Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:03

rockwitch schreef:
Je moet sowieso voor de tweede weer zo’n gezondheidsverklaring invullen en dan kan je bij de vraag of je een reactie hebt gehad op de eerste prik aangeven wat jij had, dan moet je sowieso langs de arts op de locatie.


Dit ja.
En dan word je sowieso al extra in de gaten gehouden. Je zal ook een half uur moeten blijven ipv een kwartier.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:05

Nou, vind het echt super dat ze er zo scherp op zijn in ieder geval. Was geen lachertje.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:10

Nee dat zijn geen grappen zeg. Super fijn dat ze zo alert zijn inderdaad.

En die mensen die eerder weg gaan, tja die heb je altijd, ik vind dat dom, die laatste 5 minuten kan ook nog wel blijven zitten denk ik dan. Maar sommige mensen hebben 0 geduld.

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:11

Pfff dat is schrikken.
Wel goed om te weten dat de antihistamine goed werkte.
Maar toch, begrijp wel dat je huiverig bent voor de tweede.

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:52

Zaterdag mijn eerste vaccinatie Moderna gehad. Prikken deed geen pijn. Zondag overdag geen last. Zondagnacht werd ik koortsig. Maandag wel naar mijn werk gegaan maar ik was beroerd :(
Nu ook nog wat slap en koortsig.
Ik zie nu wel op tegen de 2e want daar wordt je over het algemeen zieker van.
Mensen hier die het andersom hadden? Dus bij de eerste Moderna ziek en bij de 2e geen last?

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:56

@frensje: heb je al Corona gehad misschien??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:59

Hier hadden de collega's die corona hadden gehad van de eerste last en van de tweede niet, die geen corona hadden gehad hadden het andersom

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:59

Rytm schreef:
Ja, heb het besproken met de huisarts en die zei dus preventief antihistamine innemen voor het tweede vaccin.

Nou, echt hoor, er waren mensen die na 8 min al wegliepen, maar bij mij gebeurde het dus na 10 min.. dus die 15 min zijn echt niet overdreven.


Echt raar, je zal maar al aan het autorijden zijn en dan deze reactie krijgen :( Je moet niet voor niks 15 minuten blijven zitten.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:08

Polly schreef:
Hier hadden de collega's die corona hadden gehad van de eerste last en van de tweede niet, die geen corona hadden gehad hadden het andersom

Precies, dat heb ik ook gehoord. Dáárom zouden mensen die Corona gehad hebben ook minder/geen baat meer hebben bij een 2e injectie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:12

Rytm naar is dat he :(:) volgende keer aangeven dan wordt je zeer waarschijnlijk liggend geprikt en moet je een half uur blijven minstens. Mogelijk zelfs in de ehbo tent met toezicht. Het gaat zo rap met die stomme allergische reactie. Ik zou ook even overleggen met je huisarts hierover zodat je ruim van de voren kunt beginnen met allergie medicatie.

Mijn reactie de tweede keer was heftiger dan de eerste keer, en dat liggend ook. Ondanks de al even flink verhoogde allergie medicatie. Maar het gaat meest inderdaad erg snel met niks aan de hand tot oef ik ga flauwvallen en alles wordt vaag. -O-

Mijn eerste prik ben ik ook fiks zieker geweest dan van de tweede. Ggd arts had dat meer gehoord ook. Die al besmet zijn geweest reageren de eerste keer meer en die nog niet ziek waren geweest na de tweede vaccinatie.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:29

Hangt ook van het vaccin af, vector is eerste vaak wat heftiger en mRNA de tweede maar uitzonderingen blijven er altijd.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:36

Monte_Cristo schreef:
Ik heb vorige week zondag mijn eerste vaccinatie gehad Moderna. Op een stijve arm na nergens last van gehad. Nu had ik eigenlijk nog niemand gesproken die ook Moderna gehad had dus maakte me niet al te veel zorgen. Nu heb ik een zware braakfobie en lees nu dat de bijwerkingen overgeven kunnen zijn. Dat maakt mij zenuwachtig nu ik over 3 weken de tweede moet gaan halenslaap. Zijn er mensen die na de tweede zo misselijk geworden zijn dat ze daadwerkelijk hebben moeten overgeven?


Alleen slap, koorts en geen eetlust. Heb tabletjes tegen misselijkheid in huis maar niet nodig gehad

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:42

Hier van de 1e en tweede prik geen last. Alleen wat pijnlijk op de prik plek (Pfizer)
Ik reageer trouwens nooit op vaccins.

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:21

DubbelFun schreef:
@frensje: heb je al Corona gehad misschien??


Niet dat ik weet. Kan je dit nog laten testen na 1 vaccinatie?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:28

Ik ben nu officieel ook lid van de Prikbroederschap aka de Club van Twee. :) #teamComirnaty

Afbeelding

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:02

Bagheera_206 schreef:
Ik ben nu officieel ook lid van de Prikbroederschap aka de Club van Twee. :) #teamComirnaty

[ [url=m/7j5UEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd :D

Krijg je zo'n boekje direct mee, of hoe kom je hier precies aan eigenlijk? Ik wil natuurlijk wel kunnen aantonen dat ik 'm gehad heb :o

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:13

Fillis schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik ben nu officieel ook lid van de Prikbroederschap aka de Club van Twee. :) #teamComirnaty

[ [url=m/7j5UEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd :D

Krijg je zo'n boekje direct mee, of hoe kom je hier precies aan eigenlijk? Ik wil natuurlijk wel kunnen aantonen dat ik 'm gehad heb :o

Boekje moet je bestellen online . Ik heb een geprint bewijsje van de ggd

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:20

Had even teruggelezen maar zag ik over waar Moderna geprikt werd. Heeft iemand die paraat? Ik mag donderdag bij de RAI en ben zo benieuwd welke ik ga krijgen :Y)

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:25

MissAnnemijn schreef:
Had even teruggelezen maar zag ik over waar Moderna geprikt werd. Heeft iemand die paraat? Ik mag donderdag bij de RAI en ben zo benieuwd welke ik ga krijgen :Y)

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik moet volgende week zondag in Almelo. Voor mijn gevoel heb ik het liefst Pfizer, maar dat gevoel word niet ondersteund door enige feitelijkheden, dus waarom, geen idee :')

Vind het wel spannend, zeker gezien de bokker hier in het topic die allergisch bleek. Sterkte nog trouwens, kan me goed voorstellen dat je met stress en/of vraagtekens zit nu -O-

@lenaa_tje: bedankt voor de tip! Ik had nog niet begrepen dat je überhaupt iets meekreeg, maar ze geven je dus een papiertje mee o.i.d.? Of dat kan je zelf printen?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:28

Fillis schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik ben nu officieel ook lid van de Prikbroederschap aka de Club van Twee. :) #teamComirnaty

[ [url=m/7j5UEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd :D

Krijg je zo'n boekje direct mee, of hoe kom je hier precies aan eigenlijk? Ik wil natuurlijk wel kunnen aantonen dat ik 'm gehad heb :o


In principe is het geprinte vaccinatie bewijs voldoende en ook de QR code van de Corona Check app. Dit zijn idd de stempeltjes in het gele vaccinatieboekje. Op dit moment accepteren o.a. IJsland, Duitsland, Oostenrijk en Spanje de covid stempeltjes in het gele boekje als je nu zou willen reizen en de app er nog niet is.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:29

Fillis schreef:
MissAnnemijn schreef:
Had even teruggelezen maar zag ik over waar Moderna geprikt werd. Heeft iemand die paraat? Ik mag donderdag bij de RAI en ben zo benieuwd welke ik ga krijgen :Y)

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik moet volgende week zondag in Almelo. Voor mijn gevoel heb ik het liefst Pfizer, maar dat gevoel word niet ondersteund door enige feitelijkheden, dus waarom, geen idee :')

Vind het wel spannend, zeker gezien de bokker hier in het topic die allergisch bleek. Sterkte nog trouwens, kan me goed voorstellen dat je met stress en/of vraagtekens zit nu -O-

@lenaa_tje: bedankt voor de tip! Ik had nog niet begrepen dat je überhaupt iets meekreeg, maar ze geven je dus een papiertje mee o.i.d.? Of dat kan je zelf printen?


Je krijg het printje mee als vaccinatie bewijs. Bij de tweede ronde krijg je een nieuw printje met beide prikkies erop. +:)+

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:31

Wij moesten bij de tweede het kaartje meenemen en hebben en ook de batch stickers erop

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:33

Polly schreef:
Wij moesten bij de tweede het kaartje meenemen en hebben en ook de batch stickers erop


Daar deden ze hier niet aan. Batchnummers staan wel op vaccinatiebewijs. Zou ik die dan gewoon in het boekje erbij kunnen zetten? :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:38

Ik bedoel ook het vaccinatie bewijs. Dat boekje heeft echt 0,0 meerwaarde en het geeft zoveel extra werk, die laat ik echt niet invullen

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:40

Batchnummers staan er bij mij wel op. Geen stickers. Dat heeft m’n vader bij de huisarts wel gekregen maar het meest bijzondere daar was dat z’n naam er niet op stond. :')