Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 06:17

Nikki_ schreef:
Nou, hier wel even wat drama geweest. Nu heb ik weer pijn bij mijn eierstok en een lichte bloeding terwijl ik nu rond ovulatie zou moeten zitten. Herkennen mensen dit? Ik las op internet dat het door hormoonschommeling kon zijn.


Hier geen bloeding, maar wel steeds een raar gevoel in mijn onderbuik rondom de eisprong.

Gewicht blijft hier nu gelukkig al een tijdje stabiel. Ben zo’n 7 a 8 kg kwijtgeraakt, dus moest het wel even in de gaten houden…

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:56

Ovulatiebloeding, is niet afwijkend hoor :)

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:11

Volgens mij is dat inderdaad redelijk normaal. Hier vandaag voor het eerst echt ongesteld netjes op dag 28. Benieuwd of het zo stabiel blijft. Had het niet echt zien aankomen want heb al 3 weken menstruatie pijn. :')

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:59

Sinds anderhalve week gestopt met de pil. Zou nu ongeveer mijn ovulatie moeten hebben. Vies verhaal wellicht, maar ik had net een hele grote klont slijm wat eruit kwam, een soort kwalletje ter grootte van een druifje ongeveer. Het zou er wel bij horen maar kon er niet direct iets over vinden. Hebben jullie daar ervaring mee?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:20

Gewoon een slijmprop denk ik. Als het maar eenmalig is en niet stinkt of gele afscheiding is zou ik mij daar niet druk over maken!

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:33

Niet gehad hier nog maar lijkt me niet raar hoor. Hier gaat het deze maand gelukkig al een stuk beter met de menstruatiepijn tussendoor en dan niet ongesteld worden.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 22:51

Ik heb zo'n irritant onregelmatige menstruatie de laatste drie maanden.. zou het gewoon kunnen dat ik langer dan een half jaar nodig heb voor ik ontpild ben?

Anoniem

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 00:41

Ik ben na ruim een jaar eindelijknu voor de 3e keer een beetje rond dezelfde dag ongesteld, dus ja dat kan zeker!

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:54

Mag ik dit topic even omhoog schoppen? Ik zou graag willen stoppen met de pil na 15 jaar, gewoon om eens te kijken wat dat doet. Ik lees dat spermacellen wel tot 5 dagen kunnen overleven in het lichaam... Is het dan slim om 5 dagen na de laatste keer sex te wachten met stoppen?

Op internet lees ik nog iets als "maak je pilstrip af en dan ben je tijdens je menstruatie beschermd" maar ik slik de pil altijd door, dus weet niet of dit voor mij op gaat.

Ben wel heel benieuwd hoe mijn lichaam (en geest) gaat reageren. Van wat ik hier in het topic lees is het heel wisselend.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:47

Ik ben aan het einde van de strip gestopt. Daarop volgt een menstruatie en dan is het niet opnieuw beginnen met een nieuwe strip.

Wij hebben met het stoppen van de pil als doel om zwanger te raken. Dus heb je die wens niet gebruik dan een andere optie om te voorkomen dat je zwanger kan worden, bijvoorbeeld een condoom..

De eerste periode ben je waarschijnlijk niet meteen regelmatig ongesteld en is het ook niet meer te plannen.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:52

Dank je. We zullen zeker een condoom gebruiken hoor. Het ging me meer om sperma dat van een vorige keer evt nog in het lichaam is achtergebleven.

En ik zie er inderdaad wel tegenop dat de menstruatie niet meer te plannen is, dit is voor mij dan nu ook nog het grootste voordeel van de pil. Maar zolang ik niet weet wat voor mij de voordelen zijn van stoppen kan ik geen goede afweging maken :)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:11

Ik ben sinds april gestopt en vanaf 1e menstruatie een keurige cyclus, ik hou wel alles bij in een app, ik vind zo'n overzicht erg handig.

Als ik had geweten dat ik er zo goed op zou reageren was ik jaren eerder gestopt :j

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:02

Pfoe nou die van mij is vreselijk.

Maart gestopt. Na 64 dagen echt een heftige menstruatie. Was gelukkig thuis en net optijd op de wc.
Daarna na 53 dagen bruin verlies. En de laatste keer is na 45 dagen bruinverlies |o

En heel veel vage klachten tussendoor. Dus bij mij duurd het nog wel even geloof ik |(

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 09:21

Afbeelding
Ik ben per december gestopt, kom wel steeds beter bij mijn gevoel merk ik. Alleen hier mijn onregelmatige cyclus, hoop dat het nog normaliseert. Ben al wel bij een gynaecoloog geweest vanwege heftige pijn en het ziet er van binnen perfect uit, dus dat is wel fijn.

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:38

Hier kan ik elke negende van de maand de klok op gelijk zetten - mijn menstruatie die om de hoek komt kijken.

Ben nu al drie dagen overtijd, voel niks qua menstruatie en gisteren een test gedaan met "negatief". Soms vind ik het menselijk lichaam zo vreemd... wat is dit nu weer? :P

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:53

CairnTerrier schreef:
Hier kan ik elke negende van de maand de klok op gelijk zetten - mijn menstruatie die om de hoek komt kijken.

Ben nu al drie dagen overtijd, voel niks qua menstruatie en gisteren een test gedaan met "negatief". Soms vind ik het menselijk lichaam zo vreemd... wat is dit nu weer? :P

Toevallig onlangs een vaccinatie gehad? Of een griepje? Daar kan het van in de war raken :)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:13

Ik was in januari gestopt wegens het feit dat ik wilde reizen en dan waarschijnlijk die coronavaccinatie moest halen en er gesproken werd van trombose bijwerkingen. Direct was de menstruatie weer regelmatig en niet al te erg, 1 inlegkruisje per dag was genoeg (bij meer spreek ik echt van heftige menstruatie en dan ging de pil er direct weer in, want ik wil niet met maandverband rondlopen in een jaszak, een muilkorf was al erg genoeg).
De vaccinatie (janssen, geen keuze voor mij, dus niets dansen met jansen of sjansen met jansen) was echt heel heftig met bijwerkingen: koorts, buikpijn, spierpijn, misselijk, hoofdpijn, en enorm moe, moe, moe, nog meer moe. Na 2 dagen ging alles beter behalve de vermoeidheid. Ik ben zeker 3 weken lang doodmoe geweest.
Eind mei was dus de inenting en ik heb nog steeds een onregelmatige menstruatie die te vaak komt. Gelukkig niet heftiger, maar met 5 dagen wel heel lang.
Als de boel weer regelmatig is begin ik weer met de pil. Niet ongesteld zijn is toch wel veel fijner. De klachten van moe zijn en ziek zijn tijdens menstruatie zijn helaas ook gewoon terug sinds het stoppen met.

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:32

CairnTerrier schreef:
Hier kan ik elke negende van de maand de klok op gelijk zetten - mijn menstruatie die om de hoek komt kijken.

Ben nu al drie dagen overtijd, voel niks qua menstruatie en gisteren een test gedaan met "negatief". Soms vind ik het menselijk lichaam zo vreemd... wat is dit nu weer? :P


Misschien voor de zekerheid over een paar dagen nog een testje doen als je dan nog steeds overtijd bent?

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:49

Flowery schreef:
CairnTerrier schreef:
Hier kan ik elke negende van de maand de klok op gelijk zetten - mijn menstruatie die om de hoek komt kijken.

Ben nu al drie dagen overtijd, voel niks qua menstruatie en gisteren een test gedaan met "negatief". Soms vind ik het menselijk lichaam zo vreemd... wat is dit nu weer? :P

Toevallig onlangs een vaccinatie gehad? Of een griepje? Daar kan het van in de war raken :)


Nee, allebei niet... enige wat ik kan bedenken is dat ik on Griekenland ben en daardoor een iets ander eetpatroon heb gedurende deze dagen. Heb gelezen dat dit je hormoonhuishouding kan doen veranderen, maar zo héél anders is het nu ook weer niet...

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:50

19marjo90 schreef:
CairnTerrier schreef:
Hier kan ik elke negende van de maand de klok op gelijk zetten - mijn menstruatie die om de hoek komt kijken.

Ben nu al drie dagen overtijd, voel niks qua menstruatie en gisteren een test gedaan met "negatief". Soms vind ik het menselijk lichaam zo vreemd... wat is dit nu weer? :P


Misschien voor de zekerheid over een paar dagen nog een testje doen als je dan nog steeds overtijd bent?


Ja, ga ik bij thuiskomst zeker doen :j en hoop op iets positiefs!

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:11

Spannend!

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:56

Hoe is het hier? Zijn er nog ervaringen die jullie willen delen?

Anoniem

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:10

Hier nog altijd een onregelmatige cyclus na 1.5 jaar.. Tijd voor een doktersbezoek?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:18

pimaude schreef:
Hier nog altijd een onregelmatige cyclus na 1.5 jaar.. Tijd voor een doktersbezoek?

Je kunt het altijd navragen.

Ik heb al een tijdje een dilemma. Slik hem nu bijna 10 jaar en heb steeds vaker doorbraak bloedingen. Stoppen met de pil en alleen condooms vertrouw ik niet, spiraal vind ik ook eng zeker in combinatie met een menstruatie cup.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:05

Biks2, hou je wel een stopweek of slik je constant de pil door?

Ik had een spiraaltje met menstruatie cup combi. Dat was hier geen enkel probleem.
(nu de spiraal er uit maar dat heeft een andere reden)