Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:41

nee maar de mens is in wezen een vreselijke egoist, want wat de een mag wil de ander ook, dus als jij je hond op je gemakkie gaat uitlaten willen je buren etc. het ook en hun buren ook en die in de andere straat waar je door wandelt ook etc. en zo heeft de hele avondklok dus geen enkele zin.

Spenk
Berichten: 21830
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:44

Bovendien kan je prima een grote wandeling maken en om 8 uur terug zijn en savonds later nog even wat laten doen om huis. Sochtends om 4 kan je dan alweer wandelen hoor. Mensen zouden eens in oplossingen moeten gaan denken ipv in problemen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:47

Wat een onzin zeg, als ik met mn paard savonds een ritje wil maken (ja dieren hebben beweging nodig, kuch kuch) dan kan dat heus geen kwaad. Kzal ook geen idee hebben hoe ik ook maar iemand kan besmetten met cojona als de meeste stallen juist beter geventileerd zijn dan de meeste supermarkten en scholen :')
Het leven gaat voor de meeste gewoon door, en das maar goed ook, het mag ook wel eens kappen met deze ongein, zoveel mensen die depressief en bang zijn geworden van die lockdown, niet normaal.
Naar buiten gaan en paardrijden is juist gezond, gewoon lekker doen dus!!
En cojona is overdag net zo besmettelijk als savonds, dus dikke bs

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:49

In Zweden, Brazilië en Amerika waar men het tijden rustig heeft laten rondwaaien is ook geen groepsimmuniteit.
Wel ontelbaar aantal doden (vooral Amerika dan).
Groepsimmuniteit door het virus zelf is een al lang verlaten piste.
Men hoopt het nu te verkrijgen via de vaccinaties. Maar ook dat zal tijd vragen en tot dan blijft het opletten dat er onderweg niet te veel doden vallen en vooral dat de zorg niet omver valt.

Dus je kan al die regels onzin vinden en ze aan je laars lappen. Je mag er over klagen, je er bezwaard door voelen, het als het einde van de wereld beschouwen dat je 's avonds niet naar je paard kan etc etc.
Maar tot we op een dag uit deze crisis geraken (en die dag komt heus wel) heb je het er maar mee te doen.
paasei naar de nering zetten zei mijn oma altijd.

Ik heb een paard en een hond. De hond gaat sowieso in de tuin als het donker is, zelfs zonder avondklok loop ik hier niet 's nachts in een bos of over onverlichte wegen zonder voetpad.
En paard ga ik dadelijk eens kijken of die nog leeft. Die staat met vriendjes en vreten op een groot land en heeft mij op zich niet nodig (staleigenaar gaat dagelijks voeren). Rijden is ook alweer even geleden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:52

Geloof dat het doel van de avondklok echt niet gesnapt wordt door een aantal posters. Die denken dat het alleen als doel heeft om iedereen te pesten, en met name hun persoonlijk.
En Carol_Beer, zorg even ervoor dat Corona goed in je auto correct staat.

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:56

Prima als je er klaar mee bent (tuurlijk is dat begrijpelijk, zijn we allemaal wel inmiddels). Maar de mensen die alle regels aan de laars lappen komen ook met hangende pootjes naar het ziekenhuis als ze heel ziek zijn door Corona. En dat stoort me. Mensen hier vinden het vervelend dat ze voor het eerst sinds een jaar! crisis om acht uur savonds misschien niet meer naar de paarden kunnen, terwijl mensen als oa gomir en een hoop van mijn collega’s zich al een hele tijd in het zweet werken en überhaupt geen puf hebben voor ontspanning. We doen het samen mensen, kijk naar elkaar om en maak elkaar het leven niet nog moeilijker door onverstandige keuzes te maken.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:02

Citaat:
Als de zorg niet jaren was wegbezuinigd en we gewoon voldoende ziekenhuisbedden hadden, dan hadden we in maart/april een korte klap gehad met weliswaar waarschijnlijk ook meer doden, maar dan had de bevolking nu weerbaarheid opgebouwd (de groepsimmuniteit waar ook in maart over gesproken werd).


De groepsimmuniteit plannen zijn toch al van tafel geveegd toen bleek dat je meermaals corona kan krijgen?

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:05

Een avondklok vroeger dan 22 uur lijkt mij ook problemen opleveren dat het dan eerder op de dag te druk wordt op sommige plaatsen.
Zelf ga ik vaak pas om 21 uur boodschappen doen omdat het dan rustig is in de winkel.
Als op een pensionstal iedereen tussen 17 en 20 uur zijn paard wil doen geeft dat onnodig veel drukte in de stalgangen tot 22 uur geeft meer spreiding.
Vanaf 22 uur was bij een EenVandaag enquête ook best veel draagvlak voor, vanaf 20 uur veel minder.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:09

Er zijn al zoveel mensen besmet geraakt met Corona maar die groepsimmuniteit, die kan je met een vergrootglas gaan zoeken hoor. Dat werkt dus niet, wat maakt dat zonder maatregelen de boel blijft zoals het is.
Daarnaast is het virus al gaan muteren naar een hogere besmettelijkheid. Zijn reactie omdat wij het moeilijker maken om zich uit te spreiden. Dus... Moeten wij het NOG moeilijker gaan maken. En dan krijg je zaken als een avondklok, geen bezoek meer, dat soort dingen.

Immuniteit opschalen door doormaken van de ziekte vraagt heel veel slachtoffers, dan is een vaccin met zelf gecontroleerde immuniteit opwekken veiliger én spaarzamer op de bevolking.

Ik heb in de eerste lockdown in B fulltime in het WZC waar ik werk in de zorg gestaan. Dat is uitgedraaid op een beginnende burn-out én faalangst, dus ik ga nooit meer de zorg in. Gelukkig doe ik normaal een bureaujob als verpleegkundige en kon ik die weer oppakken nadien.

Aan diegene die denken "het kan aan mijn reet roesten": bedenk dat jullie egoïstische acties en instelling héél veel anderen kwetsen en wél aan huis kluisteren. Bewoners van WZC kunnen daardoor nog langer amper bezoek ontvangen. Zij mogen/kunnen hun kleinkinderen niet zien, niet knuffelen, niet naar familiefeestjes, niet op bezoek bij vrienden buiten het WZC, geen koffietje gaan drinken op de markt... SEDERT MAART 2019!
Dit geldt tevens voor alle anderen met hoog-risico. Door JULLIE laksheid moeten zij hun vrijheden blijven beperken.

Het is misschien een kromme vergelijking, maar ik krijg er een beetje lamp-gevoelens bij. De gezonden mogen leven en plezier maken, wie risico loopt, tjah, jammer dan, sluit jezelf maar op.
Beetje de foute wereld nee?

Een avondklok is geen ramp, geen catastrofe, geen wereld die vergaat. Raap je ballen bij elkaar, denk in oplossingen/mogelijkheden in plaats van huilie huilie "ik ben het allemaal beu".
Ik kan je zeggen, als verpleegkundige en verantwoordelijke over een hoop bewoners ben ik het ook méér dan zat. Helemaal jullie egoïstische, arrogante, omhooggevallen gedrag. Omdat door mensen als jullie nog veel meer mensen "opgesloten" moeten blijven.
Jullie zijn de oorzaak van die extra slachtoffers van eenzaamheid, van depressie, van verdriet, omdat jullie elke mogelijke optie aanvechten omdat je het zelf allemaal beu bent. Bedenk heel goed dat 1 klein groepje voldoende is om alle ellende in stand te houden.
Jij maakt deel uit van dat groepje.

Geniet ervan.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:12

"Voldoende zkhbedden" je bedoelt de geschatte 25.000 ic-bedden in de eerste golf? Waar had je die vandaan willen halen?

"Korte klap" hoe denk je in hemelsnaam hoe die korte klap er uit had gezien? Ik kan je een illustratie geven: lijken op straat en in massagraven opgestapeld omdat er geen zorg meer mogelijk was en begrafenisondernemer het niet meer trekken, zkhbedden tot op de parkeerplaats en geen volwaardige zorg meer voor een ieder die iets van zorg nodig heeft, ongeacht de reden.
Dat is geen korte klap, dat is complete ontwrichting van de maatschappij. De horrorbeelden uit Italië van maart april waren daarbij eenlachertje.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:13

L_Flo schreef:
Prima als je er klaar mee bent (tuurlijk is dat begrijpelijk, zijn we allemaal wel inmiddels). Maar de mensen die alle regels aan de laars lappen komen ook met hangende pootjes naar het ziekenhuis als ze heel ziek zijn door Corona. En dat stoort me. Mensen hier vinden het vervelend dat ze voor het eerst sinds een jaar! crisis om acht uur savonds misschien niet meer naar de paarden kunnen, terwijl mensen als oa gomir en een hoop van mijn collega’s zich al een hele tijd in het zweet werken en überhaupt geen puf hebben voor ontspanning. We doen het samen mensen, kijk naar elkaar om en maak elkaar het leven niet nog moeilijker door onverstandige keuzes te maken.


Maar hoe tf wil je mensen besmetten als je in je eentje naar stal gaat (wat vaak volledig in de tocht en buitenlucht staat = beste ventilatie die je maar kan wensen = volledig cojonaproof) :')
Misschien moet iedereen maar eens het vingertje wijzen naar alle scholen die een hele tijd lang openbleven (= slecht geventileerde besmettingsbron) of de overheid die jarenlang heeft bezuinigd op zorg..

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:14

L_Flo schreef:
Prima als je er klaar mee bent (tuurlijk is dat begrijpelijk, zijn we allemaal wel inmiddels). Maar de mensen die alle regels aan de laars lappen komen ook met hangende pootjes naar het ziekenhuis als ze heel ziek zijn door Corona. En dat stoort me. Mensen hier vinden het vervelend dat ze voor het eerst sinds een jaar! crisis om acht uur savonds misschien niet meer naar de paarden kunnen, terwijl mensen als oa gomir en een hoop van mijn collega’s zich al een hele tijd in het zweet werken en überhaupt geen puf hebben voor ontspanning. We doen het samen mensen, kijk naar elkaar om en maak elkaar het leven niet nog moeilijker door onverstandige keuzes te maken.



Ik betaal voor zorg,haast mijn hele leven lang al.
Dus met hangende pootjes naar het ziekenhuis is je reinste flauwekul.
Onverstandige keuzes?
Misschien voor jou maar niet voor mij.
Ik probeer weerstand op te bouwen en zo goed als het kan gewoon te leven.
Ga ik dood aan corona dan is dat mijn keuze.
Vraag eens aan iemand die in een verzorgingshuis zit wat diegene wil.
Die mensen gaan van eenzaamheid wel dood.
Onverstandige keuzes?
Wat zijn onverstandige keuzes?

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:19

Bij het vaccineren wordt nog steeds van groepsimmuniteit uitgegaan hoor. Want van de vaccinatie moet je als het goed is immuun worden (al dan niet voor een bepaalde tijd). Als de vaccinatieraad hoog genoeg is, kan je dan toch ook spreken van groepsimmuniteit?

Een avondklok kunnen ze natuurlijk altijd instellen op 22u en dan kunnen ze die tijd zonodig altijd nog aanscherpen, zoals je nu in andere landen ook ziet gebeuren.

Maar politie en BOA's hebben nu al te kennen gegeven dat ze een avondklok heel moeilijk kunnen handhaven. Er is simpelweg niet genoeg personeel. Dit bericht verschijnt dan openlijk in de krant, waardoor mensen gaan denken: "Nou dan kan ik het er makkelijk wel even op wagen om tijdens een avondklok naar buiten te gaan."
BOA's geven ook aan dat het s avonds eigenlijk helemaal niet zo druk is op straat; zij zien liever dat thuiswerken weer verplicht wordt, want dat is dus nog niet zo.
Dat kan ik zelf ook beamen. Ik heb een vitaal beroep waarin ik niet thuis kán werken en ik reis daar met de bus naartoe. Er zitten nu veel meer willekeurige mensen in de bus, dan in de 1e golf dit voorjaar, toen thuiswerken echt wel de norm was. In het voorjaar zag ik echt alleen geuniformeerde mensen in mijn bus naar de luchthaven, nu zie ik ook veel 'Annies' die op weg zijn naar Joost-mag-weten-waar...

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:21

Onverstandige keuzes zijn keuzes die de druk op de gezondheidszorg zodanig vergroten dat de reguliere zorg in het gedrang komt. Dat zijn onverstandige keuzes. Deze crisis gaat niet om jou en jou risico op corona en of jij het oke vindt om er aan dood te gaan. Het gaat er om dat jij en alle anderen wel besmet raken en daarmee de gezondheidszorg zodanig belasten dat er bij code zwart mensen moeten sterven omdat we ze geen zorg meer kunnen leveren.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:30

Carol_Beer schreef:
Wat een onzin zeg, als ik met mn paard savonds een ritje wil maken (ja dieren hebben beweging nodig, kuch kuch) dan kan dat heus geen kwaad. Kzal ook geen idee hebben hoe ik ook maar iemand kan besmetten met cojona als de meeste stallen juist beter geventileerd zijn dan de meeste supermarkten en scholen :')
Het leven gaat voor de meeste gewoon door, en das maar goed ook, het mag ook wel eens kappen met deze ongein, zoveel mensen die depressief en bang zijn geworden van die lockdown, niet normaal.
Naar buiten gaan en paardrijden is juist gezond, gewoon lekker doen dus!!
En cojona is overdag net zo besmettelijk als savonds, dus dikke bs



Je snapt het niet of je hebt gekozen het niet te willen snappen...

Om het virus in te dammen moeten we contacten én verplaatsingen minimaliseren.
Dat je geen mens ziet wil niet zeggen dat je geen virus kunt achterlaten op voorwerpen en via airosolen. Mensen die na jou komen kunnen dat oppikken. Plus wat is het infectiegevaar naar dieren toe.
Jouw redenering is simplistisch en uitsluitend in jouw voordeel.

Het is alarmfase rood in Nederland! Wake-up en neem je verantwoording.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:33

M'n hond moet maar even in de tuin hoor.
Heb nl graag dat het restaurant van m'n vriend weer open kan, dat m'n vriendin die tevens m'n kapster is niet financieel over de kop gaat, dat ik weer naar de sportschool kan en dat m'n collega's in de transport zich niet meer een burnout in hoeven werken.

Ik vind wél dat er op de bestaande maatregelen beter en strenger gehandhaafd moet worden.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:40

L_Flo schreef:
Prima als je er klaar mee bent (tuurlijk is dat begrijpelijk, zijn we allemaal wel inmiddels). Maar de mensen die alle regels aan de laars lappen komen ook met hangende pootjes naar het ziekenhuis als ze heel ziek zijn door Corona. En dat stoort me. Mensen hier vinden het vervelend dat ze voor het eerst sinds een jaar! crisis om acht uur savonds misschien niet meer naar de paarden kunnen, terwijl mensen als oa gomir en een hoop van mijn collega’s zich al een hele tijd in het zweet werken en überhaupt geen puf hebben voor ontspanning. We doen het samen mensen, kijk naar elkaar om en maak elkaar het leven niet nog moeilijker door onverstandige keuzes te maken.

+:)+

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:48

Pareltjes schreef:
Carol_Beer schreef:
Wat een onzin zeg, als ik met mn paard savonds een ritje wil maken (ja dieren hebben beweging nodig, kuch kuch) dan kan dat heus geen kwaad. Kzal ook geen idee hebben hoe ik ook maar iemand kan besmetten met cojona als de meeste stallen juist beter geventileerd zijn dan de meeste supermarkten en scholen :')
Het leven gaat voor de meeste gewoon door, en das maar goed ook, het mag ook wel eens kappen met deze ongein, zoveel mensen die depressief en bang zijn geworden van die lockdown, niet normaal.
Naar buiten gaan en paardrijden is juist gezond, gewoon lekker doen dus!!
En cojona is overdag net zo besmettelijk als savonds, dus dikke bs



Je snapt het niet of je hebt gekozen het niet te willen snappen...

Om het virus in te dammen moeten we contacten én verplaatsingen minimaliseren.
Dat je geen mens ziet wil niet zeggen dat je geen virus kunt achterlaten op voorwerpen en via airosolen. Mensen die na jou komen kunnen dat oppikken. Plus wat is het infectiegevaar naar dieren toe.
Jouw redenering is simplistisch en uitsluitend in jouw voordeel.

Het is alarmfase rood in Nederland! Wake-up en neem je verantwoording.


Uhm ja, dat is precies waar ik het over had?? :')
Het virus verspreid zich vooral via aerosolen, wat dus grotendeels verminderd kan worden door goeie ventilatie, en laat een manege/stal nou juist de meest geventileerde plek zijn van alle ruimtes waar ik kom! Het tocht er als een gek dus al die deeltjes waaien beter weg dan in een ranzige aldi waar iedereen lekker staat te hoesten (met niet medische muilkorven op die niet eens werken) _/-\o_
Op stal is het dus meer cojonaproof dan bij mij thuis of in de supermarkt

Skessa_
Berichten: 10694
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:54

Sommige mensen kan je maar beter gewoon negeren, iets met betonnen plaat ofzo :=


Ik zou er weinig moeite mee hebben. 20.00 sowieso niet, 18.00 is krap, maar wel te doen.
Normaal gezien ben ik meestal rond 18.15 thuis, dan maar ietsje harder doorscheppen. Paarden komen buiten en worden gevoerd. Uitmesten moeten we wel zelf doen. Ik ga altijd gelijk uit mn werk naar de paarden, dan ben ik daar rond 17.30. Rijden doe ik savonds toch niet, dus dat vind ik ook geen punt.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:56

Maar ze kunnen nu eenmaal geen verschil maken tussen duizenden diverse mensen die menen dat het voor hun niet geldt.

En zullen we eerst eens afwachten wat de tijd gaat worden mocht het zover komen?

En misschien is er met je werk wat af te spreken dat je later begint, of eerder stopt wat je op een ander tijdstip in kunt halen?
Natuurlijk niet voor iedereen mogelijk.

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:57

Ik vind de polarisatie die er vaak gebeurt in dergelijke topics altijd zo jammer, langs beide kanten bedoel ik dat.
Je hebt namelijk ook nog mensen die braaf alle regels volgen, maar echt wel eens hun hart willen luchten over 1 bepaalde regel die ze moeilijker of lastiger vinden. Daar moet ook ruimte voor blijven, want dat is ook een vorm van verdraagzaamheid en "er samen voor gaan".

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:04

Gini schreef:
Ik vind de polarisatie die er vaak gebeurt in dergelijke topics altijd zo jammer, langs beide kanten bedoel ik dat.
Je hebt namelijk ook nog mensen die braaf alle regels volgen, maar echt wel eens hun hart willen luchten over 1 bepaalde regel die ze moeilijker of lastiger vinden. Daar moet ook ruimte voor blijven, want dat is ook een vorm van verdraagzaamheid en "er samen voor gaan".

Stille meelezer maar dit wil ik kan dit bericht niet stil voorbij laten gaan en sluit me hier volledig bij aan.

Ik vind het bijna eng dat je vrijwel nergens meer je mening over dit topic kan uiten zonder uitgemaakt te worden voor wappie of schaap.

Ik sta er ook tussenin. Je zult mij niet horen zeggen dat het virus nep is, maar ik ga ook niet klakkeloos achter al het nieuws aan wat er over rond gaat. Ik hou me aan de regels maar wel met klagen ja, omdat een aantal tegen mij gevoel in gaan en ik graag zelf beslissingen neem over mijn leven.

Ben ik dan een schaap omdat ik me aan de regels hou, of een wappie omdat ik zelf over een aantal dingen anders denk?

Nee ik ben een mens met een eigen mening

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:04

Uhm ja, dat is precies waar ik het over had?? :')
Het virus verspreid zich vooral via aerosolen, wat dus grotendeels verminderd kan worden door goeie ventilatie, en laat een manege/stal nou juist de meest geventileerde plek zijn van alle ruimtes waar ik kom! Het tocht er als een gek dus al die deeltjes waaien beter weg dan in een ranzige aldi waar iedereen lekker staat te hoesten (met niet medische muilkorven op die niet eens werken) _/-\o_
Op stal is het dus meer cojonaproof dan bij mij thuis of in de supermarkt[/quote]

oja? heb je dat wetenschappelijk getest en vastgelegd in een rapport? Of is dat een aanname van jou omdat het je goed uitkomt??? Dat is nu het punt in nl. We hebben een groep specialisten die daarvoor zijn aangewezen en die alle gegevens/testen etc. bekijken en bespreken en zich inzetten voor alle nl. inwoners (ca. 17 miljoen)

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:06

Carol_Beer schreef:
Uhm ja, dat is precies waar ik het over had?? :')
Het virus verspreid zich vooral via aerosolen, wat dus grotendeels verminderd kan worden door goeie ventilatie, en laat een manege/stal nou juist de meest geventileerde plek zijn van alle ruimtes waar ik kom! Het tocht er als een gek dus al die deeltjes waaien beter weg dan in een ranzige aldi waar iedereen lekker staat te hoesten (met niet medische muilkorven op die niet eens werken) _/-\o_
Op stal is het dus meer cojonaproof dan bij mij thuis of in de supermarkt

Je snapt dat het geen doen is om te checken waar mensen vandaan komen en waar ze naartoe gaan? Dan blijft het nl druk op straat.

Nu wordt het heel simpel : er zal een handjevol mensen zijn en dat is bezig met een cruciaal beroep, komt terug van werk of gaat naar werk.
Je kunt niet gaan werken met uitzonderingen. Kijk naar de investeringen die gedaan zijn in bijvoorbeeld de horeca en de sportscholen om alles coronaproof te organiseren. Dat betekent niet dat ze nu niet dicht moesten.

(en shoot me, maar ik vind persoonlijk nog steeds belangrijker dat mensen gezond blijven, een inkomen houden en de economie enigszins op poten blijft dan dat iemand z'n knol wil borstelen.)

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:07

Gini schreef:
Ik vind de polarisatie die er vaak gebeurt in dergelijke topics altijd zo jammer, langs beide kanten bedoel ik dat.
Je hebt namelijk ook nog mensen die braaf alle regels volgen, maar echt wel eens hun hart willen luchten over 1 bepaalde regel die ze moeilijker of lastiger vinden. Daar moet ook ruimte voor blijven, want dat is ook een vorm van verdraagzaamheid en "er samen voor gaan".


Wat een prachtig bericht Gini, helemaal mee eens. Ik werk in de zorg, en heb het nu dus hartstikke druk door corona. Door de avondklok zou ik dus niet meer 's avonds naar mijn paard kunnen, het enige wat mij nog echt ontspanning brengt. En dan ben je gelijk een zeur, en zie je alleen maar beren op de weg i.p.v. oplossingen.