Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:57

ik zou ook wel willen stoppen met mijn pil, gebruik al sinds m'n 12e/13e de pil i.v.m. heftige acne, ben nu 37. Heb al jaren last van vermoeidheid en hoofdpijnen, en ben vrij vlak in emoties. ben zo benieuwd hoe ik mij zou voelen zonder pil, maar ben bang dat ik weer onder de acne kom te zitten en heb daar echt geen zin in.
omdat we geen andere maatregelen als spiraal of knippen willen, zal het dan een kwestie van condoom gebruik moeten worden, maar hoe betrouwbaar is dat ?

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:16

veneri schreef:
ik zou ook wel willen stoppen met mijn pil, gebruik al sinds m'n 12e/13e de pil i.v.m. heftige acne, ben nu 37. Heb al jaren last van vermoeidheid en hoofdpijnen, en ben vrij vlak in emoties. ben zo benieuwd hoe ik mij zou voelen zonder pil, maar ben bang dat ik weer onder de acne kom te zitten en heb daar echt geen zin in.
omdat we geen andere maatregelen als spiraal of knippen willen, zal het dan een kwestie van condoom gebruik moeten worden, maar hoe betrouwbaar is dat ?

Condoom is niet zo betrouwbaar.
90% ofzo dacht ik

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:01

Dorine92 schreef:
veneri schreef:
ik zou ook wel willen stoppen met mijn pil, gebruik al sinds m'n 12e/13e de pil i.v.m. heftige acne, ben nu 37. Heb al jaren last van vermoeidheid en hoofdpijnen, en ben vrij vlak in emoties. ben zo benieuwd hoe ik mij zou voelen zonder pil, maar ben bang dat ik weer onder de acne kom te zitten en heb daar echt geen zin in.
omdat we geen andere maatregelen als spiraal of knippen willen, zal het dan een kwestie van condoom gebruik moeten worden, maar hoe betrouwbaar is dat ?

Condoom is niet zo betrouwbaar.
90% ofzo dacht ik


Een condoom is afhankelijk van het juiste gebruik (net zoals met de pil en elke andere vorm van anticonceptie) en is tussen de 95 en 98% betrouwbaar.

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:18

Eilish schreef:
Ik overweeg ook om te stoppen, om te kijken hoe het dan gaat. Donderdag heb ik een afspraak bij de neuroloog voor mijn migraine, dat wil ik nog even afwachten. En naast de migraine heb ik ook altijd wel hoofdpijn in minder of meerdere mate, dus het zou wel fijn zijn als dat wegging. Ik slik de pil nu zo'n 7 jaar, dus ik ben ook wel benieuwd hoe ik mij voel zonder. Hoop niet dat mijn menstruatie en acne dan heftiger is, ik slik nu de pil vaak door. Hoewel als ik wel een stopweek heb, de hoofdpijn ook niet weggaat. Maar misschien heeft dat langer nodig. Het is wel onhandig om het niet meer als anticonceptie te hebben.


Ik heb hetzelfde als jij. Frequent migraines en daarnaast regelmatig gewone hoofdpijn. Ik ben nu sinds een week gestopt. Iedere dag (minstens in lichte mate) hoofdlijn gehad. Maar denk dat het even tijd kost. Ik zal je op de hoogte houden van hoe het bij mij verloopt. Als het niet vlug verbeterd, ga ik ook aan de gang met huisarts / hoofdpijn kliniek of iets dergelijks.

Qua anticonceptie hier hetzelfde probleem ; wel onhandig. Maar scheelt dat, als er toch iets mis gaat, we al van plan waren om binnen 6 maanden tot een jaar evt wilden proberen om zwanger te worden.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:53

prulletje schreef:
Ik kom hier ook even om de hoek kijken. Heb inmiddels aardig wat methodes geprobeerd en ga het nu zonder hormonen proberen. Ruim 10 jaar aan de pil gezeten en dat ging altijd prima, maar door ziekte van Crohn was de pil geen optie meer. Daarna de prikpil en de nuvaring geprobeerd, maar bij beiden bijwerkingen en de laatste tijd voel ik me niet prettig meer bij de nuvaring. Ben ook steeds als de dood te vergeten hem er terug in te doen na gemeenschap :+ .
Spiraaltje wordt ivm de Crohn ook afgeraden, dus ben ik uitgekomen bij een caya diafragma icm een spermastoppende gel. Die gebruik ik nu sinds een paar weken, nu nog samen met de nuvaring, om eerst eens te kijken of het iets voor ons is voordat ik volledig stop met hormonen. De eerste ervaringen zijn in ieder geval overwegend positief, zowel voor mijn vriend als voor mij. De bedoeling is om het op de vruchtbare dagen te combineren met een condoom. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?



Ik heb alleen ervaring met overstap naar de Nuvaring en begon toen ook bijwerkingen te krijgen, dus ben er na 4mnd weer mee gestopt en nu pilvrij.

Geen ervaring met de Gel, maar zoals hierboven al ergens word vernoemd kan je via sensiplan heel goed je vruchtbare periode leren aanvoelen die ongeveer 12u duurt en als je dan idd 3dgn ervoor al een beetje voorzichtig bent ...

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:08

Kiichi schreef:
Ik heb hetzelfde als jij. Frequent migraines en daarnaast regelmatig gewone hoofdpijn. Ik ben nu sinds een week gestopt. Iedere dag (minstens in lichte mate) hoofdlijn gehad. Maar denk dat het even tijd kost. Ik zal je op de hoogte houden van hoe het bij mij verloopt. Als het niet vlug verbeterd, ga ik ook aan de gang met huisarts / hoofdpijn kliniek of iets dergelijks.

Qua anticonceptie hier hetzelfde probleem ; wel onhandig. Maar scheelt dat, als er toch iets mis gaat, we al van plan waren om binnen 6 maanden tot een jaar evt wilden proberen om zwanger te worden.


Bedankt, ik kom net bij de neuroloog vandaan. Hij heeft
amitriptyline voorgeschreven. Dat helpt hopelijk tegen de spierspanningshoofdpijn die ik altijd heb en het idee is dat ik dan ook geen migraine aanvallen meer krijg.
Ik was eerder al naar de huisarts geweest, daar kreeg ik rizatriptan van, want ik heb wekelijks een migraine aanval. Ik heb het stoppen met de pil besproken met de neuroloog, maar hij zei dat als ik dat tegelijk deed met het beginnen met de amitriptyline, dat we dan niet weten wat helpt. Dus ik wacht nog even met stoppen met de pil. Eerst 4 weken 10 mg proberen en daarna evt ophogen naar 20 mg. Ik heb geen kinderwens, maar op dit moment ook niet aan het daten of een relatie, dus anticonceptie is nu geen zorg. Sterkte met je hoofdpijn en migraine, ik hoop dat stoppen met de pil helpt.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:28

EmmaK95 schreef:
Dorine92 schreef:
Condoom is niet zo betrouwbaar.
90% ofzo dacht ik


Een condoom is afhankelijk van het juiste gebruik (net zoals met de pil en elke andere vorm van anticonceptie) en is tussen de 95 en 98% betrouwbaar.

Bij perfect gebruik ja. Je moet alleen kijken naar de praktijk. Dan is 90% wel het hoogste getal wat je vindt. Sommige zeggen zelfs 80%

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:31

BillyJ schreef:
Ik heb alleen ervaring met overstap naar de Nuvaring en begon toen ook bijwerkingen te krijgen, dus ben er na 4mnd weer mee gestopt en nu pilvrij.

Geen ervaring met de Gel, maar zoals hierboven al ergens word vernoemd kan je via sensiplan heel goed je vruchtbare periode leren aanvoelen die ongeveer 12u duurt en als je dan idd 3dgn ervoor al een beetje voorzichtig bent ...


Nou.. zo werkt het niet helemaal. Sensiplan houdt zelf al rekening met extra zekerheid en ook met de overlevingsduur van zaad. Dus je moet gewoon precies de methode volgen en dan komt het helemaal goed

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:42

Voor wie het interessant vindt, ik kwam laatst dit tegen. Alle anticonceptie methoden staan hier beschreven en onderaan vind je een overzicht van de kans op zwangerschap in theorie en in de praktijk. https://www.isala.nl/patientenfolders/6024-anticonceptie/

Ik vond het zelf wel bemoedigend om te lezen dat NFP (waar Senisplan volgens mij ondervalt) ook in de praktijk even betrouwbaar, zo niet betrouwbaarder, blijkt dan de pil.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:03

BillyJ schreef:
Ik heb alleen ervaring met overstap naar de Nuvaring en begon toen ook bijwerkingen te krijgen, dus ben er na 4mnd weer mee gestopt en nu pilvrij.

Geen ervaring met de Gel, maar zoals hierboven al ergens word vernoemd kan je via sensiplan heel goed je vruchtbare periode leren aanvoelen die ongeveer 12u duurt en als je dan idd 3dgn ervoor al een beetje voorzichtig bent ...


Van Sensiplan heb ik ook gehoord maar ik ben niet van plan dat te gebruiken, vind het eerlijk gezegd een beetje veel gedoe, vooral dat het iedere dag op precies hetzelfde moment moet. Als ik slaapdronken als eerst moet piesen en er dan pas aan denk is de betrouwbaarheid al weg O:) . Ik heb een duidelijk herkenbare eisprong, en tussen mijn menstruatie en de eisprong zal ik gewoon een condoom gebruiken, daarna alleen diafragma + zaaddodend middel. Scheelt dat het eerste deel van mijn cyclus heel kort is, dus ik hoef niet twee weken lang condooms te gebruiken iedere maand.

Interessant artikel, Sourire!

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:33

Hier spiraal vandaag er uit laten halen, wat een verademing zeg.
Voor het eerst in 5 dagen pijnvrij. En dat na een half uur, na het verwijderen.

Hier dus zonder anticonceptie. Wil echt geen hormonen meer. Weg hoofdpijn en stemmingswisselingen.

Volgende week gaat mijn partner op pad voor een knoopje.

Jintexx

Berichten: 466
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:43

Sinds half januari gestopt met de pil. Zit nu in mijn 2e cyclus zonder pil, merk echt al verschil bij mijzelf in stemmingswisselingen.
Alleen zijn mijn cyclussen wel heel lang, vorige was 35 dagen, nu zit ik op dag 34.

Vanwege onze kinderwens en mijn overgewicht hadden wij een week of 3 geleden contact gehad met een verloskundige. Ze gaf aan wanneer je een cyclus van 35 dagen of langer hebt je toch even naar de huisarts moet gaan voor overleg.


Kennen jullie dit ook dat de cyclussen langer zijn dan gemiddeld?

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:04

Jintexx schreef:
Sinds half januari gestopt met de pil. Zit nu in mijn 2e cyclus zonder pil, merk echt al verschil bij mijzelf in stemmingswisselingen.
Alleen zijn mijn cyclussen wel heel lang, vorige was 35 dagen, nu zit ik op dag 34.

Vanwege onze kinderwens en mijn overgewicht hadden wij een week of 3 geleden contact gehad met een verloskundige. Ze gaf aan wanneer je een cyclus van 35 dagen of langer hebt je toch even naar de huisarts moet gaan voor overleg.


Kennen jullie dit ook dat de cyclussen langer zijn dan gemiddeld?


Ik ben eind januari gestopt en helemaal nog niet ongesteld geworden. Volgens mij kan het zeker een half jaar duren, soms een jaar, voor je cyclus helemaal genormaliseerd is. Dus nu nog een langere cyclus lijkt mij niet heel uitzonderlijk.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:30

Jintexx, voor zover ik weet is zo'n cyclus helemaal niet zo uitzonderlijk. Een cyclus van rond de 35 dagen geldt op mijn werk (vruchtbaarheidskliniek) gewoon als een prima regelmatige cyclus. De gevallen waarbij gesproken wordt over een te lange cyclus, daarbij gaat het dan echt over cycli van 40+, vaak zelfs 50 of 60 dagen. Zou me in ieder geval niet na twee rondes al zorgen maken, lekker je lichaam de tijd geven om zijn ritme te vinden.
Fijn dat je al verschil merkt qua stemmingswisselingen!

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:17

Sourire schreef:
Voor wie het interessant vindt, ik kwam laatst dit tegen. Alle anticonceptie methoden staan hier beschreven en onderaan vind je een overzicht van de kans op zwangerschap in theorie en in de praktijk. https://www.isala.nl/patientenfolders/6024-anticonceptie/

Ik vond het zelf wel bemoedigend om te lezen dat NFP (waar Senisplan volgens mij ondervalt) ook in de praktijk even betrouwbaar, zo niet betrouwbaarder, blijkt dan de pil.

Ja klopt Sensiplan is ontstaan uit NFP (en dat komt weer bij de kerk vandaan)
En het is inderdaad in de praktijk betrouwbaarder dan de pil

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:22

prulletje schreef:
Van Sensiplan heb ik ook gehoord maar ik ben niet van plan dat te gebruiken, vind het eerlijk gezegd een beetje veel gedoe, vooral dat het iedere dag op precies hetzelfde moment moet. Als ik slaapdronken als eerst moet piesen en er dan pas aan denk is de betrouwbaarheid al weg O:) . Ik heb een duidelijk herkenbare eisprong, en tussen mijn menstruatie en de eisprong zal ik gewoon een condoom gebruiken, daarna alleen diafragma + zaaddodend middel. Scheelt dat het eerste deel van mijn cyclus heel kort is, dus ik hoef niet twee weken lang condooms te gebruiken iedere maand.

Interessant artikel, Sourire!


Dat is dus niet zo, dat het elke dag op hetzelfde moment moet. Gewoon als je wakker wordt gelijk meten. Ik meet soms om 05.00 en soms om 09.00 en dat stoort bij mij niet. Heb sowieso een super onregelmatig leefpatroon en toch heb ik geen last met de methode. Dat zal per persoon verschillen maar dat ontdek je vanzelf tijdens de cursus. Ik weet dat er vrouwen zijn waarbij een half uurtje verschil in meettijd al uitmaakt. Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn
Overigens hoef je ook niet elke dag te temperaturen als je eenmaal goed op gang bent. Je weet op een gegeven moment hoe je cyclus is. Ik red het momenteel op ongeveer een halve maand meten ook wel, en ik weet dat er vrouwen zijn die de methode al langer gebruiken, die maar maximaal een keer of 10 per maand meten
Hoe is jouw eisprong dan “herkenbaar”? Want het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen die hun eisprong denken te voelen, helemaal niet juist blijken zitten. Het is niet de eisprong zelf wat sommige vrouwen voelen namelijk

@Jintexx:
Bij sensiplan heb ik geleerd dat alles tot 35 dagen onder normaal valt. Maar als je aan het ontpillen bent, ben je sowieso nog even niet normaal, dus je hebt wat tijd nodig wellicht.
Mocht je het interessant vinden, Sensiplan kun je ook omdraaien he? Als je precies weet wanneer je seks kunt hebben zonder zwanger te worden, weet je ook wanneer je het beste seks kunt hebben om juist wél zwanger te worden. Mijn consulente was gelijk in de eerste maand dat ze besloten had een baby te worden, zwanger.
Sensiplan heeft overigens ook apart cursussen voor vrouwen die juist zwanger willen worden. In die cursus ligt de focus juist op het goede moment herkennen. In grote lijnen is het de tip om in de dagen voor de eisprong om de dag seks hebben. En in de cursus leer je dus precies herkennen wanneer dat is.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:56

Ja, ik snap dat ik niet iedere dag op dezelfde tijd wakker hoef te worden, maar het temperaturen moet wel voordat je uit bed stapt iedere dag :) . Ik vermoed dat dat voor mij niet werkt. Omdat je het direct na het wakker worden moet doen kan je er ook geen herinnering voor instellen (ik word vaak voor de wekker wakker).
Mijn eisprong is duidelijk te herkennen aan mijn slijm.

Ik ben blij voor je dat je een methode gevonden hebt die zo goed voor je werkt en als andere meiden in dit topic ook wat aan Sensiplan hebben is dat natuurlijk top, maar je komt op mij een tikkeltje pushy over.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:23

Ik zit momenteel in mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil. Menstruatie kwam 2 dagen eerder dan ik had verwacht dus dat is heel netjes. Maar zowel de vorige ongesteldheid (na stoppen pil) als deze stopt het bloeden na enkele dagen voor één dag en sluimert dan weer door van licht tot zwaarder. Iemand daar ervaring mee hoe lang zoiets kan duren? :)

BarbaLala

Berichten: 9613
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:08

BillyJ schreef:
BarbaLala schreef:


Ik laat me volgend jaar steriliseren.
Heb er geen trek in om me de rest van mijn leven zorgen te moeten maken of ik risico loop op kruisfruit na gemeenschap.


Mag ik even jou leeftijd vragen? (Mag via PB).
Hier in BE is het een hele heisa om dat aan te vragen en word bijna nooit goedgekeurd als je kinderloos bent, tenzij er aantoonbare medische problemen zijn bvb ..


Ik ben 33 (en niet kinderloos maar kindvrij, een groot verschil :D ).
op Reddit is een internationaal(!) draadje te vinden met artsen die wel meewerken aan sterilisaties zonder medische indicatie.
Je kunt je ook bij onze Nederlands/ Belgische groep voegen mocht je ook kindvrij zijn en meer info zoeken; KLIK

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:32

prulletje schreef:
Ja, ik snap dat ik niet iedere dag op dezelfde tijd wakker hoef te worden, maar het temperaturen moet wel voordat je uit bed stapt iedere dag :) . Ik vermoed dat dat voor mij niet werkt. Omdat je het direct na het wakker worden moet doen kan je er ook geen herinnering voor instellen (ik word vaak voor de wekker wakker).
Mijn eisprong is duidelijk te herkennen aan mijn slijm.

Ik ben blij voor je dat je een methode gevonden hebt die zo goed voor je werkt en als andere meiden in dit topic ook wat aan Sensiplan hebben is dat natuurlijk top, maar je komt op mij een tikkeltje pushy over.

Er bestaat daar een thermometer voor die je om je arm kunt doen. Die regelt het temperaturen zelf
Wat jij doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar als waarschuwing voor anderen wil ik het volgende zeggen... eisprong herkennen aan je slijm is echt helemaal niet betrouwbaar, dat is de Billings methode en de onbetrouwbaarheidscijfers liegen er niet om. Er zijn veel dingen die je slijmpatroon kunnen beïnvloeden. Zelfs hoestdrank kan dit al veroorzaken. Bovendien kun je bij sensiplan duidelijk op je cycluskaart zien dat je slijmpatroon en je temperatuur niet altijd gelijk lopen. Daarom zit die dubbele controle erin. Ik heb al regelmatig gehad dat ik puur op basis van slijm mijn gang zou kunnen gaan, terwijl ik dan in de aller vruchtbaarste periode bezig was gegaan met dingen waar je zwanger van wordt.
Dat ik op jou pushy overkom heb ik eerlijk gezegd geen boodschap aan. Ik geef gewoon wat info en de ene persoon vindt het interessant en de ander wellicht irritant. Jammer dan :D

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:01

Ik lees nog altijd mee en wens iedereen véél succes :j

Maar wat ik me nog afvraag.. hoor veel mensen hier zeggen dat ze hun emotie beter onder controle hebben, minder chagrijn, ...

Bij mij lijkt het net de omgekeerde wereld := ben véél emotioneler, vaker chagrijnig dan voorheen en dan vaak de dag voor mijn menstruatie begint. Hele domper op mijn gemoed hahahaha ...
Ben ik dan de enige? _O-

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:52

Nee hoor je bent niet de enige }:) . Tussen ovulatie en menstruatie ben ik soms niet te genieten. Van de een op de andere dag opeens een kort lontje. Na/tijdens menstruatie is dat ook weer over.

Daarintegen ben ik ook vrolijker sinds ik mijn spiraal heb laten verwijderen. Ik merk eigenlijk dat ik minder afgevlakt ben maar dat werkt wel beide kanten op :') .

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:58

Weissjee schreef:
Nee hoor je bent niet de enige }:) . Tussen ovulatie en menstruatie ben ik soms niet te genieten. Van de een op de andere dag opeens een kort lontje. Na/tijdens menstruatie is dat ook weer over.

Daarintegen ben ik ook vrolijker sinds ik mijn spiraal heb laten verwijderen. Ik merk eigenlijk dat ik minder afgevlakt ben maar dat werkt wel beide kanten op :') .

Dit herken ik 100% hahaha! Ik ben veel sneller geïrriteerd maar ook vrolijker als ik wel vrolijk ben _O-

Ik heb ondertussen mijn eerste echte menstruatie gehad sinds het stoppen, bijna precies 4 weken na mijn laatste stopweek dus netjes op tijd :) Daar ben ik toch wel blij mee aangezien ik hier lees dat het soms maanden kan duren voor je weer ongesteld bent.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:25

Flowery schreef:
Weissjee schreef:
Nee hoor je bent niet de enige }:) . Tussen ovulatie en menstruatie ben ik soms niet te genieten. Van de een op de andere dag opeens een kort lontje. Na/tijdens menstruatie is dat ook weer over.

Daarintegen ben ik ook vrolijker sinds ik mijn spiraal heb laten verwijderen. Ik merk eigenlijk dat ik minder afgevlakt ben maar dat werkt wel beide kanten op :') .

Dit herken ik 100% hahaha! Ik ben veel sneller geïrriteerd maar ook vrolijker als ik wel vrolijk ben _O-

Ik heb ondertussen mijn eerste echte menstruatie gehad sinds het stoppen, bijna precies 4 weken na mijn laatste stopweek dus netjes op tijd :) Daar ben ik toch wel blij mee aangezien ik hier lees dat het soms maanden kan duren voor je weer ongesteld bent.


Ok haha ik ben dus niet de enige.. oef :Y) ik ben ook wel vrolijker maar dus idd net zo goed sneller "slecht gezind".
Mijn stopweek is nu, zonder pil, eigenlijk véél beter en zowat altijd op exact dezelfde dag.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:36

Ik heb na het stoppen van de pil echt totaal geen klachten of bijzonderheden :D Toen ik de pil slikte had ik ook nergens last van - geen hoofdpijn, chagrijnig oid.