mooi kunnen drogen of dus te lang nat blijven.

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 00:25

Die van Happy soaps brokkelde bij mij ook, heb hem in een zo’n mesh zakje gedaan n toen kon ik hem nagenoeg helemaal opmaken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 01:42

germie schreef:
Het is zeker geen rotzooi. En iemand die het niet probeert kan het ook niet weten. Ik heb het in ieder geval getest. En het was zeker geen rotzooi. Hij was niet beter of minder dan die in Nederland gekocht was, maar wegens de prijs scoort de goedkoopste beter, resultaat is hetzelfde.

Ik wacht gewoon totdat een huismerkbar 2 euro kost, dan ga ik weer verder testen. Voorlopig heb ik helaas nog shampoo genoeg uit d voorraad van mijn moeder.


Niet zo jenken, het is troep want getest op dieren en je weet niet welke ingrediënten er in zitten.

Je kunt je dom houden, dat mag. Vrij land.

magda_90
Berichten: 32280
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 02:41

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:
Het is zeker geen rotzooi. En iemand die het niet probeert kan het ook niet weten. Ik heb het in ieder geval getest. En het was zeker geen rotzooi. Hij was niet beter of minder dan die in Nederland gekocht was, maar wegens de prijs scoort de goedkoopste beter, resultaat is hetzelfde.

Ik wacht gewoon totdat een huismerkbar 2 euro kost, dan ga ik weer verder testen. Voorlopig heb ik helaas nog shampoo genoeg uit d voorraad van mijn moeder.


Niet zo jenken, het is troep want getest op dieren en je weet niet welke ingrediënten er in zitten.

Je kunt je dom houden, dat mag. Vrij land.


Amen. :o
In China is het verplicht dat oa verzorgingsproducten op dieren getest worden.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 06:53

Ik ben mijn voorraad shampoo aan het opmaken. Dan ga ik ook aan de shampoo bar beginnen. Voor het plastic, omdat er geen schadelijke stoffen via de riolering verdwijnen en omdat ik niet wil dat zoiets op dieren getest wordt. Ik weet alleen niet zo goed welke ik moet nemen haha.

Ik was mijn haar nu max tweemaal per week. Wordt niet snel vet sinds ik niet zo vaak meer was. Is lang, steil en heb vrij veel haar.ik Heb altijd van Andrélon allerlei soorten shampoo gebruikt en een beetje conditioner.

Iemand tips waar ik mee kan starten?

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 07:13

Iets wat getest is op dieren is niet direct troep natuurlijk. Je kunt het hooguit daar niet mee eens zijn. Ik kan ook niet zeggen dat ik er direct achter sta, maar ook bekende merken maken nog gebruik van proefdieren. Omdat ik niet alles kan betalen kan ik niet alles zomaar doen.
Ik vind nog steeds dat er erg gemakkelijk over ene paar euro gedaan wordt. Maar in een ander z'n portemonnee kijken kan niet. En wie weet sponsort iemand wel liever een minima en geeft wat minder geld uit aan shampoo.

De resultaten met het wassen met een shampoobar zijn voor mijn haar gelijk aan 1 gekocht in Nederland, en ook de resultaten worden niet anders of ik nu was met Dove, Andrelon, Bac, huismerk of Badedas . Dus daarmee is voor mijn haar bewezen dat het niets uitmaakt.
Het kan bij een ander anders zijn, maar misschien zit het ook tussen de oren. Er zou dan onafhankelijk getest moeten worden voor verschillende haartypes.

Je kunt dus tevreden zijn met een dure bar, maar ook met een goedkopere. En ook met gewoon flessen shampoo.
Mijn grootste bezwaar is de prijs en dat je een deel weg kunt gooien omdat het te klein wordt en daar ook nog eens de geur af gaat. Niet dat geur het belangrijkste is, maar het is wel een reden om een bar te kopen. Geurloze shampoo werkt verder net zo goed, maar je mist een dimensie.

Conditioner gebruik ik sowieso niet, dus kan niemand er over adviseren. Het scheelt bij mij in ieder geval wel weer een extra fles onder de douche (en als afval) en geld. Vroeger gebruikte ik het wel, maar dat was gewoon huismerk en dat werkte prima. Maar dat was nog in de tijd dat plastic laagjes over het haar normaal waren zeg maar.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 09:09

Nou Germie, je statement dat iets is wat op dieren is getest niet meteen troep is vind ik een sneue uitspraak sorry hoor! Je hebt namelijk de keuze om voor een dierproefvrij product te kiezen. Ik heb even berekend dat Een shampoo bar mij 4 euro per jaar!!!! meer kost dan andrelon uit een 1+1 actie dus dat is ook met kleine portemonnee prima te overzien....dan eet je 2 repen chocola minder per jaar...waar een wil is is een weg, maar ik krijg het idee dat jij helemaal niet voor een duurzamer alternatief wil gaan en dat is voor veel mensen hier juist de reden om het wel te proberen. Minder plastic, lokaal en schoon geproduceerd tov diertesten en geïmporteerd uit China of all places waar men het met mensenrechten ook niet nauw neemt en wat gezien de afstand die dat zeepje moet afleggen giga vervuilend mag worden genoemd....wauw, voel je dan nog maar eens schoon....
Ook je laatste argument dat je een deel van een bar weggooit gaat niet op zoals meerderen hier al hebben verteld, ook ik kon m’n bar opmaken tot de laatste flinter.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 09:43

Je punt is nu wel duidelijk Germie; voor jou gewoon de fles.
Ontstip het topic nu maar dan kunnen de posters weer ontopic verder kletsen welke bar ze gebruiken en kunnen de stille meelezers die na het opmaken van de huidige fles ook aan de bar willen, uitmaken welke ze willen gaan proberen.

Zoals het topic ooit bedoelt was.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:16

De meesten hier gebruiken de bars om minder plastic te gebruiken, ‘lokaal’ te kopen en ivm geen proefdieren gebruik.
Germie, het is duidelijk. De bars bevallen je niet om meerdere redenen. Prima, je hebt je punt gemaakt.

JudithM: als je even kijkt op de site van bijv happy soaps dan staat daar per bar aangeven voor welk haartype deze geschikt is.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:27

Germie, maak een topic aan over goedkope shampoo, dan vind je meer wellicht meer mensen die hetzelfde vinden als jij. Dan kunnen we hier gewoon over shampoobars praten.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:07

Rox87 schreef:
Je punt is nu wel duidelijk Germie; voor jou gewoon de fles.
Ontstip het topic nu maar dan kunnen de posters weer ontopic verder kletsen welke bar ze gebruiken en kunnen de stille meelezers die na het opmaken van de huidige fles ook aan de bar willen, uitmaken welke ze willen gaan proberen.

Zoals het topic ooit bedoelt was.

Nou, er worden beweringen gedaan die ik nooit gezegd heb, dus dat corrigeer ik dan gewoon. En ik ben niet de enige die hetzelfde er over denken. Dus dat mag gezegd worden. Als mensen nu geen onjuiste beweringen over dingen doen die ik nooit gezegd heb, dan reageer ik alleen nog indien het nuttig is.

Ik ga zeker nog eens kijken hoe ik de laatste restjes op kan maken. En als die 2 euro bar bij de Action er weer komt, dan probeer ik die ook nog wel.

En ik wil echt wel voor minder plastic, dat is weer een voorbeeld van woorden in de mond leggen. Ik ruim niet voor niets geregeld plastic uit het water op. Ook kook ik heel vaak niet uit pakjes of zakjes. Maar gewoon losse groenten en kruiden, zonder verpakking. Ieder doet zo zijn ding he. (en dat is misschien offtopic, maar het gaat er wel om dat er nu dingen beweerd worden die ik niet zeg of gezegd heb). Dus ik ben zeker milieubewust. En kijk ook wel naar wat er nog beter kan. Maar zoals gezegd, een ander kan niet in mijn portemonnee kijken. En ik kijk met kleding wel of het ergens gemaakt wordt waar er geen sprake is van kinderarbeid. Bij een halster of dekje is dat lastig te achterhalen. Ook betaal ik wel eens wat voor een minima.

Verder is het zo dat er op de man, op mij gespeeld wordt en niet op Goof die hetzelfde gezegd heeft.

Dus ja, ik ben prima voor het weer ontopic gaan, maar ik ben wel milieubewust, ik heb het geprobeerd en heb wat negatieve bevindingen gedaan die gemeld mogen worden. Niet meer en niet minder.