Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 17 [ 422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

 
Profiel   

Bralindy schreef
Hoi allemaal
Even een schopje. Ik ben vorige week zondag eindelijk ongesteld geworden na ruim 11 maanden na de laatste prikpil. Feestje *\o/*
Maar nu duurt mijn menstruatie al 9 dagen en het is nog zodanig wat dat ik zeker weet dat ik morgen ook nog vloei, het wordt nu wel minder.

Is dit normaal? Hoe ging het bij jullie? Ik heb nu griep klachten bij gekregen en ontzettende hoofdpijn, geen corona. Moet ik nu de ha bellen?


Is het je eerste bloeding sinds de prikpil? De eerste bloeding na stoppen met anticonceptie is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding. Je volgende bloeding kan worden gezien als echte menstruatie. Mijn onttrekkingsbloeding duurde zo'n 15 dagen en begon 2 dagen na verwijdering van spiraal. Daarna duurde het 26 dagen voordat ik m'n eerste echte menstruatie had.

Mits het je eerste bloeding is sinds je prikpil lijkt het mij normaal dat het zo lang duurt. Maar ik ben natuurlijk geen arts ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 00:40 



 
Profiel   

Weissjee schreef
Bralindy schreef
Hoi allemaal
Even een schopje. Ik ben vorige week zondag eindelijk ongesteld geworden na ruim 11 maanden na de laatste prikpil. Feestje *\o/*
Maar nu duurt mijn menstruatie al 9 dagen en het is nog zodanig wat dat ik zeker weet dat ik morgen ook nog vloei, het wordt nu wel minder.

Is dit normaal? Hoe ging het bij jullie? Ik heb nu griep klachten bij gekregen en ontzettende hoofdpijn, geen corona. Moet ik nu de ha bellen?


Is het je eerste bloeding sinds de prikpil? De eerste bloeding na stoppen met anticonceptie is geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding. Je volgende bloeding kan worden gezien als echte menstruatie. Mijn onttrekkingsbloeding duurde zo'n 15 dagen en begon 2 dagen na verwijdering van spiraal. Daarna duurde het 26 dagen voordat ik m'n eerste echte menstruatie had.

Mits het je eerste bloeding is sinds je prikpil lijkt het mij normaal dat het zo lang duurt. Maar ik ben natuurlijk geen arts ;)


Ooh dan is het duidelijk. Het is inderdaad de eerste bloeding

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:29 



 
Profiel   

Toen ik de eerste keer stopte na zo’n zeven jaar de pil, kreeg ik pas na een jaar mijn eerste menstruatie. Duurde echt bizar lang, ook bij de Ha ervoor geweest maar ik moest ‘het gewoon afwachten’.

Toen dat jaar heel onregelmatig ongesteld geweest: 3 keer in 1 maand, 4 maanden niet.. er klopte niks van.

Toen ineens 2 maanden iets wat op een cyclus leek, en daarna was ik zwanger (waren we dus al een jaar mee bezig, erg lastig met zo’n onregelmatige cyclus ;) )

Nu heb ik de pil een paar maanden (door)geslikt ter overbrugging van mijn sterilisatie, en heb ik nu een doorbraakbloeding dus gestopt. Begin ook niet weer, maar ben ook erg benieuwd wat het nu met mijn cyclus doet: die was een aantal jaar erg netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:09 



 
Profiel   

Mijn eerste ongesteldheid na de pil was keurig op tijd, de tweede was een week te vroeg ^) Ben daar ook echt niet lekker van.

Verder alleen nog maar positieve dingen. Beter in mijn vel, strakker in mijn vel :+ , meer energie en veeeeel minder moodswings. Echt een verademing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:55 



 
Profiel   

Dat beter in mijn vel kijk ik wel naar uit: ging bijna een jaar echt heerlijk tot ik dus aan de pil begon..

Maar mijn borsten zal ik wel missen hoor, die waren (zijn nog) echt een stuk voller! Puur door die hormonen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:12 



 
Profiel   

Ik pik hier even in met een vraag.
Door stollingsproblemen en een TIA heb ik jaren de minipil genomen.
Met de eerste alles fijn en zat goed in mijn vel. Maar meer en meer tussentijdse bloedingen dus overgestapt naar een andere minipil. Daar werd ik zo'n kreng van, altijd vlak en eerder pessimistisch.

Ik ben toen een half jaar gestopt, ik voelde mij geweldig en mijn hele omgeving merkte dit.
Helaas kwam mijn menstruatie terug zoals vroeger.. Hevig bloedverlies, 2 weken maandstonden, .. Ik ging op controle bij de gynaecoloog, had terwijl mijn maandstonden en ze zei dat ik net een eisprong had gehad dus mijn volgende ongesteldheid was al onderweg terwijl die nog bezig was :+
Ook mijn ijzergehalte werd weer zo slecht dat ik dit via infuus moest krijgen.

Dus sindsdien kyleena spiraal, in het begin ook weer alles fijn. Kon echt mijn 4 fases overduidelijk meevolgen :')
Nu zijn we een dikke 4 jaar verder en heb al sinds april dit jaar vage klachten. Ik merk geen fases meer terwijl die vroeger overduidelijk waren, heb mijn menstruatie alweer een week of langer (gelukkig niet heftig), mijn gewicht blijft stijgen ondanks al mijn inspanningen, mijn haar valt echt verschrikkelijk uit, ...
Afspraak bij de gynaecoloog is pas in januari.
Ik heb het gevoel dat mijn spiraal is "uitgewerkt" en ik hormonaal helemaal uit balans ben..

Maar wat dan?
Helemaal zonder durf ik niet ivm eventuele ijzertekorten, een nieuwe spiraal wil ik momenteel niet (eventuele kinderwens, zou stom zijn om hem na een half jaar/jaar eruit te laten halen) en van die minipil wordt ik een heks :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 23:56 



 
Profiel   

Tja, ik heb tussen de kinderen door gewoon het condoom gebruikt. Naja, laten gebruiken. Vond het heel fijn geen hormonen meer. Zeker omdat we echt bewust voor kinderen gingen en ik dus mijn eigen cyclus wilde.

Maar als je daarvan zoveel last hebt, is dat wel weer een ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:27 



 
Profiel   

Met die condoom zou ik geen probleem hebben. Wel heb ik liever niet opnieuw 2, 3 weken per maand hevige menstruatie met bloedarmoede als gevolg..
Even snel zwanger worden zit er nog niet meteen in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:36 



 
Profiel   

Ja idd, dat is echt wel heel naar. Ijzer pillen zullen dus niet voldoende helpen? Maargoed, dat houdt het hevige bloedverlies ook niet tegen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:52 



 

Marocje schreef
Dat beter in mijn vel kijk ik wel naar uit: ging bijna een jaar echt heerlijk tot ik dus aan de pil begon..

Maar mijn borsten zal ik wel missen hoor, die waren (zijn nog) echt een stuk voller! Puur door die hormonen..


Ha! Ik ben mooi een halve cup omhoog gegaan na het stoppen :D ben ik niet blij mee maar als je daar bang voor bent.. het hoeft dus niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 01:03 



 
Profiel   

pimaude schreef
Marocje schreef
Dat beter in mijn vel kijk ik wel naar uit: ging bijna een jaar echt heerlijk tot ik dus aan de pil begon..

Maar mijn borsten zal ik wel missen hoor, die waren (zijn nog) echt een stuk voller! Puur door die hormonen..


Ha! Ik ben mooi een halve cup omhoog gegaan na het stoppen :D ben ik niet blij mee maar als je daar bang voor bent.. het hoeft dus niet!


Wat apart? Vorige keer was nl precies hetzelfde, maar ik heb altijd gedacht dat het daarna san de kinderen (bv) lag dat ik theezakjes had overgehouden. Ben van D naar B gegaan. (En nu ook niet terug, maar beter dan het was.)

Maar het geeft hoop. Misschien heb ik juist wel wat andere dingen gegeten wat eerder de oorzaak was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 01:30 



 

@Farjen, vervelend joh! NuvaRing misschien? Dat is een vriendin van me goed bevallen. Volgens mij geeft die wat gedoseerder hormonen af dan de pil. Toen ze hem niet meer gebruikte i.v.m. kinderwens, was ze ook heel snel zwanger :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 07:33 



 
Profiel   

Anders de Mirena? Die heeft meer hormonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 08:45 



 
Profiel   

Even een vraagje in dit topic...

Ik zit sinds 13,5 jaar aan de prikpil, waar ik heel tevreden over ben! Alleen heb ik sinds een half jaar/driekwart jaar bloedingen met een regelmaat (6 weken na de prik).

Huisarts maakt zich geen zorgen, maar ik zit er over te denken om te stoppen. Ik heb een kinderwens, maar geen partner en geen klapperende eierstokken. Stel dat ik binnen afzienbare tijd wel een partner heb, wat zouden jullie dan doen?

Ik wil nog een afspraak bij de huisarts maken, maar ik moet wel even weten waar ik aan moet denken in zo'n gesprek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:44 



 
Profiel   

Janine, ik heb ook regelmatig bloedingen (gebruik pil) de huisarts heeft toen een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid en die was goed. Is verder niet erg volgens haar.

Farjen, Marocje, ik denk er ook wel eens over na, alleen condooms. Wij gebruiken nu pil + condoom. Is alleen condoom wel veilig genoeg? Ik zou me daar wel om gaan stressen denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:48 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Janine, ik heb ook regelmatig bloedingen (gebruik pil) de huisarts heeft toen een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid en die was goed. Is verder niet erg volgens haar.

Farjen, Marocje, ik denk er ook wel eens over na, alleen condooms. Wij gebruiken nu pil + condoom. Is alleen condoom wel veilig genoeg? Ik zou me daar wel om gaan stressen denk ik..


Ik heb toen ook een uitstrijkje laten doen, hpv positief maar geen verkeerde cellen. Bij het maken van het uitstrijkje kwam er ook wat bloed uit de baarmoedermond.

Als ik echter naga dat elke vrouw dezelfde dosis aan prikpil krijgt vraag ik me wel af of deze op een gemiddelde is gebaseerd want met mijn 1.86m en 85 kilo ben ik verre van een gemiddelde vrouw. Heb ik dan een gewone cyclus er doorheen lopen?

Stoppen is meer voor mijn gevoel, voorheen had ik nooit een duidelijke en regelmatige cyclus. Maar wat doe ik als er wel een leuke partner op mijn pad komt? Kan ik dan zomaar beginnen met een alternatief? Alleen condooms vind ik wat griezelig, ik ben dan meer van double dutch :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:57 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Janine, ik heb ook regelmatig bloedingen (gebruik pil) de huisarts heeft toen een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid en die was goed. Is verder niet erg volgens haar.

Farjen, Marocje, ik denk er ook wel eens over na, alleen condooms. Wij gebruiken nu pil + condoom. Is alleen condoom wel veilig genoeg? Ik zou me daar wel om gaan stressen denk ik..


Tijdens de relatie en tussen de kinderen door vond ik condooms veilig genoeg. Maar nu zou ik er nooit voor kiezen (losse sekspartners) dus echt double Dutch.

Dus als je echt zeker nog geen kinderen wil, zou ik er niet op vertrouwen. Qua percentage ligt het echt een stuk lager qua veiligheid dan veel andere anticonceptie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:06 



 
Profiel   

Wow wat een vervelende verhalen hier... Mijn menstruatie was normaal na ongeveer 6 maanden. Ik weet wel dat het bij mijn nichtje ook drama was. Ik heb wel enoooorm last van puisten gehad. Mn hele gezicht zat onder de rode vlekken. Inmiddels is dat gelukkig een stuk minder geworden, alleen rond mijn menstruatie krijg ik nog wat..

Qua anticonceptie gebruikten wij het afgelopen jaar niks, ik hield alles bij via een app en mijn cyclus was dus al vrij snel goed te volgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:15 



 
Profiel   

Ik ben zeer regelmatig en kan mijn eisprong voelen. Geen kinderwens en daarom ook condooms voor de vruchtbare dagen. Wel vaste relatie verder. Vent zou zich laten steriliseren maar heeft cold feet gekregen na het vooronderzoek, waar hij een week of 2 last van heeft gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:50 



 
Profiel   

Ik heb morgen een gesprek met een huisarts over mijn situatie.

Heb m'n zusje ook gevraagd, die is jaren geleden na 7 jaar prikpil gebruik binnen 2 maanden weer normaal gaan menstrueren zonder zich een moment ellendig te voelen. Dus ik heb er aardig vertrouwen in dat het bij mij ook goed zal gaan.

Tenzij die huisarts nog iets anders zegt of denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:55 



 
Profiel   

Inmiddels 1 jaar en 3 maand verder lijkt het bij mij ein-de-lijk te stabiliseren met een cyclus van 30 dagen. Voelt wel fijn ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 23:02 



 
Profiel   

Ik heb hier zo af en toe meegelezen, nu een tijdje niet. Maar heb een vraagje :o

Zelf alweer een tijd pilloos was goed gaat. Ik zit goed (beter?) in m'n vel, en ben stipt op tijd steeds ongesteld. Sinds kort een app er voor en daarmee vergeet ik het niet meer en op de dag klopt het. Top dus. Enige nadeel is het ongesteld worden... Maar dat is nog te overleven.

Maar. Nu ga ik in mei een week naar curaçao, bikini zwemmen, hele dagen de hort op, niet altijd sanitair in de buurt... En 3x raden, ik ben daar van 3p april tm 8 mei en m'n maandelijkse feest staat gepland op 1 mei. Absoluut niet chill....

Nu twijfel ik om nu weer tijdelijk met de pil te beginnen... Of hebben jullie andere tips? Ik weet dat er een uitstel pil bestaat maar een hele week moeten uitstellen lijkt mij ook niet handig.

Heeft iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 23:07 



 
Profiel   

Niet met de pil beginnen want je gaat echt je hele hormoonhuishouding overhoop halen..

Als mijn app klopt ben ik nu tijdens mijn zomervakantie ook ongesteld.
Tja.. tampon gebruiken en gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 23:11 



 
Profiel   

Zou ik ook niet doen nee.. Idd tampons gebruiken of menstruatiecup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 23:39 



 
Profiel   

Ik had 20 december weer een prikpil moeten zetten. Ben in overleg met huisarts gestopt.

Eerste mini menstruatie al op 1 en 2 februari. Dus ontpillen loopt gesmeerd!

Alleen ik ben zo verstopt telkens! Ik eet veel groenten, voeg extra chiazaad en psylliumvezels toe. Echt vervelend! Ik krijg van die kruiden binnen, hopelijk helpt dat wat. Is dit voor jullie herkenbaar?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 17 [ 422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen