Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 14:57

Geachte bokkers,

Met het starten van het nieuwe jaar en wéér migraine tijdens de kerstdagen heb ik besloten te stoppen met de anticonceptiepil. Nu merk ik dat ik een erg opgezette buik heb, maar ook een stuk helderder kan nadenken ofzo. Dat ik mentaal zo snel verschil merk, had ik niet verwacht. Ik hoop alleen wel dat mijn buik weer normaal wordt, want ik lees ook wel verhalen dat mensen aankomen door de pil.

Hoe gaat/ging het bij jullie?

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:59

Ik lees even mee. Ik merk dat ik mij in mijn stopweek haast nog beter voel dan in de andere weken wanneer ik de pil slik.
Wil even weten wat het effect is bij anderen :D

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:22

Ik heb maar anderhalf jaar de pil geslikt, maar toen ik was gestopt merkte ik ook zoveel verschil. Heel grappig, ik rook mezelf opeens meer. Niet op een vieze manier, maar gewoon geuren die opspelen in de cyclus afhankelijk van bepaalde hormoonconcentraties. Verder werd ik ook wel minder emotioneel. Alleen een heel groot nadeel: sinds ik ben gestopt heb ik behoorlijk last van acné. Dit duurt nu al ruim 1,5 jaar, en er valt eigenlijk niet veel tegen te doen :(

[MWS] [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7
In dit topic staan ook veel ervaringen.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:22

Ik kom ook even volgen. Ik gebruik nu de nuvaring zo’n 3 jaar en had gehoopt dat de migraine een tijdelijke bijwerking zou zijn, maar helaas blijft het even heftig terug komen :\

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:23

Ik lees ook mee. Al enige tijd geen relatie meer, dus waarom zou ik dan eigenlijk de pil nog slikken? Behalve dat het handig is om mijn menstruatie te regelen. :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:25

Ik slikte vanaf mijn 15e tot 21e de pil.
Ik ben toen gestopt omdat wij graag een kindje wilde. Ik weet niet meer waarom ik precies verschil merkte maar ik weet nog goed dat ik me afvroeg waarom ik het nooit eerder had gedaan, mijn man merkte vooral in mijn gedrag veel verschil. Ik heb nu een spiraal. :)

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 15:26

Giolli schreef:
Ik slikte vanaf mijn 15e tot 21e de pil.
Ik ben toen gestopt omdat wij graag een kindje wilde. Ik weet niet meer waarom ik precies verschil merkte maar ik weet nog goed dat ik me afvroeg waarom ik het nooit eerder had gedaan, mijn man merkte vooral in mijn gedrag veel verschil. Ik heb nu een spiraal. :)


Mijn vriend merkt ook al verschil, mijn libido is veel hoger, haha :p

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:30

Ik slikte hem van mijn 17de ongeveer tot 3 maanden geleden ongeveer, ik was hem eigenlijk vergeten bij te bestellen :+ maar besloten eens te kijken om te stoppen.

Ik merk niet heel veel verandering behalve dat ik het idee heb stabieler te zijn en over het algemeen wat rustiger. Hopelijk zet dat door!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:39

Nikki_ schreef:
Giolli schreef:
Ik slikte vanaf mijn 15e tot 21e de pil.
Ik ben toen gestopt omdat wij graag een kindje wilde. Ik weet niet meer waarom ik precies verschil merkte maar ik weet nog goed dat ik me afvroeg waarom ik het nooit eerder had gedaan, mijn man merkte vooral in mijn gedrag veel verschil. Ik heb nu een spiraal. :)


Mijn vriend merkt ook al verschil, mijn libido is veel hoger, haha :p



*hoort een kwartje vallen* hij zei gedrag. :(:)

Lagonda: dat idee heb ik inderdaad ook, wat kalmer en minder hysterisch.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:44

Ik ben inmiddels bijna een jaar gestopt na 18 jaar pilgebruik. Wat een verademing! Ik had heel erg last van mn darmen toen ik de pil gebruikte, daarom ook de keuze gemaakt om te stoppen. Tijdens de stopweek bijna geen last van namelijk. Mijn darmen zijn een stuk rustiger. Ik merk wel dat ik een stuk emotioneler ben nu, kan janken om niks. Was dus ook erg afgevlakt emotioneel door de pil, bijna depressief ook. Ben nu een stuk blijer. En het mooiste is nog dat ik nu weer libido heb, ook leuk voor mn vriend.
Mn menstruatie is een stuk korter en minder pijnlijk dan tijdens de pil, dat is me echt mee gevallen

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:46

Hier duurde het vooral heel lang voor mijn lijf het oppakte. Ik ben ruim anderhalf jaar aan het modderen geweest om enigzins stabiele cyclussen te krijgen.
Ik voel me wel stuk rustiger en fijner zonder pil. Ik ben na mijn zwangerschap overgegaan op de minipil en had daar minder last van gelukkig.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:53

Ik merkte helemaal geen verschil toen ik een halfjaar was gestopt := Maar ik kreeg ook geen lichamelijke of mentale veranderingen toen ik met de pil begon. Ik gebruik een van de lichtste anticonceptiepillen, misschien dat dat ook scheelt?

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:06

Ik zou dolgraag stoppen met de pil maar ik slik het juist omdat ik zonder pil heel veel migraine en bloedverlies heb, waardoor ik niet normaal kan functioneren.
Ik slik de pil dan ook door en heb geen stopweken.

Mocht iemand een oplossing daarvoor weten (dus geen andere vorm van anticonceptie, hormonen of andere meuk!) hoor ik het graag.

Century

Berichten: 5957
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:08


Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:40

Ik ben nu sinds 3 maanden ook gestopt met de pil, na ruim 15 jaar gebruik.

Ik wilde eens weten hoe ik zou zijn zonder hormonen en hoop zo wat makkelijker af te vallen.
Merk eigenlijk weinig verschil, behalve minder last van obstipatie.
Ook had ik gelijk een goede cyclus en geen last van mijn menstruatie gelukkig.

Ben benieuwd of ik nog meer dingen ga merken als ik langer ontpild ben. :)

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:59

Ik zou ook graag willen stoppen met de pil. Omdat ik ook bepaalde klachten heb waarvan ik denk dat het door de pil komt. Maarja, ik heb een vriend en ik wil geen kinderen dus ik zal toch iets moeten doen.. :+

Skessa_
Berichten: 10617
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:03

Ik ben ook een tijdje gestopt geweest. Ik was vaak ontzettend moe, dat is daarna minder geworden. Ik slik nu overigens weer wel de pil, maar nu de originele microginon en daar geen last meer van.
Wat ik wel had toen ik net gestopt was een gigantisch slecht humeur. Ik kon echt exploderen om de kleinste dingen. Niet zo tof voor de medemens :=

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:17

Nou gewoon niet nemen en het ging prima jaren aaneen stuk.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:20

Ik ga mij ook maar eens melden in het algemene topic. Ik zit er ook aan te denken om te stoppen. Mijn hormoon huishouding is ook een groot drama. Ik gebruik nog andere natuurlijke producten om mijn hormonen wat in balans te brengen maar de pil trapt dat weer door de war.

Ik heb de nuva ring ook gehad maar hier werd mijn humeur zo heftig van dat ik zelf ook wel echt merkte wat voor complete psycho bitch ik was. Nu een lichte pil. Maar deze geeft ook veel hoofdpijn en andere klachten. Daarbuiten heb ik soms een "ongesteldheid" tussendoor of blijft mijn hele ongesteldheid uit.

Ik vind het stoppen alleen een beetje moeilijk vanwege mijn relatie. Kindjes is nog niet echt op de planning nu en de pil is onze enige "beveiliging" Met mijn onregelmatige cyclussen nu lijkt mij dat best lastig O:)

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:25

Hier gestopt na 13 jaar na van alles geprobeerd te hebben om van een alles overheersende vermoeidheid af te komen.

Gelukkig is die vermoeidheid, die als een grijze deken over mij heen hing, een heel stuk verdwenen toen ik met de pil stopte.
Ik voelde me ook veel rustiger, energieker, beter libido en veel minder down.

Had achteraf jaaaaren eerder moeten stoppen.
Ik had direct een goede cyclus maar ook ik heb wel een hele poos last van acne gehad, ook wel bijna een jaar denk ik.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:28

Ik ben eens een maand gestopt maar merkte eigenlijk geen verschil. Alleen mn benen werden heel slank, die kwabbies aan de binnenkant trokken weg. Verder echt geen verschil dus ben ik maar weer begonnen want ik vind de controle over mn menstruatie (lees doorslikken) wel heel fijn.
Heb ook nog de aller lichtste pil geprobeerd maar daarmee kreeg ik last van spotting.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:41

Ik ben een jaar niet ongesteld geworden, verder zat ik lekkerder in mijn vel. Nou moet ik wel zeggen dat ik meer dingen had veranderd (meer bewegen, voeding), dus echt weten wat het verder gedaan heeft weet ik niet. Inmiddels een Kyleena-spiraal, na ongeveer 2 jaar pilloos!

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:03

Pil geslikt van mijn 18e tot 40e. Omdat ik mega heftige onttrekkingsbloedingen had, hoofdpijn, chagrijnig, gigantisch emotioneel etc etc etc. meestal 3 maanden aan 1 stuk. Dus maar 4 ellenidge stopweken in een jaar die ik heel tactisch plande zodat ik er het minste last van had. Zo heb ik het jaren best lekker uit kunnen houden. Tot ik eindelijk eens gehoord werd door een arts en sterilisatie en nova sure is uitgevoerd. Dus kon ik eindelijk stoppen met al die hormomenmeuk. Nou ja meuk...? Op zich had ik er echt geen nadelen van, alleen voordelen.

Dacht ik....

Libido; och jee, arme vriendlief nu *\%/*

Emotioneel onstabiel; ja dat merk ik wel, dat is voortdurend tegenwoordig. Maar misschien is dat juist mijn aard dat ik zo enorm hyper blij reageer op iets leuks hoe klein het ook is en word ik even super depri als iets naars gebeurt.

Echt ongesteld ben ik niet, maar ik merk wel soms dat ik iets slijm verlies en hier en daar een blubje geklonterd oud bloed. Maar daar is geen pijl op te trekken, soms om de week soms een paar maanden niet. Geen idee of dit ooit nog regelmatig gaat worden, maar omdat het zo minimaal is en ik er eigenlijk geen last van heb maakt het me ook niet echt uit. Als het maar niet erger gaat worden.

Maar het meest verbaasd ben ik over mijn nog steeds afnemende gewicht; na ruim 1 jaar stoppen 7 kilo minder en nog steeds gewicht aan het verliezen. Mijn vel zit echt los om mijn lijf. Ben benieuwd wanneer het eindigt. Moet niet veel langer door gaan want dan wordt het echt zo'n oud lijk met los vel. Maar zo raar dat ik nooit gemerkt heb dat ik zo veel vocht vastgehouden heb al die jaren! 8)7

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:18

Zijn er alternatieven die beter voor je lichaam zijn dan de pil?

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:42

Ik ben 2 jaar geleden gestopt en inmiddels over gegaan op een Kyleena spiraal. Ik heb er vooral een slechte huid aan over gehouden..