Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:32

iemand nog een update misschien over een nieuw gebruikte shampoobar of conditionerbar ?
Zelf heb ik een proefverpakking van beesha. Ik weet nog niet helemaal wat ik van de geur vind, vrij chemisch. Maar blijft daardoor misschien wel langer in je haren hangen.
De conditioner van beesha is de beste die ik totnutoe heb geprobeerd.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:50

Maris schreef:
Ik weet dat ik de ingredienten kan nakijken. Maar om dat nu voor elke bar te gaan doen als er al ergens een lijst bestaat....
Plus dat ik niet 100 % precies weet welke stoffen nou niet milieuvriendelijk / huidvriendelijk zijn.

In jouw voorbeeld al wel duidelijk te zien dat Savion ( denk ik ) natuurlijker is qua samenstelling dan Garnier.


https://whatsinmyjar.com/ingredient-list-analyzer
Hier kan je hele ingrediëntenlijst in kopiëren en dan zie je meteen wat welk ingredient doet.
Ook welke ingrediënten kunnen irriteren.
Alleen gok ik niet dat milieuvriendelijkheid er uit te halen is.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:51

Dank je wel !

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:54

Beesha shampoo vind ik super, heb het wassen kunnen afbouwen naar 1x per week en nooit meer vet haar.

Conditioner doet niks voor mijn gepermanente haar, daar gebruik ik een leave in voor uit een fles.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:56

Goof schreef:
Lange overgang? Wat bedoel je?

Ik ben, ba een kleine anderhalf jaar, wel weer klaar met de bars. Ga mijn laatste restje komende week op maken en dan staat er 'gewoon' weer een fles te wachten.


Ja bij mij ook. Het idee is enorm goed. Vond het voor vakantie ook wel makkelijk omdat ik dan geen shampoo in kleine flesjes hoefde over te gieten.

Maar ja ik gooi er best veel van weg om dat ze in kleine stukjes breken. De conditioner vond ik het minst fijn in je haar te verdelen. De shampoo vind ik op zich wel fijn.

Ik heb die van curley secret overigens. Shampoo en conditioner.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:02

Tegen breken heb ik een soort netje om de bar , kan je de bar ook in ophangen om te drogen