Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:48

Ontpillen ging goed bij mij, ben nu ongepland zwanger :+

Spoiler:
Héél blij mee, maar net even een half jaartje te vroeg :P

Anoniem

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:27

Gefeliciteerd

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:40

Oh haha gefeliciteerd! :D

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:33

Dankjewel! Het was natuurlijk wel de bedoeling uiteindelijk dat ik zwanger zou worden, maar we deden nog even voorzichtig omdat we het pas over minimaal een half jaar wilden laten gebeuren. Blijkbaar ging het ontpillen goed dus :+

Verder veel positieve ontwikkelingen sinds ik ben gestopt. Sexdrive is beter, lijkt alsof ik meer energie heb (nu weer minder juist haha) en ik voel me veel 'natuurlijker' ofzo. :) En minder zin om te snaaien :P

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:44

Gefeliciteerd :D

Hier gaat het nog niet zo goed helaas.
Per maart gestopt en maar 1 keer toen ongesteld geworden en toen wel veel veranderingen gevoeld. Maar daarna echt niks geen libido niks.

Wel 3 weken in de maand elke keer klachten zoals misselijk en kramp/ opgeblazen onderbuik enzovoort.
en na 60,54, 40 en 20 dagen bruinverlies gehad.

Was er nu klaar mee en maandag bloed geprikt en onderzocht naar hormonen enzovoort. Uitslag wacht ik nog op.

Hopelijk komt er wel wat uit maar niet ernstig natuurlijk haha

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:47

Ik heb vanaf mijn viertiende de pil gebruikt. Continu. Jaren zonder stopweken. Op mijn 42 ste wou ik er van af. Het voelde niet goed. Maar ik kreeg geen verwijzing voor sterilisatie. Dat moet mijn man maar laten doen want dat is makkelijker. Ook op mijn 34 ste kreeg ik dat advies met mijn ex man. Ik had misschien beter op mijn strepen moeten staan maar helaas. Nu ben ik 44 en heb ik abrupt moeten stoppen omdat ik een hormoongevoelige borstkanker heb. Het is niet vooroorzaakt door de pil maar wel gevoed. Nu ik gestopt ben voel ik weinigverschil. Ondanks de chemo is het elke 21 tot 24 dagen regelmatige cyclus. Hoofdpijn is veel minder. Libido is een beetje lastig nu. Zover heb ik geen andere bescherming nodig maar geen idee wat het straks wordt. Mijn partner vind alles medisch eng dus die sterilisatie bij hem zal het wel niet worden.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 15:15

Iloveiswan schreef:
Gefeliciteerd :D

Hier gaat het nog niet zo goed helaas.
Per maart gestopt en maar 1 keer toen ongesteld geworden en toen wel veel veranderingen gevoeld. Maar daarna echt niks geen libido niks.

Wel 3 weken in de maand elke keer klachten zoals misselijk en kramp/ opgeblazen onderbuik enzovoort.
en na 60,54, 40 en 20 dagen bruinverlies gehad.

Was er nu klaar mee en maandag bloed geprikt en onderzocht naar hormonen enzovoort. Uitslag wacht ik nog op.

Hopelijk komt er wel wat uit maar niet ernstig natuurlijk haha

En? Heb je al een uitslag?
Ik denk er ook sterk aan bloed te prikken op hormonen. Nu 9de dag menstruatie en migraine met cyclus dit x van 48 dagen maar schommelt heel erg. Ik kom aan terwijl ik niet abnormaal veel eet en heb stemmingswisselingen dus denk echt mijn hormonen die raar doen..

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:44

Napie schreef:
Ik heb vanaf mijn viertiende de pil gebruikt. Continu. Jaren zonder stopweken. Op mijn 42 ste wou ik er van af. Het voelde niet goed. Maar ik kreeg geen verwijzing voor sterilisatie. Dat moet mijn man maar laten doen want dat is makkelijker. Ook op mijn 34 ste kreeg ik dat advies met mijn ex man. Ik had misschien beter op mijn strepen moeten staan maar helaas. Nu ben ik 44 en heb ik abrupt moeten stoppen omdat ik een hormoongevoelige borstkanker heb. Het is niet vooroorzaakt door de pil maar wel gevoed. Nu ik gestopt ben voel ik weinigverschil. Ondanks de chemo is het elke 21 tot 24 dagen regelmatige cyclus. Hoofdpijn is veel minder. Libido is een beetje lastig nu. Zover heb ik geen andere bescherming nodig maar geen idee wat het straks wordt. Mijn partner vind alles medisch eng dus die sterilisatie bij hem zal het wel niet worden.

Wat heftig voor je! Veel sterkte de komende tijd.

Als je niet aan de pil was geweest, had je de borstkanker dan alsnog gehad (maar dan later?)

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:09

Ja want hormonen heb je sowieso. Maar het is wel extra pokon geweest bij dit type borstkanker. De kans op kanker bij pilgebruik is aanwezig. Maar het risico op zwangerschap had ik ook niet willen nemen. Ik sta nog steeds achter mijn pilgebruik. Na de hele behandeling ga ik hormoontherapie krijgen. Dat lijkt me ook wel heftig.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:39

Nikki_ schreef:
Iloveiswan schreef:
Gefeliciteerd :D

Hier gaat het nog niet zo goed helaas.
Per maart gestopt en maar 1 keer toen ongesteld geworden en toen wel veel veranderingen gevoeld. Maar daarna echt niks geen libido niks.

Wel 3 weken in de maand elke keer klachten zoals misselijk en kramp/ opgeblazen onderbuik enzovoort.
en na 60,54, 40 en 20 dagen bruinverlies gehad.

Was er nu klaar mee en maandag bloed geprikt en onderzocht naar hormonen enzovoort. Uitslag wacht ik nog op.

Hopelijk komt er wel wat uit maar niet ernstig natuurlijk haha

En? Heb je al een uitslag?
Ik denk er ook sterk aan bloed te prikken op hormonen. Nu 9de dag menstruatie en migraine met cyclus dit x van 48 dagen maar schommelt heel erg. Ik kom aan terwijl ik niet abnormaal veel eet en heb stemmingswisselingen dus denk echt mijn hormonen die raar doen..


ja heb een hele goede uitslag geen problemen gevonden me schildklier, hormonen of bijvoorbeeld diabetes gelukkig.
Iets verhoogd HB maar dat was te verklaren me geen menstruatie hebben al een half jaar.

Heb hormoon pilletjes voorgeschreven gekregen. Moet nog even tijd vinden langs de apotheek te kunnen. Deze wekken een ontrekkingsbloeding op en hopelijk word het dan gereset.
Eerst deze week even afwachten. Had wel een eisprong gevonden 2 weken geleden dus maar even afwachten of ik ongesteld word voordat ik die pilletjes ga gebruiken.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 19:10

Ik meld me ook. Na heeeeeel lang de pil te hebben geslikt ben ik gestopt nadat ik mijn relatie heb verbroken. Zat voornamelijk aan de pil zodat er geen babies komen, en voorlopig heb ik ook wel even genoeg van relaties :))

Merkte gisteren wel waarom ik aan de pil zat, want de eisprong is geen pretje := Dat werkt dus wel weer direct. Ik voel me ook veel lichter, minder down. Maar dat kan ook komen door het verbreken van de relatie.

Ik hoop ook dat de extra kilo’s er nu makkelijker af gaan, dat zou helemaal fijn zijn.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:01

Zijn er hier mensen die depressieve klachten ervaren vlak voor de ovulatie. Ik heb het een tijdje genoteerd zonder op de agenda te letten. En nu kijk ik dus terug en het is dus steeds 2 dagen voor de verwachte vruchtbare periode.
Het hangt dus echt samen met die LH-piek

Ik merk op die dag dan echt somberheid, moeheid, verlies echt een beetje de zin in de toekomst. Ik vind het best wel heftig want ben die dag echt een ander mens.

Ik heb al beetje gekeken online maar lees er weinig over. Dus ik dacht misschien herkennen mensen het beeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:25

Wat naar, Napie. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de behandelingen goed aanslaan en mee zullen vallen.

Ik ben nu drie maanden gestopt met de pil. Ik had wekelijks hele zware hoofdpijnaanvallen, soms 1,5 week non-stop, en i.c.m. heftige verkramping van mijn schouders, nek en kaken. Fysio was dweilen met de kraan open. Twee neurologen gaven als enige oplossing om dagelijks een lichte dosis antidepressiva te slikken ivm preventieve werking tegen deze hoofdpijn. Dat wilde ik liever niet, dus op eigen initiatief gestopt met de pil.

Voelde me direct beter. Veel meer energie, minder stemmingswisselingen, vrolijker en ik heb nu heeeel sporadisch (rond eisprong en menstruatie) hoofdpijn. Mijn leven is echt zoveel leuker geworden! Mijn cyclus was ook direct vrij normaal, maar ik had altijd al wel een stopweek ingelast. Ik voel nu (helaas) ook goed mijn eisprong, maar dat neem ik maar voor lief :P

future_vet, ik weet eigenlijk niet of ik dat ook heb. Er zijn wel handige appjes om pijn en je stemming bij te houden. Ik gebruikte Manage My Pain om patronen te zoeken voor die koppijn, maar er zijn wel betere, denk ik!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-21 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:29

@future vet: dat soort stemmingswisselingen heb ik ook wel. Eisprong en ongesteldheid, heel irritant. Ik heb inmiddels sinds februari mirena spiraal ipv pil, en dat is al een hele verbetering. Migraine is bijna nihil, net als gewone hoofdpijn (wel nog eens rond eisprong en ongesteldheid, maar vrij minimaal) wel neem ik magnesium en B12 bij hiervoor en dat helpt echt. Ik had gehoopt dat na 6 maanden ongesteldheid uitbleef maar dat is helaas nog niet. Wel veel minder tot soms bijna afwezig dus het is iets.

Ik hou alles bij in mn smartwatch.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:50

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je je eerste menstruatie had na het stoppen van de pil?
Ik ben nu sinds september gestopt maar nog geen menstruatie gehad. Mijn cyclus zou nu op 50 dagen zitten.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:56

Strak een maand na de laatste pil, en twee weken na mijn eisprong. Menstruatie was zelfs korter dan met de pil := Wel meer kramp.

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:02

Mijkee_ schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je je eerste menstruatie had na het stoppen van de pil?
Ik ben nu sinds september gestopt maar nog geen menstruatie gehad. Mijn cyclus zou nu op 50 dagen zitten.



+- 5 maanden voor mij..

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:07

Hier nog steeds niks. In maart gestopt.

Volgende week begin ik met een medicijn wat voor een ontrekkingsbloeding zou moeten zorgen. Ben benieuwd

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:19

Ik werd meteen weer netjes ongesteld, en dat na 21 jaar pilgebruik waarvan een groot deel zonder stopweken :=
Als het te lang duurt zou ik denk ik wel even overleggen met de huisarts.

Zijn er meer die juist hartstikke down werden na het stoppen? Ik ben wel eens eerder gestopt maar toen na een maand meteen weer begonnen want ik ben de eerste weken dus echt gigantisch down. Ik zie alleen maar verhalen van mensen die positiever worden na het stoppen met de pil. Ik ga nu wel gewoon doorzetten hoor maar die eerste weken waren echt pittig, veel hormonale hoofdpijn en dus echt heel somber.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:16

Ik werd 2,5 week/3 weken later ongesteld _O-

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:00

Na het stoppen met de pil meteen weer ongesteld volgens het boekje.
Ben nu ruim een half jaar gestopt.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:10

Hoi allemaal
Even een schopje. Ik ben vorige week zondag eindelijk ongesteld geworden na ruim 11 maanden na de laatste prikpil. Feestje *\o/*
Maar nu duurt mijn menstruatie al 9 dagen en het is nog zodanig wat dat ik zeker weet dat ik morgen ook nog vloei, het wordt nu wel minder.

Is dit normaal? Hoe ging het bij jullie? Ik heb nu griep klachten bij gekregen en ontzettende hoofdpijn, geen corona. Moet ik nu de ha bellen?

Anoniem

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:29

Als jij het niet vertrouwd mag je bellen, tuurlijk!! Ik was de eerste keer dik 2 weken ongesteld en daarna ellenlange cyclussen van +2 maanden.. nu eindelijk na bijna 2 jaar straks is de cyclus al 4x redelijk gelijk. Geef dus niet op!

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:49

Ik volg even.

Ik gebruik nu een aantal jaar de prikpil, maar ik wil er een tijdje mee stoppen tot mijn menstruatie weer terug is. Ik heb. Zelf structureel last van stemmingswisselingen en ik denk dat het met de prikpil te maken kan hebben. Aangezien ik geen relatie heb vind ik het wel de moeite waard om het uit te proberen. Daarna wil ik wellicht weer met de gewone pil beginnen (afhankelijk of ik veel verschil ervaar zonder hormonen ja/nee).

Eigenlijk wat hier onder ook staat heb ik ook veel last van:

future_vet schreef:
Zijn er hier mensen die depressieve klachten ervaren vlak voor de ovulatie. Ik heb het een tijdje genoteerd zonder op de agenda te letten. En nu kijk ik dus terug en het is dus steeds 2 dagen voor de verwachte vruchtbare periode.
Het hangt dus echt samen met die LH-piek

Ik merk op die dag dan echt somberheid, moeheid, verlies echt een beetje de zin in de toekomst. Ik vind het best wel heftig want ben die dag echt een ander mens.

Ik heb al beetje gekeken online maar lees er weinig over. Dus ik dacht misschien herkennen mensen het beeld?

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 00:33

Ik ben nu bijna een jaar gestopt en mijn cyclus is rond de 50 dagen.. wacht nu ook weer op mijn menstruatie. Ik weet niet of dit nog onder ontpillen valt, menstruatie duurt ook 7-10 dagen. Ik vind het wel bizar hoe erg mijn lichaam in de war lijkt te zijn..

Heel herkenbaar die moodswings, heb ze alleen nogsteeds.. ook na het stoppen met de pil. Een homeopaat zei wel eens dat dat met vitamine tekort te maken kon hebben en wilde me wel helpen, slik nu alleen multivitamine dus misschien wel eens het proberen waard. Hebben meer mensen daar ervaring mee?